Taustaa: Koska tein itselleni päheän icon bearer -figun, ja koska ärsyttää että FaBan armeijakirjat ovat täynnä yksiköitä joita kukaan ei käytä, olen tehnyt henkilökohtaisen sitoumuksen käyttää icon beareria ainakin joka toisessa taistelussa jonka TK:lla pelaan. Koska en kuitenkaan ole aivan mieletön masokisti, olisi tietysti mukava jos sillä pistehukalla jotain tekisikin. Haluaisin siis kuulla teidän mielipiteitänne tai kokemuksianne siitä kuinka tuon lipunheiluttajan saa toimimaan. Ihannevastauksessa otetaan kantaa paitsi itse jamppaan, myös muihin yksilöihin ja/tai yksiköihin joiden kanssa se toimii yhteistyössä. Kontekstina olkoon standardipeli siinä 2000 pisteen hujakoilla.
Itse olen käyttänyt IB:tä ihan hyvällä menestyksellä sen piilotuslipun kanssa. Armeijan muut yksilöt olivat High Priest, priest ja prince, eli magiaakin oli mukana. Prinssi oli samassa yksikössä IB:n kanssa suojaamassa tätä kaikenlaisilta haasteilta, sillä taikalipun kanssahan tuosta ei mitään mättäjää saa. Armeija oli melko staattinen, panostin lähinnä constructeihin ja jousiampujiin. Piilotuslipun suojissa nostatettiin 11 jousiampujaa+standard vihollisen taakse, ja prinssi lensi johtamaan niitä viitta hulmuten. Tällä lailla saatiin mahdollisuus siihen chargeenkin jota ei muuten lipun kanssa saada. Tarkoituksena oli saada perächarge kahdentoista kokoisella rykmentillä jolla on lippu ja kaksi rankkia sekä mättäjähero eturivissä. Lista vei slaaneshin petoja massacrella, demonit, minotaurit ja dragon ogret kukistuivat ihan kiltisti yksi kerrallaan.
Jos en tuota käyttäisi, ottaisin varmaankin Standard of the Sandsin ja tekisin hyvin staattisen ampuja-armeijan. Tai sitten jättäisin taikalipun kotiin ja antaisin pojalle haarniskaa, ehkäpä kolmannen woundin?
Mutta mitä itse tekisit (tai olet tehnyt) jos laittaisit IB:n armeijaasi?
Käyttöä TK:n Icon Bearerille?
- minisaarnaaja
Käyttöä TK:n Icon Bearerille?
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
-
SirJopetius
Jos pisteitä haluaa käyttään niin juurikin yksikkö piiloon. Varteenotettava vaihtoehto ilman mitään maagisia kamoja, pelkällä lipulla suojaamassa yksiköit resojen häviämisissä, joten armeijassa kannattaa käyttää tuolloin ushabteja ja giganttia jolloin pitää hävitä jo kolmella ennenkuin alkaa tuntumaan ja esmes. neljällä häviäminen ei tunnu juurikaan missään. Tällä välin kun yksikkö seisoo kiltisti nahistelemassa vihollisen yksikön kanssa tekee itse ajallaan kylki/selkä rynnäkön. Jotain boundia voisi tällöin kantaa mukana?
Omalla IB:lläni myös tuo piilotuslippu ja hiekan alla kuusi Heavy Cavalrya. Ajatus olisi nostaa ne vihun taakse tai sivulle ja inkantaatioilla kiinni. Myös mahdollisuus panikoida valmiiksi klosiksessa olevaa vihua. Muina charruina kunkku ja kaksi pappia. Pitää vielä päästä kokeilemaan temppua käytännössä. Kaikki taktikointi IB:llä on tähän mennessä ollut teoreettista pohdintaa.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
- Henri Ketonen
Itsekin kokein sitä tuolla kuuden Heavy Cavarlyn nostattamiskikalla. Heavy Cavit vastustajan kovis - yksikön taakse nyt tietenkin oli valmiiksi hyvä kikka, mutta se yhden vähemmän sulaminen tuntui tekevän constructeista täysin tuhoutumattomia. Tomb Scorpionkin popsi 20 - päisen VC - skeletonrykmentin.
zqmfgb