"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kitadelilta maaleja NMM kultaan?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Kitadelilta maaleja NMM kultaan?

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Otsikko taitaa jo kertoo aika paljon sisällöstä... Eli probleemana olis millä kitadelin väreillä maalaisin NMM kultaa? Ennen ku kukaan sanoo et KELTASELLA TIETENKIN niin kysyn MILLÄ NIISTÄ? Mun mielestä mikään niistä ei kovin paljoo muistuta kultaa... Pitäskö tehä jotain sekotuksia??

ps. Kitadelin maaleja sen takia et täällä meillä päin ei myidä muitten valmistajien maaleja (kuten ei figujakaan)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
d.d

Viesti Kirjoittaja d.d »

En ole itse koskaan maalannut NMM:ää, mutta jos innostuisin kokeilemaan niin lähtisin varmaankin liikkeelle sekottamalla golden yellowiin hieman blazing orangea tai jotakin ruskeaa ja kattoisin mitä syntyy.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Mitä mahtanee tarkoittaa NMM? Ihan uteliaisuus heräsi.
Northen

Viesti Kirjoittaja Northen »

Murhe kirjoitti:Mitä mahtanee tarkoittaa NMM? Ihan uteliaisuus heräsi.
Non Mtalic Metals, elikkäs eri metallin sävyjä koitetaan maalata harmaalla ja kultaa keltasella jne.

Voisit kattoo Maalaus ja konverttaus osion alusta "Maalaustekniikoista" niin ei tarttis tätäkään postailla, no mut ei voi mitään.
Toivo on vain ensimmäinen askel tiellä keittiöön
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Yleinen virhe olettaa että nmm kultaa maalataan keltaisilla ja oransseilla. Tai no kai niilläkin voi sitä maalata mutta paremmin toimii mun mielestä ruskeat. Kannattavat hankinnat ovat ainakin snakebite leather, leperous brown, bestial brown ja bleached bone. Yksi keltainen jolla voi highlightata sen leperous brownin hiukan ennen bleachedin lisäämistä on golden yellow. Tälläistä jälkeä olen noilla väreillä saanut aikaan:
http://www.pbase.com/image/5772576 (toi on yhä WIP toi figu)
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Tuota ruskeeta mäki olin ajatellu. Laittelen tänne sit WIP kuvia nii voitte kattella kuinka edistyy :) .
Kiitoksia vaan kaikille vastaajille ja lisääki replyjä toki voi laittaa.

VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Honzan vinkki oli, että bleached bone + snakebite leather + joku oranssi, niin tulee hyvä kullan väri. Itse en olekokeillut.

Kullan olen omiin ukkoihini maalannut seuraavasti: Pohja hiekan ruskeata(MP) päälle flesh wash(GW) sitten blendaillut hiekanruskean + keltaisen + valkoisen sekopituksilla. Oma mielipide on, että tulee ihan kiva kullan väri.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jos haluaa todella hienon näköistä kultaa ja on valmis panostamaan rutosti rahaa, voi ostaa jostain askartelu kaupasta sellaista posliinin maalaus kulta juttua, jolla on tarkoitus maalata lautasten yms. reunoja.
Ainakin hordes of chaos kirjassa on varsin hieno chaos dragon jolla on juuri tällä tavalla maalatut kynnet ja hampaat.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Upeetan kirjoitti:Non Mtalic Metals, elikkäs eri metallin sävyjä koitetaan maalata harmaalla ja kultaa keltasella jne.
Mitäs hyötyä tästä on sen sijaan että maalaa suoraan metallilla?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

tneva82 kirjoitti:
Upeetan kirjoitti:Non Mtalic Metals, elikkäs eri metallin sävyjä koitetaan maalata harmaalla ja kultaa keltasella jne.
Mitäs hyötyä tästä on sen sijaan että maalaa suoraan metallilla?
Voi näyttää kaverille kuinka hyvä on maalaa :). Ja ainakin sky earth NMM on tosi upeen näköstä.

tneva82

OneTrueDrunk kirjoitti:Voi näyttää kaverille kuinka hyvä on maalaa :). Ja ainakin sky earth NMM on tosi upeen näköstä.
Mikäs sky earth NMM sitten on?-)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Arvasin et kysyt :)
sky-earth NMM eli kiilitettuun metallipintaan piirtyvätn horisonttirajan piirtäminen. Efektinä myös kromi joka tarkoittaa lähes peilin kaltaista reflektiivisyyttä heijastaen kaikki yksityiskohdat figussa ja figun ympäristössä metallipintaan

tneva82

OneTrueDrunk kirjoitti:Arvasin et kysyt :)
;-) No kaippa tuolla tekniikalla saa ihan hyviä figuja. Itse olen enemmän kiinnostunut vain saamaan pelikuntoon joten taidanpi olla huolehtimatta kun highlightitkin pitäis ensin oppia. Kiitos kuitenkin avusta.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Eipä kestä. Tässä olis linkki kuvaan mis on käytetty NMM tekniikkaa.
Toivottavasti selventää käsitystäs :)
http://www.coolminiornot.com/index.php?id=9849&c=all

Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

NMM:ällä saa tehtyä sellaisi efektejä figuihin joita tavallisilla maaleilla ei saa tehtyä. Paras esimerkki tästä on täysin reflektiivisen kromin maalaminen. Niinkuin tässä minissä on tehty.

Mutta tärkein aspecti mielestäni NMMssä on se että maalari joutuu pakostakin ajattelemaan enemmän valon heijastumista eri reflektiivisyyden omaavista esineistä ja tämä auttaa myös muitten materiaalien maalauksessa. Erinomainen tekniikka osata, käyttipä sitä tai ei. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”