"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

IG IC

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Master Calgar

IG IC

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Kaverini on kiven kovaa sitä mieltä, että hänen officerinsa, jolla luonnollisesti komentoryhmä (eli siis HQ choise nyt vaikkapa), ei olisi IC, eli häntä ei saisi lyödä lähiksessä erikseen, jos joku minun jantteri on base kontaktissa ko. hepun kanssa. Onko näin? Eli menettääkö IG indeppi muka statuksensa olla IC (siis ihan lähitaistelun kannalta nyt puhun), toisin kuin esim. space marine komentaja, jolla commandsquad mukanaan?
The Captain
Valvoja

Re: IG IC

Viesti Kirjoittaja The Captain »

mastercalgar kirjoitti:Kaverini on kiven kovaa sitä mieltä, että hänen officerinsa, jolla luonnollisesti komentoryhmä (eli siis HQ choise nyt vaikkapa), ei olisi IC, eli häntä ei saisi lyödä lähiksessä erikseen, jos joku minun jantteri on base kontaktissa ko. hepun kanssa. Onko näin? Eli menettääkö IG indeppi muka statuksensa olla IC (siis ihan lähitaistelun kannalta nyt puhun), toisin kuin esim. space marine komentaja, jolla commandsquad mukanaan?
Codex: IG:n unit entryssä sanotaan officerin olevan Independent character, joten officer on independent character. Se vain ei saa jättää ryhmäänsä, mutta on kaikin muin tavoin independent character.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Master Calgar

Näin olen ko. asian itsekkin ajatellut. Onpahan nyt sitten näyttää muidenkin mielipidettä asiasta (vaikka monet ovat tämän jo todistaneetkin kaverilleni...). Lisänä rikka rokassa, tms... ;) Tänks.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

mastercalgar kirjoitti:Näin olen ko. asian itsekkin ajatellut. Onpahan nyt sitten näyttää muidenkin mielipidettä asiasta (vaikka monet ovat tämän jo todistaneetkin kaverilleni...). Lisänä rikka rokassa, tms... ;) Tänks.
Kyse on säännöstä, joka lukee kirjassa harvinaisen selkeästi. Mihin siinä tarvitaan mielipiteitä?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Huomaa kuitenkin, että kaikki codexit (esim codex: daemonhunters ) evät kuitenkaan ole yhtä selväsanaisia asiasta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että (lue: on lukenut epämääräisiä jorinoita joltain foorumilta) designer's intent on, että kaikki IC:t ovat lasketaan aina IC:ksi lähitaistelussa, vaikka codexi sanoisi mitä. Väärinymmärrykset johtuvat edikan vaihdoksesta ja GW:n tavasta tuottaa faqit lukutaidottomilla kesätyöntekijöillä.

PS: Minulla kuohahtavat aina tunteet pintaan, kun joku nillittäjä vetoaa sääntökirjan epämääräiseen kirjaimeen, vaikka hyvin tietää mikä designer's intent on (artificer armour + psycannon justikaareilla, daemonhuntereiden assault cannon, turboboostaus 13th komppanian scouttiliikkeellä jne).
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Master Calgar

Capteeni: En itse tarvitsekkaan mielipidettä asiasta. Tarkoitinkin puhtaasti, että ehkä useamman ihmisen mielipide asiasta saa kaverini kääntymään harhaopin polulta :)

Tanan: Samaa mieltä tuohon PS kohtaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”