näkyykö necroneita?
näkyykö necroneita?
Kyselisin josko vaikka necron perussolttujen takana on pari-kolme necron destroyer:iä niin voiko niitä ampua massan yli koska ne on 'lennossa'? Muistan lukeneeni tästä jotain joskus, jonka mukaan skimmereitä ja jetbikejä vois ampua massan yli, mut kun ei muista. Samalla minkäs korkuisiksi nuo destroyerit lasketaan? Itse arvailisin et level 2 mut kun en löydä tekstiä tästä niin ei voi olla varma.
sori jos tämä on jo jossain threadissa mut searchillä ei löytynyt.
sori jos tämä on jo jossain threadissa mut searchillä ei löytynyt.
- The Captain
- Valvoja
Muistakaa nyt, lapset, että tässä editionissa modelit eivät blokkaa LoSia, jolleivät ole vehicleitä, artillerya tai Hirviömäisiä Olentoja. Destroyer siis näkyy necron warriorien takaa. Scarab swarm näkyy necron warriorien takaa. Ratling näkyy ogrynin takaa.Largo kirjoitti:Kakkostahan on kaikki ellei toisin mainita. Vihollisista voi ampua läpi niiden taakse, jos eivät ole tappelussa. Yli voi ampua aina (mutta kohteen tai ampujan pitää olla korkeampi kuin se, minkä yli ammutaan).
Ja Kauppias - ihmisen kokoiset modelit ovat kokoluokkaa 2; ykköstä ovat vain swarmit sun muut sintit.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Anteeksi jos kokeilen hermojanne, mut olin ymmärtänyt et ajoneuvoja ja mostrous creatureita voisi ampua jalkaväen läpi, mut et muita jalkaväkeläisiä? toisekseen line of sightiä täytynee kuitenkin kunnoittaa, eli jos edessäolevat peittävät baseillaan takana olevat, niitä kai ei voi ampua?
Minulle kyllä sopii vallan mainiosti necron destroyereitten teloittaminen warrumuurin läpi
Minulle kyllä sopii vallan mainiosti necron destroyereitten teloittaminen warrumuurin läpi
Vain ja ainoastaan vehiclet, monstrous creaturit ja modelit, jotka ovat "large target" säännön alaisuudessa blokkaavat lossin. Mikään muu ei blokkaa lossia, eli kuten kapteeni jo asian selvensi, jopa ratling näkyy ogrynin takaa.Oliver kirjoitti:Anteeksi jos kokeilen hermojanne, mut olin ymmärtänyt et ajoneuvoja ja mostrous creatureita voisi ampua jalkaväen läpi, mut et muita jalkaväkeläisiä? toisekseen line of sightiä täytynee kuitenkin kunnoittaa, eli jos edessäolevat peittävät baseillaan takana olevat, niitä kai ei voi ampua?
Huomatkaa sitten että poikkeuksia on. Nämä ovat vain niitä perussääntöjä, mutta joillakin yksiköillä on omat sääntönsä, joita tulee noudattaa.
- Kardinaali
- Viesti:
siis jos haluaa ampua jotakin muuta tavallisen kokoista kuin sitä lähintä ryhmää täytyy onnistua leadership testissä...Largo kirjoitti:Kakkostahan on kaikki ellei toisin mainita. Vihollisista voi ampua läpi niiden taakse, jos eivät ole tappelussa. Yli voi ampua aina (mutta kohteen tai ampujan pitää olla korkeampi kuin se, minkä yli ammutaan).
MIstähän ton sääntökirjan editionin näkee sillä mun sääntökirjassa LoS blokkaa yksiköt ja kirja on ostettu tuossa pari viikko sit?
Ja tosin mielestäni LoS on jopa hyvä sääntö sillä se estää ees jollain tavalla yksiköiden/ukkojen "sniputuksen" elämää isommalla tykillä.
Mun sääntökirjassa kyllä lukee että omat yksiköt ei blokkaa LoS vastustajiin - eli sieltä takaa vois ampua "turvasta"
Ja tosin mielestäni LoS on jopa hyvä sääntö sillä se estää ees jollain tavalla yksiköiden/ukkojen "sniputuksen" elämää isommalla tykillä.
Mun sääntökirjassa kyllä lukee että omat yksiköt ei blokkaa LoS vastustajiin - eli sieltä takaa vois ampua "turvasta"
Sääntökirjasi on vanha. Uusin näyttää tältä: http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10Alcazar kirjoitti:MIstähän ton sääntökirjan editionin näkee sillä mun sääntökirjassa LoS blokkaa yksiköt ja kirja on ostettu tuossa pari viikko sit?
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Oukei...
Tosin toi kuva ei kerro mitään ku hankein sen semmosesta boxista jossa tuli paljon pikkumiehiä. Eli riisuttu mukavampi kantaa mukana versio - mut kipasen fantsussa mutkan jos en vielä ainakaa ostamassa niin ainakin kurkkimassa pari "sääntöselvennystä"
Kiitti tiedosta niin on itekkin samoissa säännöissä muiden kanssa =)
Tosin toi kuva ei kerro mitään ku hankein sen semmosesta boxista jossa tuli paljon pikkumiehiä. Eli riisuttu mukavampi kantaa mukana versio - mut kipasen fantsussa mutkan jos en vielä ainakaa ostamassa niin ainakin kurkkimassa pari "sääntöselvennystä"
Kiitti tiedosta niin on itekkin samoissa säännöissä muiden kanssa =)
- Amazing Slug
Jos se on se pieni sininen (eli Battle for Macgragge), niin kyllä se on uusin versio. Olet todennäköisesti vain lukenut kirjaasi huolimattomasti. Vain vehiclet, mostrous creaturet ja artillery blokkaavat losin, ja nekin vain korkeutensa verran ylöspäin ja basensa verran sivuille.Alcazar kirjoitti:Oukei...
Tuo stormlordin linkittämä kirja on myöskin uusin, mutta siinä on enemmän taustaa, kuvia, värejä ja pari ylimääräistä, vaihtoehtoista tapaa pelata peliä (kampanjat, patrol). Mutta perussäännöt ovat molemmissa samat.