"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Päivän kysely

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Joo

Fluffi lakkasi kiinnostamasta siinä vaiheessa, kun huomasin että, sitä vaihdetaan kuin paitaa. Se mikä oli eilen yhdellä tavalla, onkin nyt ihan erilailla ja näitä muutoksia ei edes perustella kunnolla, vaan lähinnä keksitään sitä mukaa, kun halutaan perustella muka hyvä sääntö (yleensä juuri päinvastoin). Jotain muutosta perustellaan muka suuremmalla realismilla, vaikka se itseasiassa on vähemmän realistista, mutta pelissä nopeampaa. Myöskään fluffilla ei ole juurikaan yhteistä sen pelin kanssa, mitä se muka edustaa. Esimerkiksi eldareilla on unitti nimeltä warp spiders. No näitä kuvaillaan fluffissa siten että, kun niillä on kyky teleporttia, niin ne voivat kantaa raskaampaa haarniskaa, mutta eivät voi juosta tietenkään. Kuitenkin striking scorpion haarniskalla on samansuuruinen save, kuin edellämainituilla hämiksillä ja he pystyvät kyllä juoksentelemaan vallan mainiosti. Tuo oli vain hyvin pieni esimerkki kaikesta ristiriitaisuudesta. Lähinnä ainoita fluffiasioita, mitä vähänkään pidän minkään arvoisena, on eri armeijoiden ihan karkea kuvailu. Kaaos on mutanttipiruja, ihmiset maapallolta ja heillä on keisari, haltioilla tekomaailmoja, örkit on vihaisia, slannit loivat kaikki rodut eiku hups. Turhaa perustella sillä, että muka fluffia ei saisi istutettua itse pelin realismiin, koska lukuisat muut pelit kyllä ovat onnistuneet tässä aivan hyvin. Kuitenkin skenaariokohtaiset itsekeksityt tarinat ovat asia erikseen ja hauskoja (tällä planeetalla kasvaa eldarien pyhiä vanupuikkopuita, mitä imperiumi haluaa käyttää korvien kaiveluun -tyylisiä juttuja). Itse peliä vastaan minulla ei ole mitään kauheasti. Pelaan kyllä mielelläni ja moni idea on melko hauskakin.
Luumumehu on soturien juomaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”