Obliterator Cult[210]
-3 Obliterators
Iron Warriors Squad I[94]
-6 Iron Warriors
-Missile Launcher
Iron Warriors Squad II[94]
-6 Iron Warriors
-Missile Launcher
Basilisk[100]
Ensimmäistä kertaa kaikki ilmoittautuneet saapuivat paikalle, joten varapelaajien harmiksi he eivät päässeet pelaamaan. Turnauksessa pelattiin viisi kierrosta, ja pisteissä peräkkäin sijoittuneet pelasivat vastakkain.
Ensimmäinen Peli
Vastassa Jani Mikkola, Tau.
Tässä taistelussa päämääränä oli maastonpiirteitten valtaaminen (Tuskaa istuvalle armeijalle.) ja tietyn yksikön selviäminen. (Hmm... Valitsisiko Obliteratorit?) Janin armeija koostui kahdesta kymmenen Palomiehen ryhmästä, Nuijapäästä ja kahdesta Kriisi-suitista. Peli meni yllättävän hyvin, Lisko nuiji jo ensimmäisellä vuorolla kuusi Palomiestä alas suojasta huolimatta, ja loput pakenivat. Obliteratorit tulivat sitten alas vuorolla kolme, ja ottivat systemaattisesti alas suitit, Nuijapään ja palomiehet. Eivätkä edes menneet alle puoleen, vaikka tiukalla kävi. Liskon ja 94:ten liikkuminen loppuvuoroilla valloitti minulle maastonpiirteetkin, ja näin ollen voitto napsahti kotiin 18-0. Hyvä alku, mitä sitten?
Toinen Peli
Vastassa Dark Eldarit. Ensimmäisen pelin menestyksen jälkeen olin jo jaetulla sijalla kolme, joten vastus oli kova.
Tässä taistelussa piti päästä lähemmäs vastustajan pöydän reunaa, ja estää vihollisen pääsy yhteen maastonpiirteeseen. Ihanaa. Ravager, kaksi Raideria ja Haemonculus vastassa. Singot pudottivat Ravagerin vuorolla yksi, mutta muut pääsivätkin sitten lähitaisteluun, ja Agoniserit olivat tuskaa. Kun Obliteratorit viimein pääsivät pyödälle, sain alas Raiderin ja ryhmällisen Warrioreita, Haemonculus kompastui omiin huumeisiinsa. Silti en onnistunut täyttämään päämääriä, joten turpaan tuli 16-3. Huonommin siis.
Kolmas Peli
Vastassa Daemonin Kaaos.
Oblien piti taas selvitä, ja minun piti päästä vastustajan pöytäpuoliskolle. Vastustajan lista koostui kahdesta Lascannon-troopista, Dreadista ja Terminaattoreista. Basilisk onnistui vuoroon kaksi mennessä saamaan kummatkin lascannon ryhmät pakenemaan ulos pöydältä, ja Dread putosi kolmeen Lascannoniin Obliteratorien saapuessa pöydälle. Lopulta Terminatorit saapuivat, ja ottivatkin sitten niin tehokkaasti linkattua plasmaa, että kaatuivat siihen. Tällä välin Lisko kaasutteli vastustajan pöytäpuoliskolle. Tästä tuli täydellinen 20-0 voitto.
Neljäs Peli
Vastassa Angelin Marinet.
Maastonpiirteitten valtaus, ja metsän suojeleminen vihollisilta olivat päämäärinä. Lista koostui pumpatusta Librarianista, kahdesta ryhmästä Scoutteja ja kahdesta tornadosta. Oblit saapuivat heti vuorolla yksi, mutta siihen mennessä toinen Missile ryhmä ja Lisko olivat pudonneet. Kolme Raskasta Pultteria pudotti toiset Scoutit, ja Librarian pääsi yllättäen hyppyrepullaan Obleihin kiinni. Kuusi Master-crafted-Force-weaponin heilautusta myöhemmin todettiin että yksi oli osunut ja se ei haavoittanut. Oblit pistivät Librarianin tulitikuiksi. Myöhemmässä vaiheessa Oblit onnistuivat pudottamaan kummatkin Speederit, ja sitten laskettiinkin pisteet. En ollut onnistunut päämäärissä, mutta pöydällä oli sen verran figuja jäljellä, että pisteet menivät minun suuntaani 5-4. Kun tähän lisättiin voitosta saatu 10 pistettä, lopputulos 15-4 näytti jo paljon iloisammalta.
Viides ja Viimeinen Peli
Yllättävää kyllä, viidenteen peliin mennessä olin onnistunut tappelemaan tieni sijalle kaksi, joten viimeinen peli pelattiin Nólimonin Kult of Speediä vastaan. Tässä pelissä ei annettu pisteitä selviytyneistä joukoista, ja päämäärä oli vastustajan depolle pääseminen. Vastustajan armeija koostui kolmesta Buggysta ja kolmesta Trukista täynnä poikia. Obliteratorit tulivat vuorolla yksi, ja pienellä tuurilla pudotin ensimmäisellä vuorolla kaksi Trukkia ja yhden Buggyn, ja tuhosin aseen toisesta. Sitten tulikin niskaan ilkeä määrä Choppa-iskuja selviytyneiltä pojilta, mutta uskolliset "94":set pistivät ne kiitettävästi pinoon. Pelin päättyessä vastustajan ainoat Scoring Unitit, kaksi Buggyä löytyivät kummatkin minun depoltani, kun omat joukkoni eivät pääseet lähellekään vastustajan depoa. Tästä pelistä jäi käteen vain yksi maalauspiste, kun Liskonkin mokoma ammuttiin viimeisellä vuorolla vastustajan depolta pois. Tappio 15-1.
Lopputulos
Vaikka hävisinkin viimeisen pelin, olin toiveikas sijoituksen suhteen. Olinhan sentään ollut toisella tilalla?
Mutta ei, se ei voinut olla niin. Kärki oli liian tiukka, ja perässä tulleet pelasivat pelinsä liian hyvin. Lopputulos seitsämäs tila ja lämmintä kättä. Mutta hauska turnee, eihän siinä mitään. Turneessa muuten oli 20 osallistujaa, ja vastustajistani Nólimon voitti, ja Angel sijoittautui kolmanneksi. Toisesta en tiedä, koska vetäydyin tässä vaiheessa pelaamaan ilmakiekkoa.
Mutta onnea voittajille.