"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uusi, uljas ja halpa Green Stuff

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Skrixqueek

Uusi, uljas ja halpa Green Stuff

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Kehitin uudenlaisen green stuffin (erikeepperiä ja muovailuvahaa) ja tein siitä pari modelia. Lopputulos parani, kun modelit vielä siveli vedellä ohennetulla erikeepperillä.

Jälki oli hyvää (ainakin omasta mielestä).

Kokeilkaa ja kommentoikaa.
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

Olisi varmaan hyväksyttävää, jos kertoisit mitenkä tuota teit, tai edes näyttäisit kuvia lopputuloksesta?
Skrixqueek

Siis:

n. viiriäisen munan kokoinen köntti muovailuvahaa (vihreätä tietty)
n.2 rkl erikeepperiä

1) sekoita hyvin
2) anna kuivua n. 5 min
3) muotoile model (jos mössö tarttuu pahasti sormiin ja työkaluihin anna kuivua kunnes se ei enää tartu)
4) anna kuivua n. 24 h
5) tuloksen maksimoisimeksi voitele runsaasti ohennetulla erikeepperillä (tai lakkaa)

Tarpeeksi selkeää?

Laittaisin mielelläni kuviakin jos vaan osaisin...
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

kuulostaa sellaselta puuhalta, että en omasta GS:sta luovu :) erikeeper pysykööt muussa tarkoituksessa
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Näitä on etsitty miljoona kertaa ennenkin .

Tosin vielä ei ole löytynyt kunnon tavaran voittanutta.

GS ei ole ainoa kneadatite tai 2-komponenttiepoksikitti, josta voi muovata minejä. Sotataidossa myydään esim. Milliputtia sekä Magic sculpeytä, joiden hinta/laatusuhde lähentelee erinomaista.

Kaikki sinitarra/muovailuvaha-jutut kyl kannattaa jättää heti lähtökuopissa, jos jotain oikeesti tekee, niin kannattaa panostaa välineisiin ja aineisiin.
Iscariah

Viesti Kirjoittaja Iscariah »

Jep, tuon voi kyllä tunkea sinne ja syvälle. Magic sculpt on kuulemma kaikkein hienorakeisin ja muutenkin paras epoksikitti.

suosittelen tilaamaan sitä http://www.sotataito.com:ista
http://www.DarkSky.urli.net

Also Known As Moonpetal.
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Jotenkin herää aina tälläisiä lukiessaan kysymys siitä että miten köyhiä ihmiset voivat olla.

GS ei maksa "mitään". Jotain seitsämän euroa ja yhdellä boksilla pärjää kauan. Jos taas tekee "tosissaan" (eli paljon ja paljon) niin olisi vähintäänkin epäammattimaista käyttää jotain erikeeper/muovailuvaha sotkua. Luulisi että paljon tekevät viimeisenä ryhtyisivät joitain tuommoisia käyttämään, ja ne jotka tekevät vähän ei luulisi nyt niin köyhiä olevan ettei GS:ään tai Milliputtiin tms ole varaa.

Eli. En tajua mikä pointti?

Ja juu, kyllä haluan välttämättä kuvan siitä mitä tuolla on saatu aikaan. Muuten "oivalluksen" arvo on mitätön.

(Liittymättä mihinkään:) Lohikäärmeen luolassa "se-silmälasipäinen-poninhännällä-varustettu-jamppa" Fantsulainen mainitsi jostain "grey stuffista" (itseasiassa käytti sitä juuri silloin. Näytti nätiltä). Harmi vaan että hänen mukaansa sitä ei saa suomesta, pitäisi tilata kilotavarana jenkeistä.
15mm for teh win
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Nicodemus von Traube kirjoitti: Eli. En tajua mikä pointti?
Luultavasti se, että kun menee tarpeeksi pitkälle metsään, ei GS enää olekaan lähimmän kyläkaupan vakiotuote. Muovailuvahaa ja erikeeperiä saa varmaan vaikka sivasta, mutta GS:n hankkiminen voi hyvinkin vaatia auton/kuskin/pankkikortin/pankkitilin/postin tai näiden yhdistelmän. Jonkun sinooperin hyllystä voi hyvinkin löytyä boxi tai pari muovimiehiä, mutta GS ei varmaan hyllystä löydy.

Oli veikkaisin että kotikutoisten korvikkeiden pääasiallinen idea on koettaa keksiä jotain, mitä sattuu kaapissa olemaan, kun seuraava GS:in haku reissu voi kestää pidempään kuin inspiraatio tehdä siitä jotain. Ehkä.
Nicodemus von Traube

Teräratas kirjoitti: Luultavasti se, että kun menee tarpeeksi pitkälle metsään, ei GS enää olekaan lähimmän kyläkaupan vakiotuote.
Olettaen että he jostain saavat GW:n figuja, niin silloin he saavat oletusarvoisesti samasta paikasta GS:kin.

Tietenkin on yksisilmäistä olettaa kaikkien käyttävät GW:n figuja tai edes Rackhamin, ehkä he ovatkin vain metsien miehiä jotka rakentavat kaikki figunsa itse muovailuvahasta ja erikeeperistä.

Mutta jos he käyttävät näitten muovailuvaha/erikeeper figujen lisäksi käytännössä mitä tahansa muita figuja he joutuvat ne ostamaan muualta kuin kyläkaupasta. Ja oletusarvoisesti siitä samasta paikasta voisi saada myös GS:ää tai muuta.

Tai mistä minä tiedän.
15mm for teh win
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Hyvä idea! Kaikkea muuta kannattaa kokeilla paitsi oikeaa GS:sää!
;) Köh,sinitarrastuffi,köh!
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Skrixqueek

Siis tää oikeeesti toimii! Tein just ½ling assassinin ja tuli miltei GW tasoa (ainakin 80-luvun GW:n..).

Mössö sitäpaitsi on sormiystävällistä, toisin kuin GS, joka saa ainaskin minun sormet kirvelemään.

Tästä on helppo tehdä konvertteja koska GS jää usein elastiseksi (gutter runner tunneling teamini GS soihdut voisi vetää varmaan solmulle).

Modeleihin en kuitenkaan lisäisi..

Jos olisin tehnyt viimeaikaiset do-it-yourself modelit GS:stä olisi mennyt sitä tahnaa paketti poikineen...
ja euro koko sukuineen!
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Nicodemus von Traube kirjoitti: Olettaen että he jostain saavat GW:n figuja, niin silloin he saavat oletusarvoisesti samasta paikasta GS:kin.
Näinhän sitä voisi helsingissä asuva kuvitella. Mutta kuten jo tuossa yllä kirjoitin, homma ei toimi niin kauniisti täällä metsän keskellä. Toiseksi, kuten tämänkin mainitsin, voi GS olla useamman sadan kilometrin päässä, samoin kuten figutkin.
Mutta jos he käyttävät näitten muovailuvaha/erikeeper figujen lisäksi käytännössä mitä tahansa muita figuja he joutuvat ne ostamaan muualta kuin kyläkaupasta. Ja oletusarvoisesti siitä samasta paikasta voisi saada myös GS:ää tai muuta.
Juju oli siis juurikin siinä, että kun se viimeinen GS nokare on käytetty, isä ei halua edes kuulla nettikaupoista, ja seuraava helsingin reissukin on suunnitteilla vasta ensi kesänä, niin voihan siinä käydä mielessä, että mistähän saisin tököttiä nappeihini, jotta pääsisin ne kasaamaan.
Tai mistä minä tiedän.
En minäkään, mutta kun asun melkolailla korvessa, niin on kumminkin helppo kuvitella. Ainakin kerran olen muoviliimalla sulattanut muovin pätkiä massaksi, jotta sain pegasukseeni siivet kiinni, kun oli GS loppu, enkä viitsinyt a) maksaa postimaksuja ja odottaa paria päivää tai B) lähteä sen takia ajamaan 150km lenkkiä.
Nicodemus von Traube

Teräratas kirjoitti: En minäkään, mutta kun asun melkolailla korvessa, niin on kumminkin helppo kuvitella. Ainakin kerran olen muoviliimalla sulattanut muovin pätkiä massaksi, jotta sain pegasukseeni siivet kiinni, kun oli GS loppu, enkä viitsinyt a) maksaa postimaksuja ja odottaa paria päivää tai B) lähteä sen takia ajamaan 150km lenkkiä.
Ymmärrän kyllä.

Hätä ei lue lakia, näinhän se on. Ymmärrän täydellisesti kaikkien näitten erikoisratkaisujen käytön erityistilanteissa. Itsekin olen tehnyt jos jonkinlaisia patenttiratkaisuja aikojen saatossa erilaisissa tilanteissa.

Mutta tämän topikin otsikko on "Uusi, ulja ja halpa Green Stuff". Eli enemmän kuin patenttiratkaisua erityistilanteeseen tässä tarjotaan mielestäni selvästi korvaajaa Green Stuffille. Eli ettei sitä käytettäisi hetkellisesti korjaamaan ongelmatilannetta vaan ettei tarvitsisi ikinä käyttää GS:ää kun voi käyttää tätä uutta ja uljasta mallia.

Sellaista en ymmärrä. Siihen viittasi lauseeni "En tajua mikä pointti?". Tietenkin jos topikin aloittaja tai joku muu osoittaa minulle vaikka valokuvan avulla että kyseessä tosiaan on uusi ja uljas korvaaja on tilanne täysin erilainen.
15mm for teh win
Iscariah

Viesti Kirjoittaja Iscariah »

Jos tuo mössö tosiaan toimii niin: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=22008
http://www.DarkSky.urli.net

Also Known As Moonpetal.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

GS:ffin kohdalla on myös se ongelma, että sitä harvoin saa tuoreena (tai ainakin silloin kun omani ostin niin se oli ongelma) - jos löytää tuoretta, niin sitä kannattaa säilyttää pakkasessa, niin pysyy tuoreena pitkään.

Tuo Magic Sculp on tosin ihan loistotavaraa ja muovailuominaisuuksiltaan menee reippaasti GS:n ohitse - tavaraa tulee sillä noin kympillä parin filmipurkin verran, joten hinta-laatusuhde on ihan eri tasoa kun GS:llä. Suosittelen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Skrixqueek

Miksi kaikki miniatyyrit on niin skeptisiä itsevalmisteita kohtaa?

Esim. GW:n yltiökallis liima ei tepsinyt warpppikanuunaani, joka oli muutenkin vinossa kiitos GW.n "ammattitaitoisen tiimin".

Laiton sinitarraa ja gw-liimaa ja tuli n. 20 s kuivuvaa taikasementtiä,
piippukin korjautui paremman näköiseksi.

Gs on hyödyllinen mössö joskus, mutta mössö on hyvä halpis vaihtoehto.

GS pysyy tuoreena jos säilyttäää esim. pakastepussissa.
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

kattokaapas tämä: 1/2 erikeepper 1/2 ruokasoodaa on ihan hyvää stuffia
Tol Cormp Norz Norz Norz
Skrixqueek

eikö se ala vaahdota tai jotain?
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

No niin! Sinitarran käyttäjiäkin alkaa näkyä... Kannattaa myös kokeilla että muotoilet vaan sen osan ja sivelet pikaliimaa päälle.
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Skrixqueek

Pikaliimaa? Sivelet? eikös pensseli mene tärvelykseksi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”