Tankkiarmeija
-
RiviSotilas
Tankkiarmeija
Hei kaikki.
Mä oon keränny nyt mariineja jonkin aikaa ja oon huomannu, että olen koukussa tankkeihin, mutta codexissa ei ole mitään hyviä tankkitraitteja.
Eli siis mitä traitteja mun kannattais ottaa, kun tankkei haluan lisää ja fast attackejakin ois kiva olla (siis ei eye to eye drawbackia!) mutta kun ne GWen tyypit ei oo laittanu sinne mitään hyviä tankkien tehoa parantavia, tai niiden saatavuuden helpottavia advanceja!:( (niin niin onhan se scions of mars, mutta se auttaa vaan techejä ja nehän vaan korjaa tankkeja.)
Nyt siis kertokaa, että mikä trait-yhdistelmä auttaisi mun tankkiarmeijaa eniten. Drawbackiksi olen ajatellut we die standingiä.
Mä oon keränny nyt mariineja jonkin aikaa ja oon huomannu, että olen koukussa tankkeihin, mutta codexissa ei ole mitään hyviä tankkitraitteja.
Eli siis mitä traitteja mun kannattais ottaa, kun tankkei haluan lisää ja fast attackejakin ois kiva olla (siis ei eye to eye drawbackia!) mutta kun ne GWen tyypit ei oo laittanu sinne mitään hyviä tankkien tehoa parantavia, tai niiden saatavuuden helpottavia advanceja!:( (niin niin onhan se scions of mars, mutta se auttaa vaan techejä ja nehän vaan korjaa tankkeja.)
Nyt siis kertokaa, että mikä trait-yhdistelmä auttaisi mun tankkiarmeijaa eniten. Drawbackiksi olen ajatellut we die standingiä.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"
Tämän käyttäjän voi poistaa.
- Lihamestari
No, otat vaikka Eye to Eyen, ja waikka We Stand Alone. Sitten koko armeija Rhinoihin tai Podeihin. Sitten varustat kaikki rhinomariinit kähyaseella ja pistoolilla ja käyt päälle kun muu armeijasi sataa taivaalta. Deep Striketat Speedereilla ja tunget Dredejä Podeihin ja pommitus käyntiin heavy-support Predojen/Vindicatorien antessa suojatulta.
Jos rakastat tankkeja, kannattaa hankita Armoured Companya. Näille kun saa koko armeijan pelkkinä tankkeina
.
Jos rakastat tankkeja, kannattaa hankita Armoured Companya. Näille kun saa koko armeijan pelkkinä tankkeina
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Riippuu ihan mitä meinaat tankeilla, mutta nyt ei kyllä tule mieleen ensimmäistäkään traittia joka antaisi mahiksen ottaa lisää niitä. On tietysti Heed the wisdom of the Ancients, jolla saa dredejä, ja sitten jos et ota we die standingiä, niin saat drop podeja. Molemmilla on kyllä armour valuet, muttei telaketjuja. Esimerkiksi heedillä saat sen 6 drediä, tai 3 ja sitten heavyyn 3 tankkia ja fastiin 9 speederiä. Troopeille+dredeille mahdollisesti podit/rhinot, ja siinä se.
Joka SM unitin saa armour valuen taakse suojaan, mutta ei siihen traitteja tarvita.
Joka SM unitin saa armour valuen taakse suojaan, mutta ei siihen traitteja tarvita.
-
RiviSotilas
Siis saako Rhinot ja Razorbackit ILMAN että niistä tulee ylimääräisiä heavy support-valintoja, eli siis voinko ottaa isoja tankkeja kolme ja lisäksi vielä transportteja? wau.
Drob podeista vielä. Minkä näköisiä ne on ja paljonko ne maksaa (siis rahaa) ne kuulostaa kivoilta, muttei kaupassa ole sattunut silmää yhtään, mutta jos niillä kerran voi dreadinkin kuljettaa, niin saako sinne tankinkin ängettyä?
Eye to eyestä en kyllä tiedä, joutuisin ottamaan vaan yhden joukon bikeja tai speeduja, ja käytän niitä mielelläni napsimaan vihulaisen yksinäisiä joukkoja.
Mutta ei mikään huono idea kuitenkaan.
Drob podeista vielä. Minkä näköisiä ne on ja paljonko ne maksaa (siis rahaa) ne kuulostaa kivoilta, muttei kaupassa ole sattunut silmää yhtään, mutta jos niillä kerran voi dreadinkin kuljettaa, niin saako sinne tankinkin ängettyä?
Eye to eyestä en kyllä tiedä, joutuisin ottamaan vaan yhden joukon bikeja tai speeduja, ja käytän niitä mielelläni napsimaan vihulaisen yksinäisiä joukkoja.
Mutta ei mikään huono idea kuitenkaan.
-
RiviSotilas
ja vielä yksi juttu.
En tiedä tosta lähitaistelutyylistä, koska pelaan yleensä tyranideja vastaan (Jos pelaan jonkun joka ei keräile 40Kta, koska sain tyranideja broidilta kun se lopetti keräilyn).
ja vielä toinen
OLisiko yksi järkevä traittivalinta ehkä Honour your wargear, koska saisin sillä devestatorit eliiteiksi ja näin jäisi Hsupport paikka vapaaksi (Onko Devestatorit edes Hsupport vai Troops?).
En tiedä tosta lähitaistelutyylistä, koska pelaan yleensä tyranideja vastaan (Jos pelaan jonkun joka ei keräile 40Kta, koska sain tyranideja broidilta kun se lopetti keräilyn).
ja vielä toinen
OLisiko yksi järkevä traittivalinta ehkä Honour your wargear, koska saisin sillä devestatorit eliiteiksi ja näin jäisi Hsupport paikka vapaaksi (Onko Devestatorit edes Hsupport vai Troops?).
- Half-breed
Drop podit ovat GW:n uusin ikuisuusprojekti, eli niille on tullossa viralliset figut sitten joskus. Eli mahdollisuudet nyt ovat joko a) tehdä sellainen itse, tai b) ostaa Forgen Drop podi .
Tankkia ei tuollaiseen vekottimeeseen sitten saa ängettyä.
Tankkia ei tuollaiseen vekottimeeseen sitten saa ängettyä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- The Captain
- Valvoja
Kyllä, transportit eivät täytä mitään Force organisation slottia.TankkiMies kirjoitti:Siis saako Rhinot ja Razorbackit ILMAN että niistä tulee ylimääräisiä heavy support-valintoja, eli siis voinko ottaa isoja tankkeja kolme ja lisäksi vielä transportteja? wau.
Ajatus Elite-devastatoreista on minun mieleeni jo siksikin, että useimmiten ne pitää deployata vasta, kun vastustaja on laittanut omat olennaiset yksikkönsä (eli heavy supportin), jolloin pääset valitsemaan niille hyvät tuliasemat. Ja tietysti jää HS-paikkoja muulle kivalle.OLisiko yksi järkevä traittivalinta ehkä Honour your wargear, koska saisin sillä devestatorit eliiteiksi ja näin jäisi Hsupport paikka vapaaksi (Onko Devestatorit edes Hsupport vai Troops?).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mikäli devastatorit muuttaa eliiteiksi, niin eikös niille saa silti transportit?
HQ = command squadi rhinolla/rbackilla/lantikalla
ELITE = 1-3 devasquadia rhinolla/rbackilla
TROOP = 2-6 tactical squadia rhinolla/rbackilla
HEAVY = 1-3 predatoria tai land raider
Kyllä pitäisi tankkia riittää. 1+3+6+3=13 tankkia armeijassa.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
- The Captain
- Valvoja
Komentoryhmiä saa kaksi, joten 2+3+6+3=14...Scoundrel kirjoitti:Mikäli devastatorit muuttaa eliiteiksi, niin eikös niille saa silti transportit?
Plus eikö assault squadille (jolle et anna hyppyreppuja) saa Rhinoa? Eli 3 lisää...
-
Brightstar
Assault squadit eivät saa omaa transporttia.Samsson kirjoitti:Komentoryhmiä saa kaksi, joten 2+3+6+3=14...Scoundrel kirjoitti:Mikäli devastatorit muuttaa eliiteiksi, niin eikös niille saa silti transportit?
Plus eikö assault squadille (jolle et anna hyppyreppuja) saa Rhinoa? Eli 3 lisää...
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
-
RiviSotilas
Ööh tosta fastihommasta en tiiä, kyllä yhet speedut vois ottaa, mutta mulla on nyt virallisesti eye to eye drawback, eikä se anna ottaa kun yhen LSQn.
Kerrompa nyt tässä vaikka kaikki traitit joita olen teidän kommenttien pohjalta miettiny:
Advance
Honour your wargear (Heavy supprort valintoja säästyy)
Take the fight to them (Transportteihin laitetut tactical SQt on hyviä lähitaistelijoita)
DrawBack
Major: Eye to eye (Fastejä joutuu karsimaan, mutta saapahan dredejä)
Minor: Have pride in your colours (miten muka tankki piilotetaan?)
Kerrompa nyt tässä vaikka kaikki traitit joita olen teidän kommenttien pohjalta miettiny:
Advance
Honour your wargear (Heavy supprort valintoja säästyy)
Take the fight to them (Transportteihin laitetut tactical SQt on hyviä lähitaistelijoita)
DrawBack
Major: Eye to eye (Fastejä joutuu karsimaan, mutta saapahan dredejä)
Minor: Have pride in your colours (miten muka tankki piilotetaan?)
-
RiviSotilas
olen myös suunnitellut seuraavanlaisen kokoonpanon armeijalleni 1500 pts:
(Nysse tulee)
HQ
Comm SQ : Apteekkari, Lipunkantaja(company), Mestari,(Company) mariini jolla pistooli ja ccw, multi melta.
165pts
Troop
Tactical SQ: 10 mariinia pistooleilla ja ccwllä, Transport: Rhino(!)
Tactical SQ: 9 mariinia boltereilla, meltagun Transport: Rhino(!)
Tactical SQ: 6 mariinia pistoolilla ja ccwllä,(!) kessulla voimanyrkki Transport: Razorback(!)
630pts
Heavy Support
Dreadnought, Venerable, Heavy flamer(!)
Whrilwind, pintle mounted storm bolter
Land Raider Crusader, smoke launchers, extra armor
500pts
Elite
Devestator SQ: mariini bolterilla, Heavy bolter, Lascannon, Plasma cannon, Missile launcher ja Tank hunters- spessu
205pts
Ajattelin, että Crusader voisi kuljettaa pääasiassa HQta taistelun ytimeen, tai sitten autella rhinonsa tai razorbnsä menettäneitä squadeja
Olkaa hyvät ja kertokaa mielipiteenne kokoonpanosta!
(Nysse tulee)
HQ
Comm SQ : Apteekkari, Lipunkantaja(company), Mestari,(Company) mariini jolla pistooli ja ccw, multi melta.
165pts
Troop
Tactical SQ: 10 mariinia pistooleilla ja ccwllä, Transport: Rhino(!)
Tactical SQ: 9 mariinia boltereilla, meltagun Transport: Rhino(!)
Tactical SQ: 6 mariinia pistoolilla ja ccwllä,(!) kessulla voimanyrkki Transport: Razorback(!)
630pts
Heavy Support
Dreadnought, Venerable, Heavy flamer(!)
Whrilwind, pintle mounted storm bolter
Land Raider Crusader, smoke launchers, extra armor
500pts
Elite
Devestator SQ: mariini bolterilla, Heavy bolter, Lascannon, Plasma cannon, Missile launcher ja Tank hunters- spessu
205pts
Ajattelin, että Crusader voisi kuljettaa pääasiassa HQta taistelun ytimeen, tai sitten autella rhinonsa tai razorbnsä menettäneitä squadeja
Olkaa hyvät ja kertokaa mielipiteenne kokoonpanosta!
-
RiviSotilas
Pienennä taktikaaleja ja kaikki Razoreihin.
Hanki lisää Devastatoreita ja laita ryhmään mahd paljon saman kaltaisia aseita. Liian sekalainen ryhmä ei toimi kunnolla mitään vastaan.
Hanki lisää Devastatoreita ja laita ryhmään mahd paljon saman kaltaisia aseita. Liian sekalainen ryhmä ei toimi kunnolla mitään vastaan.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"