Figut epätolkienmaisia?
No siis ykkönen noudatti osittain kirjaa mutta ei kokonaan 2-3on perseesetä koska niissä muunneltiin totuuksia ja lisättiin kaikkea paskaa sinne tänne mitä ei edes ollut kirjassa. Kuten minastirith hevosmiehet.
Tietysti sai mahtipontisia kohtauksia mutta jos joku asia tehdää se tehdään kunnolla eli ei muuteta totuutta.
Tom pomppadil puuttu yäää.
Tietysti sai mahtipontisia kohtauksia mutta jos joku asia tehdää se tehdään kunnolla eli ei muuteta totuutta.
Tom pomppadil puuttu yäää.
Chuck Norris has already been to Mars; that's why there are no signs of life there.
Hm, pitäisköhän sitä heittää oma likainen lusikkani soppaan..
Leffat ovat täydellisessä balanssissa kirjojen kanssa. Vaihtoehtoina ääripäissä 1000 tuntia kestävä blaah-maratooni tai tuntiin puristettu "Arnold Schwarzenegger as Aragorn/Boromir combo-character".
Ihan oikeasti, ei niistä kirjoista tuota täydellisempää leffaa voi saada.
Mutta henkilökohtaisista valituksista - hobitit olivat liian laihoja. Niiden olis pitäny olla 10x läskimpiä kuin Sam oli nyt, semmoisia kunnon pullapoikia.
Wood ei itsessään häiritse ollenkaan.
Kaikki monsterit olivat niin täydellisiä kuin olla ja voi. Varsinkin trollit ja balrog. Ja örkit ja nazgulit. Ja ja.. ja..
Sitten itse topicin aiheeseen - figut ovat kyllä hyvin tolkienmaisia. Ainakin ne suoraan leffasta tehdyt. Lisähahmojen figut (leffojen ulkopuolelta) ovat miltei poikkeuksetta surkeaa kuraa. Ei enää Tolkienia, vaan warhammeria. Hyh.
Leffat ovat täydellisessä balanssissa kirjojen kanssa. Vaihtoehtoina ääripäissä 1000 tuntia kestävä blaah-maratooni tai tuntiin puristettu "Arnold Schwarzenegger as Aragorn/Boromir combo-character".
Ihan oikeasti, ei niistä kirjoista tuota täydellisempää leffaa voi saada.
Mutta henkilökohtaisista valituksista - hobitit olivat liian laihoja. Niiden olis pitäny olla 10x läskimpiä kuin Sam oli nyt, semmoisia kunnon pullapoikia.
Kaikki monsterit olivat niin täydellisiä kuin olla ja voi. Varsinkin trollit ja balrog. Ja örkit ja nazgulit. Ja ja.. ja..
Sitten itse topicin aiheeseen - figut ovat kyllä hyvin tolkienmaisia. Ainakin ne suoraan leffasta tehdyt. Lisähahmojen figut (leffojen ulkopuolelta) ovat miltei poikkeuksetta surkeaa kuraa. Ei enää Tolkienia, vaan warhammeria. Hyh.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Itse en ole samaa mieltä. Esimerkiksi Swan Knightit ovat hyviä, kuten pohjoisen samoojat. Myös haltia charrut ovat hyviä. Itseni mielestä ne ovat melkeinpä parempia kuin leffan mukaan tehdyt, vaikka nekin ovat loistavia.Rakath kirjoitti:Sitten itse topicin aiheeseen - figut ovat kyllä hyvin tolkienmaisia. Ainakin ne suoraan leffasta tehdyt. Lisähahmojen figut (leffojen ulkopuolelta) ovat miltei poikkeuksetta surkeaa kuraa. Ei enää Tolkienia, vaan warhammeria. Hyh.
Lalalaa
- Sikarivaunu
Muuten, jos Lurtzia ei ollut kirjassa, niin mistä se on sitten saanut nimensä?? Tai ylipäätänsä itse hahmon? Ja Kuka tappoi boromirin kirjassa?Valtsu kirjoitti:Nojoo, mutta kyllä siinäkin on sitä uruk meininkiäPollari kirjoitti:Lukuun ottamatta Lurtzia joka ei edes ollut koko kirjassa.. Ja voihan sitä sanoa Uglukiksi.
Viimeksi muokannut Sikarivaunu, Ti 06.09.2005 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
fail.
Jacksonin tiimihän paljon lainaili ja siirsi nimiä uusille hahmoille (Sharku, Snaga, Eothain jne...) Lurtz saattaa olla myös lainattu ja typistetty muoto sanasta "Lugbúrz", jota örkit käyttivät kirjassa Barad Durista. Okei, se ei ole hahmon nimi vaan kaupungin, mutta entäs sitten...
Samasta sanasta GW on saattanut saada idean "Durbûrz" -nimeensä. "Dur" tarkoittaa haltiakielillä pimeää, ja ilmeisesti "Lugbúrz" tarkoittaa Mustaa Tornia, mutta örkkikielellä . Olisiko Durbûrz sitten joku Pimeän Torni (kaverihan on aika iso gobboksi), Lurtz taas voisi olla joku musta-johdannainen sana (tämä kyllä on jo melko hataralla pohjalla.
Kyllä minusta tuntuu, että kun PJ ja GW näitä nimiä keksivät, he ovat edes pari kertaa Tolkieninkin kirjoja lueskelleet.
Samasta sanasta GW on saattanut saada idean "Durbûrz" -nimeensä. "Dur" tarkoittaa haltiakielillä pimeää, ja ilmeisesti "Lugbúrz" tarkoittaa Mustaa Tornia, mutta örkkikielellä . Olisiko Durbûrz sitten joku Pimeän Torni (kaverihan on aika iso gobboksi), Lurtz taas voisi olla joku musta-johdannainen sana (tämä kyllä on jo melko hataralla pohjalla.
Kyllä minusta tuntuu, että kun PJ ja GW näitä nimiä keksivät, he ovat edes pari kertaa Tolkieninkin kirjoja lueskelleet.
Phil Kelly says "No!"
Ainakin siinä "lisämateriaaleissa, asnottiin että Peter luki aina Tolkienin kirjan kohdan tietyissa kohdissa mitä olivat tekemässä. Siinämielessä voisi myös arvioida että tolkine olisi lukenut sen aijemin, ja voihan PJ olla kysynyt Sarumanin näyttelijältä (kuka onkaan) apua. Hän oli lukenut sen "joka vuosi" kuulemma.Garoth kirjoitti:Kyllä minusta tuntuu, että kun PJ ja GW näitä nimiä keksivät, he ovat edes pari kertaa Tolkieninkin kirjoja lueskelleet.
Etkös ole lukenut kirjaa. Örkit uruk-haita ja goblinit tappoivat boromirin.Pamputtaja kirjoitti:Muuten, jos Lurtzia ei ollut kirjassa, niin mistä se on sitten saanut nimensä?? Tai ylipäätänsä itse hahmon? Ja Kuka tappoi boromirin kirjassa?Valtsu kirjoitti:Nojoo, mutta kyllä siinäkin on sitä uruk meininkiäPollari kirjoitti:Lukuun ottamatta Lurtzia joka ei edes ollut koko kirjassa.. Ja voihan sitä sanoa Uglukiksi.
Chuck Norris has already been to Mars; that's why there are no signs of life there.
- The Captain
- Valvoja
Jep. Kasa nimettömiä örkkejä ampui sen neulatyynyksi.voi kirjoitti:Etkös ole lukenut kirjaa. Örkit uruk-haita ja goblinit tappoivat boromirin.Pamputtaja kirjoitti:Muuten, jos Lurtzia ei ollut kirjassa, niin mistä se on sitten saanut nimensä?? Tai ylipäätänsä itse hahmon? Ja Kuka tappoi boromirin kirjassa?Valtsu kirjoitti:Nojoo, mutta kyllä siinäkin on sitä uruk meininkiä ;). Ja voihan sitä sanoa Uglukiksi.Pollari kirjoitti:Lukuun ottamatta Lurtzia joka ei edes ollut koko kirjassa. :)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Skrixqueek
Wtf?Rakath kirjoitti: Kaikki monsterit olivat niin täydellisiä kuin olla ja voi. Varsinkin trollit ja balrog. Ja örkit ja nazgulit. Ja ja.. ja..
Väität peikkoa hienoksi? Siis sitä kaksivarpaista mongoloidin ja gorillan risteytystä? (Pliis, älkää heittäkö ulos vaikka mollasinkin julmasti mongoloideja ja gorilloja!)
Siis tomppa-figu oli epätolkienmainen? Ei varmana! Trollit, osa örkeistä, Sauron ja muutama muu on ihan kauheaa shaibaa!!
Figuissa on kaiken lisäksi tuhottomasti valuvirheitä.
Itse tykkään peikosta. Ja myös Sauron on hieno. Itse asiassa en tiedä paljoa rumia modeleja. Ehkä Suladanin kävelevä versio. Sellainen päärynä lookki.Skrixqueek kirjoitti:Wtf?
Väität peikkoa hienoksi? Siis sitä kaksivarpaista mongoloidin ja gorillan risteytystä? (Pliis, älkää heittäkö ulos vaikka mollasinkin julmasti mongoloideja ja gorilloja!)
Siis tomppa-figu oli epätolkienmainen? Ei varmana! Trollit, osa örkeistä, Sauron ja muutama muu on ihan kauheaa shaibaa!!
Lalalaa
-
Skrixqueek
WtF? Väittät peikkoa rumaksi? Yksi hienoimmista GW:n figuista(ei paljoa sano mut...) IMO.Skrixqueek kirjoitti:Wtf?Rakath kirjoitti: Kaikki monsterit olivat niin täydellisiä kuin olla ja voi. Varsinkin trollit ja balrog. Ja örkit ja nazgulit. Ja ja.. ja..
- Sikarivaunu
Olen lukenut kirjan, mutta en vain muistanut..voi kirjoitti:Etkös ole lukenut kirjaa. Örkit uruk-haita ja goblinit tappoivat boromirin.Pamputtaja kirjoitti:Muuten, jos Lurtzia ei ollut kirjassa, niin mistä se on sitten saanut nimensä?? Tai ylipäätänsä itse hahmon? Ja Kuka tappoi boromirin kirjassa?Valtsu kirjoitti:Nojoo, mutta kyllä siinäkin on sitä uruk meininkiäPollari kirjoitti:Lukuun ottamatta Lurtzia joka ei edes ollut koko kirjassa.. Ja voihan sitä sanoa Uglukiksi.
fail.
Sauron on mielestäni erittäin hyvä,ei todellakaan liian futuristinen.Skrixqueek kirjoitti:Sauron on modelina hieno, mutta liian futuristinen keskimaahan.
Olisin kaivannut vähän perinteikkyyttä. (esim. synkempi, turpeampi ja uhkaavampi versio Gw:n kaaos warrioreista). Sauronillahan oli vielä tuossa vaiheessa ihmismäinen ruumis.
Uusi sauron on sukua terminaattorille....
JA PEIKOT OVAT HIENOJA!!
Eipä taida. Uudessa moria ( Tämä iso) boxi on todella hyvä. kaksipeikkoa,uusi gobbokapu (Durpuz?)ja läjä gobboja. Mielestäni aivan loistava aloitus. Peikkoja itse en ole kokeillut,kun ei ole armeijaa peikoille.virus kirjoitti:peikot on parhaimmasta päästä, onko figuna uutta sauronii ?? jos on niin oisko kuvii missään.