"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1500 pts Elffejä + pari heroo...

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
dragguslayer

1500 pts Elffejä + pari heroo...

Viesti Kirjoittaja dragguslayer »

Tulihan tässä ajankuluks hankittuu tämmönen pieni armeija... Kaveri peleihin tämä on lähinnä suunniteltu, ilmoitan sen jo etukäteen...

Ja itse listahan on tässä;

1 Aragorn @ 265 Pts (bow pisteiden täyttöä varten)
Hand Weapon; Bow; Heavy Armour
Anduril[75]

1 Boromir, Captain of the White Tower @ 180 Pts
Hand Weapon; Heavy Armour; Shield

1 Elrond @ 120 Pts
Elven Blade; Heavy Armour

1 Elven Captain @ 65 Pts
Elven Blade; Heavy Armour; Shield

1 Gimli @ 80 Pts
Hand Weapon; Two-handed Weapon; Throwing Weapon; Heavy Armour

1 Haldir @ 65 Pts
Elven Blade; Elven Bow; Armour

1 Legolas @ 90 Pts
Hand Weapon; Elven Bow; Armour

12 High Elf Warrior @ 132 Pts
Spear; Heavy Armour; Shield

28 High Elf Warrior @ 280 Pts

20 High Elf Warrior @ 220 Pts
Elven Bow; Heavy Armour

Models: 67
Mighttia: 23 + 1 (aragorn;mighty hero)
Pistemäärä:1497

Ja ei sitten muuta kuin kommenteja peliin
Putte

Viesti Kirjoittaja Putte »

...Ja mikähän on armeijan teema?
Sisius

Viesti Kirjoittaja Sisius »

Tätä itsekkin mietin. Ja tiedätkös että on meleko vaikea arvioida 1500pts listaa. No heroihin tämä painottuu. Kun vaik mietti paljonko pahiksia saa 1500 pisteellä niin suuri massa alivoima sinulla kyllä on.
Elrondin Fight Paremmaksi!

Minut tunnettiin? nimellä SacC.
dragguslayer

teemana OLISI VOINUT olla vaikkapa että jotenkin

Elrondi olisi tullut auttamaan helms deeppiä haldirin kanssa mukaan.... Elffi kapu ei silloin kaipaisi selittelyjä, Boromir taas olisi maksanut liian vähän pisteitä jos se olisi ollut "fellowship" boromir, ja tämä boromir sitä paitsi saattaa jopa kestää hävityn combatin...

Pahikset voisivat vaikkapa saada noin;

100 urukkia + bersuja + kapuja
200+ goblinia + röllejä + liiduja
150 orkkiä + rölli? + liiduja

Ja tähän voin kommentoida näin;

Ei se määrä, vaan se laatu.
Putte

Ehm... OLISI VOINUT. Niin no, olisihan Balrogikin voinut herätä henkiin ja marssia ystävällisesti Moriasta Rautapihaan tarjoamaan apuaan Sarumanille mukanaan kolme luolapeikkoa ja hiisi.

Mitä jos -teemat... Ei, jos haluat ihan oikeasti tätä peliä ryhtyä pelaamaan, olisi ihan arvostettavaa, jos kehittelisit kunnollisen the kirjaan tai edes leffoihin perustuvan teeman. Lisäksi 1500 pistettä on vähän turhan reippaasti. Turnauksissa käytetään 500 pisteen listoja, ja erittäin harvoin mihinkään tarvii 1000 pistettä, ellei sitten johonkin skenuun.

Muoks. Anteeksi vain, pakko vielä kommentoida tuota mottoasi, "ei se määrä vaan se laatu." En keksi mitään laadukasta puhtaasta power play -listasta, haluatko valaista asiaa?
Viimeksi muokannut Putte, La 10.09.2005 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sisius

Viesti Kirjoittaja Sisius »

Aaargh. Tuulesta temmattu surkea viritelmä. Itse ainakin pidän lotr peleissä arvossa sanaa teema minkä pohjalta on kiva lähteä pelailemaan. Eli kommentoiminenkin on turhauttavaa jos teema on tempaistu liisa ihme maassa kirjasta.

Pelillisestikkin: mietippäs vähä paljonko päälle sata urukkia jotka omaavat s4 niin niitävät sinun haltiasi.
Ja usko noissa päälle tuhannen pisteen peleissä menee into kokonaan peliin. Niitä taisteluita on niin jumalattomasti että että... Ja näistä maailmanlopun peleistä niin kokemusta riittää.

Ehkä turhan agressiivisesti otin asian mutta, mutta...
Elrondin Fight Paremmaksi!

Minut tunnettiin? nimellä SacC.
dragguslayer

Putte kirjoitti:Muoks. Anteeksi vain, pakko vielä kommentoida tuota mottoasi, "ei se määrä vaan se laatu." En keksi mitään laadukasta puhtaasta power play -listasta, haluatko valaista asiaa?
Se perustuu yleisesti kohtaamiini tilanteisiin että;

minulla on 1 ukko vastustajallani 3-10 ukkoa sen 1 ukon kimpussa, Ja kun jollakin ilveellä voitan sen combatin ja vielä tapan jonkun, tykkään aina ilmoittaa vastustajalleni, "Ei se määrä vaan se laatu"

Itse katselin loppuen lopuksi että minkäslaisen listan näistä rojuista, mitä minulla on voisi kehitellä. En välittänyt teemasta NIIN paljoa, mutta teemallisesti tuosta saisi muokattua suhteellisen helposti "helms deepin elffi puolustajat" tai jotain sen sorttista 1000 pisteeseen siis.

Älkää ottako liian vakavasti näitä, vaikka olettekin tämmöisiä teema pellejä.
Putte

Voin kuvitella miten tuo tokaisu ärsyttää vastustajaa, onnitteluni.

Ja itse joukosta, mitä Boromir ennen Sormuksen kohtaamista, Elrond ja kasa Toisen ajan suurhaltiasotureita tekee Helmin Syvänteessä? Vaikka et välittäisikään teemasta, todennäköisesti vastustajasi välittää, enkä usko että tämä välittää pelata fluffitonta joukkoa vastaan.

Ja kyllä, valitettavasti otan asian vakavasti, kun immeiset väsäävät tällaisia listoja. Kun olen tällainen "teema pelle".
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Ettehän te pojat (ja mahdolliset tytöt) ala vaan flamettaa jatkossa? Muistakaa pitää keskustelu asiallisena, joskin omat mielipiteensä saa tietenkin tuoda julki...

Ja dragguslayerille, noistakin nappuloista saa todella helposti kaikkia miellyttävän listan... Elrond, haltiakapteeni ja noldorit muodostavat varsin mukavan The Last Alliance-henkisen armeijan, jolla mm. itse pelaan... :) Tosin itse pelailen yleensä 500-1000pts pelejä ja suosin Gil-Galadia...*heh*
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
dragguslayer

tein kyllä äkkiä suhteellisen nätin 1000 pts listan... TEEMA ei ole vieläkään nätti...

Elrond 120 Pts

1 Elven Captain 65 Pts
Elven Blade; Heavy Armour; Shield

1 Gimli 80 Pts
Hand Weapon; Two-handed Weapon; Throwing Weapon; Heavy Armour

1 Legolas 100 Pts
Elven Cloak; Hand Weapon; Elven Bow; Armour

28x High Elf Warrior 280 Pts

20x High Elf Warrior 220 Pts
Elven Bow; Heavy Armour

12x High Elf Warrior 132 Pts
Spear; Heavy Armour; Shield

Total Models: 64
Might:11

Total Force Cost: 997

Mutta minkäs sille voin, että innostuin LeGoLaS vS gImLi "otteluista" joissa he kilpaa kaatavat vastustajiaan...
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Ihan hyvähän tuo on. Tuo voisi teemaltaan sopia, 4th ageen. Jos haltiat nyt alusivat vielä taistella. Gimli ja Legolas sopii hyvin yhteen. Elrondin vaihtaisin ehkä vielä kapuun, niin voisi tulla hyvä.
Putte

Pollari kirjoitti:Ihan hyvähän tuo on. Tuo voisi teemaltaan sopia, 4th ageen. Jos haltiat nyt alusivat vielä taistella. Gimli ja Legolas sopii hyvin yhteen. Elrondin vaihtaisin ehkä vielä kapuun, niin voisi tulla hyvä.
Elrond lähti Kolmannen ajan päättyessä Keski-Maasta, joten ei. Suurhaltioita oli muutenkin jäljellä erittäin vähän, suurin osa oli jo lähtenyt tai lähti pian, eivätkä nämä muutenkaan olisi koonneet enää Kolmannen ajan lopulla suurta sotajoukkoa. En pitäisi 4th age-teemaa muutenkaan kovin fluffikkaana, tuon ajan tapahtumista tiedetään erittäin vähän jolloin kaikki on spekulaatiota ja fanficciä.

Mutta itse listasta, mikset tekisi siitä kerralla teemakasta? Nakkaa Legolas ja Gimli pois ja tilalle Gil-Galad ja voila, sinulla on teema. Tuhat pistettä on silti melkoisen ronskisti.
dragguslayer

Putte kirjoitti:Mutta itse listasta, mikset tekisi siitä kerralla teemakasta? Nakkaa Legolas ja Gimli pois ja tilalle Gil-Galad ja voila, sinulla on teema. Tuhat pistettä on silti melkoisen ronskisti.
voisin sanoa että Lotri figuurit ovat fanitavaraa. Mutta..

Syy miksi minulla ei ole gillua listassani on....Tadadadadaa... En omista kyseistä figuuria!!! legolas + gimli duo on muutenkin ihan kiva, laskeskella niiden tappoja... Aina ei tarvitse pelaamisen olla niin "vakavaa", joskus voi ottaa asioita hieman rennommin...
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

No siis, kyllä minäkin pelaan ihan mieluusti teemattomia listoja vastaan, kunhan se teemattomuuden syy ei ole min-maxaus.

Tuo nyt ei ole mitenkään ns. paha lista, teemaa ei ole rikottu tehojen takia, joten ainakaan minusta sitä vastaan pelaaminen ei ole sen epämieluisempaa kuin teemallistakaan vastaan.

Turnauksessa homma on sitten eri asia, mutta sinnehän tämä lista ei ole tarkoitettukaan.
Phil Kelly says "No!"
Putte

En nyt tajua, mikä pointti tuossa fanitavara-kommentissa oli, mutta luulisin, jos näin on, fanien haluavan noudattaa esikuvaa.

Omistatko todella tuollaisen kasan suurhaltioita? Impressive, mutta luulisin sinun silloin haluavan myös panostaa teemaan. 15€n lisäkulunki tästä ei olisi paljon, luulen ma, ja käytettynäkin saa ostaa. Lisäksi noista omistamistasi napeista, kuten sanottu, saisit aivan hyvin teemakkaan, 500 pisteen suurhaltia(siis noldor)-armeijan, joka ei särähtäisi vastustajasi silmään.

Rennommin voi aina ottaa, mutta sitä ei tarvitse tehdä jättämällä näin tärkeää osaa Lotrista pois. Kokeile tehdä tyylikäs, teemallinen ja persoonallinen 250 pisteen joukkio ja kokeile pelaamista, nämä pienemmät pelit ovat erittäin hauskoja pelata. Peli, jossa on kentällä 2000 pistettä kestää todella kauan, käy tylsäksi ja pudottaa pohjansa teematta. Vastaavanlainen määrä joukkoja jonkin eeppisen taistelun, kuten Viimeisen Liiton taistelun, ympäriltä olisi mahtava peluuttaa.
dragguslayer

kyllähän noista saa todella nopeasti vedettyä last alliance armeijan... Mutta tuosta sanomastasi päättelen jotenkin että... Teemattomuus ei haittaa, kunhan se heikentää, tai ei ainakaan paranna listaa...

500 pts Last alliance...

elrond 120 pts

High elf warrior w/ spear + shield (12) 132 pts

High elf warrior w/ elven blade (12) 120 pts

High elf warrior w/ elven bow (12) 132 pts

Pts: 504
Might: 3
Troops: 37
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Noniin, nyt sieltä tuli hieman tutummassa muodossa lista - hienoah...*heh*

Itse olen aina vahvasti kahden sankarin käytön kannalla, eli tässä tapauksessa Elrondin ja haltiakapteenin... pisteitä irtoaisia noista Elven Bladereista, mutta silloin joutuisit myös vähentämään jousiampujien määrää... valintoja ja seurauksia...
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Putte

dragguslayer kirjoitti:kyllähän noista saa todella nopeasti vedettyä last alliance armeijan... Mutta tuosta sanomastasi päättelen jotenkin että... Teemattomuus ei haittaa, kunhan se heikentää, tai ei ainakaan paranna listaa...
Taisit sitten ymmärtää minut väärin, forgive me jos olin epäselvä. Sanotko, mitä kohtaa tarkoitat, niin koitan setviä sanani selvemmäksi. En välitä siitä, onko lista hyvä vai huono jos sillä ei ole teemaa, eihän siitä voi edes antaa palautetta kunnolla. IMO pitää osata tehdä hyvä lista teeman rajoissa, ei tehdä listaa ja sitten miettiä josko tälle jokin teema löytyiskin, jos edes teemalla jaksaa päätään vaivata.

Ja taas siihen listaan. Nythän se on ihan teemakas, voidaan vaikka sanoa että se kuvaa Elrondia marssimassa Sauronia vastaan Eregionin hävityksen jälkeen. Listassa on melkoisesti massaa suurhaltia-armeijaksi, joten se ei jää vihollishyöyn alle. Silti kannattaisin että näin suuressa joukossa olisi kapteeni, Elrondin on hankala pitää joukko koossa yksin ja tämä voi olla vain yhdessä paikassa kerrallaan. Kun Elrond hoitelee vihollisen kapteenin, toisaalla voidaan tarvita mahtia peikon peittoamiseksi. Myös lippu voisi olla hyvä lisä armeijaan varmistamaan voitetut tappelukset jotta haltiamiekkamiehet pääsevät iskemään kahdella kädellä täydellä voimalla (jolloin toisaalta ei voi käyttää keihäsmiehiä tukemassa), tosin se on kallis ja usein sitä vain unohtaa käyttää. Ainakin toisi piristysruiskeen armeijan ulkonäölle.
dragguslayer

olen harkinnut sen elven banner carrier heebon ostamista... se on kylläkin welffi... Mutta äkkiäkös minä jostain tekisin kyllä bannerin...

Mutta banneri heebo taasen vie 2.5 helffin plussan heti sanalla banneri... joka tarkoittaa 1 keihästä, 1 e.b. ja 1 elf bowta vähemmän... =/
Putte

Suurhaltiakapteenille ja -lipunkantajalle tulee figu, tästä kuvia tuolla GW Sneak Peeks + Muita uusia LotR figuja -topicissa. Lippu vie kyllä väkeä, mutta toisaalta listassa on jo melkoisesti massaa, joten se ei ehkä vaikuttaisi juurikaan? Toisaalta se kapteenikin sitten vie kuutisen ukkoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Armeijalistat”