Tässä jo tovin 40k harrastusta aloitettuani pitää pari sääntöjuttua vielä saada selville.
Eli space marine armoryssä olevat t-esineet. Onhan nyt niin että Terminaattorit voivat valita vain niitä, eikä että vain terminaattorit saavat valita niitä? Eli commander normaalissa mariini haarniskassa saa itselleen power weaponin ja lightning clawit yms?
Jos space marine ottaa erikois aseen niin säilyykö sillä boltteri? Eli voiko tactical squadin missile launcheria kantava mariini ampua boltterilla vielä sen jälkeen kun tiimi on liikkunut? Sama koskee myös IG heavy weapon teamejä yms..
Kiitos jo etukäteen.
Peruskysymyksiä Mariineista
Re: Peruskysymyksiä Mariineista
1) Kyllä, myös tavalliseen panssariin sonnustautuneet miehet voivat ottaa noita upgradeja, jossei entryssa nimenomaan sanota terminators-only. Kuvailemasi kapteeni on laillinen.Jabari kirjoitti:Tässä jo tovin 40k harrastusta aloitettuani pitää pari sääntöjuttua vielä saada selville.
Eli space marine armoryssä olevat t-esineet. Onhan nyt niin että Terminaattorit voivat valita vain niitä, eikä että vain terminaattorit saavat valita niitä? Eli commander normaalissa mariini haarniskassa saa itselleen power weaponin ja lightning clawit yms?
Jos space marine ottaa erikois aseen niin säilyykö sillä boltteri? Eli voiko tactical squadin missile launcheria kantava mariini ampua boltterilla vielä sen jälkeen kun tiimi on liikkunut? Sama koskee myös IG heavy weapon teamejä yms..
Kiitos jo etukäteen.
2) Ei säily, se vaihtuu pois. Tätä kysyttiin taannoin Chapter approvedissa ja vastattiin aseen olevan menetetty.
Ig heavy weapon tiimeissä toinen miehistä saa kuitenkin ampua lasgunillaan, ainoastaan toisen miehen laserkivääri vaihtuu raskaaseen aseeseen.
Vaan eikö ole IG:llä niin että jos heavy weapon-ryhmä liikkuu millinkin niin ne ei saa ampua heavy weaponilla, mutta jos tarvii liikkua ni antaa tulla vaan täyslaidallinen lasgunia. Niillä saa ampua vaikka heavy weapon liikkuisikin.
Siis, jos heavy weapon likkuu, ei saa ampua heavy weaponia, mutta heavy weaponin miehet voivat liikkumisen jälkeen kyllä ampua lasguneillaan. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa toki jos olen väärässä.
Siis, jos heavy weapon likkuu, ei saa ampua heavy weaponia, mutta heavy weaponin miehet voivat liikkumisen jälkeen kyllä ampua lasguneillaan. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa toki jos olen väärässä.
Trust is a weakness.
- Hands_of_blue
Jos tiimi liikkuu millinkin vain toinen tiimin jäsen voi ampua lasgunilla, koska toinen on vaihtanut lasguninsa heavy weaponiin (voi kantaa vain yhtä kahden käden asetta).
Ota myös huomioon että jos tiimi on osa infantry sguadia tai muuta sellaista, heavy weapon ei voi ampua jos yksikin ukko sguadiasta liikkuu vaikka itse heavy weapon tiimi ei liikkuisikaan.
Ota myös huomioon että jos tiimi on osa infantry sguadia tai muuta sellaista, heavy weapon ei voi ampua jos yksikin ukko sguadiasta liikkuu vaikka itse heavy weapon tiimi ei liikkuisikaan.