Uusi, uljas ja halpa Green Stuff
-
Goblinisti
- Viesti:
Kerettiläinen!Assassin Ex kirjoitti:Hyvä idea! Kaikkea muuta kannattaa kokeilla paitsi oikeaa GS:sää!
Köh,sinitarrastuffi,köh!
Hmm...
Muovailuvahaa ja erikeepperiä sekoittamalla saa kohtuullisen halvalla muottimateriaalia muutamien yksittäiskappaleiden valmistamiseen jostakin tietystä originaalista. Itselläni on jenkkilästä tuotettua muottien tekoon tarkoitettua 1:1 suhteista silikonikumia, mutta jos tiedän valmistavani jostakin kohteesta vain esim. 5 kopiota en sitä varten toki valmista omaa muottia. Tuollaiseen käyttöön vaha+liima -kombo käy ihan mainiosti.
Muovailuvahaa ja erikeepperiä sekoittamalla saa kohtuullisen halvalla muottimateriaalia muutamien yksittäiskappaleiden valmistamiseen jostakin tietystä originaalista. Itselläni on jenkkilästä tuotettua muottien tekoon tarkoitettua 1:1 suhteista silikonikumia, mutta jos tiedän valmistavani jostakin kohteesta vain esim. 5 kopiota en sitä varten toki valmista omaa muottia. Tuollaiseen käyttöön vaha+liima -kombo käy ihan mainiosti.
-
Skrixqueek
Ei se kuivu ainaskaan ihan heti ilman lakkaa tai erkkapäällystettä. Ilmatiivissä luulis säilyvän...
Aluks saattaa olla tahmeahkoa joten kannattaa aina välillä pestä käsiä...
Karheat kohdat saa sileiksi kun kostuttaa sormen pään ja pyörittää.
Kannattaa tehdä koefigu muovailuvahasta ensin.
Miekkoja, keihäitä yms. ulokkeiden sisään kannattaa sujauttaa rautalankaa, hammastikku yms. tukirakenne.
Aluks saattaa olla tahmeahkoa joten kannattaa aina välillä pestä käsiä...
Karheat kohdat saa sileiksi kun kostuttaa sormen pään ja pyörittää.
Kannattaa tehdä koefigu muovailuvahasta ensin.
Miekkoja, keihäitä yms. ulokkeiden sisään kannattaa sujauttaa rautalankaa, hammastikku yms. tukirakenne.
Minä taas katselin sen olevan melko kallista, ei siis verrattuna GS:n hintaan, vaan määrään verrattuna. 9,7e / 100g kuulostaa pahalta, varsinkin kun olen saanut käsityksen että Magic Sculpt ja milliput ovat samankaltaisia.Silveri kirjoitti:Tuo Magic Sculp on tosin ihan loistotavaraa ja muovailuominaisuuksiltaan menee reippaasti GS:n ohitse - tavaraa tulee sillä noin kympillä parin filmipurkin verran, joten hinta-laatusuhde on ihan eri tasoa kun GS:llä. Suosittelen.
Olisin tosiaan jonkun sculptaamis massan tarpeessa, fimo kävi mielessä mutta eihän sitä täältä peräkylä Riihimäestä saa, eikä netistä tunnu löytyvän.
Joo oli ihan pakko kokeilla ja hyvin tuntu toimivan...ja pitää muutes antaa kiuvua yli 5 min...ainakin mitä minä tuota tein niin tarttu aika pahasti sormiin vielä sen 5 min jälkeen...annoin kuivua sellaset 10-15 min niin alko olemaan hyvää..mutta sehän riippu ihan siitä miten paljon tunkee aineita siihen...mutta hyvin toimiiSkrixqueek kirjoitti:Siis:
n. viiriäisen munan kokoinen köntti muovailuvahaa (vihreätä tietty)
n.2 rkl erikeepperiä
1) sekoita hyvin
2) anna kuivua n. 5 min
3) muotoile model (jos mössö tarttuu pahasti sormiin ja työkaluihin anna kuivua kunnes se ei enää tartu)
4) anna kuivua n. 24 h
5) tuloksen maksimoisimeksi voitele runsaasti ohennetulla erikeepperillä (tai lakkaa)
Tarpeeksi selkeää?
Laittaisin mielelläni kuviakin jos vaan osaisin...
(\_/) This is Bunny.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
- Corgimaster
eipä varmana toimi paremmin kuin GS/muut OIKEAT sculptailuun tarkoitetut tuotteet.
älkää pelleilkö muovailuvahan kanssa vaan hommatkaa gs:ää tai magic sculppia.
jos pitää odotella vähän aikaa niin ei se voi olla niin kauheata jos lopputulos olisi pari kertaa parempaa/laadukkaampaa.
nimim. meilläpäin espoossa ei tueta tommosia vaan niille tungetaan... jne.
jos pitää odotella vähän aikaa niin ei se voi olla niin kauheata jos lopputulos olisi pari kertaa parempaa/laadukkaampaa.
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
-
Skrixqueek
gs on täydellistä mössöä konvauksiin.Kousa kirjoitti:eipä varmana toimi paremmin kuin GS/muut OIKEAT sculptailuun tarkoitetut tuotteet.
mutta ootko skulptannu kokonaisia modeleita gs:stä?
Niistä tulee elastisia kumimiehiä!
- Corgimaster
itse asiassa olenSkrixqueek kirjoitti:gs on täydellistä mössöä konvauksiin.Kousa kirjoitti:eipä varmana toimi paremmin kuin GS/muut OIKEAT sculptailuun tarkoitetut tuotteet.
mutta ootko skulptannu kokonaisia modeleita gs:stä?
Niistä tulee elastisia kumimiehiä!
tos: http://photobucket.com/albums/v188/C_Walker/WIPs/
ja tos: http://photobucket.com/albums/v188/C_Wa ... Big%20One/
toisessa käytetty milliputtiakin, mutta ei ylläri ylläri yhtään sinitarraa tai muovailuvahaa...
Rhode: magic sculppi ei ole vain milliputtin kaltaista, vaan on kuin GS:ää ja milliputtia samassa pakkauksessa
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
Kröhömm... Saanhan esittää eriävän mielipiteeni?Moonpetal kirjoitti:Milliput ja magic sculp on laadukkaampia ja paljon halvempia kuin gs. Yhdestä milliput paketista tekee helposti yli 5 figuakin.
Milliput, magic sculp ja GS on kaikki ihan eri aineita. Kemiallinen koostumis on ehkä paljolti sama, mutta kun puhutaan työstettävyydesta & muista tuntuvista ominaisuuksista, niitä ei voi suoraan vertailla keskenään. GS on venyvää, Milliput puolestaan murtuu. Milliputista tulee kovaa, GS:stä kumimaista. Milliputtia voi hioa huoletta, GS:sää ei yhtä helposti. Tällasia työstön kannalta tärkeitä pikkueroja noilta siis löytyy.
Monet suuren maailman sculptaajat tosin sotkevat vähän näitä kaikkia. Usein olen nähnyt esim. miekan teriä yms. ohuita esineita tehtävän milliputista, kun taas kasvot & yksiyiskohtia on työstetty GS:sta. Jotkut käyttävät sitten pelkästään jotain noista tai niiden sekotuksia, toiset taas mm. sellaisia aineita, kun fimo ja super sculp ja sellasta kamaa.
Yhdestä GS paketista voi saada jos sen 5 figua, jos ei vallan isoja ja paljoa härpäkettä väännä & osaa hyödyntää joka palan tehokkaasti. Yhdestä milliputtipaketista tuleekin sitten mitälie 10-20 ellei vieläkin enemmän.
- Corgimaster
- Nicodemus von Traube
Minkä ihmeen takia vieläkään kukaan ei ole meille postannut valokuvaa näistä vaihtoehtotavoilla tehdyistä figuista?
Minä kyllä tiedän miksei, mutta jos sen sanoisin ääneen aiheuttaisin joillekin määrittelemätöntä ärsyyntymistä.
Olkaa hyvä, ja postatkaa tänne kuva sinitarra/erikeeper figusta sekä erikeeper/muovailuvaha figusta.
Uskon kyllä että vaihtoehtomenetelmillä loistava skulppaaja saa aikaa ja vaivaa käyttäen loistavaa jälkeä, mutta että tämä sama loistava skulppaaja käyttäen oikeita materiaaleja saisi parempaa/yhtä hyvää jälkeä nopeammin/helpommin. Tai näin luulen, olen täysin valmis muuttamaan mielipiteitäni mikäli sen suuntaisia todisteita sattuu eteen sattumaan.
(Muuten, olisi aika kiva noin niinkuin tilastomielessä saada tietää minkä ikäisiä ovat näitten vaihtoehtomenetelmien käyttäjät (ja luonnollisestikin puhun näistä geeässänkorvaajista, en satunnaisista hätä-ei-lue-lakia jutuista. Epäilen nimittäin että korrelaatio iän ja taipumuksen käyttää vaihtoehtomenetelmiä välillä on kääntäen verrannollinen. Tämä on siis epäilyni jonka saa rauhassa todistaa virheelliseksi).
Minä kyllä tiedän miksei, mutta jos sen sanoisin ääneen aiheuttaisin joillekin määrittelemätöntä ärsyyntymistä.
Olkaa hyvä, ja postatkaa tänne kuva sinitarra/erikeeper figusta sekä erikeeper/muovailuvaha figusta.
Uskon kyllä että vaihtoehtomenetelmillä loistava skulppaaja saa aikaa ja vaivaa käyttäen loistavaa jälkeä, mutta että tämä sama loistava skulppaaja käyttäen oikeita materiaaleja saisi parempaa/yhtä hyvää jälkeä nopeammin/helpommin. Tai näin luulen, olen täysin valmis muuttamaan mielipiteitäni mikäli sen suuntaisia todisteita sattuu eteen sattumaan.
(Muuten, olisi aika kiva noin niinkuin tilastomielessä saada tietää minkä ikäisiä ovat näitten vaihtoehtomenetelmien käyttäjät (ja luonnollisestikin puhun näistä geeässänkorvaajista, en satunnaisista hätä-ei-lue-lakia jutuista. Epäilen nimittäin että korrelaatio iän ja taipumuksen käyttää vaihtoehtomenetelmiä välillä on kääntäen verrannollinen. Tämä on siis epäilyni jonka saa rauhassa todistaa virheelliseksi).
15mm for teh win
Ikä lisää välineurheilua.. 
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Moikkelis! Tässä uusi ohje sinitarrastuffin käyttöön:
1= Ota tarvitsemasi määrä sinitarraa ja pistä pakastimeen n. 5min.
2= Venyttele vähän käsissä ja turauta sekaan vähän (n. 1/7 osa sinitarrasta) erikeepperiä ja pyörittele niin kauan että se näyttää sekoittuneen. Anna kuivua n.7-10min.
3= Ota terävä veitsi ja ala sculptaamaan.
Tuon sekoittamisen kanssa täytyy toimia nopeasti, ettei sekoittamisen aikana mössö ala kuivua. Olen kokeillut ja tämä toimii aika hyvin ja on oivallista rakojen tukkimiseen yms. pikkuhommeleihin.
Niin ja sitä pikaliimaa kun sivelee sinitarran päälle niin kannattaa käyttää pilalle mennyttä pensseliä
1= Ota tarvitsemasi määrä sinitarraa ja pistä pakastimeen n. 5min.
2= Venyttele vähän käsissä ja turauta sekaan vähän (n. 1/7 osa sinitarrasta) erikeepperiä ja pyörittele niin kauan että se näyttää sekoittuneen. Anna kuivua n.7-10min.
3= Ota terävä veitsi ja ala sculptaamaan.
Tuon sekoittamisen kanssa täytyy toimia nopeasti, ettei sekoittamisen aikana mössö ala kuivua. Olen kokeillut ja tämä toimii aika hyvin ja on oivallista rakojen tukkimiseen yms. pikkuhommeleihin.
Niin ja sitä pikaliimaa kun sivelee sinitarran päälle niin kannattaa käyttää pilalle mennyttä pensseliä
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
Joo. Mullakin löytys yks!!11!!
Kandee mennä vaik Fantsuun tai Sotataido nettisivuil, ja ostaa sellasta kakskomponenttiepoksia. En mä tie siit sen kummempaa, mut siis siin o kaks eri pötköö, ja niist sekotetaan. Oikeesti toi on ihan sika hyvää ja myyjä ainaki sano, et ammattilaisetki käyttää.
Jahei, ei toi ees ollu mitää kallista, Sotataidost ku tilasin kaverin kans, nii se milliputti-pötkö makso vaa 3,50 ja sitä o PALJO!!!1 Kaveri tilas viel tota MAgi sculpia, ja sano, et tosi hyvää oli.
Ja noi muute ei tartte mitää pikaliimoi (paitti jos aiot liittää toisiinsa) ja kovettuukin melko nopeesti. Jotai tunnin noit voi sculptailla iha hyvin, sen jälkee alkaa vähä kovettuu. Ja ainaki toi milliputti o viel hiottavaa ja leikattavaa, eikä jousta kumimaisesti. Eikä tartu muute sormiinkaa!1!
älkää nyt juma ottako kukaan nokkiinne, jos jonkun varpaita tallon, YV:llä saa valittaa, muutoin on syytä vaieta. IRCissäkin voidaan höpistä aiheesta lisää, oon Nostra mm. kannuilla #figmaatikot, !confrontation ja #sotavasara.net
Kandee mennä vaik Fantsuun tai Sotataido nettisivuil, ja ostaa sellasta kakskomponenttiepoksia. En mä tie siit sen kummempaa, mut siis siin o kaks eri pötköö, ja niist sekotetaan. Oikeesti toi on ihan sika hyvää ja myyjä ainaki sano, et ammattilaisetki käyttää.
Jahei, ei toi ees ollu mitää kallista, Sotataidost ku tilasin kaverin kans, nii se milliputti-pötkö makso vaa 3,50 ja sitä o PALJO!!!1 Kaveri tilas viel tota MAgi sculpia, ja sano, et tosi hyvää oli.
Ja noi muute ei tartte mitää pikaliimoi (paitti jos aiot liittää toisiinsa) ja kovettuukin melko nopeesti. Jotai tunnin noit voi sculptailla iha hyvin, sen jälkee alkaa vähä kovettuu. Ja ainaki toi milliputti o viel hiottavaa ja leikattavaa, eikä jousta kumimaisesti. Eikä tartu muute sormiinkaa!1!
älkää nyt juma ottako kukaan nokkiinne, jos jonkun varpaita tallon, YV:llä saa valittaa, muutoin on syytä vaieta. IRCissäkin voidaan höpistä aiheesta lisää, oon Nostra mm. kannuilla #figmaatikot, !confrontation ja #sotavasara.net
-
Skrixqueek
arvaan mitä tarkoitat. laittaisin kuvia, vaan en osaa. minne niitä tunkisin? phtobuckettiin? Miten? Miten saan luotua linkin? (ei kai [img]-shittiä? ei oo onnistunu aikasemminkaan...)Nicodemus von Traube kirjoitti:Minkä ihmeen takia vieläkään kukaan ei ole meille postannut valokuvaa näistä vaihtoehtotavoilla tehdyistä figuista?
ja sitten tartteis vielä digicamin...
- Corgimaster