"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2k Min/maxattuja(?) metsätonttuja

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Pancake

2k Min/maxattuja(?) metsätonttuja

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Vihdoinkin se on valmis. Listasta vasta dryadit ovat ostettu joten aika vapaasti voi vielä muunnella. Kai wild riderit ovat muovia? Ja powerplay listaa olen tekemässä, tämän takia ampumista ei juurikaan löydy. Elikkä parannusehdotuksia kaivataan. Yleispätevän listan haluaisin jolla kehtaa jo turneisiinkin mennä.

Anyways, on with the show.

Lords & Heroes:

Highborn - 542 pts
- Green dragon 320 pts
- Armantine Brooch - 35 pts
- Hail of Doom arrow - 30 pts
- Great weapon - 6 pts
- Ligth armour - 3 pts
- Shield - 3 pts

Vuorolla 1 lennetään sopivaan paikkaan ja ammutaan hail of doom, vuorolla 2 chargataan. Pistehinta tosin hirvittää.

Spellsinger - 140 pts
- 2 x dispel scroll - 50 pts

Spellsinger - 140 pts
- 2 x dispel scroll - 50 pts

Koko armeijalla on ward save kaikkea ei maagista vastaan. Eli siis magic missilet sattuvat ja kovaa. Tämän takia 2 rullakuskia. Divination orbia en ottanut, koska jos taikaan käytetään yli 3 noppaa se on kuitenkin yleensä sen verran tärkeä että ihan scrollata voi.

Core units:

Dryads x 9 - 108 pts
Dryads x 8 - 96 pts
Dryads x 8 - 96pts
Dryads x 8 - 96 pts
Dryads x 8 - 96 pts

Ysikutosiahan tässä, mentiin näköjään 40k:n puolelle. Dryadit on kovia, kovempia kuin muut welffien coret, eli niitä paljon. Tarkoitus mättää edestä päin chargaamalla.

Special units:

Wild riders x 5 - 215 pts
- Full command - 36 pts
- The banner of the zenith - 25 pts
Wild riders x 5 - 130 pts
- Musician - 0 pts
- Musician - 0 pts
- Musician - 0 pts

Marssimista estetään ja chargaillaan flankkeihin, tukevat dryadeja tai toimivat yksin. Lipullinen yksikkö voi chargata edestäkin.

Rare units

Great eagle - 50 pts
Great eagle - 50 pts
Uhrattavia yksiköitä, metsästävät maageja ja sotakoneia.

DP: 4 + 4 scrolls
PP: 4
Army total point cost: 1998/2000 pts
Viimeksi muokannut Pancake, To 15.09.2005 17:00. Yhteensä muokattu 32 kertaa.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Eikös lohhari vie hero paikkaa käpytontuilla?
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Pancake

Tietysti vie, prkle unohtui tuo. Mikä lähtee, mage, noble vai lohari?

Edit: Alter noble sai kyytiä. Armeija on muutenkin tarpeeksi nopea ja rullia tarvitaan. Tilalle harkitsin wardancereita, mutta en pidä niistä. Jos eivät pääse chargaamaan niin tavalliset gobbotkin tappavat ne. Eli dryadeja otin.
Viimeksi muokannut Pancake, Ke 14.09.2005 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pancake

Kamaan ihmiset, kertokaapas nyt mikä tässä listassa on huonoa, ei se läheskään täydellinen voi olla.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Miieleenkiintoista. Ja tylsää... Mutta mielenkiintoista. Eikä sitä turnauksiin kannata jännillä listoilla lähteäkään.

Highbornin taikaesineet on jotenkin vähän oudot. Ei kait tällä ole tarkoitus challengeen mennä? Tai jos on, niin ei ainakaan sellaiseen missä vastustaja pystyisi lyömään takaisin kertaakaan. Eli Annoyance of Netlings pois. Armantine Brooch... No joo, mutta highborn kyllä kuolee ensimmäisellä vuorolla kun siihen heitetään salama. Mhm, neljä scrollia, ymmärrän, mutta mites IF? Itse pelaisin varman päälle ja ottaisin Glamorweaven, vaikka ward onkin huonompi. Hail of Doom Arrowinkin voit minusta heittää pois. Minun kokoonpanollani se maksaisi 507 pistettä. Ei suuri vähennys, mutta on se sentään jotain. :)

Minä ottaisin dryadeilta Nymphit pois ja samalla rahalla yhdet perus-dryadit lisää. Saat lisää US:ia ja mahdollisuudet autobreakkiin kasvavat.

Eipä juuri muuta kommenttia. Jos haluat vaihtelua, voisit vaihtaa kahdet wild riderit neljään Tree-Kiniin. Tämä tosin vähentää liikkuvuutta, ja niillä on hankalampi hakea flankkeja. Mutta vaihtelua. :D
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Pancake

GobbladasSquig kirjoitti:Highbornin taikaesineet on jotenkin vähän oudot. Ei kait tällä ole tarkoitus challengeen mennä? Tai jos on, niin ei ainakaan sellaiseen missä vastustaja pystyisi lyömään takaisin kertaakaan. Eli Annoyance of Netlings pois. Armantine Brooch... No joo, mutta highborn kyllä kuolee ensimmäisellä vuorolla kun siihen heitetään salama.
Muutoksia tehty, broochi kuitenkin on hyvä kun n. 90 kaikesta vahinkoa tekevästä on ei maagista, gw:t kuitenkin niin yleisiä lordeilla. Ja jos tulee salama niin scrollataan. Ja toisella vuorollahan ollaan jo chargaamassa.

GobbladasSquig kirjoitti:Mhm, neljä scrollia, ymmärrän, mutta mites IF? Itse pelaisin varman päälle ja ottaisin Glamorweaven, vaikka ward onkin huonompi.
IF heitto juuri sillä lordia tappavalla taialla on kuitenkin aika harvinaista.
Minä ottaisin dryadeilta Nymphit pois ja samalla rahalla yhdet perus-dryadit lisää. Saat lisää US:ia ja mahdollisuudet autobreakkiin kasvavat.
Otin branch nymphit ja annoyace of netlingin pois ja kokonaan uuden yksikön dyradeja tilalle.
Eipä juuri muuta kommenttia. Jos haluat vaihtelua, voisit vaihtaa kahdet wild riderit neljään Tree-Kiniin. Tämä tosin vähentää liikkuvuutta, ja niillä on hankalampi hakea flankkeja. Mutta vaihtelua. :D
Kun sanon että teen powerplay listaa, niin miksi kaikka aina tulevat ehdottamaan jotain kuraa mukaan ''ihan vaan että saisi vaihtelua.'' Haluan VOITTAA. En hävitä/tehdä fairplay/fluffi/hupi/listaa/pitää hauskaa. Haluan VOITTAA ,sillä voittaminen on hauskaa :)

Kiitokisa kommenteista, pistäkää nyt ihmeessä vielä lisää
Viimeksi muokannut Pancake, Ke 14.09.2005 20:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Weedy_rat

Viesti Kirjoittaja Weedy_rat »

Itse poistaisin 2 wild riderit, tilalle dancereita ja kehityksiä toisille wildeille (esim lisämodeli, commandia, warbanner etc).
Weedy rat osui oikeaan. - Omenapoika
Pancake

No jaa, olen wardancereita vastaan koska dryadit tekevät saman asian paremmin ja halvemmalla. Wood elf yksiköt taas ovat jo valmiiksi kalliita, turha niitä enää on kalliimaksi muuttaa.
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Muutoksia tehty, broochi kuitenkin on hyvä kun n. 90 kaikesta vahinkoa tekevästä on ei maagista
Onkohan noin? Lähiksessä sinua ei yleensä lyödä takaisin ja aika harvalla armeijalla niitä tykkejä löytyy.

[Edit] Niin ja oletan, että tarkoitat prosentteja.
Onko se nyt niin kiva pelata listalla, jonka muut ovat sinulle suunnitelleet? IMO on kiva muokata listaa omien pelien pohjalta aina paremmaksi/kivemmaksi pelata.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Pancake kirjoitti: Muutoksia tehty, broochi kuitenkin on hyvä kun n. 90 kaikesta vahinkoa tekevästä on ei maagista, gw:t kuitenkin niin yleisiä lordeilla. Ja jos tulee salama niin scrollataan. Ja toisella vuorollahan ollaan jo chargaamassa.
Harvempi kaaoksen lohikäärmelordi rynnäköi toisella vuorolla yhtään mihinkään. Monen rank & filen etusektoria olisi tarjolla, kuin myös selkeästi pakoon fleeaavia kohteita. Mitä tuo sinun kukkakeppisi tekee paremmin kuin se kaaosmies?
Pancake kirjoitti:No jaa, olen wardancereita vastaan koska dryadit tekevät saman asian paremmin ja halvemmalla.
Dryadit kimpoavat komeasti mistä tahansa panssaroidusta rank & filestä. Wardancerit voivat sentään yrittää mennä läpi. Puita on ehkä kivempi ostaa, mutta kyllä tanssijoillekin voi paikan löytää.

Armeija vaikuttaisi ihan kelvolliselta, jos tarkoituksena on jyrätä tonttujen ja muiden pääasiassa jalkaväkeen satsaavia listoja. mutta se ei kestä mitään ampumista yhtään. Jos powerpelaatte, mikä tahansa rottalista, jossa on onnistuttu vähänkään hahmottamaan pyssyn konsepti, ampuu tuon aika päreiksi. Mutta welffeillä onkin nykyään aika vähän keinoja sen estämiseksi. Sniper välineitä saa ja kannattaa yrittää.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Pancake kirjoitti:
Minä itse kirjoitti:Highbornin taikaesineet on jotenkin vähän oudot. Ei kait tällä ole tarkoitus challengeen mennä? Tai jos on, niin ei ainakaan sellaiseen missä vastustaja pystyisi lyömään takaisin kertaakaan. Eli Annoyance of Netlings pois. Armantine Brooch... No joo, mutta highborn kyllä kuolee ensimmäisellä vuorolla kun siihen heitetään salama.
Muutoksia tehty, broochi kuitenkin on hyvä kun n. 90 kaikesta vahinkoa tekevästä on ei maagista, gw:t kuitenkin niin yleisiä lordeilla. Ja jos tulee salama niin scrollataan. Ja toisella vuorollahan ollaan jo chargaamassa.
Et ole tainnut pelata kovin montaa SAD:ia tai Seer Councilia vastaan? :) Taitaa olla lukuarvot aika pitkälti toisin päin. Ja juuri näitähän vastaan uhosit ottelevasi.
Pancake kirjoitti:
Kun sanon että teen powerplay listaa, niin miksi kaikka aina tulevat ehdottamaan jotain kuraa mukaan ''ihan vaan että saisi vaihtelua.'' Haluan VOITTAA. En hävitä/tehdä fairplay/fluffi/hupi/listaa/pitää hauskaa. Haluan VOITTAA ,sillä voittaminen on hauskaa :)
Hmh, näinpä arvelinkin. Se nyt oli aika pitkälti vain humoristinen heitto. Tree-Kinithän ovat muutenkin melkoisen syvältä. :)

Slug puhuu muuten asiaa. Jos rottia vastaan pelaat, saattaisi siitä yhden strena neljä paukun ampuvasta Spitestä olla hyötyä. Ratling guneja yms. Olen samaa mieltä Slugin ja Weedyn kanssa myös dancereista. Sinuna ottaisin pari possea dancereita, vaikka muutaman dryadin kustannuksella. Mutta älä hylkää dryadeja, ne OVAT viisi kertaa kestävämpiä kuin dancerit. Parit wild riderit voisit muuten vaihtaa glade ridereihin, voisit sitten joskus vaikka fleeatakin.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Pancake

Kukkakeppini ei tee mitään paremmin kuin chaos lordi (paitsi ampuu hailf of doomin), mutta eivät welffit muuta saa joten siihen on tyytyminen.

Special paikat ei taas ei riitä dancereihin, joutuisin luopumaan yhdestä wild rider yksiköstä jos wardancereita haluaisin, muuten voisin ottaakin. Toisaalta, voisin vaihtaa yksikön wild ridereitä wardancer ryhmään ja helm of huntiin lordille. Mutta mistäs repisin pisteet sniper lordille? Ja 5+ ward suojaa ihan mukavasti ampumista vastaan. Tosin skavenit ovatkin sitten ongelma, mikä muu kuin sniperit heroilla auttavat?

Broochista skavenia vastaan voi tulla ongelmia, mutta entäs sitten kun vastaan tulee empiren tykkijuna? Silloin glamourweave ei auttaisi. Nyt riittää käytännössä se että saa lordin pidettyä yhden vuoron hengissä magialta.
Onko se nyt niin kiva pelata listalla, jonka muut ovat sinulle suunnitelleet? IMO on kiva muokata listaa omien pelien pohjalta aina paremmaksi/kivemmaksi pelata.
Ei, se ei ole KIVAA, mutta haluankin VOITTAA, en pitää hauskaa. Lukekaa ne viestit. Ja pelejä on aika vaikea pelata kuin vasta muoviboksit ovat kaupoissa. Paperilapuilla pelaaminen taas tuntuu erittäin tylsältä, sitä paitsi säästän kaiken pelaamisen vaivan kun kysyn sotusta mitä kannattaa ottaa ja mitä ei.
Anki

Ei, se ei ole KIVAA, mutta haluankin VOITTAA, en pitää hauskaa. Lukekaa ne viestit. Ja pelejä on aika vaikea pelata kuin vasta muoviboksit ovat kaupoissa. Paperilapuilla pelaaminen taas tuntuu erittäin tylsältä, sitä paitsi säästän kaiken pelaamisen vaivan kun kysyn sotusta mitä kannattaa ottaa ja mitä ei.
Pelatahan sinun ei tarvitse osata?
Pancake

Tietysti tarvitsee, mutta mitä parempi armeija, sitä helpompi voittaa. Pelitaidothan sen aika pitkälti ratkaisevat, mutta huonompikin pelaaja voi voittaa hyvällä listalla jos vastassa on jotain fluffikuraa.
Anki

Pancake kirjoitti:Tietysti tarvitsee, mutta mitä parempi armeija, sitä helpompi voittaa. Pelitaidothan sen aika pitkälti ratkaisevat, mutta huonompikin pelaaja voi voittaa hyvällä listalla jos vastassa on jotain fluffikuraa.
Totta, mutta useat "kovat" listat tuhoavat sinun listasi, kuten juuri tuo Slugin mainitsema SAD. Muita esimerkkejä ovat vihreä ja seer council, sekä s.patrol, jotka ovat myös vahvoilla ;).
Pancake

Tämän takia yrtitänkin luoda mahdollisimman minmaxatun armeijan.
Anki

Tolle lortolle vaikka BoL+AB+silmä combo? Tolla kuitenkaan uskalla lähäriin mennä.
Kanzi81

hmm

Viesti Kirjoittaja Kanzi81 »

"Totta, mutta useat "kovat" listat tuhoavat sinun listasi, kuten juuri tuo Slugin mainitsema SAD. Muita esimerkkejä ovat vihreä ja seer council, sekä s.patrol, jotka ovat myös vahvoilla ;).[/quote]"

Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että WELFFEILLÄ ei voi voittaa? Jos siis jonkun muun ns "kova lista" voittaa welffien ns "kovan listan"? Vai onko tämä sittenkin paska lista, eikö tässä juuri kysytty parasta listaa welffeille? Surkealta kuulostaa jos jo etukäteen voi tietää kuka voittaa. Itse uskon vielä siihen, että itse voi juonimalla keksiä jotain hyvää joka yllättää nuo kopiolistoilla pelaajat. Vihaan netistä kopioimista, olen aina vihannut. Aina olen omilla suunnitelmilla pelannut, ja jopa pärjännytkin. Yllätyksen etu on yllättävän suuri...

...toki pitää sekin tosiasia aina muistaa, että jos Warhammerin tekijöistä 99% pelaa Chaoksen joukoilla, niin kai sekin jotain kertoo... Mutta perkele. Sehän tuo vaan lisää motivaatiota kun lähtee altavastaajan asemasta!! HAVUJA PERKELE!!!
"Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei olisi elämää..."

- Panbanisha
Amazing Slug

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Kanzi81 kirjoitti: Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, että tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että WELFFEILLÄ ei voi voittaa?Jos siis jonkun muun ns "kova lista" voittaa welffien ns "kovan listan"?
Vähän näyttää kyllä siltä, että welffit ovat perusnerffattu uusio armeija, jolla on vaikeaa monia vanhempien kirjojen hups-armeijoita vastaan. Varmasti ei voi vielä sanoa.
Kanzi81 kirjoitti:Itse uskon vielä siihen, että itse voi juonimalla keksiä jotain hyvää joka yllättää nuo kopiolistoilla pelaajat. Vihaan netistä kopioimista, olen aina vihannut.

Enemmän on valiteltu sitä, että kopioidaan yhteen armeijaan monta kertaa samaa yksikköä. Se on kuulemma tylsää.
shadowdancer

Viesti Kirjoittaja shadowdancer »

Pakkohan tuo oli vilkaista, mutta jos otsikossa lukee 'metsätottu' jne. niin jää kyllä ensi kerralla katsomatta. Ainiin....oli muuten hyvä lista :D
Liian kauan yritit pitää kiinni,
tiukempi ote saa minut vajoamaan
kauaksi pois.
Niihin varjoihin kaukaisiin
kaikkoavat kasvoni kalpeat .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”