Conffia alottelemassa
- Finklestein
Conffia alottelemassa
Alottelen tässä confrontaatiota ja aattelin kysyä mitä tarttee ostaa aluksi. Pitäisi hankki nimittäin gobbot ja tirnaborit. Pitääkö ostaa niitä ragnarok boxeja joissa on iso ryhmä ukkoja vai millain? Eikös confi ole ennemmin skirmishiä kuin isoilla armeijoilla rälläämistä. Kattelin niitä gobbojen pistemääriä niin saisin 100 APn ainakin 16 perus gobboa.
Musicantit ja standardit tekeekö niillä mitään? En aijo hankkia mitään 2000apn armeijaa ragnarokkia
Jos joku viitsisi kertoa mitä ostan aluksi. Molempiin armeijoihin pitäisi saada sama pistemäärä. Rahaa on reilut 70 euroa.
Musicantit ja standardit tekeekö niillä mitään? En aijo hankkia mitään 2000apn armeijaa ragnarokkia
Jos joku viitsisi kertoa mitä ostan aluksi. Molempiin armeijoihin pitäisi saada sama pistemäärä. Rahaa on reilut 70 euroa.
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Confrontationille (ja pienissä määrin myös Ragille ja Hybridille) on oma keskustelufooruminsa, konfrontaatio.net (sotavasara.net:in sisarfoorumi). Muista myös, että Confrontation 3. laitos on ilmestynyt ja turnauksissa pelataan nykyään vain uuden laitoksen säännöillä (erillinen kirja, blisterien mukana tulee joko 2. laitoksen sääntöjä tai 3. laitoksen johdantosäännöt).
Molemmat noista ovat kuitenkin hinnakkaimmasta päästä kerätä (suuret figumäärät pienistä pistemääristä johtuen), joten en usko että tuo summa riittää kahteen 200 AP armeijaan (200 AP on hyvä lähtökohta, joskin 100 AP:llakin pelin voi aloittaa. Turnauskoko on 400 AP).
Goblins (205 AP) - 9 Figua:
Kûmite 35 AP
Muusikko 10 AP
Standardi 10 AP
3 x Hohetaï 39 AP
3 x Dai-Bakemono 111 AP
Tir-Nâ-Bor (199 AP) - 9 figua:
3 x Soldiers of the Plains 33 AP
Pilgrim the one-eyed 46 AP
Dwarf Bombardier 38 AP
2 x Forge Guardian 28 AP
2 x Dwarf Armourer 54 AP
Armeijansa paremmin tuntevat pelaajat antakoot järkevämmät listat - pyrin itse helppoihin listoihin, ja mahdollisimman pieneen määrään hankintoja (en välttämättä parhaiten tässä onnistunut - esim. nuo Dai-Bakemonot ovat kalliita, mutta 200 AP:n pelissä saa armeijassa olla maksimissaan 10 figua ja jollain tavoin tuota figumäärää piti lähteä karsimaan).
Rackham-storesta laskettuna kulut olisivat:
Goblins: 65 €
Tir-Nâ-Bor: 46 €
Toinen vaihtoehto on yrittää lähteä klaanibokseilla liikkeelle, mutta ne eivät käsittääkseni oikein sellaisenaan riitä armeijaksi.
Molemmat noista ovat kuitenkin hinnakkaimmasta päästä kerätä (suuret figumäärät pienistä pistemääristä johtuen), joten en usko että tuo summa riittää kahteen 200 AP armeijaan (200 AP on hyvä lähtökohta, joskin 100 AP:llakin pelin voi aloittaa. Turnauskoko on 400 AP).
Goblins (205 AP) - 9 Figua:
Kûmite 35 AP
Muusikko 10 AP
Standardi 10 AP
3 x Hohetaï 39 AP
3 x Dai-Bakemono 111 AP
Tir-Nâ-Bor (199 AP) - 9 figua:
3 x Soldiers of the Plains 33 AP
Pilgrim the one-eyed 46 AP
Dwarf Bombardier 38 AP
2 x Forge Guardian 28 AP
2 x Dwarf Armourer 54 AP
Armeijansa paremmin tuntevat pelaajat antakoot järkevämmät listat - pyrin itse helppoihin listoihin, ja mahdollisimman pieneen määrään hankintoja (en välttämättä parhaiten tässä onnistunut - esim. nuo Dai-Bakemonot ovat kalliita, mutta 200 AP:n pelissä saa armeijassa olla maksimissaan 10 figua ja jollain tavoin tuota figumäärää piti lähteä karsimaan).
Rackham-storesta laskettuna kulut olisivat:
Goblins: 65 €
Tir-Nâ-Bor: 46 €
Toinen vaihtoehto on yrittää lähteä klaanibokseilla liikkeelle, mutta ne eivät käsittääkseni oikein sellaisenaan riitä armeijaksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Finklestein
Kohtalaisen. Tiedän kyllä, että jotkut pelaavat sankarittomilla listoilla, mutta ne tuovat sopivasti lisää makua armeijaan ja antavat omilla erikoiskyvyillään hieman lisää harkintavaraa. Ovat usein armeijoiden keskipisteitä taktisesti ajatellen.
Jos haluat halvalla päästä alkuun, niin suosittelisin odottelemaan tuon Initiation setin julkaisua englanniksi. Armeijoina tosin toimivat Wolfenit ja Dirzit, mutta molempia tulee tuossa 50 € hintaan noin 200 AP.
Jos haluat halvalla päästä alkuun, niin suosittelisin odottelemaan tuon Initiation setin julkaisua englanniksi. Armeijoina tosin toimivat Wolfenit ja Dirzit, mutta molempia tulee tuossa 50 € hintaan noin 200 AP.
- Finklestein
Wolfenit eivät ole nyt NIIN yleinen armeija - yleisin tällä hetkellä lienee Mid-Nor (tiedän 5 pelaajaa) kun taas wolfeneissa vain 2. Omat mieltymykset ovat kuitenkin se tärkein asia omaa armeijaa valittaessa.
20. (5/100 AP on rajoitus, mikä on kirjassa). Turnauslisänä tuota rajoitusta ei saa ylittää myöskään summonoiduilla hahmoilla.
Jos tavoitteena on lähteä rakentamaan 400 AP:n armeijaa, niin paras lähde on kysyä virallisilta englanninkielisiltä foorumeilta (tosin toistaiseksi ovat nurin - ovat viime aikoina joutuneet usein hakkeroinnin uhreiksi), tai joko brittien kattojärjestön tai jenkkien kattojärjestön foorumeilta. Käytännössä molempien kattojärjestöjen aktiivit ovat myös aktiiveja noilla virallisilla foorumeilla.
Suomenkielisiä henkilöitä joilta voinee kysyä neuvoja armeijoiden kokoamisesta ovat (joko sotavasaran tai konfronetin puolella):
Goblins: Vasaraveli, Peace tai Day
Tir-Nâ-Bor: Hammerheart
20. (5/100 AP on rajoitus, mikä on kirjassa). Turnauslisänä tuota rajoitusta ei saa ylittää myöskään summonoiduilla hahmoilla.
Jos tavoitteena on lähteä rakentamaan 400 AP:n armeijaa, niin paras lähde on kysyä virallisilta englanninkielisiltä foorumeilta (tosin toistaiseksi ovat nurin - ovat viime aikoina joutuneet usein hakkeroinnin uhreiksi), tai joko brittien kattojärjestön tai jenkkien kattojärjestön foorumeilta. Käytännössä molempien kattojärjestöjen aktiivit ovat myös aktiiveja noilla virallisilla foorumeilla.
Suomenkielisiä henkilöitä joilta voinee kysyä neuvoja armeijoiden kokoamisesta ovat (joko sotavasaran tai konfronetin puolella):
Goblins: Vasaraveli, Peace tai Day
Tir-Nâ-Bor: Hammerheart
- Finklestein