Pelkoa, Inhoa ja Uudelleenkäsittelyä!
Pelkoa, Inhoa ja Uudelleenkäsittelyä!
Elikkäs päivän kysymys kuuluu: Uudelleen käsitteletkö armeijaasi? Kuinka paljon? Miten? Miksi?
Itse en oikeastaan viitsi tehdä ukoille yhtään mitään, kun ne on maalauspöydältä siirretty...
Olivat miten hirveitä tahansa...
Esim... 8 kestomaraa ja 5 assaulttia omaa lievästi eri värin kuin nuoremmat toverinsa. Assault sargen kypärä on kammottavan näköinen(enkä tarkoita "sillä hyvällä tavalla"). Sama pätee Biker marineen, jonka ostin "huvikseni"...
Jotenkin tuntuu kauhean inhottavalta tehdä ukoille mitään(paitsi pelata), kun ovat kerran "maalamosta" pelastettu...
Sama aseiden "vaihdossa" olen muutamalle maralle heittänyt ylikalliin varustuksen, jota melkeinpä häpeilen, koska se oli vaikuttanut hauskalta idealta...
...mutta, jotka nyt tekisi mieli haudata nurkkaan(en voi sitäkään tehdä, koska ryhmiin ei jäisi tarpeeksi porukkaa).
Onko kenelläkään samanlaista kammoa "valmiisiin" kajoamiseen...
Siis tuntuu melkein pyhäinhäväistykseltä(vaikka osa rumia onkin)...
Loppuun latinan kielinen vastaus kysymykseen: Miksi teit sen?
Diabolus fecit, ut id facerem! - The devil made me do it!
Itse en oikeastaan viitsi tehdä ukoille yhtään mitään, kun ne on maalauspöydältä siirretty...
Olivat miten hirveitä tahansa...
Esim... 8 kestomaraa ja 5 assaulttia omaa lievästi eri värin kuin nuoremmat toverinsa. Assault sargen kypärä on kammottavan näköinen(enkä tarkoita "sillä hyvällä tavalla"). Sama pätee Biker marineen, jonka ostin "huvikseni"...
Jotenkin tuntuu kauhean inhottavalta tehdä ukoille mitään(paitsi pelata), kun ovat kerran "maalamosta" pelastettu...
Sama aseiden "vaihdossa" olen muutamalle maralle heittänyt ylikalliin varustuksen, jota melkeinpä häpeilen, koska se oli vaikuttanut hauskalta idealta...
...mutta, jotka nyt tekisi mieli haudata nurkkaan(en voi sitäkään tehdä, koska ryhmiin ei jäisi tarpeeksi porukkaa).
Onko kenelläkään samanlaista kammoa "valmiisiin" kajoamiseen...
Siis tuntuu melkein pyhäinhäväistykseltä(vaikka osa rumia onkin)...
Loppuun latinan kielinen vastaus kysymykseen: Miksi teit sen?
Diabolus fecit, ut id facerem! - The devil made me do it!
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam...
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Teen jotain pikku viilauksia, jos armeijan yhtenäinen ulkonäkö vaatii. En yleensä lähde maaleja poistamaan jos värierot ei ole suuret.
Otin just transferit pois ensimmäisiltä taktisilta maroilta ja maalasin niille samanlaiset tunnukset kun muillakin ja lisäsin purity sealit kaikille, joilta sellainen puuttui. Samalla ylensin yhden ukon veteran kessuksi, kun tuli joskus innostuttua ja liimattua sille ylimääräistä wargearia.
Örkit on seuraavaksi korjattavina, warboss saa uuden kypärän ja käden ja yhtenäistän boyzien ulkonäköä dagein ja sotamaalauksin.
Otin just transferit pois ensimmäisiltä taktisilta maroilta ja maalasin niille samanlaiset tunnukset kun muillakin ja lisäsin purity sealit kaikille, joilta sellainen puuttui. Samalla ylensin yhden ukon veteran kessuksi, kun tuli joskus innostuttua ja liimattua sille ylimääräistä wargearia.
Örkit on seuraavaksi korjattavina, warboss saa uuden kypärän ja käden ja yhtenäistän boyzien ulkonäköä dagein ja sotamaalauksin.
- The Captain
- Valvoja
Minulla on niin monta projektia tulessa, etten ehdi kajota vanhoihin kuvotuksiini. Siksipä esim. BA-armeijani ei kummoisia maalauspisteitä saakaan, kun keskinkertaisesti maalattujen ukkojen vähemmistö jää vm. 1992 tönkkömarineiden ja punk-scouttien varjoon. Scouteille tein tänä vuonna uudet Imperial Laurelit palkkioksi toistuneesta urheudesta taistelukentällä, mutta muuten noihin ei ole juuri siveltimellä koskettu vuosikymmeneen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Joo, olen kans Kapun kannalla...
Tulessa on nyt 4kpl 40k armeijaa, 3kpl Fabasta ja LotRista Fellowship sekä kasa Gobboja... Ok, LotRit ovat työn puolesta maalattava sekä Fabaan pari pientä armeijaa, mutta muut ei oo pakko maalata!
On mulla vanhoja Kaaos Marsuja jotka ovat ekat figuni joita joskus käytän. Näyttävät hirveiltä, mutta kun ne olivat ekat! Ei niin voi koskea...
Baset tosin yritän pitää samalaisina koko armeijalla.
Tulessa on nyt 4kpl 40k armeijaa, 3kpl Fabasta ja LotRista Fellowship sekä kasa Gobboja... Ok, LotRit ovat työn puolesta maalattava sekä Fabaan pari pientä armeijaa, mutta muut ei oo pakko maalata!
On mulla vanhoja Kaaos Marsuja jotka ovat ekat figuni joita joskus käytän. Näyttävät hirveiltä, mutta kun ne olivat ekat! Ei niin voi koskea...
Baset tosin yritän pitää samalaisina koko armeijalla.
Jonkin verran. Esim nyt suunnitelen miten saisi wanhaan dreadnoughtiin (vm rogue trader) tehtyä irroitettavan assult cannonin. Toinen on wanha land raider, josta yritän muokata crusaderia. Assault cannon pari ja multimelta on jo. Runkoa on vähän muutettu. Sponsonit puuttuu vielä. Kolmas pala olisi wanhan muovisen terminaattorin (mallia space hulk) storm bolterin muuttaminen assault cannoniksi.
Uudelleen maalaus kiinnostaisi. Mutta en oikein saa figuista maaleja pois (muovi ja metalli). Ei ole sopivia aineita kotona.
Uudelleen maalaus kiinnostaisi. Mutta en oikein saa figuista maaleja pois (muovi ja metalli). Ei ole sopivia aineita kotona.
Ostin käytettynä aika ison nipun kaaosmariineja, jotka eivät maalauksellisesti täytä kriteereitäni (tai ovat paremmin maalattuja kun mihin itse pystyn ja häpeän). Tavoitteena olisi maalata mokomat uudelleen. Osa figuista on maalinpoistossa (vertailen eri aineiden maalinpoisto-ominaisuuksia -> ikuisuusprojekti) ja osaa olen maalaillut uudelleen tai korjaillut edellisen omistajan (tai ajan hampaan) aiheuttamia virheitä.
Ongelmana tässä on kuitenkin se, ettei minulla ole varsinaista ideaa millaiseksi armeija on muodostumassa. Raptoreista puolet ja biket ovat Night Lordsien väreissä, HQ ja rhino Black Legionia ja Khornet ovat ... no punaisia. Ehkä sitten kun keksin jotain, jota en viikon sisään hylkää huonona ideana, alan uudelleenmaalata ukkoja uudella vimmalla.
Örkkirintamalla ukot kyllä kaipaisivat uudelleenkäsittelyä, mutta tämä kaaosprojekti on nyt etusijalla. Eli tekosyitä keksii aina kun pitäisi vanhoja korjailla.
Ongelmana tässä on kuitenkin se, ettei minulla ole varsinaista ideaa millaiseksi armeija on muodostumassa. Raptoreista puolet ja biket ovat Night Lordsien väreissä, HQ ja rhino Black Legionia ja Khornet ovat ... no punaisia. Ehkä sitten kun keksin jotain, jota en viikon sisään hylkää huonona ideana, alan uudelleenmaalata ukkoja uudella vimmalla.
Örkkirintamalla ukot kyllä kaipaisivat uudelleenkäsittelyä, mutta tämä kaaosprojekti on nyt etusijalla. Eli tekosyitä keksii aina kun pitäisi vanhoja korjailla.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Vampire Countseja on sellaisen 5000 pisteen edestä, joista osa on ostettu käytettynä ja maalattu sanoinkuvaamattoman rumasti. Tarkoitus oli kyllä putsata nämä ja maalata uudestaan, ja luurankojen kanssa tämä onnistuikin. Kuitenkin vielä nelisenkymmentä zombia ja charactereja maalaamatta, lisäksi baset koko armeijalta pitäisi heittää uudestaan.
Tarkoitus oli tehdä nämä korjaukset ennen Wood Elfien tuloa, ja aloitin nuo uudelleenkorjaushommat noin puoli vuotta sitten. Ja ovat muuten vieläkin kesken.
Tarkoitus oli tehdä nämä korjaukset ennen Wood Elfien tuloa, ja aloitin nuo uudelleenkorjaushommat noin puoli vuotta sitten. Ja ovat muuten vieläkin kesken.
"Sings we a dances of wolfs, who smells fear and slays the coward.
Sings we a dances of mans, who smells gold and slays his brother."
Sings we a dances of mans, who smells gold and slays his brother."
-
Skrixqueek
- Stormdaemon
Itse en jaksa/kehtaa maalata vanhoja figuja uudelleen, paisi jos vaikkapa churrulta on lähtenyt maalia... Ensimmäiset örkkini ovat varmaankin koko läänin kauhu (paitsi, että vain harvat ovat nähneet ne...), sillä niissä on n. 4 väriä ja musta puskee alta aivan liian usein... Lisäksi, kun korjaikin niiden asentoja, niin osalta katkesi käsi ja liimasin se vain uuteen asentoon siihen tynkään... (kuvitelkaa örkki, jonka käsi on katkennut olka- ja kyynärpään välistä ja puuttuva osa sojoittaa olkapäästä ylös...)
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Ensimmäisiä figuja kun on tullut huonosti maalattua,ajattelin ensin ''moukaroida'' niitä,mutta tulin siihen tulokseen että otan jollakin aineella figuista maalit pois,1v olen yrittänyt,enpä vaan ole jaksanut muovista harjata niitä maaleja pois:D
Night Lordien väreillä maalailin Termiksiä ja Raptoreita,eivätpä nuo tunnu kauheasti eroavan Mustasta Legioonasta.
Night Lordien väreillä maalailin Termiksiä ja Raptoreita,eivätpä nuo tunnu kauheasti eroavan Mustasta Legioonasta.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
- Rectunator
- Blackguard
Darkelffit ovat valmiita, mutta eivät ole valmiita. Tällä hetkellä 22/25maalauspistettä joensuufanassa, mutta silloin vain pieni osa armeijasta oli maalattu parhaani mukaan.
Repaint -> Fear -> Loathing
Repaint -> Fear -> Loathing
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
No tässä osa-alue jolla pääsen paukutelemaan henkseleitäni.
Harrastettuani 4 vuotta maalaten armeijan kerrallaan tajusin etten voinut antaa menneiden armeijoiden jäädä menneen maalaustaidon (puutteen) muistomerkeiksi ja seurasi kaksi uudelleenmaalausprojektia...
Imperial Guardini, Kalevala 15th, ei kaivannut paljoa mutta armeija olis ilman lakkaa kulumassa säälittävän näköiseksi. Armeijan kunnostus ei vaatinut kuin hieman metallia kuluneisiin kohtiin, inkkiä metalleihin ja ihoon, täydellisen alustan uudelleenteon tälläkertaa mukaanlukien pienoismallilumen ja puolikiiltävän lakkapinnan. Lopuksi (kuitenkin ennen lakkaa) sain vision rikastuttaa figujeni heikosti varjostettua valkoista uniformua: muta. Armeijan oltua aktiivisessa pelikäytössä jo kaksi vuotta roiskin tankkeihin ja miehistöön hallitusti(!) Brown Inkkiä. Lopputuloksesta tuli kehua niin kavereilta kuin CB:n kevätturnauksestakin.
Kunnianhimoni oli kuitenkin sietämätön. Juuri tuossa nimenomaisessa turnauksessa tajusin armeijani olevan alempaa keskitasoa. Olin jo luomassa uutta Space Marine Chapteriä (jotkut saattavat muistaa "Bretonnia-mariinini") ennenkuin minua käskettiin maalaamaan Iron Warriorini uudelleen Ropeconin Megabattlea varten. Ukkosleka, saat ikuisen kiitollisuuteni siitä.
Tämä johti 2000 pisteen maalinpoistoon, valuvirheiden korjaamiseen ja täydelliseen uudelleenmaalaamiseen ja -alustamiseen. Lisäksi laajensin armeijaani the Lost and the Damned -puolelle saadakseni orjajoukkoja ja enemmän raskasta kalustoa (Leman Russ...).
Ennen ja Jälkeen
OT: Käykääpä katsomassa ja äänestämässä Iron Warrioreitani toiminnassa Sotavasaran Taisteluraporttikilpailussa ensi viikonloppuna.
Harrastettuani 4 vuotta maalaten armeijan kerrallaan tajusin etten voinut antaa menneiden armeijoiden jäädä menneen maalaustaidon (puutteen) muistomerkeiksi ja seurasi kaksi uudelleenmaalausprojektia...
Imperial Guardini, Kalevala 15th, ei kaivannut paljoa mutta armeija olis ilman lakkaa kulumassa säälittävän näköiseksi. Armeijan kunnostus ei vaatinut kuin hieman metallia kuluneisiin kohtiin, inkkiä metalleihin ja ihoon, täydellisen alustan uudelleenteon tälläkertaa mukaanlukien pienoismallilumen ja puolikiiltävän lakkapinnan. Lopuksi (kuitenkin ennen lakkaa) sain vision rikastuttaa figujeni heikosti varjostettua valkoista uniformua: muta. Armeijan oltua aktiivisessa pelikäytössä jo kaksi vuotta roiskin tankkeihin ja miehistöön hallitusti(!) Brown Inkkiä. Lopputuloksesta tuli kehua niin kavereilta kuin CB:n kevätturnauksestakin.
Kunnianhimoni oli kuitenkin sietämätön. Juuri tuossa nimenomaisessa turnauksessa tajusin armeijani olevan alempaa keskitasoa. Olin jo luomassa uutta Space Marine Chapteriä (jotkut saattavat muistaa "Bretonnia-mariinini") ennenkuin minua käskettiin maalaamaan Iron Warriorini uudelleen Ropeconin Megabattlea varten. Ukkosleka, saat ikuisen kiitollisuuteni siitä.
Tämä johti 2000 pisteen maalinpoistoon, valuvirheiden korjaamiseen ja täydelliseen uudelleenmaalaamiseen ja -alustamiseen. Lisäksi laajensin armeijaani the Lost and the Damned -puolelle saadakseni orjajoukkoja ja enemmän raskasta kalustoa (Leman Russ...).
Ennen ja Jälkeen
OT: Käykääpä katsomassa ja äänestämässä Iron Warrioreitani toiminnassa Sotavasaran Taisteluraporttikilpailussa ensi viikonloppuna.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.