Eli jälleen mielipuolisia ideoitani olen esittelemässä.
suunnittelmana iso skenaario, jossa on ainakin neljä pelaajaa.
Kaksi pelaa suuremmilla kuin 2000 pistettä ja kaksi pelaa border patrol (tjsp) säännöillä. Eli samalla pöydällä olisi tavallaan kaksi eri toisistaan riippumatonta peliä, mutta joitten lopputulos olisi yhteinen.
Taustana siis idea suuresta taistelusta jossa erikoisjoukot toimittaa omaa tehtäväänsä.
Mutta miten tuommoisen saa toimimaan? Miten saa fiksusti sovitettua etteivät suuret armeijat listi pienempiään ja miten lasketaan yhteiset pisteet voittoon?
Itse tuumiskelin etteivät isot armeijat saa ampua pienempiä tahallaan. Pikkujoukot olisivat niin stealtheja. Selittäkää paremmin. Tietysti harhautuneet ordnancet yms tuhoavat myös patrol-joukkoja.
Sääntöjä paremmin tuntevat, apuanne kaivataan!
Oman skenaarion suunnittelua
Itse olen suunnitellut peliä jossa olisi ideana planeetalle tippuneen rahtialuksen tutkiminen, samalla kun sisätiloissa seikkaillaan space hulk tyyliin ulkopuolella käytäisiin taistelua aluksen sisäänkäynnin herruudesta. Ideana on etteivät molemmat taistelut tapahdu samalla maastolla vaan pienempi viereisellä pöydällä. Magea olisi myös ns. combi tappelu jossa
A:
Isolla pöydällä tapahtuu Massiivinen hyökkäys esim meatgrinder säännöillä.
B:
Pienellä pöydällä erikoisjoukot hyökkäävät puolustajan pitkän matkan tykistöä vastaan esim. kill-team säännöillä. Esim. 3 tykkiä joista jokainen ampuu yhden barrage lätyn a-pelikentälle vuorossa, jolloin tykkien tuhoamisesta saatava hyöty todella tuntuisi.
Tälläisiä olen itse suunnitellut, toivottavasti saat siitä jotain irti itsellesi.
A:
Isolla pöydällä tapahtuu Massiivinen hyökkäys esim meatgrinder säännöillä.
B:
Pienellä pöydällä erikoisjoukot hyökkäävät puolustajan pitkän matkan tykistöä vastaan esim. kill-team säännöillä. Esim. 3 tykkiä joista jokainen ampuu yhden barrage lätyn a-pelikentälle vuorossa, jolloin tykkien tuhoamisesta saatava hyöty todella tuntuisi.
Tälläisiä olen itse suunnitellut, toivottavasti saat siitä jotain irti itsellesi.
Mmm, ideana loistava tuokin. Vähän niinkuin joskus WDssä oli kaksoinraportti. Hyökkääjän piti tuhota tähtikanuunan reaktorit. Niin monta vuoroa kuin kanuuna oli käytössä, sai sillä ampua seuranneessa Battlefleet pelissä.
Paitsi että ideani oli nimenomaan samalla pöydällä tapahtuvassa isossa taistelussa.
Paitsi että ideani oli nimenomaan samalla pöydällä tapahtuvassa isossa taistelussa.
Onhan noita nähty, mm. jokunen vuosi sitten Armageddon-kamoanjan aikaan oli WD:ssä kahden numeron taisteluraportti jossa taisi olla yhteensä 4 pöytää, 6 armeijaa per puoli. Samantyylinen oli Eye of Terrorinkin aikaan.
Tässä kyseisessä tilanteessahan on nimenomaan kyse siitä, kuinka saada pienempi peli merkittäväksi. Ehdotan keskikohdetta, jonka pitämisestä saa etuja isolle kentälle (reservit, tykistö, valonheittimiä, tykkitorneja?). Lisäksi pienen pelin voittopisteet lasketaan isoon (jos niitä lasketaan isossakaan).
Tässä kyseisessä tilanteessahan on nimenomaan kyse siitä, kuinka saada pienempi peli merkittäväksi. Ehdotan keskikohdetta, jonka pitämisestä saa etuja isolle kentälle (reservit, tykistö, valonheittimiä, tykkitorneja?). Lisäksi pienen pelin voittopisteet lasketaan isoon (jos niitä lasketaan isossakaan).
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.