Ork lootas - asevalinnat
Ork lootas - asevalinnat
Pohdin tuossa örkkiarmeijani heikkouksia ja kuinka päästä niistä eroon. Pahimpana vikana tuntuu olevan panssarintorjunnan epävarmuus ja aseiden lyhyt kantama. Molemmat ongelmat ratkesivat, kun päätin lisätä listaan loota-mobin. Uusia figuja ei tarvinnut ostaa, kun revin muutamalta shootaboyziltä aseet pois ja menin tonkimaan kaartipelaajan bitzboksia.
Lopputuloksena 6+nob ryhmä kolmella autocannonilla. Aseet on maksettu IG:n firesupport-ryhmän hinnoilla.
Nyt kiinostaisi muiden mielipiteet tai omat kokemukset lootista, asevaihtoehdoista, pelitehosta, kaikesta.
Itse en ole päässyt ukoilla vielä pelaamaan, mutta convaaminen oli tavallista hauskempaa.
Lopputuloksena 6+nob ryhmä kolmella autocannonilla. Aseet on maksettu IG:n firesupport-ryhmän hinnoilla.
Nyt kiinostaisi muiden mielipiteet tai omat kokemukset lootista, asevaihtoehdoista, pelitehosta, kaikesta.
Itse en ole päässyt ukoilla vielä pelaamaan, mutta convaaminen oli tavallista hauskempaa.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Re: Ork lootas - asevalinnat
Tahtoo vain olla niin, että örkki-raukat ampuvat itsensä noilla aseilla, etenkin jos on sarjatulta ampuvia pyssyköitä ja noinkin pieni ryhmäkoko. Sanoisin, että ota nobille ammo runt (pelastaa ainakin sen yhden örkin hyvässä kohdassa käytettynä) ja lisää yksikköön massaa. Snipereita (scout-aseet) olen itse käyttänyt pariin otteeseen Nightbringeriä ja sen sellaisia vastaan, osuvat vähän paremmin ja tekevät ihan hyvin woundeja isompiin olentoihin.Scoundrel kirjoitti:Pohdin tuossa örkkiarmeijani heikkouksia ja kuinka päästä niistä eroon. Pahimpana vikana tuntuu olevan panssarintorjunnan epävarmuus ja aseiden lyhyt kantama. Molemmat ongelmat ratkesivat, kun päätin lisätä listaan loota-mobin. Uusia figuja ei tarvinnut ostaa, kun revin muutamalta shootaboyziltä aseet pois ja menin tonkimaan kaartipelaajan bitzboksia.
Itse kyllä vaihtaisin tuon koko mobin tankbusta yksikköön kolmella, mahdollisesti neljällä rokkit launchalla. Eivätpähän tapa itseään vahingossakaan ja saat mukavasti vihreäsävyisen panssarintorjunnan elpymään.
Lisäksi jos panssarivaunut tuottavat ongelmia, voisithan kokeilla burna boyz-squadia mekillä (super tankbusta pommit) ja useampia nobeja power claweilla.
Kyllä niistä eroon päästään ilman Lootiakin, jotka ovat sanalla sanoen aika epävarma valinta.
Tarkoitat varmaan, että asenne-valinta.Terminator kirjoitti:ovat sanalla sanoen aika epävarma valinta.
Joo. On ihan totta ettei hevi-bolttereita kannata ottaa, koska sillon omat ukot ovat ihan yhtä vaarassa kuin vihollisetkin, mutta autocannoni on tuntui sopivan tasapainoiselta valinnalta: ampuu enemmän (lue: osuu paremmin) kuin lascannoni tai missile, mutta pystyy silti panssareihin. Mariinin powerhaalarista ei mene läpi, mutta kun osatkin löytyivät samalta istumalta, niin päädyin näihin.
Kunhan saan vähän pelikokemusta niin saatan siirtää ryhmän täyteen casualty-shootaboyzejä.
Toinen syy päätyä loota-ukkoihin on 2x kantama örkkien omiin raskaisiin (raketteihin) aseisiin verrattuna. Kyllä minua ketuttaa kun vastustajan terminaattorit pakittavat ja ampuvat ukkojani ilman että pystyn tekemään älykästä vastarintaa. Perästä kuuluu sanon minä!
Tottakaitottakai, en sanonut tyylistä mitään! Todella nätti yksikköhän tällainen on, varsinkin muutenkin loota-henkisessä armeijassa, mutta peliteho ei aina kuvasta fluffikuutta ja tyylipuolta.Scoundrel kirjoitti:Tarkoitat varmaan, että asenne-valinta.Terminator kirjoitti:ovat sanalla sanoen aika epävarma valinta.
Joo. On ihan totta ettei hevi-bolttereita kannata ottaa, koska sillon omat ukot ovat ihan yhtä vaarassa kuin vihollisetkin, mutta autocannoni on tuntui sopivan tasapainoiselta valinnalta: ampuu enemmän (lue: osuu paremmin) kuin lascannoni tai missile, mutta pystyy silti panssareihin. Mariinin powerhaalarista ei mene läpi, mutta kun osatkin löytyivät samalta istumalta, niin päädyin näihin.
Kunhan saan vähän pelikokemusta niin saatan siirtää ryhmän täyteen casualty-shootaboyzejä.
Toinen syy päätyä loota-ukkoihin on 2x kantama örkkien omiin raskaisiin (raketteihin) aseisiin verrattuna. Kyllä minua ketuttaa kun vastustajan terminaattorit pakittavat ja ampuvat ukkojani ilman että pystyn tekemään älykästä vastarintaa. Perästä kuuluu sanon minä!
Sulla lähtee tuosta 6 autocannon kutia vuorossa, joista keskimäärin kaksi osuu ja yksi tappaa örkin. Missile launcherit vois olla siinä mielessä parempi, että ampuvat vain kerran, (vähemmän omia kuolleita) mutta kykenevät silti hyvään panssarintorjuntaan ja lyövät maahan massaakin. Ammo runtteja nobille useampi tosiaan.
Big shootilla voisit koettaa perääntyviä termiksiä hätistellä, savet saavat, mutta useammalla aseella ammuttaessa alkaa savenoppia olla jo sellainen kasa että siitä saattaa yksi pudotakin. Kyllä niille pöydänreuna jossain vaiheessa tulee vastaan.
Mielestäni örkkien looted vechile olisi parempi ratkaisu.
Tavallisilla lootilla on taipumus ampua huti, koska örkit on örkkejä(häseltää liikaa sen tähtäämisen kanssa ja tuhoavat vielä itsensä niillä), mutta sniperissä on jo vähän sitä jotain. Se on hienon näköinen pelikentällä ja osuu kuitenkin jonkun verran paremmin kuin tavallinen örkki. Tuossakin kyllä ilmenee se sählääminen ampumisen kanssa (osuu 4+).
Niinpä minun mielestäni kannattaisi tutkiskella niitä marineitten ja IG:n codexeja ja miettiä tarkemmin ottaako lootatun tankin. Esimerkiksi IG:n basiliskillä saa tuota "rangea" lisää mukavasti örkeillekkin ja osuukin paremmin.
Tavallisilla lootilla on taipumus ampua huti, koska örkit on örkkejä(häseltää liikaa sen tähtäämisen kanssa ja tuhoavat vielä itsensä niillä), mutta sniperissä on jo vähän sitä jotain. Se on hienon näköinen pelikentällä ja osuu kuitenkin jonkun verran paremmin kuin tavallinen örkki. Tuossakin kyllä ilmenee se sählääminen ampumisen kanssa (osuu 4+).
Niinpä minun mielestäni kannattaisi tutkiskella niitä marineitten ja IG:n codexeja ja miettiä tarkemmin ottaako lootatun tankin. Esimerkiksi IG:n basiliskillä saa tuota "rangea" lisää mukavasti örkeillekkin ja osuukin paremmin.
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
- Kardinaali
- Viesti:
Tietty jos tekee deathskullz klaani armeijan ja ottaa lootia troopeiksi. Joten on periaatteessa mahdollisuus 9 heavy support choissiin joista 6 lootia.Speedy the Wolf-slayer kirjoitti:Mielestäni örkkien looted vechile olisi parempi ratkaisu.
Tässä puhutaan nyt looted-kamasta. Minä menin ja loottasin IG-pelaajan osista örkeille autocannoneita. Ei siinä ole samaa fiilistä jos ostaa kaupasta tankin ja konvaa siitä örkkimäisen. -> Kaverilla on tosin Lemani, mutta se varmaan huomaa jos loottaan sen.Speedy the Wolf-slayer kirjoitti:Mielestäni örkkien looted vechile olisi parempi ratkaisu.
Toisaalta puhut ihan totta. Loota-mobin hinnaksi kolmella aseella ja kymmenellä boyzillä tulee pari sataa pistettä. Samaan hintaan saisi basiliskin ja ylikin jäisi. Looted vehicleissä ei vain tunnu olevan kovin paljon vaihtoehtoja (russi tai basiliski). Vai olisiko omaperäistä ottaa 3 lascannonin predatori? Saisi loota-mobin aseet halvemmalla, ei tappaisi itseään ja olisi ehkä jopa kestävämpi. Pitää harkita. Ja toisella kaverilla on predatori -> täytyy suunnitella uusi loottaamisreissu.
Pari sanaa, deffskulleilla kun pelaan.
Itselläni on erittäin hienoja kokemuksia Mortareista (neljässä pelissä- 1 mariini, 1 necron, eikä tullut takaisin, 1 woundi hivelle ja ties kuinka monta gaunttia) ja toisaalta Autocannonista hieman huonompia ( tapoin kolme loota boyzziä enkä yhtään palomiestä). Mutta kyllähän mielestäni se autocannon olisi parempi hbolterista pidemmän kantomatkansakin puolesta. Itselläni on nyt ollut autocannon ja nobi bigshootan kanssa antamassa lisää dakkaa(mahdollisesti runtteja) ja toiseen ryhmään mortari tai hbolteri ja flameri mekboyn kanssa chimeraan. Loppujen lopuksi aika hupi yksikkö.
Itselläni on erittäin hienoja kokemuksia Mortareista (neljässä pelissä- 1 mariini, 1 necron, eikä tullut takaisin, 1 woundi hivelle ja ties kuinka monta gaunttia) ja toisaalta Autocannonista hieman huonompia ( tapoin kolme loota boyzziä enkä yhtään palomiestä). Mutta kyllähän mielestäni se autocannon olisi parempi hbolterista pidemmän kantomatkansakin puolesta. Itselläni on nyt ollut autocannon ja nobi bigshootan kanssa antamassa lisää dakkaa(mahdollisesti runtteja) ja toiseen ryhmään mortari tai hbolteri ja flameri mekboyn kanssa chimeraan. Loppujen lopuksi aika hupi yksikkö.
Tulipas sääntötekninen tenkkapoo vastaan. Tässä kolmen autocannonin lootapoppoossani yksi kanuuna on annettu nobille. Eli siis ryhmään on ostettu 3 kanuunaa, jonka jälkeen yksi boyzi on upgradettu nobiksi (yksi boyzzi jolle on ostettu autokanuuna).
Onko tähän asti kaikki tehty oikein?
Ja jos on, niin voin ostaa cannon-nobille ammoruntteja ja näiden avulla ehkäistä woundaamasta omia ukkoja.
Onko tähän asti kaikki tehty oikein?
Ja jos on, niin voin ostaa cannon-nobille ammoruntteja ja näiden avulla ehkäistä woundaamasta omia ukkoja.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Nobilla ei voi olla autocannonia. Mitään asepäivityksiä eii voi ottaa yksikön johtajalle.
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
ei, nobille kyllä voi ottaa asepäivityksiä omasta listasta, muttei unitin omia asepäivityksiä, tarkoititkin sen varmaan näin.
Autocannonit ei ole täysin hullu valinta, varsinkin jos nobillasi on niitä ammo runtteja. Koska silloin niitä saattaa silti jäädä henkiin vaikka joku ampuisikin huti. Mutta älkää herranjestas tehkö samaa virhettä kuin minä ja ottako niitä pirun snipuja, mikään ei ole yhtä hauskaa kun oma snipu tähtää vihreään (eli kaverin niskaan) laukaisee ja koko oma örkkisakki ottaa pinning testin ja kämmää sen (We being shot at, take cover!)
että näin tällä kertaa
Autocannonit ei ole täysin hullu valinta, varsinkin jos nobillasi on niitä ammo runtteja. Koska silloin niitä saattaa silti jäädä henkiin vaikka joku ampuisikin huti. Mutta älkää herranjestas tehkö samaa virhettä kuin minä ja ottako niitä pirun snipuja, mikään ei ole yhtä hauskaa kun oma snipu tähtää vihreään (eli kaverin niskaan) laukaisee ja koko oma örkkisakki ottaa pinning testin ja kämmää sen (We being shot at, take cover!)
että näin tällä kertaa