Realistic water - mönjä
Realistic water - mönjä
Eli tarkoituksena olisi siis tehdä erilaisia lätäköitä ja joen pätkiä. Muistin kaverini puhuneen tuollaisesta aineesta ja olen GW:n myyjiltäkin saanut tietää että tuollaista on olemassa. No menin sitten kattomaan Fantsusta että minkäs hintasta se "vesi" täällä on.. Vastaan tuli aika kiva yllätys kun sellainen purkki maksaa 19€! Niin ajattelin että jo on vesi kallista ja jäi ostamatta. Nyt siis tiedostelisin että olisiko jtn muuta korvaavaa ainetta/tavaraa, jolla siis ajaisi saman asia? Tai saako sitä jostain halvemmalla? Kävin kattomassa Hobby Pointistakin mutta siellä en törmännyt kyseiseen aineeseen tai sitten ei vaan osunut silmää..
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!
Homer J Simpson
Alkoholi on minun elämäntapani!
Homer J Simpson
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Ihan tavan Erikeeperillä saa tehtyä pientä lätäkköä ynms. Sehän kuivuessaan menee ihan läpinäkyväksi, et mikäli veden tarpeesi ei ole muutamaa lätäkköä suurempi niin erikeepperillä pääsee ihan pitkälle
.
Eiköhän sillä varsin pelikelpoisen joenkin saa aikaan, kun 20e kuitenkin kyseessä niin itse ainakin kokeilisin!
Eiköhän sillä varsin pelikelpoisen joenkin saa aikaan, kun 20e kuitenkin kyseessä niin itse ainakin kokeilisin!
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
-
Araknofobia
PVA liimaa pitää muistaa laittaa ohuina kerroksissa.
Risteysasemalla on pienoisrautatie kamaa. Mitenkähän lie Tieto-Nikkarin kanssa, onkohan siellä maasto härpäkkeitä?
Sitten on vielä pienoisrautatie liikkeitä. Noista saattaisi löytyä "vettä" vähän halvemmallakin. Mene ja tiedä.
Risteysasemalla on pienoisrautatie kamaa. Mitenkähän lie Tieto-Nikkarin kanssa, onkohan siellä maasto härpäkkeitä?
Sitten on vielä pienoisrautatie liikkeitä. Noista saattaisi löytyä "vettä" vähän halvemmallakin. Mene ja tiedä.
Joo. Kallistahan tuo aine on, varsinkin jos sitä käyttää baseja isompiin projekteihin.
En nyt muista varmaksi, kuka, mutta luulisin siis, että Tneva teki jonkinlaisen lähteen käyttämällä kirkashartsia. Tulos oli kyllä muuten varsin hienon näkönen (kuvista, siis), mutta hartsi ei ollut levinnyt tasaiseksi vesipatjaksi, vaan oli keskeltä koholla. No, kosmeettisia virheitä, mutta kuitenkin.
"Mallareitten" valikoimista saattaa vaikka löytyäkin jotain kivaa, kannattaa selata noita risteysaseman ja tietonikkarin katalogeja.
En nyt muista varmaksi, kuka, mutta luulisin siis, että Tneva teki jonkinlaisen lähteen käyttämällä kirkashartsia. Tulos oli kyllä muuten varsin hienon näkönen (kuvista, siis), mutta hartsi ei ollut levinnyt tasaiseksi vesipatjaksi, vaan oli keskeltä koholla. No, kosmeettisia virheitä, mutta kuitenkin.
"Mallareitten" valikoimista saattaa vaikka löytyäkin jotain kivaa, kannattaa selata noita risteysaseman ja tietonikkarin katalogeja.
Aika pitkälle pääsee jo ihan kirkkaalla lakallakin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tuo PVA on vissiin ihan hyvä ajatus, ja itse olen kehitellyt sellaisia(testaamattomia) visioita, että siihen vedellä jatkettuun liimaan tiputtelisi vielä vaikkapa sinistä inkkiä. en sitten tiedä missä suhteessa sitä pitäisi mukaan lirutella, mutta jos vaikka maalaa ensin lammikon pohjan sinisellä ja sitten jotain ohuempaa kerrosta värjättyä liimaa...
en ole siis itse kokeillut mutta luulisin että toimii.
en ole siis itse kokeillut mutta luulisin että toimii.
-
tube
- Chaosboyz Crew
- Viesti:
Jos välttämättä haluaa tehdä vettä, missä on vettä jossain kuopassa, kannattaa käyttä jotain kirkasta hartsia tai epoksiliimaa. Näitä saa rautakaupasta litratavarana. Osa näistä on kohtalaisen myrkyllisiä, joten ei kantsi läträtä keittiössä. Hartsin normaalikäyttö on esim lasikuituesineiden teko ja korjaus.
Sensijaan jos meinaat tehdä esim pelikentälle jokea, ei hartsivalusta ole paljoa riemua kun veden pinta tulee silloin selkeästi pelipöydän tasoa korkeammalle (ellet tavoittele "New Orleans ennen" -fiilistä tai satu tekemään kunnollista modular terrain boardia). Tällöin sopiva maalaus + muutama kerros kirkasta lakkaa on hyvä vaihtoehto jolla saa lähes pelipöydän tasolle jääviä vesialueita.
/tube
Sensijaan jos meinaat tehdä esim pelikentälle jokea, ei hartsivalusta ole paljoa riemua kun veden pinta tulee silloin selkeästi pelipöydän tasoa korkeammalle (ellet tavoittele "New Orleans ennen" -fiilistä tai satu tekemään kunnollista modular terrain boardia). Tällöin sopiva maalaus + muutama kerros kirkasta lakkaa on hyvä vaihtoehto jolla saa lähes pelipöydän tasolle jääviä vesialueita.
/tube
-- Chaosboyz Krew --
Image is Nothing.
Blood is Everything.
Obey your 'Thirster.
Image is Nothing.
Blood is Everything.
Obey your 'Thirster.
Saakos muuten tuota Envirotex Liteä (Hirst Artsin käyttämä kirkashartsi) Suomesta, vai mikä olisi hyvä&halpa tuote noista tuben mainitsemista rautakauppatuotteista? Briteissä sen hinta 0.9 litrasta on reilu £18, eli noin 30 € + toimituskulut. Tuosta määrästä kun riittäisi jo useampaan vesikappaleeseen.
-
Skrixqueek
Lasi ei ole huono vaihtoehto sinänsä, mutta sen muokattavuus on hankalaa ja reunat (leikkauskohdalta) näyttävät oudoilta, kun niitä ei saa penkkoihin oikein sovitettua.
Ei poista sitä ongelmaa, että se vesi näyttää jatkuvan sen hiekkaseoksen alle eikä päättyvän siihen. Leikkuulinjatkin näkyvät tuolloin turhan herkästi.
Lasilla työskennellessä lasipalan muoto määrää turhan paljon maastokappaleen muodon, joka hyvin todennäköisesti jää enemmän tai vähemmän luonnottoman näköiseksi suorine linjoineen, jos ei ole kovinkaan taidokas lasinleikkaaja.
Lasilla työskennellessä lasipalan muoto määrää turhan paljon maastokappaleen muodon, joka hyvin todennäköisesti jää enemmän tai vähemmän luonnottoman näköiseksi suorine linjoineen, jos ei ole kovinkaan taidokas lasinleikkaaja.
-
Raivolapsi
Olet väärässä. Resiini eli kirkashartsi on kovaksi ja läpinäkyväksi kovettuvaa, myrkyllistä ja syövyttävää mössöä. Haiseekin sikapahalle. Jälki on hyvännäköistä ja kestää ydinsodankin mutta itse valmistusprosessi on monimutkaisempi, kun pitää läträillä erilaisissa kovettimilla jne. Jos finnfoamin ja hartsin välissä ei ole suojaavaa paksua hiekka- tai liimakerrosta, syövyttää resiini foamin muodottomaksi, kökköiseksi mujuksi.j.s.r kirjoitti:No toi on just totat Realistic Water mömmöä. Ainakin mun mielestä, kun olen kuullut termin resiini tuossa yhteydessä aikaisemminkin.
Realistic Water taas on enemmin juuri figu/pienoismalliharrastelijakäyttöön suunnattua mössöä jolla saadaan aikaiseksi hyvännäköistä vettä. Aine on vähemmän haitallista ja helppokäyttöisempää.
Viimeksi muokannut raven, Su 02.10.2005 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.