Kuinka äännetään...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ghe'dahlg

Kuinka äännetään...

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Nurgle, Khorne, Slaashness ja Tzeench englanniks ?? Mä oon yrittäny vääntää jotain, mutta ne kuulostaa niin tyhmiltä ettei oo tosikaan... Eli onko täällä joku englannin ääntäjä ??
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

Itse ääntelisin jotenkin näin:

Khorne - Khorn
Nurgle - Nörgl
Slaanesh - Slaanish
Tzeentch - Tsveents

Elikkä ei sen kummemmin.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Khoorn
Sleinesh
Nöörkl
Tseents
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Ite oon miettinyt ihan samaa. Lord Eleanuksella taitaa olla lähinnä oikeeta. Paitsi että Tzeentch taidetaan lausua samalla tavallla kuin Change.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Ari kirjoitti:Paitsi että Tzeentch taidetaan lausua samalla tavallla kuin Change.
Minä taas luulisin, että tzeentch menisi enemmänkin "tsiints" suuntaan. Meinaa e-kirjaimestahan tulee englantilaisen suussa i.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Jau. Nämä ovat vain arvauksia - en opiskele englantia. Joku viisaampi saa sitten kertoa, miten ne _todella_ lausutaan.

(ääntämisongelmissa menkää paikkaan nimeltä http://www.webster.com.)

Nurgle = vrt. sana ´gurgle´. varmaankin jotenkin [nöe: - gl] (öe = äänne ö:n ja e:n välissä). Painotus varmaankin ensimmäisellä tavulla ja öe-äänteen kohdalla???

Khorne = varmaankin ensimmäinen tavu lähes ilman h:ta, eli jotain tyyliin [K^o:rn] (^ = pieni h-mainen lisäys k:hon [l. aspiraatio]) Painotus kai K:lla???

Slaanesh = kai jotain tyyliin [´slA: - nEsh]. Ensimmäisen tavun A saattaa olla myös lyhyt? *ei tosiaankaan tiedä*. Painotukset varmaan ensimmäisen tavun A:lla ja toisen tavun E:llä?

Tzeentch = varmaan [tzE:n - T^s] (^s koettaa olla suhu-s). Ei niinkuin mitään mielikuvaa. Ei tällaista äänneyhdistelmää varmaankaan edes ole Englannin kielessä... TCH? Miten se muka äännetään? :) Painotukset varmaan ekan tavun e:n ja tokan tavun T:n kohdalla???

miumau,
Day
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Ostler

Viesti Kirjoittaja Ostler »

Tzeentch olen lausunut aina Tsiintah, se kuullostaa ehkä parhaalta.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Ostler kirjoitti:Tzeentch olen lausunut aina Tsiintah, se kuullostaa ehkä parhaalta.
Tule Cheetah, minä Tarzan! :lol:
Nimbus
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nimbus »

Khorne - Khoon
Nurgle - Nöögl
Tzeentch - Tsiints (suhu s alussa)
Slaanesh - Slaanish (suhu s alussa)

Jotenkin noin nuo lausuisin, mutta ei noidenkaan ohjeiden mukaan saa lausua suoraan. Näitä lausunta hommia on aika vaikea selittää, mutta ehkä nuo antavat suuntaa...
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Onhan tuo hankalaa kun näppäimistöstä ei tahdo löytyä kaikkia foneettisia merkkejä.
Phil Kelly says "No!"
psy-coma

Viesti Kirjoittaja psy-coma »

Khoorn
Slaaneshi
Nörgl
Tsiints
mä ainakin sanon
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Tzeentch on sanaleikki, se äännetään samalla tavalla kuin change.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Kalakukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakukko »

Eikös ne voi sanoa jämäkästi niinkuin kirjoitetaan, no paitsi Tzeentch? Kuulostaa mukavan perus suomalaiselta :wink: Eikä lähdetä pelleilemään millään hienoilla englantilaisilla korostuksilla. Sanokoon kukin miten sanoo, mutta minä väännää suomeksi vaikka väkisin :lol:
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Itse katoin GW:n ääntämisohjeen, joka oli joskus kauan sitten heidän nettisivuillaan.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

PXI kirjoitti:Eikös ne voi sanoa jämäkästi niinkuin kirjoitetaan, no paitsi Tzeentch? Kuulostaa mukavan perus suomalaiselta :wink: Eikä lähdetä pelleilemään millään hienoilla englantilaisilla korostuksilla. Sanokoon kukin miten sanoo, mutta minä väännää suomeksi vaikka väkisin :lol:
Niin minäkin teen...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Teologiaan perehtyneenä ihmisenä olen ottanut läheisen suhtautumistavan ja kutsun Nurglea Setä-Nurgleksi. *suloinen hymy* Joskus taas sanon Isä-Nurgleksi, mutta siinä on jo vähän rituaalisävytteisyyttä.
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Itse lausun seuraavasti:
Slaanesh
Khorne
Nurgle
Tzeentch

Hehe.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
PK88

Viesti Kirjoittaja PK88 »

miten "Tzeentch" lausuminen

ensihsi lausu ääneen tz tz tz tz... kuulostaa lähes samalta kuin Ch ch ch...
sitten tch tch tch... melkein sama kuin lausuisit change sanan lopun englantilaisittain.

sitten vielä sovitat een siihen väliin niin tulee Ch-een-ge lausu sitä muutama minuutti niin huomaat että se kuulostaa joltakin tältä: che-i-nge
vähän niin kuin lausuisit change englantilaisittain...

helppoa, eikö?
:wink:
-Panu-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”