"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Arahan-siskoksen jousesta

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Chade

Arahan-siskoksen jousesta

Viesti Kirjoittaja Chade »

Hmm... Tuossa toisessa keskustelussa ( http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=46090 ) käytiin aiheen vierestä keskustelua Arahanin jousen toimintaperiaatteesta. Kysymys oli lähinnä siitä saako templaten asettaa yksikön päälle vai pitääkö se asettaa yksikön reunassa kulkevat modelin päälle. Perustelin edelliseen topiciin jotain, mutta kirjoitan nyt tähän kaiken uudestaan:

On selvää, että jos Arahan osuu, niin sen modelin päälle, johon osuttiin, laitetaan pieni template niin, että templaten pieni reikä on modelin keskikohdassa. Jousen säännöissä lukee: "If her shot hits, place the small template over the target (subject to normal targeting restrictions) and resolve it as you would for a stone thrower..." Boldaukset omiani. Kuitenkin juuri tuo boldaus viittaa mielestäni siihen, että ammuttaessa yksikköä lätty laitetaan reunassa kulkevan modelin päälle ja vieläpä niin, että modeli on Arahania lähinnä oleva. Syy siksi, että normaalien targetoimissääntöjen mukaan yksittäisten modelien pikkaaminen yksiköstä on mahdotonta. Se, että Lohikäärmeellä ratsastava Arahan periaatteessa näkee kaikki modelit normaalista yksiköstä ei mielestäni muuta asiaa.

Sääntökysymyksissä ei koskaan pitäisi kysyä mielipiteitä, siispä kysynkin, että onko eriäviä näkemyksiä asiasta, vai onko tulkintani sääntöjen valossa pätevä?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Rautaharakka

Viesti Kirjoittaja Rautaharakka »

leikitäänkö, että olet itse arahan? joo, hauskaa...

ja omistat räjähtävän nuolen. eli ammutko sen yksikön keskelle, vaiko laitaan? niin, ja keikut loharin selässä.
itse laittaisin sen yksikön keskelle, mutta toisaalta kärsin putkinäöstäkin, eli en tiedä mitä gv ajattelee tuosta, vaikka saahan loharin selässä heiluva loordi muissakin tapauksissa etunsa korkeasta paikasta, varmaan tässäkin. eli luulen, että saa tunkea lätyn yksikön keskelle eikä vain laitaan. kiitän, ja valitan oudosta ajatusmaailmastani sekä viestin monimutkaisuudesta... :)
ei käy sanoi kristitty
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Itse näkisin, että ammuttaessa yksikköä kohde on yksikkö itse, eikä mikään yksittäinen modeli siinä. Täten templaten saisi tosiaan laittaa käytännössä mihin kohtaan yksikköä tahtoo, keskelle ehkä herrasmiessääntöjen mukaan.
Minulla on osin ollut tapana olla väärässä julkisissa sääntökannanotoissani, mutta näin tänään. Sainpahan postcounttiani ylemmäksi.
Rautaharakka

jos on noin, niin arahainin jousessa on aivan sairaalloinen potentiaali.

se modelli, jonka päälle lätyn keskikohta joutuu, ottaa strena 6 hitin. ja ei se hupi vielä siihen lopu, vaan se modelli ottaa vielä d6 woundii, eli tuolla tapetaan lohareita!

melkeen hauskaaa.....
ei käy sanoi kristitty
keinekleineprobleme

Viesti Kirjoittaja keinekleineprobleme »

Minä ainakin laitan sen templaten juuri sinne kun mua huvittaa (kunhan arahan vaan näkee siihen ja kantama riittää). Keskelle unittia totta kai. Miksi helvetissä se ampuisi yksikön sivuun? Haltiathan ovat melko järkeviä, miksi hitossa arahan haluaisi ampua yksikön sivuun? Totta kai sen templaten saa laittaa siihen unitin keskelle.
Tiedän kyllä että olen kaunis, mutta ei minua silti tarvitse koko ajan tuijottaa...
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Älä nyt mene sekoittamaan logiikkaa warhammeriin, tuntematon termi. Itse katsoisin sen niin että ampuu vaan unitin reunaa koska säännöissä kerta lukee ''subject to normal targeting restricions''. Miksi se muka saisi ampua yksikön keskelle?

Edit: Aijaa, no kai sitten. En kai minä nyt muiden viestejä jaksa lukea ennen kuin omani postaan.
Viimeksi muokannut Pancake, Su 02.10.2005 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Pancake kirjoitti:Itse katsoisin sen niin että ampuu vaan unitin reunaa koska säännöissä kerta lukee ''subject to normal targeting restricions''. Miksi se muka saisi ampua yksikön keskelle?
Edelleen, koska se ei ammu yksikön etummaista modelia vaan sitä yksikköä. Koska ampumista ei ole kohdistettu mihinkään tiettyyn modeliin, niin tottahan sen saa laittaa mihin tahansa kohdetta vain haluaa.
Rautaharakka

tuosta ei voi oikein väitellä, eikä tarvitsekkaan.
tuolla ei nimittäin tapeta mitään muuta kuin niin kovia ötöjä, mikä kulkee korkeintaan kolmen tai neljän poppoossa. kaksi kutia tappaa loharin keskimäärin, yksi ehkä ogren...sairasta....
ei käy sanoi kristitty
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Nyt täällä väitellään vähän mutu-tuntumalla. Ei oikein päteviä sääntöargumentteja suuntaan eikä toiseen. Ei hyvä.

Vaikuttaa muuten myös melkomoiselta porsaanreiältä tuo, että jousi tekee d6 haavaa per laukaus ja reiän keskellä osumat otetaan S 6:lla. Mutta kyllähän tuo sääntö on vähän siihen tapaan kirjoitettu.

Mutta kuulisin mielelläni muidenkin näkemyksiä asiaan... Tai korjaan, ei näkemyksiä vaan referenssejä Isoon Punaiseen. Kiitos.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”