Confrontation - sääntökirja

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Karhumies
Viesti:

Confrontation - sääntökirja

Viesti Kirjoittaja Karhumies »

Tästä ketjusta löytyvät Cry Havoc 7:ssä julkaistun FAQin fanikäännös sekä tietoa 3. edikan kirjan ensimmäisestä lisäosasta - scrollaa alas!
-------------------------------------------------------------------------------------
Confrontationin 3. edikan sääntökirjaa saa Suomesta ostettua joko paikanpäältä tai tilaamalla seuraavista liikkeistä:

Sotataito, Tampere tai nettikauppa.
http://www.sotataito.com/product_info.p ... 21bf774bdb
Firma on tietääkseni ainoa Rackhamin figuja Suomessa myyvä liike. Heiltä löytyy varastosta toki paljon muutakin figuillessa hyödyllistä.

Fantasiapelit, monta paikkakuntaa tai nettikauppa.
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... =eri&alue=
Tällä hetkellä Fantasiapelien valikoimassa ei ole muita Rackhamin tuotteita, mutta tilanne voi muuttua pelin suosion lisääntyessä.

Kirjan voi tilata myös suoraan valmistajan nettikaupasta Ranskasta.
http://www.rackham-store.com/boutique_u ... _us&num=23
Rackham toimittaa yli 100e toimitukset Suomeen ilman postikuluja. Valmistajan omassa varastossa on tottakai pelkästään Rackhamin tuotteita ja figuvalikoima on luonnollisesti suurempi kuin yhdelläkään jälleenmyyjällä.

Tästä eteenpäin ketju on omistettu Confrontationin 3. edikan sääntökeskustelulle, -kysymyksille ja -muutoksille. Olkaapa hyvät!
Viimeksi muokannut Karhumies, Ti 25.10.2005 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Voisinkin postata tähän jatkoksi hieman yleisiä minua askarruttavia kysymyksiä Confrontationista ja siitä, miten 3. editio peliä muuttaa. Ehkäpä joku 3 edition sääntökirjan omistaja osaa auttaa.

Kuinka paljon pelimekaniikka ja taistelusysteemi muuttuu 3. edition myötä? Itse en ole koskaan ehtinyt aikaisempiakaan edikoita testata, mutta olen kuullut jonkin verran negatiivisia kommentteja pelin taistelusysteemin heikkouksista ja epätasapainoisuuksista. Kuulemma esimerkiksi örkeillä pärjääminen oli aikaisemmin todella vaikeaa pelkästään hyvää initiativea suosivan systeemin takia.

Kuinka paljon pelissä pärjäämiseen vaikuttaa pelaajan taito ja kuinka paljon taas noppatuuri sekä armeijan koostumus? Esimerkiksi gw:n mordheimissa pelin tuntuivat lähes aina ratkaisevan nopan heittely sekä se, kuinka hyvät skillit oli kampanjassa onnistunut hahmoilleen heittämään. Mistään taktikoinnista ei juuri voinut puhua.

Kuinka hyvin eri armeijat ovat tasapainotettu keskenään?

Kuinka hyvin eri yksiköt ovat tasapainossa armeijan sisällä? TS. sisältävätkö armeijat paljonkin "huonoja" yksiköitä?

Ja viimeisenä tärkein kysymys: Onko peli oikeasti hyvä ja hauska pelata, vai perustuuko viehätys enemmän hienoihin miniatyyreihin?
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Ironman kirjoitti:Voisinkin postata tähän jatkoksi hieman yleisiä minua askarruttavia kysymyksiä Confrontationista ja siitä, miten 3. editio peliä muuttaa. Ehkäpä joku 3 edition sääntökirjan omistaja osaa auttaa.
En omista kirjaa mutta autan kuitenkin : P
Kuinka paljon pelimekaniikka ja taistelusysteemi muuttuu 3. edition myötä? Itse en ole koskaan ehtinyt aikaisempiakaan edikoita testata, mutta olen kuullut jonkin verran negatiivisia kommentteja pelin taistelusysteemin heikkouksista ja epätasapainoisuuksista. Kuulemma esimerkiksi örkeillä pärjääminen oli aikaisemmin todella vaikeaa pelkästään hyvää initiativea suosivan systeemin takia.
No ehkäpä eniten muuttui vuorottelusysteemi. Nykyään ei ole movement//shooting/divinination etc. phaseja, vaan kun yksikkö aktivoidaan, se voi liikkua ja/tai ampua/heittää miraclea/taikaa tai jotain muuta. Combat phase on vieläkin tutusti paikallaan. Myös nykyään tehdään korteista omja taktinen pakka. Periaatteessa saat siis valita järjestyksen jolla nostat yksikkösi peliin.
Ihan omasta mielestäni taistelusysteemi on nyt juuri mainio. Nykyään kova Strenght ja Res ovat avainasemassa. Mutta myös heikommatkin rodut, kuten gopot ja keltit, ovat pärjänneet hyvin myös. Nykyään ei ole myöskään kauheammin laskemista entiseen editioniin nähden. Myös häipyi sellaiset turhuudet kuten hyökkäyksen vaikeistason valinta (no kyllä sitä joskus tarvitsi, mutta suurimman osan ajasta heitettiin "minimeitä"). Eli ihan kiva systeemi nykyään.
Kuinka paljon pelissä pärjäämiseen vaikuttaa pelaajan taito ja kuinka paljon taas noppatuuri sekä armeijan koostumus? Esimerkiksi gw:n mordheimissa pelin tuntuivat lähes aina ratkaisevan nopan heittely sekä se, kuinka hyvät skillit oli kampanjassa onnistunut hahmoilleen heittämään. Mistään taktikoinnista ei juuri voinut puhua.
Taktikointi ja taito tehdä hyviä valintoja ovat tärkeitä imho. Oma epätaidokas taktikointi näkyy selkeästi turnaussijoituksissa. Joku kokeneempi voikin jatkaa tästä lisää.
Hmmm, melkoisen varmasti voisin sanoa että kaikki voivat pärjätä. Jotkut tarvitsevat vain enemmän kikkailua kuin toiset.
Kuinka hyvin eri yksiköt ovat tasapainossa armeijan sisällä? TS. sisältävätkö armeijat paljonkin "huonoja" yksiköitä?
Ennen armeijan pystyi rakentamaan vain ottamalla hienoja figuja. Enään tämä ei päde niinkään. Toisaalta erikoiset yhdistelmät eri joukkoja voivat toimia yllättävästi. Uuden editionin myötä myös joistain figuista tuli täysin turhia, kuten Griffinien Duelistit. Taasen osa wanhoista huonoista joukoista saivat kovan parannuksen.
Ja viimeisenä tärkein kysymys: Onko peli oikeasti hyvä ja hauska pelata, vai perustuuko viehätys enemmän hienoihin miniatyyreihin?
Tule ja kokeile :)

On se ihan jees peli.
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Hyytelö' sanoikin kaiken olennaisen. Kommentoin silti muutamia kohtia:
Melkein kaikki on omissa käsissä. Jopa taisteluissa joutuu oikeasti taktikoimaan, toisin kuin esim. Fabassa, jossa vaan heitellään noppaa ja katotaan kumpi voittaa.
Joukot myös toimivat jossain määrin "kivi-paperi-sakset" tyylillä, joten on tärkeää käyttää oikeita yksiköitä oikeita vihulaisia vastaan.
Uusi tactical deck vähensi tuurin merkitystä peliin todella paljon. Nykyään pelaajat järjestävät vuoron alussa figujen kortit siihen järjestykseen, missä haluaa ne nostaa. Hyvin mietitty tactical deck on yli puoli voittoa.

Armeijan koostumuksesta: Pari no-brainer armeijaa löytyy, mutta niitä ei ole Suomessa vielä näkynyt (ehkä yhtä lukuunottamatta). Samasta armeijasta pystyy tekemään monta toimivaa armeijaa ja periaatteessa kaikilla armeijoilla pärjää kaikille armeijoille, jos lista on edes vähän mietitty.Mutta jos lähtee turnaukseen esim. ilman yhtään 8+ strenan tyyppiä, tulee korkean resiliencen omaavilta armeijoilta varmasti turpaan.
Hyvin, mutta C3 vähän sekoitti yksittäisten yksiköiden voimasuhteita. Armeijat ovat edelleen hyvässä tasapainossa, ehkä jopa paremmin kuin ennen.
Kuinka hyvin eri yksiköt ovat tasapainossa armeijan sisällä? TS. sisältävätkö armeijat paljonkin "huonoja" yksiköitä
Kyllä sitä kuonaa jonkin verran löytyy, mutta ei läheskään niin paljon kuin esim. fabassa, jossa suunnilleen puolet yksiköistä on turhia. Täysin turhia yksiköitä löytyy Conffosta vain pari.
Paras figupeli jota olen pelannut. Pieksee kaikki GW:n pelit omasta mielestäni.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ironman kirjoitti:Kuulemma esimerkiksi örkeillä pärjääminen oli aikaisemmin todella vaikeaa pelkästään hyvää initiativea suosivan systeemin takia.
Örkit olivat ihan tehokkaita aikaisemminkin, mutta nykyään ne ovat järkyttävän tehokkaita brutalinsa takia.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ironman

Kiitoksia nopeista ja kattavista vastauksista. Taidankin tuon sääntökirjan käydä noukkimassa mukaani tampereen fantsusta jos sieltä opusta löytyy.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ironman kirjoitti:Kiitoksia nopeista ja kattavista vastauksista. Taidankin tuon sääntökirjan käydä noukkimassa mukaani tampereen fantsusta jos sieltä opusta löytyy.
Kannattaa huomioida, että esim. sotataidossa opus maksaa 30€, kun fantsun hinnaston mukaan maksaa 50€. Fantsu taitaa tilata tuon(kin) amerikasta asti muun roinan mukana tukkurilta, minkä takia hinta pääsee kasvamaan kummasti (ja ehkäpä muutenkin haetaan tuon osalta hitusen suurempaa katetta).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Silveri

Jos tampereella siis asut, on järkevin tapa ottaa Juhaan (sotataito) yhteyttä, ja noukkia kirja paikan päältä (Sotataito sijaitsee siis Tampereella - ehdottomasti järkevin tapa hankkia Suomesta rackham-tavaraa pienissä erissä).
Viimeksi muokannut Silveri, Ti 04.10.2005 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ironman

Matti kirjoitti:Kannattaa huomioida, että esim. sotataidossa opus maksaa 30€, kun fantsun hinnaston mukaan maksaa 50€. Fantsu taitaa tilata tuon(kin) amerikasta asti muun roinan mukana tukkurilta, minkä takia hinta pääsee kasvamaan kummasti (ja ehkäpä muutenkin haetaan tuon osalta hitusen suurempaa katetta).
Oho, hyvä tietää. Tampereen fantsusta tuota kirjaa ei muutenkaan vielä löytynyt hyllystä.
Viimeksi muokannut Ironman, Ti 04.10.2005 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silveri

Sotataito on myös sponssina useimmissa Suomen confrontaatiotapahtumissa. Suosi sponsoria! :P
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Tässä nyt munkin mietteitä...

Figut on hienoja, ja tykkään tyylistä. Sille ei voi mitään, olen koukussa ;D Toiset taas ei tykkää, figuista, eivätkä pienestä lukumäärästä, mutta ainakin mulle se on ollut helpotus. Figuun voi panostaa enemmän ja turnausarmeijoita mä saan kuljetettua useammankin repussa - FaBassa tjsp. ei tulis kuuloonkaan. Peli on myös mekaniikaltaan kevyen tuntunen. Nopanheittelyä on paljon, mutta sitä on varmaan joka pelissä. Nopanheittelyssä ainakin mun mielestä joka nopalla on oikeesti tarkotus ja jokanen voi tehdä jotain. Uusi edikka myös helpotti varsinkin taisteluja, mun mielestä siis.

Kova strena & resilience ovat nykyään tärkeitä. Tätä ennakoitiin jo viime toukokuussa, sitten elokuussa ja nyt sitä todistellaan. Jos armeijassa ei ole kunnon strenaa, sillä ei voi pärjätä oikein esim. Devoja tai vastaavia kovia möykkyjä vastaan. Vastaavasti taas kova strena on tappavaa huonoa resilienceä vastaan. Kelttejä varsinkin kaatuu kuin sieniä sateella - keskiverto RES kun on 4..?

Armeijat ovat hyvin tasapainossa. Noh, Devot varsinkin ovat ulkomaisia turnauksia vieneet, tai siis pärjänneet hyvin, mikä ei ainakaan mua juuri yllätä. Mikään armeija ei kuitenkaan tunnu olevan väliinputoaja, kuten FB:s jotkut, tai täysi jyrä.

Yksiköitä on hyviä, huonoja ja comboja. Suurin osa kuuluu luokkiin hyvät ja combot, sit on muutama ihan "turha". Positiivista on kutienkin se, että pakko-ostoja ei ole. Tässä pelissä ei tarvita counter-maagia (rullakuskit..) tai muita vastaavia, vaan saman rodun ukoista voi rakentaa 3-4 täysin erilaista armeijaa, joissa ei ole yhtään samaa figua, ja puhumattakaan näiden variaatioista - muutamia kymmeniä...

Halvempi tämäkään ei ole. Turnausporukka on halvempi laittaa kasaan (100e pitäisi riittää..), mutta itseäni esimerkkinä käyttäen - rahaa menee just niin paljon kun haluaa laittaa. Mullakin on nyt melkeen koko Mid-Norien linja hyllyssä :D

Sotataidossakaan ei kirjaa taida olla. Rackhamilla on hommat tullu käsille viimeaikoina, jostain kumman syystä. Ne ei oo toimittanut figuja, eivät myöskään kirjoja. Hassu homma, ja ainakin mua harmittaa, sillä just noille sääntökirjoille olis kovaa kysyntää. Figuista ei niinkään väliä - kunhan toimitusongelmat lakkaavat ensi kuussa, kun Mid-Norien klaanipakka saadaan käännettyä ;D
Ironman

Nostra kirjoitti:
Figut on hienoja, ja tykkään tyylistä. Sille ei voi mitään, olen koukussa ;D Toiset taas ei tykkää, figuista, eivätkä pienestä lukumäärästä, mutta ainakin mulle se on ollut helpotus. Figuun voi panostaa enemmän ja turnausarmeijoita mä saan kuljetettua useammankin repussa - FaBassa tjsp. ei tulis kuuloonkaan. Peli on myös mekaniikaltaan kevyen tuntunen. Nopanheittelyä on paljon, mutta sitä on varmaan joka pelissä. Nopanheittelyssä ainakin mun mielestä joka nopalla on oikeesti tarkotus ja jokanen voi tehdä jotain. Uusi edikka myös helpotti varsinkin taisteluja, mun mielestä siis.
Itsekkin olen sitä mieltä, että jos pelin pelaamiseen kunnolla vaaditaan tyyliin 100 miniatyyrin ostamista, kokoamista sekä vielä mahdollisesti maalaamista on jossain vikaa ja paljon. Eihän kellään riitä tuollaiseen aikaa. Omalla kohdallani monessa faba ja 40k-armeijassa on käynyt niin, että armeijaan on kyllästynyt jo ennen kuin sillä on ehtinyt pelata yhtään peliä. Mielestäni on paljon järkevämpää kehittää pelisysteemeitä, joissa vähästä figumäärästä saadaan irti mahdollisimman paljon taktisia mahdollisuuksia. (kokemukseni mukaan ainakin warmachine onnistuu tässä hienosti. Toivon myös confrontationin yltävän samaan taktiseen syvyyteen pienellä figumäärällä).

Halvempi tämäkään ei ole. Turnausporukka on halvempi laittaa kasaan (100e pitäisi riittää..), mutta itseäni esimerkkinä käyttäen - rahaa menee just niin paljon kun haluaa laittaa. Mullakin on nyt melkeen koko Mid-Norien linja hyllyssä :D
No tämähän on tunnettu tosiseikka. Kyllä ne rahansa saa mihin tahansa figupeliin upotettua, jos siihen oikein hurahtaa:) (itselläni viimeaikoina ollut sama tilanne warmachinen kanssa)

Sotataidossakaan ei kirjaa taida olla. Rackhamilla on hommat tullu käsille viimeaikoina, jostain kumman syystä. Ne ei oo toimittanut figuja, eivät myöskään kirjoja. Hassu homma, ja ainakin mua harmittaa, sillä just noille sääntökirjoille olis kovaa kysyntää. Figuista ei niinkään väliä - kunhan toimitusongelmat lakkaavat ensi kuussa, kun Mid-Norien klaanipakka saadaan käännettyä ;D
Hassua todellakin. Nimittäin myös warmachinea tekevä privateer press ilmoitti jokin aika sitten, että suuren kysynnän takia varastot ovat tyhjentyneet odotettua nopeammin ja uusien figujen saatavuus on nyt todella heikkoa muutamien viikkojen ajan. Olisiko tässä haisteltavissa jotain joukkopakoa gw:n leiristä. Mene ja tiedä;)
Karhumies
Viesti:

Cry Havoc 7 FAQ (fanikäännös):
Silveri kirjoitti:Olen lihavoinut muutamia huomionarvoisia kohtia
strangechild @ UKCORD kirjoitti: CH7 contains a C3 FAQ. I've translated the first part of it for you all below, which I hope is vaguely useful:
===
Q: Are distances rounded up or down to the nearest whole number?
A: Neither. A shooter 60.5cm from an opponent with a 60cm range is simply out of range.

Q: Are double-6's located on the head?
A: No.

Q: Does sacred Armour immunise against double-6's?
A: Yes.

Q: Can you put 1-3 figs on the same card, however many were in the blister / box?
A: Yes. The same thing goes if the card specifies another number too.

Q: Is each players activation pile made randomly, or can he choose the order?
A: He can choose the order.

Q: Certain game effects allow you to place additional cards in reserve. However, is the number nonetheless limited in any way?

*Clarification of placing cards in reserve depending on who won the tactical roll and some mis-understanding of the example on p.29

Q: To cumulate force for charge penalties, do all figs have to be activated at the same time, or merely during the same turn?
A: At the same time.

Q: If a figure in rout is charged or engaged before he is activated, it flees. It is also specified that if a fighter in rout is free of any figures when he is activated, he flees. Does that mean one fighter can flee twice in the same round?
A: No. If a fighter has fleed before he is activated, it is considered that he has already been activated.

Q: Spells and miracles whose area of effect is "a friendly fighter", can they be cast on the mage or faithful himself?
A: Yes, unless otherwise specified. It sometimes happens that "This spell/miracle can also be cast on the mage/faithful" is also added. This is if it appears ambiguous if it can affect the mage/faithful.

Q: Artillary with zone effect. On p.120 it is written that "When firing with such a machine, three things are possible" but only two are described. What happens if the fighter rolls a natural 1?
[strangechild note: The English version has been modified to mention two things]
A: The effects are mentioned on p.119, in the introduction to the Artillary Fire chapter.

Q: Fierce. Fighters with enough attack dice have to make at least one attack against each enemy in base contact. Does this include fighters with Fierce who have been Killed Outright, but are still on the board?
A: Yes, fighters with Fierce continue to represent a threat to their adversaries, who must continue to attack them if possible.

Q: Fencer. Certain abilities, like Bravery and Fanatisicm, confer a bonus if all dice are placed in attack. Can these bonuses still be acquired if a fighter has kept a die in reserve thanks to Fencer?
A: Yes. However, the bonus only applies after the fighter has placed his reserved die in attack. For example, if he uses his die to make a second attack, the bonus applies to the second attack, but not to the first.

Q: A fighter with three dice and Fencer places one in attack, one in defense and keeps one in reserve. After his opponents first attack roll, he announces a sustained defense. This automatically assigns his reserve die to attack. However, it is forbidden to use sustained defense if you place more die in attack than defense. How is this situation managed?
A: The rules for using sustained defense say that a fighter must not put more dice in attack than defense at the moment he places his dice. In the example, the fighter places his 2nd die in attack later, and thus has the right to a sustained defense.

Q: Scout. Suppose an undetected scout blocks the only path possible for his opponent to move. Can the latter pass and ignore the scout, or does the scout constitute an obstacle?
A: He constitues an obstacle. His adversary can neither pass not engage him; he is surprised by the ambush.

Q: Sequence/X. A fighter has Sequence/3, but ATT6, DEF5. Can he reduce his ATT to 0, and his DEF to -1?
A: No. Characteristics cannot be reduced to negative values, though they can be reduced to 0. In the example, the fighter can only benefit from Sequence a third time if he somehow supplements his DEF.

Q: Harassment. What exactly can a fighter with Harassment do?
A: 1.Walk up to his full move, fire, then start a new walk up to his full move
2.Fire then run.

Q: Toxic/X. How do you (Can you...) combine a Toxic die with a Master Strike?
A: Yes, you can. Toxic is announced before any attack. If it is announced before a master strike, the master strike benefits from the effects of Toxic/X.
===
Cadwallon
Q: Firebrand Ogre: On his card, it says that the goblins can fire even if the Ogre moves more than his MOV. In the C3 rules an engagement and a charge are exclusive actions and forbid a firing action. The ogre cannot thus fire and launch an assault in his activation...
A: No, it cannot. His capacity permits him to run and fire in his activation.

Dwarves of Tir-Na-Bor.
Q: In C3 the Mountain Warrior loses his Wound Reduction capacity. Does he benefit from Hard-boiled in its place?

Drunes.
Q: As a Formor, can the Hound of Scathach benefit from Demonic Auras?
A: No. Only specified fighters can benefit from Auras.

Daikinee Elves.
Q: Alabaster Arrows, from the Clan Wolfen box - are they reserved to Daikinee Characters, or can they be used by any Daikinee with a bow?
A: They are an artefact. Consequently, they are reserved to Daikinee Characters with a bow.

Goblins of No-Dan-Kar.
Q: The Black Troll Arm-Ripper. When a Black Troll wounds his opponent in the arms, is the loss of combat die immediate?
Q: Which player chooses which combat die is lost?
A: The player who controls the victim.
Q: Is the loss of a combat die definitive?
A: Yes, the victim has one less combat die for all combats he takes part in.

Limbo of Acheron.
Q: Are Crane Warriors considered as zombies?

Dwarfs of Mid-Nor.
Q: Colony of Ephorath. Is it posible to include a standard bearer and a musician in a Colony of Ephorath army?
A: No, these profiles are not part of the Colony. It is nonetheless possible to form a War-Staff with Yh-Karas if the army is not specifically asociated to the Colony, though.
Q: It is stated that for the Colony to be complete, one must include a character per 200ap. That means an army of 399ap can only include one Character.
A: No, the rule is a *minimum* of one Character per 200ap, but it is not a maximum. A colony of Ephorath army can include more than one character, so long as the total does not exceed 50% of the total ap.

Orcs of Bran-O-Kor
Q: Clan of Trackers. If a Tracker is equipped with Incendiary Jars who does not have an AIM, does it also gain the abilities <<Assault Fire>> and <<Rapid Reload>>?
A: All Warrior Characters have these two abilities. Those without ranged weapons simply cannot use them. If a warrior Character gains a ranged weapon, he can use Assault Fire and Rapid Reload.

Attention: Only warrior Characters have these capacities. A non-character Tracker, faithful, or mage, cannot use them, even if he is equipped with Incendiary Jars.

Tribe of the Behemoth
Q: Endurance. The ability <<Endurance>> is not mentioned in the Abilities appendix. Has it been forgotton? Do the orcs of the Tribe still all have it?
A: The ability is unique to the Tribe of the Behemoth. It functions as described in Cry Havoc.

Wolfen
Q: Wolfen Packs. The generic faction rules have been re-examined and homogenised. The new text is supposed to replace that of the introduction card to give the new rules. It now nowhere indicates that, uniquely for the Wolfen, the Chief of the Pack acquires Leadership/15, as was the case before the 3rd Edition. Does that mean that Chiefs of the Pack without Leadership/X on the reference card no longer have Leadership at all (thus not allowing them to use Mark of Savagery?)
A: The generic faction rules in C3 are to clarify the use of the particular themes. They do not invalidate any specific capacities of the faction people. The Pack Chief rule described on the back of The Wolfen Chiefs card is thus still valid.

[strangechild note: I don't know the old or the new Wolfen Pack rules, so I hope the translation makes sense to those who do.]

Horde of Dun-Scaith:
Q: Allegiance of the Horde. In a band of Dun-Scaith, can Nemetis use miracles of the Path of Darkness (because the Horde is affiliated to that path) or the Path of Destiny (because Devourers are affiliated to that path)? Can the faithful summon Ira Tenebrae or Sylvan Animae?
A: The rules stipulate that no Immortal of Destiny can be included in the Army Composition. That means that none of them can join the Horde before the battle. They can, however, be summoned in the normal way. In short, Nemetis cannot take miracles from the Path of Darkness, but he can take those from the Path of Destiny, including the summoning of Immortals.

Artefacts:
Q: Does each potion count as one artefact, even if it is the same type of potion? For example, a Regular Character can normally take a single artefact. Can he take 5 potions of Str?
A: Each potion counts as a single artefact, even if it is of the same type as another already taken.

Q: Meliador the Celestial's Celestial Robes: The effect <<Flash>> forbids an attacker from attacking the mage. Precisely what counts as an attacker?
A: The attacker affected by Flash cannot take the mage to be their direct target for any actions: assault, attack, aim, spell, miracle, or special capacity.

Q: Does Sacred Armour immunise against exceptional wounds caused by Sacred Weapons?

Q: The Asterion: Loads of example text here I shan't translate, but essentially, How does it work?
A: If Zeiren announces a counter attack, and the attackers final roll is X, if Zeiren successfuly defends (X+2), his Str for the counter-attack is increased by X.

Q: Runes of Care: It is specified that a Rune of Care can be given to a mage or faithful, even if he is not a Character. That suggests only Mages and Faithful can take them (whether they are Characters or not), or can Characters take them as well?
A: All Characters have access to Runes of Care. In addition, all faithful and mages can take one (Warrior mages and Warior monks included, again, even if they are not characters.)
---
Celestial Scourge and Putresence also have minor clarifications, as well as banning Incarnation and a link to a list of banned cards ( http://confrontation.fr/cartec3.htm )

One thing I don't get is: "Does the effect of Sacred Armour apply to "armures bénies"
The answer is no, but what is Consecrated or Blessed armour?
Karhumies
Viesti:

Lisäosa 3. edikan sääntöihin tulossa:
Silveri kirjoitti:tiistaina oli spostiin tipahtanut rackhamin marraskuun newsletter - sen voi tilata tuolta rackham-storesta

http://www.rackham-store.com/boutique_u ... _us&num=37

BF-käännös:

Previews

Extension Confrontation 3rd Edition

Confrontation 3 sold with more than 6000 specimens from its exit, accomodates its first extension today!

Available on November 30.

This first extension introduces a new way of playing your set of skirmishes: to make live a frank company!

This new fashion of play offers the advisability to you of bringing together different combatants, of personalizing them and of making them evolve/move freely with the wire palpitating and scenarized skirmishes.

This extension prolongs well the pleasure of a good part of Confrontation beyond each battle:

Recruitment, improvement of the characteristics, competences and the equipment, stock management and casualties, etc.

The young frank companies will need new challenges.

This is why this first extension proposes rules to you on the fortifications and the decorations, as well as the revision of those on the nexus (cf Cry Havoc, vol. 01).

Others surprised await you with this first extension...

Available: November 30
Format: 20 cm * 28 cm

Rigid cover

Pages: 160

Limited figurine

At the time of the simultaneous publication of the first extension of Confrontation, orcs of Béhémoth, and range of painting Rackham Color, we publish of exclusiveness this new figurine limited to 4000 specimens.

Range of painting Rackham color

RACKHAM launches its range of painting Rackham Color, made up of 50 colors.

Each pot will contain 20 ml, that is to say the most important capacity suggested on the French market.

Choke Set Painting.

The choke set is an offer of discovered all public and very complete which will make it possible to familiarize you at lower cost.

This box includes/understands:

9 pots of 20ml

1 brush

1 metal figurine to be painted (Elf daïkinee)

1 guide council of 12 pages

This booklet of 12 pages introduces the vocabulary and the elementary techniques of painting on figurines, as well as councils to paint the model suggested.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”