"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hordes of Chaos: Slaanesh 2000pts.

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Thunderheart

Hordes of Chaos: Slaanesh 2000pts.

Viesti Kirjoittaja Thunderheart »

Lähetin tänne viimeksi heinäkuussa seuraavan listan: Thunderheart's Blitzkrieg
Ja niin kesä meni ja pelit tuli pelattua. Niimpä on aika ruveta miettimään uudenlaista listaa. Uusi lsitani on rakenteeltaan melkoisen samanlainen kuin edeltäjänsä, mutta muutamia muutoksia on (oikeastaan vain kaksi): Huomasin, ettei tuolla yhdellä Slaaneshin Spawnilla tehnyt mitään, joten se sai poistua listalta (eikä se sovi koko lsitani teemaan: "Karskit ja ilkeät soturit pohjoisesta"). Lisäksi disspell scrollien puute oli liikaa, elikkä olen valmis heittämään Skull of Katamin pois ja ottamaan tilalle ne perinteiset kaksi rullaa.
Kommenttia haluaisin kuulla, etenkin hahmojen varusteista (jotka hoitivat kyllä hommansa kiitettävästi) sekä siitä, mitä ottaisin noilla ylimääräisillä pisteillä.

Tässä siis olisi...

Thunderheart's tribe

Characters (812pts.):
  • Exalted champion of Chaos (100pts.): Marius Thunderheart ...196pts.
    - Mark of Slaanesh (20pts.)
    - Gaze of the Gods (30pts.)
    - Great weapon (4pts.)
    - Shield (2pts.)
    - Steed of Slaanesh (40pts.)
    - General
  • Exalted champion of Chaos (100pts.): Quintus, The Silent Wanderer. The Ronin of Storms ...196pts.
    - Armour of Damnation (30pts.)
    - Great weapon (4pts.)
    - Shield (2pts.)
    - Steed of Slaanesh (40pts.)
** Kaksi hemmetin nopeaa ja kovaa lyövää hahmoa, joilla olisi tarkoitus tappaa yksinäisiä maageja (ja miksei myös sotakoneita) ja etsiä sitten flankkeja ja reareja.
  • Sorcerer of Chaos (85pts.): Lethdar ... 206pts.
    - Mark of Slaanesh (20 pts.)
    - Power familiar (50pts)
    - 2. level (35pts.)
    - Barded Chaos steed (16pts.)
  • Sorcerer of Chaos (85pts.): Tronian, The Guardian of the Cold Moon ... 206pts.
    - Mark of Slaanesh (20 pts.)
    - 2x disspell scroll (50pts)
    - 2. level (35pts.)
    - Barded Chaos steed (16pts.)
** Kaksi yksinäistä taikuria häiritsemässä vihollista (ja sen liikkumista). Hevoset antavat nopeutta ja suojaa.

Core (762pts.):
  • 5 Chosen Knights of Chaos (225pts.): The Rolling Thunder ... 325pts.
    - Musician, Std. Bearer (30pts.)
    - Raptorous standard (50pts.)
**Armeijan rautanyrkki on tässä. Tällä on tarkoitus mennä läpi ja lujaa ja tuettuna yhdellä Marauder horsemen yksiköllä läpi myös tullaan menemään. Raptorous standard takaa sen, ettei vastustaja pääse hyvin lyömään takaisin.
  • 5 Knights of Chaos (165pts.): Hellriders …195pts.
    - Musician, Std. Bearer (30pts.)
**Armeijan toinen rautanyrkki. Ideana on sama kuin edelliselläkin, elikkä toimia kevyen ratsuväen kanssa. Erona vain se, että ritarit ovat edellisten ”light” –versio.
  • 5 Marauder horsemen (65pts.): Plainramblers …91pts.
    - Shields (10pts.)
    - Flails (10pts.)
    - Musician (6pts.)
  • 5 Marauder horsemen (65pts.): Plainramblers …91pts.
    - Shields (10pts.)
    - Flails (10pts.)
    - Musician (6pts.)
**Kaksi ryhmää fast cavalrya. Toimivat yhdessä ritarien kanssa. Toinen ryhmä toisen ja toinen toisen kanssa.
  • 5 Warhounds of Chaos (42pts.): …30pts.
  • 5 Warhounds of Chaos (42pts.): …30pts.
**Screenit ritareille. Voisi olla enemmän, mutta pisteet eivät tällä hetkellä riitä.

Special (390pts.):
  • 6 Chaos furies (90pts.): Stormcrows …90pts.
**Nämä vauhdittavat yksinäisten maagien ja sotakoneiden tuhoamista.
  • 5 Mounted Demonetts (150pts): Nightriders ...150pts.

• 5 Mounted Demonetts (150pts): Dead dealers ...150pts.

**Demonettet tulevat mitä todennäköisemmin toimimaan yhdessä samaan tapaan kuin vanhan listani raskaasti asestetut marauderhorsemenit. Tosin nopeampina, tyylikkäämpinä ja tappavampina (tuo Hell patrol nimi ei tule jäämään lopulliseksi... piti vain joku siihen heittää).

Total cost: 1964/2000
Power pool: 7
Disspell pool: 5
Viimeksi muokannut Thunderheart, Pe 07.10.2005 14:44. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Mortui non dolent ex Ð+S
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Noh... Mielipiteeni eivät ole muuttuneet viimekerrasta ja ilmeisesti otit vaariin neuvostain, joka koski Skullia...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Thunderheart

Stormdaemon kirjoitti:Noh... Mielipiteeni eivät ole muuttuneet viimekerrasta ja ilmeisesti otit vaariin neuvostain, joka koski Skullia...
Juu tosiaan tuo Skull of Katam ei korvannut noita rullia, eli toisin sanoen sen hyöty oli hieman kyseenalainen.

Furyt osoittaituivat myös hyviksi, mutta olisko järkeä korvata ne + ylimääräiset pisteet pedoilla? Monissa listoissa olen nähnyt Beast Herdin tai pari, joten olisi kiva kokeilla itsekkin. Nuo kun näyttävätkin ihan mukavilta.
Mortui non dolent ex Ð+S
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Thunderheart kirjoitti:Edit: Huomasin juuri, että GobbladasSquig omaa listan, jonka nimi on saman tyyppinen kuin itselläkin. Haluan korostaa, etten ole yrittänyt varastaa hänen armeijansa nimeä enkä roomalaistyylisiä hahmojen nimiä.
Oho. Nooh, eihän tuo nyt niin kovin samanlainen ole. Mie en paljoa noita knihtejä ole käytellyt... Ja heppamiehiäkin siulla on enemmän. :)

Itse listaan:

Nimet on kyllä hienot, niin yksiköillä kuin charruillakin. Kaksi tissimato-exaa... Hui. Enpä ole tuollaista ennen nähnyt, tosin mahtaa kyllä olla aika toimiva. Tuntuu että miunkin peleissä vastustajalla on eniten ongelmia oman tissimatomieheni kanssa. Ja jos niitä on vielä kaksi. Oletko muuten jo pelannut noilla, miten toimii?

Magia on vähän niin ja näin. Kyllähän tuolla heittää ihan kivasti loitsua, mutta teho ei kuitenkaan ole ihan maksimissa. Ja kolmella nopalla on pikkasen vaikeata heittää vaikeampia loitsuja onnistuneesti. Itse olen tosiaan pelaillut exalted sorsalla ja yhdellä hero-sorsalla, ja niillä saa melko tyydyttävän määrän tulosta.

Knihtit on kovia. Ei kait siihen voi paljoa muuta sanoa. Voisit tosin säästää parit pisteet karsimalla turhaa command grouppia pois. Ehkä champat lähinnä on niitä joilla tekee vähiten.

Heittokirveitä!!! Jee! Asiaa. Hieno valinta. Mutta tarviitko oikeasti neljää ryhmää heppamiehiä? Eikö kolmella tee aika pitkälti saman kuin neljällä?

Yksi yksikkö mounted daemonetteja saattaisi tehdä gutaa tällekin listalle. Ne on tosi pelottavia, oikeasti. Uskon, että ovat tienanneet pisteensä takaisin joka pelissä. Vähintäänkin. Mutta se nyt on tietenkin ihan makuasia.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Thunderheart

GobbladasSquig kirjoitti:
Itse listaan:

Nimet on kyllä hienot, niin yksiköillä kuin charruillakin. Kaksi tissimato-exaa... Hui. Enpä ole tuollaista ennen nähnyt, tosin mahtaa kyllä olla aika toimiva. Tuntuu että miunkin peleissä vastustajalla on eniten ongelmia oman tissimatomieheni kanssa. Ja jos niitä on vielä kaksi. Oletko muuten jo pelannut noilla, miten toimii?
Toimivat loistavasti. Elikkä pelasin hyvin samankaltaisella listalla pari peliä heinä-elokuussa. 4+ wardihan olisi teitenkin mukava molemmille, mutta kaikkea ei voi saada ;).
GobbladasSquig kirjoitti: Magia on vähän niin ja näin. Kyllähän tuolla heittää ihan kivasti loitsua, mutta teho ei kuitenkaan ole ihan maksimissa. Ja kolmella nopalla on pikkasen vaikeata heittää vaikeampia loitsuja onnistuneesti. Itse olen tosiaan pelaillut exalted sorsalla ja yhdellä hero-sorsalla, ja niillä saa melko tyydyttävän määrän tulosta.
Kyllä tuollakin noppa määrällä sain ihan kiitettävästi heitettyä taikaa, mutta nuo toimivat myös kohtalaisena pelotteena, kun Slaaneshin lorea käyttävät. Näin ainakin tapahtui yhden kaverini kohdalla.
Itseaseiassa minulla on tekeillä lsitan versio, jossa on mukana Demon Prince neljällä levelillä. Hemmetin kallishan tuo heppu on, mutta siinä on siitä tyyliä, mistä minä tykkään.
GobbladasSquig kirjoitti: Knihtit on kovia. Ei kait siihen voi paljoa muuta sanoa. Voisit tosin säästää parit pisteet karsimalla turhaa command grouppia pois. Ehkä champat lähinnä on niitä joilla tekee vähiten.
Noita championien poistoa voisi kyllä harkita. Säästysi 40 pistettä.
GobbladasSquig kirjoitti: Heittokirveitä!!! Jee! Asiaa. Hieno valinta. Mutta tarviitko oikeasti neljää ryhmää heppamiehiä? Eikö kolmella tee aika pitkälti saman kuin neljällä?
Eli nämä toimivat minulla seuraavasti: kaksi ryhmää (ilman heittokirveitä) tukevat molempia ritariryhmiä ja toiset kaksi ryhmää (heittokirveillä) toimivat yksinään esim. tuhoamassa sotakkoneita. (jos tuhottavaa ei ole, toimiva tnämä kaksi ryhmää yhdessä. Olen jo aika tottunut tähän, mutta voisihan tuotakin harkita.
GobbladasSquig kirjoitti: Yksi yksikkö mounted daemonetteja saattaisi tehdä gutaa tällekin listalle. Ne on tosi pelottavia, oikeasti. Uskon, että ovat tienanneet pisteensä takaisin joka pelissä. Vähintäänkin. Mutta se nyt on tietenkin ihan makuasia.
Näitä haluaisin listaani minäkin. Ongelmana on vain ollut pisteet. Mutta noilla ehdotuksilla (champat pois, yksi ryhmä ratsastajia pois) noita mukaan kyllä saisi.
Mortui non dolent ex Ð+S
GobbladasSquig

Thunderhammer minun mounted daemonette ehdotukseeni kirjoitti:Näitä haluaisin listaani minäkin. Ongelmana on vain ollut pisteet. Mutta noilla ehdotuksilla (champat pois, yksi ryhmä ratsastajia pois) noita mukaan kyllä saisi.
Niin, ja siullahan näyttäisi olevan jopa 62 pistettä tyhjää. Eli jos poistat champat, yhden noista kalliimmista heppamies-yksiköistä ja vaikka pareilta heppamiehiltä kilvet (ei ne oikeastaan ole kovin hyödykkäitä, ja maksaakin kohtuu paljon) niin saisit 5 mounted daemoa ja pyöreästi 100 pisteen herdin. Mutta en kyllä ole ihan varma teetkö sillä herdillä paljoa mitään. Mutta ota vaan jos kiinnostaa, vaihtelu virkistää. :)
Thunderheart

GobbladasSquig kirjoitti: Niin, ja siullahan näyttäisi olevan jopa 62 pistettä tyhjää. Eli jos poistat champat, yhden noista kalliimmista heppamies-yksiköistä ja vaikka pareilta heppamiehiltä kilvet (ei ne oikeastaan ole kovin hyödykkäitä, ja maksaakin kohtuu paljon) niin saisit 5 mounted daemoa ja pyöreästi 100 pisteen herdin. Mutta en kyllä ole ihan varma teetkö sillä herdillä paljoa mitään. Mutta ota vaan jos kiinnostaa, vaihtelu virkistää. :)
Kilvet olen jo ehtinyt konffata ratsumiesten selkiin, joten ne saavat pysyä, vaikka niillä ei todellakaan tee mitään suhteutettuna hintaan (näin olen ainakin itse peleissä huomannut). Sen sijaan kokeillaampa noita champpojen ja yhden ratsumiesyksikön poistoa: silloin olisi 223 pistettä... Sillähän saisi tuon viiden ryhmän ratsastavia demoneja ja jäisi vielä 73 pistettä. Tuolla määrällä ei taida oikein kunnon herdia kyllä saada...

No täytyy miettiä. Hyviä vinkkejä on tullut. Noita ratsastavia demoneja tosiaan olisi kiva ottaa listaan, ovat tehokkaita ja tyylikkäitä - eivätkä riko armeijan teemaa liikaa.

Edit: Eli tosiaan noilla ylimääräsillä pisteillä voisi listä koirien määrää. Tuppaavat nimittäin kuolemaan nopeasti, ja olen muutenkin koiraihminen vaikken sellaista omistakkaan (tämä toisin ei liity mitenkään aiheeseen).

Muutokset teen listaan huomenna... tähän aikaan illasta tulisi kirjoitteua vaan sellaista tuubaa, että sitä pitäisi olla huomenna korjailemassa.
Mortui non dolent ex Ð+S
Thunderheart

Listaa muutettu nyt, niin kuin eilen tuli lupailtua.

Muutokset:
  • - Yksi ryhmä raskaammin asestettuja marauderhorsemenejä poistettu
    - Nostettu molempien koiraryhmien määrät viidestä seitsemään
    - Lisätty viiden ryhmä ratsastavia demoneja toimimaan yhden yksinjäävän marauderhorsemen -ryhmän kanssa
Lisää vinkkejä saa lähettää, jos yhtään siltä tuntuu. Kaikenlaista palautetta olisi kiva kuulla, jotta voisi listaa parantaa esim. turnaus käyttöön. Lohikäärmettä en ole näillänäkymin ottamassa kahdesta syystä: 1) Vie liikaa pisteitä 2) En jaksa sitä tehdä... carnosaur exan tekemiseen meni ihan tarpeeksi aikaa.
Mortui non dolent ex Ð+S
Thunderheart

Nostampa tässä oman listani hävyttömästi foorumin kärkeen... no, on tässä ihan oikeakin asia.

Elikkäs, rupesin miettimään, että toimisko nuo ratsastavat demonit kahdella ryhmällä? Eli kannattaisiko korvat tuo 111pst. hintainen marauder horsemen -yksikko (silloin tosin lähtisivät myös hauskat throwing axet) ja neljä lisäämääni koiraa toisella viiden demonetten ryhmällä? Tällöin olisi kaksi 10M:än omaavaa fast cavalry yksikköä. Kyllä tuo ainakin tyylikkyydessä nuo marauderit voittaisivat, vaikka ne on tullut konvertoitua noille varusteille aika suurella vaivalla...

Elikkä olisiko tässä mitään järkeä. Itselläni ei ole noista käytännössä minkäänlaista pelikokemusta (olen tainnut yhdessä pelissä proxyttaa niitä), mutta olen usein halunnut laittaa niitä listaani. Elikkä en mielellään kuulisi vastauksia tyyliin "ota jos huvittaa" tai "päätä itse". Eli noissa maraudereissa ei ole ollut moitteen sijaa. Hluaisin vaan kuulla kokemusta näistä demoneista ja samalla yritän uudistaa jo aika vanhaa armeijakokoonpanoani.
Mortui non dolent ex Ð+S
GobbladasSquig

Thunderheart kirjoitti:Elikkäs, rupesin miettimään, että toimisko nuo ratsastavat demonit kahdella ryhmällä? Eli kannattaisiko korvat tuo 111pst. hintainen marauder horsemen -yksikko (silloin tosin lähtisivät myös hauskat throwing axet) ja neljä lisäämääni koiraa toisella viiden demonetten ryhmällä? Tällöin olisi kaksi 10M:än omaavaa fast cavalry yksikköä. Kyllä tuo ainakin tyylikkyydessä nuo marauderit voittaisivat, vaikka ne on tullut konvertoitua noille varusteille aika suurella vaivalla...
Itse tekisin kyllä juuri noin. Ratsastavat Daemot päihittävät Marauder hepolaiset miten päin vaan. Mieluiten toki takaapäin. :P

Vai että uudet tuulet puhaltavat? No se tekee kyllä usein hyvää, ja tuntuisi ainakin näillä muutoksilla varmasti tekevän todella hyvää. Itse voisin kyllä ylistää mounted daemonetteja monta sivua, mutta ehkä tyydyn pariin esimerkkiin. Pelasin tuossa reilu viikko sitten erästäkin liskopelaajaa vastaan. Rakkaat tissiritarini suorittivat sillä kertaa jopa yli normaalin tasonsa, tappaen täysin omatoimisesti kaksi viidakkoswarmia, yhden yksikön frenzytettyjä skinkki-scoutteja ja lopulta vielä packillisen salamantereita closiksessa! Lopussa vaan yksi kyllä oli jäljellä jahtaamassa pakenevia salamanteri-ohjastajia, ja hänkin kohtasi loppunsa myrkytetyn heittokeihään käsissä. Mutta voi pojat sitä teurastuksen määrää, ne hoiteli yksin kokonaisen flankin. Eräässä toisessa pelissä ne hoitelivat yhden beast-herdin ja sitä johtaneen Bray-shamaanin, yhden beast-vankkurin ja yksiköllisen ogreja.
Nuo on kyllä tosin vain yksittäisiä tapauksia, mutta on ne kovia. Pirun kovia. Eikä siinä vielä kaikki, niiden melkeinpä suurin teho löytyy psykologisessa vaikutuksessa. Vastustajat ovat aina valmiita käyttämään kokonaisia magiavaiheita vain niiden tuhoamiseen, ja kohdistavat uskomattomia määriä tulta niihin. Vielä jos sattuu wardi-käsi toimimaan, niin yksi selviää ja tappaa sotakoneen jos toisenkin aivan yksin.

Siun armeija alkaa kyllä näyttää tosi pelottavalta jos otat sinne vielä toisen pakillisen tissiratsastajia. Sieltä tulee jeesuksen kovaa päälle todella vaarallisia yksiköitä, ja heti pian toinen aalto ehkä vielä kovempaakin iskevää tavaraa. Huh huh... Hieno lista. :)
Thunderheart

GobbladasSquig, sait kyllä minut vakuutettua noiden ratsastavien demonien tehosta. Elikkä poistan tosiaan tuon 111pst. "Huntsemenit" sekä neljä koiraa.

Seuraavaa vaihe onkin noiden hakeminen kaupasta ja niiden kokoaminen/maalaaminen. Yuohon tosin tulee menemään aikaa, sillä niiden konvertointi samaan teemaan muun armeijan kanssa kestänee.

Lisäksi haluan kiittää kaikista vinkeistä, mitä olen saanut. Vihdoinkin olen saanut uudistettua vanhaakin vanhempaa kokoonpanoani. Hyvä niin.

Kiitos vielä kerran.

Edit: Elikkä tässä ovat uusimmat muutokset:
  • - Ritariryhmien Championit poistettu
    - Neljä koiraa poistettu
    - Viiden ryhmä ratsastavia demoneja lisätty
    - 111pst. raskaasti aseistettu "Huntsmen" -ryhmä poistettu (marauder horsemen)
Taas jäi vähän pisteitä vajaaksi, no lisätään koiria kunhan keretään.
Mortui non dolent ex Ð+S
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”