mikä liima kannattaa?
mikä liima kannattaa?
kysysin et mikä liimaa kannattaa käyttää ukkojen kokoomiseen ja maaston tekoon???
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
No ukkojen kokoamiseen suosittelen näitä:
http://www.sotataito.com/index.php?cPat ... d89dfa742d
Itselläni on tuota ZAP-A-GAP CA+ liimaa, ja se on kyllä oikein hyvää metalliukkojen liimaukseen.
Maaston tekoon erikeeperiä.
Itselläni on tuota ZAP-A-GAP CA+ liimaa, ja se on kyllä oikein hyvää metalliukkojen liimaukseen.
Modern cars - they all look like electric shavers.
- mieoonmursu
- Viesti:
- Osqillator
-
Pancake
Ite käytän yksinomaa super attakia, sillä poistelen maaleja figuista melko usein, ja tällöin on näppärää saada osat siististi ja helposti erilleen maalausta ja itse maalinpoistoa varten. Kyllä nuo ovat peleissäkin kestäneet ihan tarpeeksi hyvin. Lisäksi olen liian laiska sohimaan useammilla liimapurtiloilla. 
EDIT: noniin tietenkin sitten Robin Hoodista haettua Bostikin puuliimaa alustoihin ja maastoihin yms.
EDIT: noniin tietenkin sitten Robin Hoodista haettua Bostikin puuliimaa alustoihin ja maastoihin yms.
Noin ehkä kymmentä eri superpikasyanoakrylaattiliimaa kokeiltuani olen tullut siihen tulokseen, että Loctiten Super Attack on (yllätys...) paras mihin olen törmännyt metalliosien liimauksessa. Tällä hetkellä on kokeilussa Tikkurilan maalaismarkkinoilta ostamani hävyttömän kallis "ihmeliima", joka tekee hieman elastisemman sidoksen. Saa nähdä miten käy - lasi-lasi sidoksista se ei ainakaan tee astianpesukoneen kestävää, kuten S-attack. Älkää viitsikö ylistää niitä GW:n liimoja enempää, jos teillä ei ole S-attackista kokemusta (joo, onhan ne ihan ok kamaa, mutta pistän rahani ehkä mieluimmin laadukkaampaan tavaraan).
Muovifiguihin sopii muoviliima, josta en hirveämmin kommentoi, kun en näitä nykyään enää ostele - Revellin purkissa tosin on se mukava metallipiikki, jolla liiman levitys on tarkempaa, eikä liima leviä alueen ulkopuolelle ja sulata yksityiskohtia.
Erikeeper on PVA-pohjainen liima, joka sopii beissien koristeluun ja maaston tekoon. Tähän käy periaatteessa mikä tahansa muukin PVA-pohjainen liima, joskin Erikeeper on laadukkain ja parhaiten pitävä jonka tiedän (tästä ei tosin hirveästi ole kokemusta, eli jos joku on näistä tehnyt runsaasti vertailevaa tutkimusta kuten minä noitten syanoakrylaattien kanssa, kuulisin tästä hyvin mielelläni).
Muovifiguihin sopii muoviliima, josta en hirveämmin kommentoi, kun en näitä nykyään enää ostele - Revellin purkissa tosin on se mukava metallipiikki, jolla liiman levitys on tarkempaa, eikä liima leviä alueen ulkopuolelle ja sulata yksityiskohtia.
Erikeeper on PVA-pohjainen liima, joka sopii beissien koristeluun ja maaston tekoon. Tähän käy periaatteessa mikä tahansa muukin PVA-pohjainen liima, joskin Erikeeper on laadukkain ja parhaiten pitävä jonka tiedän (tästä ei tosin hirveästi ole kokemusta, eli jos joku on näistä tehnyt runsaasti vertailevaa tutkimusta kuten minä noitten syanoakrylaattien kanssa, kuulisin tästä hyvin mielelläni).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Käytän molempiin GW:n omia liimoja. Tosin sen metalliliiman kanssa tuskailin erittäin pitkään kun sitä tarttui sormiin ja niitä osia piti pitää kiinni toisissaan tosi kauan. Mutta odotus kannattaa koska se metalliliima on tosi hyvää sitten kun se on kovettunut.
PS.Kannattaa tosiaan varoa ettei se tartu sormiin se näet tuntuu aika ikävältä. (Tai jos menee sormenpäähän et siis tunne sillä enää mitään sen kerroksen takia)
PS.Kannattaa tosiaan varoa ettei se tartu sormiin se näet tuntuu aika ikävältä. (Tai jos menee sormenpäähän et siis tunne sillä enää mitään sen kerroksen takia)
Mitä aika on ?
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Muovisiin Rewellin contacta pro, kätevän annostelun takia.
Maastoihin Eri-keeper, kun löytää joka paikasta.
Metallisiin Super attack tai nyt uudempi löytö, Bisonin superliima valkoisessa, sukkulanmuotoisessa annosteluputkilossa. Bisonilla pystyy aikaisempien kokemusten mukaan oikeasti annostelemaan aivan pieniä pisaroita, en vaan viimeksi sitä löytänyt kun edellinen loppui keväällä. Nyt oli tullut Prismaan.
Maastoihin Eri-keeper, kun löytää joka paikasta.
Metallisiin Super attack tai nyt uudempi löytö, Bisonin superliima valkoisessa, sukkulanmuotoisessa annosteluputkilossa. Bisonilla pystyy aikaisempien kokemusten mukaan oikeasti annostelemaan aivan pieniä pisaroita, en vaan viimeksi sitä löytänyt kun edellinen loppui keväällä. Nyt oli tullut Prismaan.
Jep, ZAP liimat on parhaita ikinä kokeilemiani liimoja, mutta superhyökkäyskin on ihan hyvä.Gorkiporki kirjoitti:No ukkojen kokoamiseen suosittelen näitä:
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja