Miten saa pois kiillon joka syntyy inkin jälkeen?
-
BioHazard
Miten saa pois kiillon joka syntyy inkin jälkeen?
Joo ja olen testannut lakkaa, veteen ohentamista ja muuta. ei auta
Tol Cormp Norz Norz Norz
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Kokeile oikeanlaista lakkaa. Talensin Acrylic Picture Matt Varnish ja Vallejon Matt Varnish, joko sudittuna, tai parasta mahdollista tulosta haettaessa kynäruiskulla sumutettuna poistaa kiillon kuin kiillon.
Yllämainittu tosin kustantaa yli 18 € per 400 ml puteli, ja alempi edellyttää kynäruiskua, joka ei ole ihan halpa vehje.
Yllämainittu tosin kustantaa yli 18 € per 400 ml puteli, ja alempi edellyttää kynäruiskua, joka ei ole ihan halpa vehje.
Set fire to the family tree.
Mattamediumin käyttö poistaa tehokkaasti kiillon sekä parantaa usein muutenkin inkin ominaisuuksia. Enää en juuri inkkaa lainkaan ilman tätä ainetta. Toisaalta koko maalaustyyli on muuttunut siihen suuntaan, että inkkiä menee lähinnä äärimmäisten varjojen tekemiseen ja siksi se on useimmiten hyvin laihaa. GW-tavara suoraan purkista on sellaista tervaa, että sitä voi käyttää vaikka maalaamiseen. Tästäkin syystä mediumilla jatkaminen on ihan fiksua.
Toinen pikaratkaisu on lisätä inkkiin aavistus normaalia maalia. Se ainakin vähentää kiltoa, vaikka ei kokonaan poista sitä.
Toinen pikaratkaisu on lisätä inkkiin aavistus normaalia maalia. Se ainakin vähentää kiltoa, vaikka ei kokonaan poista sitä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Vallejon matta lakka on erittäin hyvä kiillon poistossa, suosittelen lämpimästi. Se on pensselillä levitettävä, mutta eipähän tuollainen pikkuseikka ole koskaan haitannut, toivottavasti ei sinuakaan.
ja kyseistä lakkaahan saa http://www.sotataito.net
P.S. Olenko se vain minä, vai näkyykö muilla tuo linkki ihan oikein vai johtuuko se minusta etten osaa linkittää oikein? Eli siis näkyy vain tuo sana josta mennään linkkiin vai näkyykö koko linkki?
WarEdit : Anteeksi nyt modet hieman tuosta turhasta mainostamisesta, mutta tuo [url="osoite"] ja sit [/url] ei vain suostu toimimaan. Jos joku vain viitsisi kertoa että missä mättää niin olisin kiitollinen, kun ei tuohon apua löydy edes ohjeista.
ja kyseistä lakkaahan saa http://www.sotataito.net
P.S. Olenko se vain minä, vai näkyykö muilla tuo linkki ihan oikein vai johtuuko se minusta etten osaa linkittää oikein? Eli siis näkyy vain tuo sana josta mennään linkkiin vai näkyykö koko linkki?
WarEdit : Anteeksi nyt modet hieman tuosta turhasta mainostamisesta, mutta tuo [url="osoite"] ja sit [/url] ei vain suostu toimimaan. Jos joku vain viitsisi kertoa että missä mättää niin olisin kiitollinen, kun ei tuohon apua löydy edes ohjeista.
Viimeksi muokannut WarHound, Ti 18.10.2005 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Warhound, voisiko syynä olla väärä osoite?
Sillä oikea osoitehan on sotataito.com
Ja sitten topiciin:
Oletko ajatellut inkkien käytön korvaamista sopivan paksuilla tavan maalista tehdyillä washeilla? Itse käytän nykyään oikeastaan aina kyseistä menetelmää ja tulos on todellakin matta, joissain tapauksissa jopa kiillottomampi kuin mitä se tavallinen maalikerroskin siinä alla.
Yrska
Sillä oikea osoitehan on sotataito.com
Ja sitten topiciin:
Oletko ajatellut inkkien käytön korvaamista sopivan paksuilla tavan maalista tehdyillä washeilla? Itse käytän nykyään oikeastaan aina kyseistä menetelmää ja tulos on todellakin matta, joissain tapauksissa jopa kiillottomampi kuin mitä se tavallinen maalikerroskin siinä alla.
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Yrska : joo huomasin kyllä itsekkin että on väärä osoite, mutta en meinaa sitä vaan meinaan tätä niinkuin näin
Että miksei tuo nyt näy tuollaisena "niinkuin näin" linkkinä? sitä mä tässä ihmettelen. Kerrohan ihmeessä vanhalle miten tämä homma toimii?
WarEdit: korjasin ottamalla välit pois, muttei siltikkään näy, ainakaan mulla :/ nyt kyllä mättää jokin ja pahasti, ei mun nyt NÄIN kädetön pitäis olla.
Että miksei tuo nyt näy tuollaisena "niinkuin näin" linkkinä? sitä mä tässä ihmettelen. Kerrohan ihmeessä vanhalle miten tämä homma toimii?
WarEdit: korjasin ottamalla välit pois, muttei siltikkään näy, ainakaan mulla :/ nyt kyllä mättää jokin ja pahasti, ei mun nyt NÄIN kädetön pitäis olla.
Viimeksi muokannut WarHound, Ti 18.10.2005 13:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Välit pois "niinkuin näin" hommelin kummaltakin puoleltaWarHound kirjoitti:Yrska : joo huomasin kyllä itsekkin että on väärä osoite, mutta en meinaa sitä vaan meinaan tätä niinkuin näin
Sotahurtta, Hassusti muuten tuossa lainatussa näkyy sitten tuo kuitenkin oikein... Ensimmäisenä ainakin itselle tuli mieleen josko sinulla ei olisi BBcode päällä (voi muuttaa käyttäjätiedoista), mutta mitään varmaa en osaa sanoa... Josko vaikka joku asiasta paremmin tietävä/ylläpidon edustaja osaisi valaista paremmin.
Yrska
Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.