"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Denizens of Moria

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Harri

Denizens of Moria

Viesti Kirjoittaja Harri »

Olen pelaillut fabaa ja 40k:ta ties kuinka monet vuodet, ja nyt voisi olla lotrin aloituksen vuoro. Morialla olisi tarkoitus alkaa pelailemaan. Kysymys kuuluu: Kannattaako ostaa/tilata tuota Denizens of Moria-pakettia? Siinähän tulee siis 24 gobboa, 2 kapteenia, trolli ja uusi Balrogi.

Niin ja saako tuota Balrogia koskaan peleihin mukaan, taitaa olla "hieman" kallis...?
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Itse ottaisin alkuun mielummin Mines of Moria -boxin kuin Denizens of Moria -boxin. MoM maksaa sen 50 euroa siinä missä DoM maksaa 80 euroa. MoM mukana tulee pelin säännöt, aloittelijan opaslahtinen, Sormuksen Saattueen jäsenet, gobliineja, peikko ja maastoa.

Balrog ja gobbokaput jää sitten MoM-setin ostaessa saamatta, mutta ne voi kyllä ostaa myöhemmin erikseen. Varsinkin Balrog on alkuun suht iso investointi, sillä rahalla saa parempaakin ja mielenkiintoisempaakin alkuun.

Balrogin saa kyllä ns. normaaliin armeijaan. Balrog on 400pts ja normaalisti pelataan 500pts armeijoilla, joten saa sen kaveriksi jonkin verran gobliinejakin. Mutta tuollainen lista perustuu kyllä niin paljon siihen Balrogiin, että peleistä tulee nopeasti samaa toistavia.
Phil Kelly says "No!"
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Juu tosiaan sillä välillä pyörin että ostanko MoM:in vai DoM:in. Balrogi siis vie Moria-armeijasta lähes kaikki pisteet.

Onko tuo iso veikko pisteidensä arvoinen? Löytyykö siitä potentiaalia tuhota lähes yksin (gobbojen maineen tuntien) koko vihuarmeija?
Garoth
Valvoja

En ole Balrogia uusilla säännöillä ehtinyt testaamaan, mutta ainakin paperilla Balrog näyttäisi paremmallata kuin "edellisessä edikassa". Ennenhän Balrog oli sen 500pts pinnaa, joten se muodosti oman armeijansa sellaisenaan. Silloin Balrogilla oli todella hankalaa saada 500pts armeija hengiltä yksin.

Nyt Balrogin kaveriksi saa 20 gobboa, eikä Balrogin tehot ole dramaattisesti huonontuneet. Ainoa mikä kärsi oli taikapuolustus, mutta melko harvoin niitä Hyvän puolen taikojia tulee pelissä vastaan. Balrogilla on myös nyt parempia erikoissääntöjä kuin ennen.

Veikkaisin, että Balrog ei mikään älyttömän tehokas valinta edelleenkään ole, mutta kaipa sillä nyt ihan OK pelejä saisi pelattua.

Pitääpä kokeilla lähitulevaisuudessa...
Phil Kelly says "No!"
Purola

Viesti Kirjoittaja Purola »

eikös jossain white dwarffissa ollut matsi jossa oli vastaikkain mumakil ja balrog? ja balrog otti selkään 3 kertaa ? :D
Voi luoja, kuinka olenkin niin taiteilija
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kyllä, mutta tulos nyt oli jo etukäteen selvä. Norsulla kun oli automaattiset 3 chargea ja vielä ne mitä saa priorityn takia. Norsu ei pelänny B:tä, mutta B pelkää norsua. Kerran kun norsu kaataa, niin se on kyllä B:n menoa. Sauron olisi ollut vähän erijuttu.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

Niin ja ronsullahan oli Mahud chieftainikin ja jokkut tusk weaponit. Ne tornissa olevat jäppiset ei varmaan paljoa saanut aikaan.:D
Githoniel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Githoniel »

Osta MoM! Sillä, pääset pelaamaan tosi hauskoja scenaarioita. :P Uusin WD: sisältää kaikkea kivaa, mitä voi sillä paketilla tehdä! ;)
Moni on lähipiiristäni innostunut pelin saloihin ihan lähi-aikoina juuri MoM:in kautta.
Osta Mom ja uusin WD! ....and new world is yours :D
Sieni ei ole kasvi.
Klonkku

Miksi MoM ja WD? Eikös se WD kannata ostaa silloin, jos on jo kaikki figut mitä MoM:issa tulee, ja haluu pelata skenuja? Näin minä ymmärrän asian.
Garoth
Valvoja

WD:ssa on vinkkejä, miten voi helposti tehdä hieman tyylikkäämmän version Balinin hautakammioista. Lisäksi siinä pari näppärää lisäystä sen MoM-lehtisen introsääntöihin.
Phil Kelly says "No!"
Klonkku

Vai niin. Onhan se lehti jo käsissä käynyt, mutta ei ole kotona vie. Kyllä, ostan joka numeron kangasalan prismasta.:P
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Hmm.. Sen verran pitää kyllä sanoa, että tuon MoMin muovinen luolapeikko oli suuri pettymys minulle...
Se on pienempi kuin metallinen, Osien väliin jäi suuret raot, ja muutenkin sen sicuproviilikin on erittäin tönkön näköinen. Se on todella jotenkin..littana.. :D

Itse jos nuista siis pitäisi valita, ottaisin varmaan Denizens of Moria lootan.. siinä on enemmän järkeä..

Oikeastaan ainoa plussa tuossa MoMissa on se sääntökirja..mutta jokainen tykkää eri asioista..
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Garoth
Valvoja

Ei se muovisen peikon asento mikään kovin loistava ole, mutta itse pidän siitä enemmän kuin niistä edellisttä, jotka olivat tajuttoman kierteellä vatsastaan. Mutta kyllä sillä uudella metallisella peikolla (joka tulee myös DoM-setissä) on se paras asento.

En kyllä ymmärrä, miten muovinen peikko on pienempi kuin metalliset. Ihan saman kokoiselta se näyttää, katsokaa itse vaikka tästäkuvasta (MoM setin peikolla on tuo harmaa alusta). Hyvin se kyllä noiden metallisten sekaan sopii.

Ja ei ne aukot mitenkään huolestuttavan isoja minusta ole. Tuollaiset ovat ihan normaaleja tuon kokoisissa figuissa ja vaativat pientä viilaamista ja massalla täyttämistä ihan samalla tavalla kun isommat metallifigutkin. Itse sain kyllä peikosta ihan pikaisella GS-työstöllä hyvän näköisen.

Vasen kylki:
Alussa ja valmiina

Oikea kylki:
Alussa ja valmiina

Yläsauma:
Alussa ja valmiina

Eli eipä nuo saumojen raot minusta mitään kovin kummoisia olleet.

Ainoa silmiinpistävä ero tuossa muovisissa on metallisiin nähden se, että tuo selän karkea osa (jonka minä olen maalannut punaiseksi) ei tule muovisella tuonne hartoiden päälle, siinä missä metallisilla se ulottuu miltei niskaan asti.

Tämä ero johtuu siitä, että muovimuottiin ei tuohon kohtaan ole mitenkään mahdollista saada yksityiskohtia, ja peikko olisi pitänyt jakaa useampaan osaan jotta ne olisivat olleet mahdollisia. Tämä taas olisi johtanut useampiin saumoihin, jotka eivät olisi mitä luultavammin sopineet 100% tarkkuudella yhteen.
Phil Kelly says "No!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”