Gondorilaista eliittiä
Gondorilaista eliittiä
Faramir
+ hevari
Minassikapteeni
+ hevari
+ kilpi
6 Swan Knights of Dol Amroth
- jalan
8 Army of the Dead
11 Warriors of Minas Tirith
+ kilvet
+ keihäät
Avenger Bolt Thrower
+ Swift Reload
+ 1 crew
Pisteet: 500
Mahti: 5
Sotilaita: 31
Jousia ei ole, eikä tule
+ hevari
Minassikapteeni
+ hevari
+ kilpi
6 Swan Knights of Dol Amroth
- jalan
8 Army of the Dead
11 Warriors of Minas Tirith
+ kilvet
+ keihäät
Avenger Bolt Thrower
+ Swift Reload
+ 1 crew
Pisteet: 500
Mahti: 5
Sotilaita: 31
Jousia ei ole, eikä tule
Figuja on kyllä aika vähänlaisesti. Ja eihän bolt throwerista ole käytännössä mitään hyötyä kun sitä ei yhdellä crewmanilla pysty liikuttamaan. Vihun ei ole pakko juosta sen tulilinjalle. Olenko muuten väärässä, eihän se yksi crewman sitä voi liikuttaa? Ja muutenkin jos se ainoa crewmani ammutaan, niin eipä boltti paljon tehoja tee. Eli massaa lisää. Vois ottaa minassikapun pois ja vaihtaa perusheepoihin. Itse kyllä heivaisin bolt throwerin pois kun se vie vain pisteitä. Ja minassikapun vois myös vaihtaa king of the deaddiin, jos pisteiden puolesta menee. Ite ei jaksa laskee, ne vois mun mielestä ilmottaa. Ja jos lista pysyy tollasena, niin ei millään pahalla mut IMO ei varmaan toimis.
Sillä avengerilla on aluksi valmiina jo 3 miestä ja siihen on ostettu vielä yksi lisää eli 4 heppua. Sitten kommenttia listalle: mukavan erikoinen lista, suht koht paljon eliittiä, voisit vaihtaa warriorsit keihäillä citadel guardeiksi keihäillä. Näin saisit lisää tehoa jos eturivi kupsahtaa kesken kaiken edestä pois ja ei sillä D6 tee mitään jos tulee wargei tai urukei tai morannoneja vastaan. Tuon bolttiksen voisi myös vaihtaa jousiampujiin, mutta en tiedä kumpi toimisi paremmin.klonkku kirjoitti: Ja eihän bolt throwerista ole käytännössä mitään hyötyä kun sitä ei yhdellä crewmanilla pysty liikuttamaan. Ja muutenkin jos se ainoa crewmani ammutaan, niin eipä boltti paljon tehoja tee. .
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Oikeastaan siinä on alussa kaksi ja olen ostanut siihen kolmannen. Trebuchetissa on jo alussa kolme crewia, avengerissa kaksi.Tankki kirjoitti:Sillä avengerilla on aluksi valmiina jo 3 miestä ja siihen on ostettu vielä yksi lisää eli 4 heppua.klonkku kirjoitti: Ja eihän bolt throwerista ole käytännössä mitään hyötyä kun sitä ei yhdellä crewmanilla pysty liikuttamaan. Ja muutenkin jos se ainoa crewmani ammutaan, niin eipä boltti paljon tehoja tee. .
Harkitsin hetken itsekin samaa(pääosin couragen takia), mutta päädyin minassikeihäisiin koska:Tankki kirjoitti:voisit vaihtaa warriorsit keihäillä citadel guardeiksi keihäillä. Näin saisit lisää tehoa jos eturivi kupsahtaa kesken kaiken edestä pois ja ei sillä D6 tee mitään jos tulee wargei tai urukei tai morannoneja vastaan.
1. Itsesuojeluvaisto sanoo, että 30 hahmon armeijassa kannattaa maksimoida defence
2. En halua ostaa citikkoja
3. En halua maalata citikkoja
Urukkeihin nyt on aika turha varautua, sillä ihmisarmeijat sukkaavat niitä vastaan muutenkin.
En tykkää massa-armeijoista, minulle yli 30 hyviksen armeija on jo aika iso kokonaisuus. Kun teen armeijalistoja, niin en tee niistä teknisesti voimakkaita perustaktiikoihin, vaan omaan käyttööni sopivia, sillä minähän niillä pelaankin.klonkku kirjoitti:Figuja on kyllä aika vähänlaisesti. Eli massaa lisää.
Ei se kapteeni kyllä kunkkuun vaihdu pisteiden puolesta mitenkään, kun kunkun hintakin nousi. Enkä muutenkaan ostaisi sitä turnaukseen, kun on aika ylihinnoiteltu mahtipuutteen takia, eikä Stand Fast! toimi muihin kuin kuolleisiin.klonkku kirjoitti:Vois ottaa minassikapun pois ja vaihtaa perusheepoihin. ... Ja minassikapun vois myös vaihtaa king of the deaddiin, jos pisteiden puolesta menee.
klonkku kirjoitti:Itse kyllä heivaisin bolt throwerin pois kun se vie vain pisteitä.
Tuo boltteri on juuri ollut listan mietinnänaihe. Minä en käytä jousia hyviksillä (eikä niitä muuten ole tulossa tähänkään listaan vaikka mitä tapahtuisi) ja ajattelin että bolttari toisi hieman vaihtelua, mutta toisaalta voisin ottaa sen tilalle vaikka vielä toisen kapteenin mahtia tuomaan (yleensä en lähde minnekään alle 7 mahdilla) sekä joitain sotilaita.Tankki kirjoitti:Tuon bolttiksen voisi myös vaihtaa jousiampujiin, mutta en tiedä kumpi toimisi paremmin.
Miksi? Hyvin tällaiset listat ovat minulla toimineet viime vuodet.klonkku kirjoitti:Ja jos lista pysyy tollasena, niin ei millään pahalla mut IMO ei varmaan toimis.
Nojoo. Ite oon pelannu vaan Mordorilla ja ei sillä kyllä ilman massaa pärjää. Tässähän nyt on kyllä hyvislista mutta kun on muovautunut sellainen käsitys, että ilman massaa ei oikein pärjää.
Tää nyt ei tarkoita sitä, että esim. listalla, jossa on 40 heepoo ei pärjäis, vaan sitä, että 31 heepolla ei pärjää. Siis on minun mielipiteeni. Että sellasta.
Tää nyt ei tarkoita sitä, että esim. listalla, jossa on 40 heepoo ei pärjäis, vaan sitä, että 31 heepolla ei pärjää. Siis on minun mielipiteeni. Että sellasta.
- Gondorin Marko
Hyvältä näyttää. Noin 30 figua per armeija on minullakin ihan vakio ja hyvin se riittää kunhan joukot ja sankarit on oikein valittu ja niillä myös yrittää pelata fiksusti. Ei se massa ole ainut tapa pelata vaikka se lähes aina tuntuu tällä alueella vakiovastaus olevankin. Fanaticiin mennään taas yhteensä noin 60 figun voimin kuten viime vuonnakin. (silloin tuli kolmas sija)
Avenger on kova nimenomaan tuolla swift reloadilla, deployment vain on avengerilla pelattaessa kriittinen. Montaa vuoroa ei ole varaa tuhlata avengerin liikutteluun tai se on hukkaostos. Jopa neljäs crewman olisi ihan kova sana. Kannattaa pitää mielessä että kun ammuttavia kohteita ei enää ole, crewmanit ovat aivan kelvollisia myös lähitaistelussa.
Avenger on kova nimenomaan tuolla swift reloadilla, deployment vain on avengerilla pelattaessa kriittinen. Montaa vuoroa ei ole varaa tuhlata avengerin liikutteluun tai se on hukkaostos. Jopa neljäs crewman olisi ihan kova sana. Kannattaa pitää mielessä että kun ammuttavia kohteita ei enää ole, crewmanit ovat aivan kelvollisia myös lähitaistelussa.
"The unit attacked on the back do not enjoy the protection of their shield."
Olen itsekin hieman ihmetellyt tuota massojen ylistystä. Ehkä jotkut eivät tajua, ettei esim. pohjoisen samoojien hinta tarkoita, että ne voisi lähettää taistelemaan yksin viittä örkkiä vastaan. Tietenkin massa-armeijat myös sallivat enemmän taktisia virheitä kuin pienet.Gondorin Marko kirjoitti:Ei se massa ole ainut tapa pelata vaikka se lähes aina tuntuu tällä alueella vakiovastaus olevankin.
Kyllä tuli minullakin melkein identtisellä listalla viime fanaticissa otettua parit major victoryt, enkä nytkään aikonut korjata suotta mitään, mikä ei ole rikki, hieman vain pitää viilailla viime vuoden listaa teemapisteiden takia.Gondorin Marko kirjoitti:Fanaticiin mennään taas yhteensä noin 60 figun voimin kuten viime vuonnakin. (silloin tuli kolmas sija)
Minun mielestäni sitä ei edes kannata ottaa ilman swift reloadia, ainakaan kokemuksieni perusteella.Gondorin Marko kirjoitti:Avenger on kova nimenomaan tuolla swift reloadilla,
Tuli tuossa äsken figuja asetellessani hyökkäysmuodostelmaan mieleen, että voisin tiputtaa avengerin pois, ja ottaa tilalle lipun ja toisen kapteenin. Mitä mieltä?
Pitänee muuten keksiä kapteeneille nimet.
Tuo on kyllä totta, mutta siihen on hyvät syyt:klonkku kirjoitti:Ite oon pelannu vaan Mordorilla ja ei sillä kyllä ilman massaa pärjää.
1. Massaa pitää olla, että rohkeustestit eivät alkaisi niin pian (kun defencekin on alhainen, niin hahmoja kaatuu monta vuorossa)
2. Omat sotilaat ovat huonompia, joten niitä pitää olla enemmän, jotta saataisiin useampi noppa
3. Perusmassa antaa suojaa kovemmille yksiköille
Tosin on itsellänikin kokemuksia alle 30 pahiksen Mordorin johtamisesta, ja hyvin on mennyt.