"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kaikki kehuu et SM on paras.onks se?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Kaamos pelle

Kaikki kehuu et SM on paras.onks se?

Viesti Kirjoittaja Kaamos pelle »

Siis kaikki kehuu ultra marsuja et niil on hyvii aseit ja et on parhaimpii onks ne muka nii hyvii? mielipiteitä kiitos!
Imperial Guardsman

Viesti Kirjoittaja Imperial Guardsman »

ON!!!!!!!!!!
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Fluffillisesti ultramarinet ovat marineista parhaita, vain adeptus custoditus (vai-mikä-ny-olikaan) yltävät heidän yläpuolelle. Pelillisesti ultramarinet eivät ole mitenkään erikoisia muihin marineihin verrattuna. He tosin saavat käyttää kaikkia traitte, drawbackeja ynnä muita sydeemeitä, ellei toisin mainita, heillä on myös tavallista enemmän special charruja.

-WM
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

GW;n toivoo pohjimmiltaan että kaikki armeijat olisivat peliteknisesti yhtä tehokkaita ja "hyviä", tässä vaihtelevasti onnistuen.

Mutta SM on kyllä hyvin aloittelija ystävällinen armeija ja antaa anteeksi paljonkin pelaajat stategisia virheitä.
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Kysyn koska olen harkinnut kyseisen pelin aloittamista, eli:
Onko noissa mariineissa jokin juttu joka estää minua ostamasta X-mariinien jonkin ajoneuvon ja maalaamasta sen toisen mariiniryhmän väreihin? Minulla ei ole mitään tietoa säännöistä, ja olen saanut varoituksia "puritanisteista" tämän pelin pelaajien joukossa, mutta täällä missä minä vaikutan on fantsussa ale ja siellä on mariinien kalustoa myynnissä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Sami Jumppanen kirjoitti:Kysyn koska olen harkinnut kyseisen pelin aloittamista, eli:
Onko noissa mariineissa jokin juttu joka estää minua ostamasta X-mariinien jonkin ajoneuvon ja maalaamasta sen toisen mariiniryhmän väreihin? Minulla ei ole mitään tietoa säännöistä, ja olen saanut varoituksia "puritanisteista" tämän pelin pelaajien joukossa, mutta täällä missä minä vaikutan on fantsussa ale ja siellä on mariinien kalustoa myynnissä.
Periaatteessa kaikki perus kalusto no ultramariinien vehkeitä, ja ihan normaali tapa on maalata ne mieleisensä chapterin väreihin, jättäen ultramariinitunnukset pois.

Perus tankeissa pitäisi tulla tunnukset mukaan siirtotarra arkeilla, joista löytyy kyllä useimpien chaptereiden tunnukset.

Jotkut boxit ovat erikseen esim. Iron Hands, tms. mikä tarkoittaa että mukaa non heitetty normaalien osien lisäksi jotain chapter kohtaista bonusosaa, ja nämä lootat yleensä sitten maksavat enemmän. Ymmärtääkseni kuitenkin vain jalkaväkeä on pakattu näin, eli ajoneuvot taitavat olla kaikille samat.

Toivottavasti ymmärsin kysymyksen oikein, ja vastauksestakin sitten oli jotain apua...
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Joo voit maalata vaikka joka tankin eri väreihin, ja joka mariinin samoin. Jos et keksi tälle todella hienoa teemaa, maalauksesta joku saattaa nipottaa mutta kukaan ei pakota. Jos pelaat codexin mukaisella chapterilla, etkä vaikka black templareilla87joille siis on oma codex) niin voit myös pelata millä vain sm tankilla. chapterista riippuu, että saatko käyttää kaikkia. Turvallisinta on siis ostaa codex ja ne ukot mitkä hyviltä tuntuu, samalla vähän suuntaa codexistaan katsoen että mikä vaikuttaa hyvältä ja kuunnella mitä niistä muualla sanotaan. Lyhyesti: lantikat on huonoja, speederit ja predatorit hyviä, rhinot ok, razorbackit ok, vindicatorit hyviä, whirlat hyviä. Dredit myös hyviä.

EDIT: ja vielä topiciin: Ultramariinit ovat perus space marine chaptereista niitä mukaparhaita, pelillisesti melkein joka chapterilla on jotain paremmin. tietysti fluffillisesti Grey kngihtit ovat niitä kaikista kovimpia ja jos klosikseen asti pääsevät, ovat ne sitä myös pelillisesti.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Sami Jumppanen

Joo, tämä selvensi, mutta toi lisää kysymyksiä.
Elikkäs mitä tarvitaan aloittamiseen? Siis nähtävästi sen peruspaketin minä tarvitsen, mutta voiko sen korvata millään ja mitä nämä Codekit on?
Niin ja Oberon: Lantikka? (älä käytä slangia, vaan sano mitä paketissa EI saa lukea. Minä en noita vielä tunne.)
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Sami Jumppanen kirjoitti:Joo, tämä selvensi, mutta toi lisää kysymyksiä.
Elikkäs mitä tarvitaan aloittamiseen? Siis nähtävästi sen peruspaketin minä tarvitsen, mutta voiko sen korvata millään ja mitä nämä Codekit on?
Niin ja Oberon: Lantikka? (älä käytä slangia, vaan sano mitä paketissa EI saa lukea. Minä en noita vielä tunne.)
Codex on välttämätön pelaamiseen. Kerrotaan armeijan taustaa ja pelaamiseen tarvittavat säännöt ja tiedot.

Lantikka=Land Raider. Yksi pelin kestävimmistä tankeista.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

aluksi jotta pääset pelaamaan tarvitset kaksi troop valintaa ja komentajan.

Komentaja marineilla on muovinen jonka voi kasata miten ikinä haluaakin. Eli siis tämä on "space marine commander".

Troop valinnoista perusvalinnat ovat kaksi "space marine tactical squadia"

Jos meinaa marsuilla alkaa pelaamaan niin on hankittava (mieluusti ainakin jos on aloittaja) ylläolevat + codex: space marines.

Ensiksi suosittelen ostamaan codexin ja tutustumaan siihen sekä sääntöihin ja sitten vasta kasaamaan figusi, sillä vastaukset lähes kaikkiin kysymyksiisi löytyvät luultavasti codexista ja jos eivät niin ainahan voi tulla sotuun kyselemään :D
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Sami Jumppanen

Joo, nyt alkaa selkenemään, Tuossa taannoin ostin maaleja ja siinä päätin hommata tälläisen paint setin eli siinä oli 9 maalia ja 5 mariinia. No, tuleepahan käyttöä niillekin, paitsi että tuli maalattua ne.
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Sami Jumppanen kirjoitti:Kysyn koska olen harkinnut kyseisen pelin aloittamista, eli:
Suosittelen visiittiä paikallisessa pelikaupassa/kerhossa, jotta näet vähän peliä ennen kuin alat ostaa mitään. Siellä voi vaikka kysellä paikalla olijoilta millaisia armeijat ovat, katsella itsekin, kysellä säännöistä ja jos käyttäydyt hyvin voit varmaan kysyä josko saat katsoa codexeja/sääntökirjaa siinä pöydänsivussa. Tosin ei välttämättä kannata kysellä koko ajan niiltä pelaajilta, vaan voi kysäistä vaikka joltain kokeneemman näköiseltä sivusta seisojalta joka seuraa peliä (näillä on yleensä enemmän aikaa kommentoida ja neuvoa, kun ei tarvitse keskittyä peliin.) Ja kannattaa katsella useampaa peliä, ja puhua useamman pelaajan kanssa, niin saa laajemman kuvan siitä millaisia joukot ovat.

Kun puolen hankinta on selvä, kannattaa hommata sääntökirja, codeksi ja runsaasti lukuaikaa.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”