"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten sanotte ulkopuoliselle...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lord Azog

Miten sanotte ulkopuoliselle...

Viesti Kirjoittaja Lord Azog »

Miten puhutte ulkopuoliselle Warhammerista ym.? Sanotteko "Joo, mä kerään semmosii figuja...".
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Minä sanon, ettet sää ikinäkään ymmärrä mistä minä puhun.

Muuten puhun noin yleisesti Warhammerista. Kovin paljoa en siitä ulkopuolisille jaksa jauhaa.
zqmfgb
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Figu = pieni (noin 28 mm korkea) metalli patsas
40k tai FB peli = strategiapeli (tai sotapeli), vähän kuin shakki mutta saa itse valita nappinsa
Fluffi = taustatarinoita erilaisille taistelujoukoille
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

no ite sanon, että ne on sellasia tosi yksityiskohtasia törkeen kalliita kivoja pikku-ukkoja, joita sitte askarrellaan oman jaksamisen mukaan ja maalataan hienoksi. Ja sitten, että niillä myös usein pelataan ja se on strateginen peli... vähän ku shakki, mut ei sinne päinkään. Sitten ku joku joskus tänne eksyy ja näytän figuja, niin ne vaan sanoo, että "vaaau..." ja ei sitten muuta. Lähinnä tyttökavereilta/-ystäviltä tullu vähän kommenttia, mutta en mä nyt ala häpeämään tällästä harrastusta.. ihan yhtä paljon mä nauran niiden jokapäiväselle shoppailulle :roll:
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Mets^

Viesti Kirjoittaja Mets^ »

Leikin pikku-ukoilla on yleinen kommenttini. Joskus ehkä selittää vähä tarkemmin.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mä vaan selitän niin monimutkasesti kun osaan ja sit nautin 8O 8O katseista :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Yleensä se alkaa, kun kerron harrastavani haltia figuurien maalausta. Se nyt yleensä ymmärretään ja sitten haltian prototyypiksi otan LOTRin Legolaksen, kun leffan nyt monet tuntevat...

..ja jos sen jälkeen ei ole juossut karkuun, saa kuunnella koko kuudentunnin infon..
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

"Minä pelaan sellasilla pikku-ukoilla."
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

"Kerään miniatyyrejä"
"Niitä on metallisia ja muovisia, muoviset kootaan. Sitten ne maalataan ja niillä voi myös pelata."
"...ja sitten ne maksaa aika paljon."
"Älä vaan ala kerätä niitä."
Deornath

Viesti Kirjoittaja Deornath »

Kyllä se mullakin menee tuolle linjalle eli tulee sanottua, että pelaa pikku-ukoilla tai sitten puhuttua asiasta ihan oikealla nimellä eli kerron porukalle pelaavani Warhammeria. Muuten siinä porukassa, jossa olen liikkunu ei ole paljoa tarvinnu selitelä vaikka paikalla olisi tuntemattomiakin
Vissiin olen onnistunut hankkimaan lähtemättömän hullun maineen.. :lol:
We got 20-4-13
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Metsänpeikko kirjoitti:Leikin pikku-ukoilla on yleinen kommenttini.

Tämä on paras tapa tiivistää koko harrastus yhteen lauseeseen mun mielestä.
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

mä sanon että nää on tälläsii ja näill soditaan pum pam tai jotain vastaavaa, mutta yks tyyppi kuka ei figuista mitään tajua tulee aina kysyy että mitäs viime pelissä tapahtu tai jotain muuta sit aina selittelin sille sitä joku 15min.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
Murhe
Valvoja

Tehän tuotte huonoa mainetta tuollaisella puheella harrastukselle. Tulisi puhua filosofisesta, älyllisesti haastavsta strategia pelistä, joka tuo eteen virikkeellisiä matemaattisia haasteita ja kuvaa hyvin seurauksia, kun diblomaattiset ponnistelut haaksirikkoutuvat kansojen väliseen epäsopuun, joissa on taustalla syvälliset ja pitkälliset historialliset sekä uskonnolliset syyt....
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

mutta eikö me sillon valehdeltas pahan kerran? :roll:
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Murhe
Valvoja

Onko siinä mitään pahaa, jos se nostaisi meidän saamaamme respectiä normaaleilta kuolevaisilta?

*nauraa kysymykselleen*
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

s2pid kirjoitti:mutta eikö me sillon valehdeltas pahan kerran? :roll:
Ummm... Ei? Hyvä kampanja voisi olla juuri tätä... Periaatteessa ainakin... Tai hyvä fluffi taistelulle. Mutta useimmiten ihmiset ei vaivaudu vaan alkaa vaan mättää toisiaan... :-D
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

tokihan sitä fluffia aina tulee joskus tehtyä, mutta sanotaan, että ehkä meni vähän överiksi :D
nojuu.. ite en mainosta tätä huonona tai hyvänä harrastuksena, sanon vain mielipiteeni ja en kai tätä harrastas, jos tämä ei olisi kivaa ja palkitsevaa :wink:
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Yleensä vertaan shakkiin. Sitten, jos joku menee varomattomasti esittämään tarkentavan kysymyksen, saa vastaukseksi joko esitelmän tai tuskastuneen huokauksen (mielialastani riippuen). Outoa kyllä, samat reaktiot ovat vaihtoehtoina myös, jos joku kysyy graduni aihetta...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Nimbus
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nimbus »

Ennen pyrin selittämään warhammereita mahdollisimman järkevässä valossa, mutta nykyään usein tulee tosiaan mielialasta riippuen sanottua joko jotain pikku-ukoista tai sitten että ei jaksa selittää.
Those who advance blind find trouble
Victory allways lurks in corners
d.d

Viesti Kirjoittaja d.d »

Pikku-ukoilla pelaamisesta, rakentelemisesta ja maalaamisesta puhun ulkopuolisille. Kilahtaneenahan normaali ihminen minua pitää jos käyn selittämään aiheesta niinkuin puhuisin muille figuilijoille :).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”