Wompatti kirjoitti:Henri Ketonen kirjoitti:
On kai itsestäänselvää, ettei minulla ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen armeija NDL on. Se on vaan huono - tai siis tasapainoinen. Muut listat sitten ovatkin rikki, poislukien Tomb Kingit, Kääpiöt ja varmaan joku noista uudemmista armeijoista, joita vastaan en ole pelannut.
Myös minua alkaa risoa herra ketosen suhtautuminen NDL:aan. Kyseinen armeija ei ole missään nimessä huono. Minun kokemukseni siitä ovat täysin päinvastaisia. Plaguebearereista ei mennä läpi millään, riderit taas menevät ja ovatkin pian vastustajan kyljessä tai perässä ja isot lentävät demonit ovat aina käyttökelpoisia.
Ymmärtäkää nyt että jos joku on tehnyt huonon listan nurglesta niin se tuntuu todella huonolta. Koska silloin tuntuu että kaikki mikä koskee niihin tappaa ne.
Esim. Plaguebearereiden 12 blokki kesktää suht. helposti bretonnian knihtien chargen ja pitelevät niitä siinä aikas kauan. Taas PR:t vetävät kaikkea turpaan mikä tulee vaan. Ainoastaan Killing Blow on sellainen joka niitä tosissaan tappaa. JA PR:t taas menevät keski verto yksiköstä yksin frontista läpi.
Nurglinnit myös ovat armeijassa erittäin kova yksikkö. S3, T3, A4, W4 on aika kova stats line siihen nähden että se on ainoa yksikkö armeijassa joka näkee 360 astetta. Ne tappavat kaikki vastustajan skirmaajat sekä flankkaajat.
Ja mitä NDL turnaus pelaamiseen tulee niin itse olen pelannut niillä jossain viidessä-kuudessa turneessa ja tulokset ovat:
- Yksi voitto
- yksi kakkossija
- Viime Ropeconissa 10 sija, mutta pelipisteissä 4:s.
- lopuissa 10 sakissa.
Pelit noin yleensä ovat menneet niin että olen hävinnyt niillä kaksi tai kolme kertaa Minorilla tai Solidilla. Voittanut peleistä 70% vaikka vastassa on ollut Steam Tankkeja, Gobbojen Heavy Magiaa, SADia yms.
Minun käsitykseni Legioonasta on vallan toinen kuin yleinen käsitys on ollut. Ja olen ollut tätä mieltä siittä asti kun aloin niillä pelaamaan, kun huomasin että mikää ei pysäytä Ridereita ja muutenkin lista ei kuole ihan mihin tahansa. Olen varmaan ainut (Pikun lisäksi) joka on kokeillut NDL turneessa ja minulla on mennyt sillä vähinään yhtä hyvin kuin muilla armeijoillani.
Ja en ole edes hyvä FABA pelaaja vaan pelaan pääasiassa 40k:ta. Vasta viime kuukausina olen oppinut pelaamaan myös Fabaa.
T:Salonen