"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Blisterin pehmustepaletti

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
rapalA

Blisterin pehmustepaletti

Viesti Kirjoittaja rapalA »

Kun ei kukaan muu vastaavaa vinkkiä ole kirjoittanut, ja edellinen blisterin eri osien hyötykäyttöä koskeva ketju on jo aikast vanha, niin teimpäs uuden.

Monelle ns. märkäpaletti on tuttu juttu. Maalit pysyvät nesteenä huomattavan pitkään.
Mutta minä laiskana sellaist jaksanut väkertää, ja rupesin etsimään vastaavaa.
Ja sitten löysin videoclipin, jossa maalari käytti blisterin pehmustetta palettina.

Eikun kokeilemaan, ja perskule, sehä toimii kuin unelma.
Maali pysyy nesteenä (ainakaan pienellä määrällä retarderia ohennettuna) tarpeeksi kauan yhtä maalaussessiota varten.
Itse maalasin 5 IG stormarin pöksyt kolmeen kertaan,aikaa tuhraantui n. 1h, kertaakaan vettä lisäämättä.
Ja kun pehmusteen huokoset imevät maalin jonkin verran sisäänsä, ei maalitipan pinta, tai reunatkaan ala
kuivua.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

tuota täytyy kokeilla... maalien sekoittaminen saattaa vain olla hiukan vaikeaa.

Itse käytän pientä posliini levyä jossa maali kyllä sekoittuu hienosti ja ei kuivu puoleen tuntiin.
Omenapoika

Viesti Kirjoittaja Omenapoika »

itse oon aina laittanut leivinpaperia sen muovin päälle :D taidan jättää pois jos toimii noin hyvin.
kuunnelkaa nyt marinepelaajan neuvoa
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Tuota blisuissa tulevaa vaahtomuovia sanotaan ainakin täälläpäin tuhnumuoviksi. Itse saisin sitä aika kätevästi nyt TET harjoittelu paikastani. (tietokoneosien mukana tulee isoja palasia)
Pitääpi kokeilla tuota :).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”