Night gobbo

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Jarran

Night gobbo

Viesti Kirjoittaja Jarran »

Moi.

Tässä sain vähän aikaa sitte night gobboja, ja ajattelin tietenkin maalata ne.
Mut mulla on aina semmonen onglema etten keksi hyvää tapaa maalata.
Joten ideoita tässä haen: esim mitä sävyjä käyttäisin? millä highlighttaisin kaavun? jne... Mutta nyt en kuitenkaa etsi "kuinka maalaat gobbosi sekunnissa" ohjetta, vaan tykkään pakertaa niiden kanssa kauan.

itse ajattelin GW sivuilla olevaa maalaus ohjetta, jossa gobbon ihosta tulee aika vaalea(jopa hieman kellertävä) ja kaapu on drybrushattu kevyesti shadow greyllä, mutta se jää mielestäni vähän tylsäksi.

tässä linkii kuvaan ---> http://uk.games-workshop.com/orcsandgob ... started/4/

KIITOS

-Jarran
WarHound
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja WarHound »

Niin. Näitähän me kaikki kaipaisimme, mutta tässä ainakin omia kiinnostavia kokemuksia vihernahkojen maalaamisesta.

Eli todellakin, itsestänikin tuo kellertävä väri sopii aivan mainiosti tylsän vihreän korostukseksi. Olen itse maalaillut vihernahkojani hieman tyyliin dark angels green ->50/50 DAG/Goblin Green -> Goblin Green ->Scorpion Green ->kevyt Sunburst yellow drybrushi(itse tosin en brushaa, vaan ohuita viivoja käytän)

Kaapua ei ehkä kannata kovin kummoisesti korostaa, varsinkin mustaa, koska mustasta tulee liian helposti harmaa jos sitä menee korostelemaan liikaa. Mutta sellainen Chaos black -> 1/5 Ghostly Grey/Chaos Black - > n. 3/5 Ghostly Grey/Chaos Black vois olla ihan jees.

Ghostly Grey tuossa siksi, että itse olen ainakin huomannut sen tuovan erilaista "hohtoa" tuohon väriin, vähän niinkuin Tin bitz tekee kultaan sekoitettuna. Mutta eipä silti. Gobbo on ja tulee aina olemaan varsin simppeli ukkeli, joten eipä niihin välttämättä ehkä kannata käyttää niin vaikeita värejä(sanoo mies joka maalasi viikon 8:aa gnoblaria, ilmestyvät tänään galleriaan btw.).
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Silmät kanttii laittaa keltaseks. sellaset kiilusilmät.

ihon vois maalata rusehtavan vihreäksi. (bestial+snot green)

nää on melko mutuja, mutta niin on kaikki minun neuvot...
Jarran

Viesti Kirjoittaja Jarran »

WarHound kirjoitti:
Kaapua ei ehkä kannata kovin kummoisesti korostaa, varsinkin mustaa, koska mustasta tulee liian helposti harmaa jos sitä menee korostelemaan liikaa. Mutta sellainen Chaos black -> 1/5 Ghostly Grey/Chaos Black - > n. 3/5 Ghostly Grey/Chaos Black vois olla ihan jees.
).

Siis mikä toi ghostly grey on?? en oo meinaa ikinä kuullutkaan.

Ja highlightasitko tuolaa sekotuksellasi vai drybrushasitko
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Jarran kirjoitti:
WarHound kirjoitti:
).

Jotakin vallejon matkijoiden väkertämää paskaa...
Tol Cormp Norz Norz Norz
Sigge

Viesti Kirjoittaja Sigge »

King lizard kirjoitti:
Jarran kirjoitti:
WarHound kirjoitti:
).

Jotakin vallejon matkijoiden väkertämää paskaa...
Ghostly grey on GWn maali. Ihan tiedoksesi.
SiigEdit: Niin ja kannattaa aina highlightata eikä drybrushata. tulee nääs kauniimpi jälki.
"sanon vain yhden sanan jumala pelastakoon nuo ukot :D" -Lari42
"Ostan dwarffeja!Maalattuina tai maalattuina pistäkää yv:tä!" -dwarffer
WarHound
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja WarHound »

Kyllä, siis Ghostly Grey on ihan GW:n oma maali. Käytän tosin itse Vallejon maaleja, ja sama maali löytyy sieltä nimellä Ghost Grey :)

Ja tietenkin highlightaamalla, drybrushia vain silloin jos haluat gobbostasi kuivan oloisen. Tietenkin harmaalla on kiva kuivaharjata tuhkaa tms pölyä siihen jos tahtoo...
Maalari maalaa taloa, sinistä ja punaista.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Vaaleahkoon ihoon on itseasiassa gobboilla fluffisyykin. Vihernahoilla mitä tummempi iho, sitä kovempi kaveri (ja nyt tulee kuitenkin joku lyömään fluff-biblen kanssa ja korjailemaan). Itse en pidä punaisista silmistä (suuri vastavärikontrasti), maalaan vihernahkojen silmät ihan tavallisiksi. Kaavuissa itse käytän melko tummaa violetihtavaa sinistä, yleensä imperial purplen ja storm bluen sekoitusta, jota vähitellen layeroimalla korostelen vaaleampaan. Nämä on tietysti ihan siitä kiinni mistä itse pitää. Valitettavasti kuvia en löytänyt näin aamutuimaan.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Rosgakori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rosgakori »

Naah,muistaakseni tein niin,että sekoitin pinkkiä Ja enchantedia
keskenään,ja valkoista noin milligramma,tuli aika komee kaapu.
pistän kuvia sitten,kun saan kuvat...
Merimetsä kirjoitti:Te tarvitsette tyttöystävät.
Suomi-Rivendell-Asgard
Pelipöytäraportti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”