Helppiä! Kuivaa maalia
Helppiä! Kuivaa maalia
Hei!
Pidin tuossa taannoin pienen ( 2 vuotta) tauon maalaamisesta, vaikka figuureja ja maalia vielä riitti. Nyt haluaisin laittaa vähintäänkin figuurini hyötykäyttöön, maalini ovat kivi kovia. Koleilin sulattaa niitä kuumalla vedellä, ja jopa laitoin mikroon puoleksi minuutiksi. Nämä kikat eivät maalia saanut kuin vähän pähmenemään.
Siis, jos joku on ollut samassa tilanteessa, ja on saanut maalinsa vielä toiminta kuntoon, olisi todella kiitollista, jos hän tämän tekniikan minulle paljastaisi. MYÖS, jos soku tietään että kun maali kuivaa, sellaiset......pitkän ajan, voiko sitä pelastaa ollenkaan? Kiitän!
Pidin tuossa taannoin pienen ( 2 vuotta) tauon maalaamisesta, vaikka figuureja ja maalia vielä riitti. Nyt haluaisin laittaa vähintäänkin figuurini hyötykäyttöön, maalini ovat kivi kovia. Koleilin sulattaa niitä kuumalla vedellä, ja jopa laitoin mikroon puoleksi minuutiksi. Nämä kikat eivät maalia saanut kuin vähän pähmenemään.
Siis, jos joku on ollut samassa tilanteessa, ja on saanut maalinsa vielä toiminta kuntoon, olisi todella kiitollista, jos hän tämän tekniikan minulle paljastaisi. MYÖS, jos soku tietään että kun maali kuivaa, sellaiset......pitkän ajan, voiko sitä pelastaa ollenkaan? Kiitän!
-Julle-
Ei toimi. Se kuivunut maali ei liukene siihen veteen, ei sitten millään. Minullakin oli kolmen vuoden tauko maalauksessa ja koko harrastuksessa ja kymmenen hyvää maalipurkkia meni roskiin samantien.grey knight hero kirjoitti:kai voi tehdä niin että laitta vähän vettä sinne purkkiin jonka jälkeen pitäisi toimia niinkuin ne vesi värit joilla maalataan esim tauluja.
Ja sitä paitsi, miten maalaat warhammereita vesiväreillä? Olisi mukava nähdä kun yrität.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Jos se on vähänkin kosteaa niin vesi saattaa vähän pelastaa tilannetta. Itse sain näin (melkein täysin) pelastettua useita maaleja mutta täysin kuiviin ei edes se auta.
Yksi vaihtoehto on liottaa maali johonkin vettä vahvempaan liottimeen, mutta itse yritin maalarin/hajusteeton tärpättiä ja totesin että purkki ei kestänyt sitä vaan kun olin viikon poissa niin purkki (ja maali) oli sulanut kaappini pohjalle aiheuttaen ihanan violetin sävyn (lich purple).
Yksi vaihtoehto on liottaa maali johonkin vettä vahvempaan liottimeen, mutta itse yritin maalarin/hajusteeton tärpättiä ja totesin että purkki ei kestänyt sitä vaan kun olin viikon poissa niin purkki (ja maali) oli sulanut kaappini pohjalle aiheuttaen ihanan violetin sävyn (lich purple).
-
Skrixqueek
Joo ei.grey knight hero kirjoitti:ei kai vesi väreillä maalaamisesta kukaan ole puhunut.
grey knight hero kirjoitti:kai voi tehdä niin että laitta vähän vettä sinne purkkiin jonka jälkeen pitäisi toimia niinkuin ne vesi värit joilla maalataan esim tauluja.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
vesiYHDYSSANAvärit on vähä juu eri juttu.
Nää maalit on akryleja. Jos kiinnostaa tietää, niin akrylit kuivuu kamaan vedenkestäviksi, eli eivät liukene oikein sitten millään. Tiettävästi nuo maalinpoistokeinot irrottavat maalia, eli siis asetoni, jarruneste ja niin edelleen. Eivät nekään, harmi kyllä taida maalia sulattaan taas maalauskelpoiseksi, joten voivoi.
Kostea maali/väripasta on eri juttu, sen voi saada jtoenkin vielä pelastettua, kovaa könttiä ei saa.
Nää maalit on akryleja. Jos kiinnostaa tietää, niin akrylit kuivuu kamaan vedenkestäviksi, eli eivät liukene oikein sitten millään. Tiettävästi nuo maalinpoistokeinot irrottavat maalia, eli siis asetoni, jarruneste ja niin edelleen. Eivät nekään, harmi kyllä taida maalia sulattaan taas maalauskelpoiseksi, joten voivoi.
Kostea maali/väripasta on eri juttu, sen voi saada jtoenkin vielä pelastettua, kovaa könttiä ei saa.
- puolisukeltaja
Joo ei tainnut kukaan puhua figujen maalaamisesta vesiväreillä.Feeno kirjoitti:Joo ei.grey knight hero kirjoitti:ei kai vesi väreillä maalaamisesta kukaan ole puhunut.
grey knight hero kirjoitti:kai voi tehdä niin että laitta vähän vettä sinne purkkiin jonka jälkeen pitäisi toimia niinkuin ne vesi värit joilla maalataan esim tauluja.
Skrixqueek kirjoitti: kuolleet maalitkin saa ilmeisesti heräämään kun laittaa purkkiin vettä ja antaa liota puoltoista viikkoa (oon kuullu, en kokeillu)
Okei, siis voin näitä tekniikoita koittaa ihan ilo mielin. Kiitän! Maalini ovat kahdessa vuodessa kuivuneet kiven koviksi kökkö paloiksi, joten kaikki vedellä läträäminen ei tosin kuulosta lupaavalta. Ostaisin uusia, mutten millään uskaltaisi luopua vanhoistani näin helpolla. Varsinkaan kun, osa purkeista, on aika täynnä. Ja mikä ihmeen häly täällä syntyi jostain vesiväreistä?Z7-852 kirjoitti: Yksi vaihtoehto on liottaa maali johonkin vettä vahvempaan liottimeen, mutta itse yritin maalarin/hajusteeton tärpättiä ja totesin että purkki ei kestänyt sitä vaan kun olin viikon poissa niin purkki (ja maali) oli sulanut kaappini pohjalle aiheuttaen ihanan violetin sävyn (lich purple).
-Julle-
- Stormdaemon
Joku taisi mainita jotain maalien veteen liukenemisesta ja vertasi sitten nitä vesiväreihin. Mile saaneet kuivua tuota 2v. aikaa, mutta ½ kylläkin (siis ½v.). Silloin sain niitä heräteltyä aika tehokkaasti juurikin laittamalla sekaan vettä, sekoittamalla hammastikulla, niin että maalista tuli kokkareista ja jättämällä liukenemaan. Tepsi aika hyvin, vaikka joihinkin maaleihin tulikin hieman liikaa vettä minun makuuni...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
tämän tärpätti jutunhan voisi tehdä niin että jos saa sen maalin siis sen purkin siitä maalista niin sen voi laittaa vaikka johonkin metalli astiaan sulamaan ja näin sen voisi ehkä pelastaa, paitsi että taktiikkaa pitäisi vähän hioa...Z7-852 kirjoitti:
No juu. Uskon kuitenkin että aiheen tekijä halusi pelastaa figumaalinsa figujen maalausta varten. Ja kun taulujen maalaus sanottiin vain esimerkkinä (huomaa sana "esim."), niin siitä voi olettaa että virkkeellä tarkoitettiin että niitä voi käyttää myös figujen maalaukseen vesiväreinä. En tosin voi olla varma koska viestistä löytyi vajaat kymmenen kirjoitusvirhettä.puolisukeltaja kirjoitti:Joo ei tainnut kukaan puhua figujen maalaamisesta vesiväreillä.Feeno kirjoitti:Joo ei.grey knight hero kirjoitti:ei kai vesi väreillä maalaamisesta kukaan ole puhunut.
Kiitän vinkistä, Harmaa Ritari Sankari, mutta taisin tajuta tämän jo hieman aiemmin. Ja kiitos Feenolle, selvennys tepsii, jos sitä tarvitsee.
En vielä ole tullut maalien pelastamisessa kattaviin tuloksiin, mutta rahat uusiin maaleihin olen kyninyt. Paikallinen askartelu liike tarjoaa huomenissa uudet maalit. Ellei fantasia peleistä saa kahta euroa halvemmalla. Siispä:
Kysymys 2, paljonko halvimmillaan, sinun paikallien Fantasiapelit liike, myy mini maaleja? Vastausta kaivataan tämän päivän puolella.
En vielä ole tullut maalien pelastamisessa kattaviin tuloksiin, mutta rahat uusiin maaleihin olen kyninyt. Paikallinen askartelu liike tarjoaa huomenissa uudet maalit. Ellei fantasia peleistä saa kahta euroa halvemmalla. Siispä:
Kysymys 2, paljonko halvimmillaan, sinun paikallien Fantasiapelit liike, myy mini maaleja? Vastausta kaivataan tämän päivän puolella.
-Julle-
Taitavat olla 2,5e purkki, kuten melkein kaikkialla muuallakin. Fantsusta tosin saa 100e ostoksista 5% alennuksen, joten jos innostut ostamaan paljon maalipurkkeja, saat ne halvemmalla.
Täältä tarkemmin hintoja.
Täältä tarkemmin hintoja.