"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onkos kukaan tälläistä kokeillut? Beisseistä.

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Purola

Onkos kukaan tälläistä kokeillut? Beisseistä.

Viesti Kirjoittaja Purola »

Uusia Glade Guardejani pohjamaalatessa tuli tälläinen idea.

Jos figun beisseihin murentaisi kuivattuja syksyn lehtiä? Onko kukaan kokeillut?
Ja miltä tälläinen kuulostaa?
Voi luoja, kuinka olenkin niin taiteilija
Relic

Viesti Kirjoittaja Relic »

Samaa olen miettinyt itsekkin. Taidanpa lähteä etsimään :). Miksi ei toimisi..

Ensin kuivaa ja sitten murentaa lehdet ja liimaa baseen. Jonkinlainen suojakerros toki päälle pitäisi laittaa ettei ne jatka murenemista basessa :)
Purola

kaveri kyllä tokaisi että joo käyhän se niinkin että parin viikon päästä basessä on multaa :P ei auta kuin kokeilla
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Tässä lähiaikoina WD:ssä oli noista wood elf baseista, ja on täällä sotussakin keskustelua niistä ollut. Yrtit(oregano, etc.)ovat hyviä tähän hommaan.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Joo, onnistuuhan se.

Monet ovat tiettävästi käyttäneet mausteita beisseissä. Sama onnistuu myös kuivatuilla lehdillä. Armoramassa (armorama.com) oli asiasta artikkelikin. Keräät vain muutamia erivärisiä lehtiä - toisin sanoen jotain vihreetä, ruskeeta ja keltasta. Artikkelissa nämä jauhettiin tehosekottimella, onnistunee yhtälailla myös kuivattuja lehtiä käsien välissä pyörittelemällä. Tuloksena oli kauniin kirjavaa syksyisiä lehtiä kuvastavaa sirotetta, joka sopi figuihin (tosin WWII sellasiin...) ihan sellasenaan.
Purola

hieno juttu :P tuli tääkin selvitettyä. syksy teemaista welffikasaa kun ajattelin
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

Lehtiruodit yms. muut isommat kannattaa ottaa pois ennen käsin murentamista tai sitten siivilöidä jälkeenpäin, "puunrungot" ovat turhan rajuja baseihin.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Itse olen eikeepperoinut oreganoa figujeni alustoihin. Bonuksena sitä voi vielä mutustella välipalana kesken kiivaan figutuksen.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Tee ja kahvi toimii myös hyvin.

Ne vaan pitää kuivattaa hyvin ennen käyttöä, ei siinä muuta.

Tietysti jos säilytät figujasi kosteassa paikassa, base saattaa myöhemmin ruveta elämään. Suihkaus lakkaa valmiin basen päälle auttaa siinä.
//Mx
Ziggi

koivun purmut

Viesti Kirjoittaja Ziggi »

En ole itse kokeillut, kun ei ole tultua sen tyylisiä baseja, mutta mitä olen kuvissa nähnyt ja foorumeilta lukenut kannattaa maustekaapin lisäksi kokeilla koivun siemeniä, eli purmuja. Ne on ne mitkä kasvaa sellaisissa pötkylöissä ja hajoo syksyllä.

Vaikuttavat kohtullisen jämäköiltä ja käyttökelpoisilta (ja ovat kohtuu valmiin värisisen keltaisia)

Ziggi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”