"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW:n Purity Seal spray-lakka

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Swrd

GW:n Purity Seal spray-lakka

Viesti Kirjoittaja Swrd »

Eli siis, onko kenelläkään kokemuksia kuinka hyvää edellä mainittu GW:n valmistama lakka on?
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kyllä kokemusta on, vaan ei mitään positiivista.
Meikäläisellä on ainakin joka pirun ukossa jotka on gw:n purity sealilla lakattu, tai mitä se spray onkaan, sellaisia pieniä hiushalkeamia täynnä se lakkapinta. Vanhimmat on jotain 5 vuoden takaa, mutta ilmeisesti se itse maalipinta ei ole halkeillut mutta se varsinainen lakkapinta on. Eli siinä mielessä ne ukot ei kuitenkaan ole "tuhoutuneet". Tätä ei kylläkään huomaa tummissa väreissä, mutta vaaleissa pinnoissa kylläkin. Tosin erittäin hyvässä valaistuksessa. En tiedä mistä moinen johtuu, kun lakkapurkkeja on ostettu eri paikoista ja eri aikaan, jolloin olisi aika epätodennököistä että mulla olisi kaikki maanantai kappaleet.
Ja ennen kuin joku ehtii huomauttaa että olen varmaan tehnyt jotain väärin, niin voin kertoa että olen kokeillut vaikka mitä ja silti lakatusta pinnasta tulee ennen pitkään samanlainen. On ravisteltu 5+ min. suihkutettu eri etäisyyksiltä ja eri ilmanaloissa, eri vuoden aikaan jne. Ja lopuksi on uhrattu saakuli, mutta turhaan. Oma valintani on siksi nykyään vallejo ja showcase ukkoja en lakkaa.

Toki saa ne ukot lakat edelleen GW:n sprayllä jos siltä tuntuu, mutta aika mystiseltä tuo ongelma tuntuu. Kun ei ole mikään muu lakka tehny tollasta. Et en sit tiedä että mitä siinä enää voisi muuta tehdä kun kaikkea on kokeiltu, siksi jätin itse tuon lakan rauhaan.
Paitsi että eikös se nykyään ole nimeltään ardcoat gloss varnishia. Voi olla että seoskin on jotenkin parantunut, mutta itse jättäisin väliin. Halvempia ja parempiakin varmaan löytyy.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”