Eli voisiko joku ystävällisesti valaista minua rachamista
-
*marsumies*
Eli voisiko joku ystävällisesti valaista minua rachamista
joo no eli tossa se kysymys ny tulikin eli kertokaas vähän pelisysteemistä ja sen semmoseesta ja minkä armeijan aloittaisin jos...jos..jos
Kukaan ei ole täydellinen,minustakin puuttuvat vain kaikki virheet
-
hyytelöperuna
Rackham on miniatyyrejä valmistava firma. Rackhamilla on monta eri peliä, kuten Confrontation (se suosituin, skirmish-tason tappeluita), Ragnarok (Isommassa mittakaavassa, lähentelee 'hammereita) ja Hybrid (lautapelimäinen peli).
Oletan, että tarkoitit Confrontationia. Pelisysteemistä saa parhaimman kuvan lukemalla säännöt. Pääsääntökirja maksaa 30e, ja figuurien mukana tulee pienempi sääntökirja, joka on pieni johdanto itse pääsääntöihin. Minisäännöt saa myös netistä.
Armeijoista kannattaa aloittaa se jolla on siisteimmät figut
Muuta neuvoa valinnasta ei voi antaa. Osoitteesta Konfrontaatio.net löydät keskustelualueen jossa on enemmän tietoa eri armeijoista. Suosittelen suunnistamaan sinne.
Ja tietysti Ircnetissä on iki-ihana kanavamme !confrontation. Jos tarvitset apua nopeasti, suunnista siis sinne. Helpoiten se käy, kun menet tänne, ja kirjoitat nick kenttään nimesi, ja kanavakenttään !confrontation.
Oletan, että tarkoitit Confrontationia. Pelisysteemistä saa parhaimman kuvan lukemalla säännöt. Pääsääntökirja maksaa 30e, ja figuurien mukana tulee pienempi sääntökirja, joka on pieni johdanto itse pääsääntöihin. Minisäännöt saa myös netistä.
Armeijoista kannattaa aloittaa se jolla on siisteimmät figut
Ja tietysti Ircnetissä on iki-ihana kanavamme !confrontation. Jos tarvitset apua nopeasti, suunnista siis sinne. Helpoiten se käy, kun menet tänne, ja kirjoitat nick kenttään nimesi, ja kanavakenttään !confrontation.
-
*marsumies*
-
*marsumies*
-
hyytelöperuna
Turnauspeleissä rajoituksiin on sellainen peukkusääntö, että ei kahta samanlaista figua pöydällä. Eli jos Dirz Halberidiersejä tulee kolme erilaista, saa pöydällä olla maksimissaan kolme halberdiersiä. Tämä koskee vain turnauspelejä, kaveripeleissä ei ole mitään tälläisiä rajoituksia, voit ottaa vaikka armeijaasi 10 halberdiersiä jos niin tahdot. Kaverin kanssa on kuitenkin hyvä sopia miten rakennellaan armeijat. Toisen on ikävä pelata, jos vastustajan armeija koostuu vain kymmenestä ylihyvästä, alihinnoitellusta tyypistä.*marsumies* kirjoitti:Eli jos ymmärsin oikein tossa confronnationissa pwlikentällä ei ole yhttään saman näköstä figua niiku¨hammerissa
-
Viljanderi
Tulee kyllä. Perusmokuja voi olla kentällä 1-6 samanlaista figua (erilainen figu tietty, mutta samat statit).*marsumies* kirjoitti:Eli jos ymmärsin oikein tossa confronnationissa pwlikentällä ei ole yhttään saman näköstä figua niiku¨hammerissa
Esim. minulla on on armeijassani usein kolme fury warrioria, joilla on identtiset statit, ja ne toimivat samalla kortilla.
Perusmokuja tulee lähes poikkeuksetta 3 jokaisessa blisterissä.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
-
Pikku-Oskari
Palikka. Ei siis ole yhtään saman näköistä.Viljanderi kirjoitti:Tulee kyllä. Perusmokuja voi olla kentällä 1-6 samanlaista figua (erilainen figu tietty, mutta samat statit).*marsumies* kirjoitti:Eli jos ymmärsin oikein tossa confronnationissa pwlikentällä ei ole yhttään saman näköstä figua niiku¨hammerissa
Esim. minulla on on armeijassani usein kolme fury warrioria, joilla on identtiset statit, ja ne toimivat samalla kortilla.
Perusmokuja tulee lähes poikkeuksetta 3 jokaisessa blisterissä.
Tosin; eikö esim. Dirzien klooneista sais tehtyä kaks samanlaista jos oikein pinnistelee?
Kentällä saa olla kaksoiskappaleita jopa turnauksissa... Ainakin sen käsityksen sain (jokin liian hieno nimi) turnaussäännöistä.
Mutta kuka haluaisi 5 samanlaista voracioussia kun niitä sais 4 erilaista blisuissa ja 5 lisää laatikossa?
Kentällä saa olla kaksoiskappaleita jopa turnauksissa... Ainakin sen käsityksen sain (jokin liian hieno nimi) turnaussäännöistä.
Mutta kuka haluaisi 5 samanlaista voracioussia kun niitä sais 4 erilaista blisuissa ja 5 lisää laatikossa?
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
-
*marsumies*
Ja sit vielä yksi kysymys eli miten hankitte omat figunne tilaateko vai onko jossain lähellänenne kauppa josta hankki kyseiset figut ja mien rachamin figujen hankinta onnistuu pääkaupunkiseudulla(en tiedä yhtään kauppaa jossa näitä kyseisiä figuja myytäisiin tai sitten minulla on silmät perseessä)
Kukaan ei ole täydellinen,minustakin puuttuvat vain kaikki virheet
Suomessa Rackhamin figuja ei taida saada muuten kuin tilaamalla Sotataidosta.*marsumies* kirjoitti:Ja sit vielä yksi kysymys eli miten hankitte omat figunne tilaateko vai onko jossain lähellänenne kauppa josta hankki kyseiset figut ja mien rachamin figujen hankinta onnistuu pääkaupunkiseudulla(en tiedä yhtään kauppaa jossa näitä kyseisiä figuja myytäisiin tai sitten minulla on silmät perseessä)
Kröhömm.
Olenpas kirjoittanut aiheesta artikkelin, joka näkyy mm. etusivulla...
http://www.sotavasara.net/articles.php? ... l&show=246
Olenpas kirjoittanut aiheesta artikkelin, joka näkyy mm. etusivulla...
http://www.sotavasara.net/articles.php? ... l&show=246
Turnauspeleissä samat statit omaavia figuja saa yleisen säännön mukaan olla samaan aikaan pöydällä sen verran mitä eri figuja on Rackhamilla tarjottavana. Figujen EI tarvitse välttämättä olla erilaisia, mutta ne tulee pystyä erottamaan toisistaan
Esim. itselläni on 12 dirz kloonia pelkillä blistereillä (vain 1 blisteri olemassa) ostettuna - periaatteessa siis vain 3 erilaista mallityyppiä. Turnauksessa voin käyttää silti näistä 8:aa, kunhan nämä figut selvästi erottuvat toisistaan esim. väritykseltään tai beissimerkinnöistään.
Konfronetissä pääsee alkuun armeijan rakenteen kanssa. Figujen tilaamisen kanssa pääset helpoimmalla kun tilaat sotataidosta (joko kotiisi tai ilman postikuluja Helsingin miniturnauksiin). Muita mahdollisuuksia on osallistua kuukauden-parin välein järjestettäviin kimppatilauksiin Rackham VPC:stä (kts. konfronet) tai jos omistat luottokortin ja tilaat yli 100 €:lla, niin kannattaa tehdä tilaus itse Rackham VPC:hen.
Esim. itselläni on 12 dirz kloonia pelkillä blistereillä (vain 1 blisteri olemassa) ostettuna - periaatteessa siis vain 3 erilaista mallityyppiä. Turnauksessa voin käyttää silti näistä 8:aa, kunhan nämä figut selvästi erottuvat toisistaan esim. väritykseltään tai beissimerkinnöistään.
Konfronetissä pääsee alkuun armeijan rakenteen kanssa. Figujen tilaamisen kanssa pääset helpoimmalla kun tilaat sotataidosta (joko kotiisi tai ilman postikuluja Helsingin miniturnauksiin). Muita mahdollisuuksia on osallistua kuukauden-parin välein järjestettäviin kimppatilauksiin Rackham VPC:stä (kts. konfronet) tai jos omistat luottokortin ja tilaat yli 100 €:lla, niin kannattaa tehdä tilaus itse Rackham VPC:hen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!