Extra armour turnauksissa
-
Chaplain Lufianus
Extra armour turnauksissa
En tiedä pitäisikö tämän tulla tänne mutta en keksi mihin muuhunkaan sen voisi lähettää.Eli miten "virallisissa" turnauksissa
noi rhinojen(ja muiden koneiden) extra armour näkyy ,eli pitääkö se konvertata jotenkin vai kelpaako se sellaisenaan kun paketista
tulee.Jos pitää,niin mistä sen voisi tehdä?
noi rhinojen(ja muiden koneiden) extra armour näkyy ,eli pitääkö se konvertata jotenkin vai kelpaako se sellaisenaan kun paketista
"To admit defeat is blashpheme againts the Emperor"
Extra armourin "wysiwyg":stä ei varmaan kukaan ala nillittämään vaikkei sitä näkyvästi olisi tehty mitenkään, mutta jos haluat sen näkymään, on kätevin tapa ehkä styreenilevy (plasticard), jota saa askartelukaupoista.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Re: Extra armour turnauksissa
Ei ole koskaan kukaan tämän perään huudellut. Kerro vastustajallesi asiasta kuitenkin etukäteen.Chaplain Lufianus kirjoitti:En tiedä pitäisikö tämän tulla tänne mutta en keksi mihin muuhunkaan sen voisi lähettää.Eli miten "virallisissa" turnauksissa
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
-
Snowtrooper
Olenko ainoasti ainoa joka vaatii ja tekee Extra Armoureita tankeille? Plasticardista on jo Dreadnought, Rhino ja pari Leman Russia saaneet lisäpanssaria pintaansa. Poikkeus tästä on tietenkin tankit joilla lisäpanssarointi tulee vakiona (kuten Land Raider Crusaderer).
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Itse en vaadi mutta ajattelin drediini ja vindikseeni sellaiset tosiaan plasticardista taiteilla. Onhan se aina hienompaa kun on sekin wysiwyggiä sitten ja erottuupahan muista vastaavista vehkeistä.Tybraal kirjoitti:Olenko ainoasti ainoa joka vaatii ja tekee Extra Armoureita tankeille? Plasticardista on jo Dreadnought, Rhino ja pari Leman Russia saaneet lisäpanssaria pintaansa. Poikkeus tästä on tietenkin tankit joilla lisäpanssarointi tulee vakiona (kuten Land Raider Crusaderer).
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
-
Chaplain Lufianus
no entäs WH:n exorcist johon ei oikein sovi mitkään omat sovellutukset (siis se piano malli: http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10 ). siis olisi aika tyhmän näköinen jos noihin ikoneiden päälle tunki si jotain shiittiä.Pariah kirjoitti:Minä en hyväksyisi modelia joka ei ole wysiwyg, ei sen ekstra-armorin väsääminen niin vaikeaa pitäisi olla.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
Ei siihen päälle tarvitse laittaa mitään, vaan alle. Esim. tuon ovilogon alle voisi laitta muovilevyä, kuten takaovelle ja urkujen viereiselle pinnalle.janojussi kirjoitti:no entäs WH:n exorcist johon ei oikein sovi mitkään omat sovellutukset (siis se piano malli: http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=10 ). siis olisi aika tyhmän näköinen jos noihin ikoneiden päälle tunki si jotain shiittiä.Pariah kirjoitti:Minä en hyväksyisi modelia joka ei ole wysiwyg, ei sen ekstra-armorin väsääminen niin vaikeaa pitäisi olla.
Tuo Exorcist on siitä mielenkiintoinen tapaus että nuo metallilaatat tuovat jo valmiiksi sen extra-armorin vaatiman "ylimääräisen" panssaroinnin, itse en tuohon modeliin enää lisäisi kuin mahdollisesti savupiippujen varteen hieman lisäpanssaria jos EA:a haluaisin käyttää.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Hyvänä tavoitteena Extra Armorin modelointiin pitäisin tuollaista määrää lisapanssaria.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Ihan samalle tuo minun silmääni perus ruumisarkun kanssa näyttää... Kuka niiden variantteja muutenkaan kykenee tunnistamaan. :PPariah kirjoitti:Hyvänä tavoitteena Extra Armorin modelointiin pitäisin tuollaista määrää lisapanssaria.
Eipä tulisi mieleenikään lähteä tärvelemään figujani jollain itse kyhätyillä panssareilla, ellen nyt sitten örkkivehjettä tekisi. (Toki, jos lahjat riittävät vääntämään hyvää jälkeä, niin mikäpä ettei sitten.)
Minä kyllä pokkana väitän, että minun russeihini ne lisäpellit on laitettu sisäpuolelle, ja jos joku ei sen takia kanssani pelaa, niin enpä paljoa usko menettäväni. (Toisaalta epäilen, etteivät minun turreteilla varustetut lantikkani, kahdella jalalla kävelevät defilerini, IG battlesuittini tai muukaan kalusto sitten kelpaa, jos noin tarkaksi menee. :) Minä olen aina ollut sillä kannalla, että kokonaisuudeltaan tyylikäs modeli menee ohi noista wargearien näperryksistä. Jos lisäpelti näyttää hyvältä, minulle on ihan sama, onko vehkeellä sitä listassa vai ei, kunhan minulle ennen kyseisen vehkeen ampumista asia kerrotaan.
Lähinnä minua kiinnostaa, että aseet ovat pääpiirteittäin oikeat, vehje on karkeasti oikean kokoinen, ja selvästi erotettavissa muista erityypin vehkeistä. En muista kohdanneeni yhtään vastustajaa turnauksissa, joka olisi kiukutellut tuommoisista asioista, kunhan tosiaan ajoneuvon tyypin ja aseet tunnistaa kertavilkaisulla. Kaiken muun osaa kyllä varmistaa kysymällä. (En kylä ole GW:n turnauksissa kiertänyt, joten en tiedä vaativatko siellä jotain 25e maksavia erikoisovia, että saa extra armouria käyttää...)
Toki hyvin konvertoidut extra armourit voivat näyttää hienolta ja samoin arvostan tietenkin koko armijan huolellista WYSIWYG:iä, mutta kyllä hommasta minusta menee järki, jos sitä aletaan jokaiselta vaatimaan. Mielestäni on parasta olla tyytyväinen, kun saa edes maalatun armeijan vastaansa.
Nyt on kyllä pakko niuhottaa, edes kerran: Onko asiassa enemmän järkeä jos näitä ei vaadita kaikilta? Näen jo silmissäni turnausjulisteet: "Tuomari arpoo kymmenen pelaajaa joiden WYSIWYG:it arvioidaan".Teräratas kirjoitti:Toki hyvin konvertoidut extra armourit voivat näyttää hienolta ja samoin arvostan tietenkin koko armijan huolellista WYSIWYG:iä, mutta kyllä hommasta minusta menee järki, jos sitä aletaan jokaiselta vaatimaan. Mielestäni on parasta olla tyytyväinen, kun saa edes maalatun armeijan vastaansa.
Muutenkin mielestäni maalaamattomat armeijat eivät kuulu turnauksiin. Ikävät ihmiset taitavat kuulua olennaisena osana turnauksiin joten niitä en uskalla kieltää, mutta olen aina ilahtunut kun turnaukseen on säädetty maalaus-, fluffi- ja herrasmiespisteitä.
Turnauksissa kun extra armoroidut vehkeet ilman lisälevyjä on niin vakiokamaa... Sitähän voisi ryhtyä vaatimaan että ILMAN extraa panssarointi olisi ohennettua!

Jos tästä sitten lähdetään vikisemään, niin entäs sitten jos ON tehnyt/ostanut erillisen EAn, eikä sitten jostain syystä käytäkkään sitä. Olisiko se sitten pakko olla modelilla ostettuna?
Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä turnauksessa joku tuollaisella Pariah-linjalla.. Nimittäin tulevassa armeijassani on 6 vehicleä extra armorilla jota ei ole erikseen modelattu
Jokatapauksessa extra armorille voidaan keksiä monen monta eri selitystä miksi sitä ei ole erillisesti näkyvissä.. Esim. paremmat materiaalit, mainittu sisäpuolella vahvikkeet, yms yms yms.
Itse ainakin olen aina käsittänyt niin että GWn peleissä on tarkoitus olla aika paljon joustavuutta figujen osalta. Ei ymmärrä mitä järkeä sitä on vanne kireällä lähteä liikenteeseen...
VDR on hieman eri asia kuin normifigut. Mokoma on tiettävästi kaikissa turnauksissa kielletty, niin on varsin turha sillä lähteä perustelemaanDracheny kirjoitti:Kuitenkin EA tulisi erottaa selvästi (ks. Vechicle Design Rules)
Jos tästä sitten lähdetään vikisemään, niin entäs sitten jos ON tehnyt/ostanut erillisen EAn, eikä sitten jostain syystä käytäkkään sitä. Olisiko se sitten pakko olla modelilla ostettuna?
Olisi mielenkiintoista kyllä nähdä turnauksessa joku tuollaisella Pariah-linjalla.. Nimittäin tulevassa armeijassani on 6 vehicleä extra armorilla jota ei ole erikseen modelattu
Jokatapauksessa extra armorille voidaan keksiä monen monta eri selitystä miksi sitä ei ole erillisesti näkyvissä.. Esim. paremmat materiaalit, mainittu sisäpuolella vahvikkeet, yms yms yms.
Itse ainakin olen aina käsittänyt niin että GWn peleissä on tarkoitus olla aika paljon joustavuutta figujen osalta. Ei ymmärrä mitä järkeä sitä on vanne kireällä lähteä liikenteeseen...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"