Basejä (alustoja)
Basejä (alustoja)
Baset, ja niiden konfaus
Mistä materiaalista, ja vaihtoehtoisesti, mistä kodin "yleis"-tavaroista, saisi tehtyä yviä alustoja, niin isoja maisemia, kuin normis troopejakin, varten? Siis, mistä sinä teet omat "konvertatut" alustasi, ostamatta valmiita minien alustoja?
Edit. Jos joku on ostanut normaalija troopin kokoisia Gw:n base pusseja, voisiko hän kertoa minulle, kuinka monta basea, pussissa on? Gw:n online shop, tai saati sitten fantsupelien nettikauppa, ei määrää kerro.
Edit 2. Entä sitten koristelu? Miten teette mahdollisimman hienon basen, omilla konfeilla. Suurin piirtein siis. Itse olen munannut miljoonat baset, ja nyt olisi korkea aika saada edes pientä vinkkiä, millä tekniikoilla saisin hyvät basit. Aiheena tietenkin konfaus, koska kuka vaan, voi ostaa flokit, kivet, extrat, ja liimata maalata.
Kitos, kettu kuittaa!
Mistä materiaalista, ja vaihtoehtoisesti, mistä kodin "yleis"-tavaroista, saisi tehtyä yviä alustoja, niin isoja maisemia, kuin normis troopejakin, varten? Siis, mistä sinä teet omat "konvertatut" alustasi, ostamatta valmiita minien alustoja?
Edit. Jos joku on ostanut normaalija troopin kokoisia Gw:n base pusseja, voisiko hän kertoa minulle, kuinka monta basea, pussissa on? Gw:n online shop, tai saati sitten fantsupelien nettikauppa, ei määrää kerro.
Edit 2. Entä sitten koristelu? Miten teette mahdollisimman hienon basen, omilla konfeilla. Suurin piirtein siis. Itse olen munannut miljoonat baset, ja nyt olisi korkea aika saada edes pientä vinkkiä, millä tekniikoilla saisin hyvät basit. Aiheena tietenkin konfaus, koska kuka vaan, voi ostaa flokit, kivet, extrat, ja liimata maalata.
Kitos, kettu kuittaa!
Viimeksi muokannut Julle7, Su 06.11.2005 00:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Julle-
-
Goblinisti
- Viesti:
Baseja pussissa tulee keskiverrolle Kauko Konffaajalle loppuelämän tarpeiksi. Itse ostin aikoinaan kaksi pussia 25mm:n ja yhden 20mm:n alustoja ja vaikka kokonaan itse skulptattu armeija alkaa jo olla kasassa alustoja pyörii vielä nurkissa. Huomaa, että olen heittänyt menemään vinon pinon stressileluina käytettyjä rikkijärsimiäni alustoja, liimojen ja muiden tököttien pilaamia vänkyröitä, sekä rumia, pian kokoon kuivuvista aineista kasaan koottujen rumilusten alla olleita alustoja, joita en ole viitsinyt/jaksanut/vaivautunut/huomannut/viitsinyt kunnostaa. Eli kyllä niissä säkeissä alustoja riittää. 40mm:n baseja tulee luonnollisesti hieman vähemmän, mutta ihan riittävästi niitäkin.
50mm:n alustat teetin isän työpaikalla ruostumattomasta teräksestä. Tuo paperimassasta tehdylle plagueriderille ihmeesti painoa. Vanerista olen tehnyt yhden alustan sotakoneelle ja nimim. Warpin luona olen nähnyt pahvisia lätysköjä, joita en voi parhaalla tahdollakaan suositella.
50mm:n alustat teetin isän työpaikalla ruostumattomasta teräksestä. Tuo paperimassasta tehdylle plagueriderille ihmeesti painoa. Vanerista olen tehnyt yhden alustan sotakoneelle ja nimim. Warpin luona olen nähnyt pahvisia lätysköjä, joita en voi parhaalla tahdollakaan suositella.
Viimeksi muokannut Goblinisti, Ma 07.11.2005 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokeilin itse pahvii, metalliin ja puuhun, ja mistään niistä ei tullut miluisen, tuntuisia, painoisia, näköisiä. Netissä ole törmännyt aikas tyylikkäisiin ratkaisuihin, joista en ole varma, mitä materiaalia on käytetty, mutta itse knofattuja ne olivat. Luulisin että jostain pannunalusesta ne olivat.
Kisää reploja kiitos! Omat ratkaisut, sekä auttavat muita, että kertovat muille mistä tulee hyviä. Ja kiitos IceCubelle ja Goblinistille näistä GW:n alusta tiedoista, menenkin jo heti maanantaina töiden jälkeen hankkimaan omani.
Lisä Edit. Entä sitten koristelu? Miten teette mahdollisimman hienon basen, omilla konfeilla. Suurin piirtein siis. Itse olen munannut miljoonat baset, ja nyt olisi korkea aika saada edes pientä vinkkiä, millä tekniikoilla saisin hyvät basit. Aiheena tietenkin konfaus, koska kuka vaan, voi ostaa flokit, kivet, extrat, ja liimata maalata.
Kisää reploja kiitos! Omat ratkaisut, sekä auttavat muita, että kertovat muille mistä tulee hyviä. Ja kiitos IceCubelle ja Goblinistille näistä GW:n alusta tiedoista, menenkin jo heti maanantaina töiden jälkeen hankkimaan omani.
Lisä Edit. Entä sitten koristelu? Miten teette mahdollisimman hienon basen, omilla konfeilla. Suurin piirtein siis. Itse olen munannut miljoonat baset, ja nyt olisi korkea aika saada edes pientä vinkkiä, millä tekniikoilla saisin hyvät basit. Aiheena tietenkin konfaus, koska kuka vaan, voi ostaa flokit, kivet, extrat, ja liimata maalata.
-Julle-
Siis ajattelit konvata omat basesi? Täh?
Nyt meni kyllä vähän ohi. No helppoa lunta saa kun sekoittaa ruokasoodaa pva-liimaa ja vähän vettä.
Mutta siis mitä meinasit tuolla konvaamisella, meni yli tajunnan.
Edit: Hyviä konffeja on monia. Itse yleensä laitan omat konffini sinne config kansioon siellä beissin kansiossa. Kannattaa scriptailla sinne minkä värisen beissin haluaa jne. Ja jos haluaa jtn erikoisempaa niin tekstuurit ja muut. Ei nyt tullut mieleen mitään hyviä konffeja mutta koita itse etsiä.
;)
Nyt meni kyllä vähän ohi. No helppoa lunta saa kun sekoittaa ruokasoodaa pva-liimaa ja vähän vettä.
Mutta siis mitä meinasit tuolla konvaamisella, meni yli tajunnan.
Edit: Hyviä konffeja on monia. Itse yleensä laitan omat konffini sinne config kansioon siellä beissin kansiossa. Kannattaa scriptailla sinne minkä värisen beissin haluaa jne. Ja jos haluaa jtn erikoisempaa niin tekstuurit ja muut. Ei nyt tullut mieleen mitään hyviä konffeja mutta koita itse etsiä.
;)
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Eikö siis mitä meinaat alustojen konvaamisellla? Esimerkkejä esimerkkejä. Aiotko leikata alustasi puoliksi vai, kaivertaa niihin haltiariimuja? Siis minkälaisia vinkkejä kaipaat? Voisit siis selittää asian selvemmin.
Ja tuo config oli ihan puhdasta ironiaa.
Jos itse alustojen tekemiseen tarvit vinkkejä, niin parhaimmat itsetehdyt alustat saat Gw:n kuuluisasta plasticardista jota saa mm. teollisuusetolasta ja jopa k raudoista. Millin paksusesta levystä saa tehtyä ihan upeat beissit tankeille ja muille.
Ja tuo config oli ihan puhdasta ironiaa.
Jos itse alustojen tekemiseen tarvit vinkkejä, niin parhaimmat itsetehdyt alustat saat Gw:n kuuluisasta plasticardista jota saa mm. teollisuusetolasta ja jopa k raudoista. Millin paksusesta levystä saa tehtyä ihan upeat beissit tankeille ja muille.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Meinaatko yksinkertasesti sitä, miten saat armeijallesi hienot alustat helposti ostamatta mitään?
Anna tosiaan vähän vinkkiä: Mikä armeija, mikä tyyli, mahdollisesti vaikka referenssikuvia? Kunhan pikkasen tarkennat, niin voin vaikka auttaakin, siihen asti kirjo on liian lavea, ja en jostain syystä viitsi alkaa selostamaan kaikkia mahdollisia basevaihtoehtoja kaikille eri armeijoille.
Anna tosiaan vähän vinkkiä: Mikä armeija, mikä tyyli, mahdollisesti vaikka referenssikuvia? Kunhan pikkasen tarkennat, niin voin vaikka auttaakin, siihen asti kirjo on liian lavea, ja en jostain syystä viitsi alkaa selostamaan kaikkia mahdollisia basevaihtoehtoja kaikille eri armeijoille.
huh
herranjumala ihmiset ovat vajaita
kyllähän tuosta nyt selvää sai.
Ihan käteviä basejahan saa vaikka metallisesta limonaadi tölkistä. Hieman kun leikkelee, liimaa ja pikkase jotain greenstaffia plus ruohot ja hiekat päälle nii avot. Esimerkiksi kokis tölkin pohja on kupera joka tekee siitä melko erikoisen.
Pitää vaa varoa, kun peltin kulmat tahtoo tehdä melko helposti haavoja sormiin.
kyllähän tuosta nyt selvää sai.
Ihan käteviä basejahan saa vaikka metallisesta limonaadi tölkistä. Hieman kun leikkelee, liimaa ja pikkase jotain greenstaffia plus ruohot ja hiekat päälle nii avot. Esimerkiksi kokis tölkin pohja on kupera joka tekee siitä melko erikoisen.
Pitää vaa varoa, kun peltin kulmat tahtoo tehdä melko helposti haavoja sormiin.
-
Goblinisti
- Viesti:
Vaikuttaisi aika vahvasti korkilta. En siis tarkoita mitään kokisputelin korkkeja, vaan korkkia. Olettaakseni kohtalaisen helppoa veisteltävää, mutta hinnasta en tiedä mitään. Käytetään tosiaan pannunalusina, joten luulisi löytyvän jokaiselta taloustarvikeosastolta.Julle7 kirjoitti:Kokeilin itse pahvii, metalliin ja puuhun, ja mistään niistä ei tullut miluisen, tuntuisia, painoisia, näköisiä. Netissä ole törmännyt aikas tyylikkäisiin ratkaisuihin, joista en ole varma, mitä materiaalia on käytetty, mutta itse knofattuja ne olivat. Luulisin että jostain pannunalusesta ne olivat.
Kiitos Goblinisti ja Synkedarn, kiitos! Te olitte valitettavasti ainoat oma aloitteiset ihmiset. Nykyääm pitää jopa oma kohtaisiibn kysymyksiin, ohjata toisia kädestä pitäen. Kiitän!
Kysyin IMO aikas selvästi, miten juuri sinä, teet omat baset hienoiksi, tai ihan vaan pohjat. Joten onko sillä nyt väliä mitä minulla on, jos kysyn teiltä. Haluaisin painoittaa koristelu puolta. Siis miten juuri sinä, ihan itse, koristelet OMAT basesi?
Kysyin IMO aikas selvästi, miten juuri sinä, teet omat baset hienoiksi, tai ihan vaan pohjat. Joten onko sillä nyt väliä mitä minulla on, jos kysyn teiltä. Haluaisin painoittaa koristelu puolta. Siis miten juuri sinä, ihan itse, koristelet OMAT basesi?
-Julle-
Kuin sen nyt ottaa. Kun kysyt, "miten tehdään hienoja baseja", voisin kyllä neuvoa varmaankin 20 erilaista beissiä. Ei vaan viitsi - kaikista tulee paljon tekstiä, ja siispä liikaa kirjotettavaa.Julle7 kirjoitti: Nykyääm pitää jopa oma kohtaisiibn kysymyksiin, ohjata toisia kädestä pitäen. Kiitän!
Jos olisit kysynyt vaikkapa "minkälaiset baset tekisin mun Confrontatiojn-porukalle? Ajattelin jotain sellasta, kuten Rackhamilla, eli jotain kiveä + vihreää mössöä, niin miten tekisin?", niin olisinpa heti osannut neuvoa. Yksinkertaisesti kannattaa hamstrata korkit viinipuloista & vastaavista, joista sitten voikin veistellä ohuita siivuja. Tuloksena vaikka jotain tällaista.
Yhtälaila olisit voinut kysyä, miten tekisit cityfight-tyylin beissit sun tyranidiarmeijalle. Tällöin olisin (tai muut olisivat) neuvoneet juuri niitä varten. Tyranidiarmeijaa beissaavalle kun tuskin on paljoa iloa siitä, kuinka teen kivi+turffibeissini, right?
Koitan siis sanoa sitä, että mikäli kysyt pientä kysymystä, kannattaa ylimääräistä informaatiota hieman rajata pois. Mitä järkeä olisi kirjoittaa viis sivua juttua aiheesta, kun oleellista asiaa on vain parin rivin verran?
-
Goblinisti
- Viesti:
Asia vilipitön. On ilo auttaa.Outo olio kirjoitti:Kiitos Goblinisti...
Nurgle armeijalleni olen tykästynyt käyttämään seuraavaa reseptiä:Hassu otus kirjoitti:Kysyin IMO aikas selvästi, miten juuri sinä, teet omat baset hienoiksi, tai ihan vaan pohjat. Joten onko sillä nyt väliä mitä minulla on, jos kysyn teiltä. Haluaisin painoittaa koristelu puolta. Siis miten juuri sinä, ihan itse, koristelet OMAT basesi?
Ensin koko lätty erikeepperoidaann reunoja lukkunottamatta ja dipataan muoviseen keksipurkkiin, jossa on sellaista pientä hiekkaa, vähän isompia sattumia ja Erikeepperin ja hiekan seoksesta johtuvia klimppejä, sekä männyn neulasien pätkiä ja muuta skeidaa, en ole turhan kranttu.
Tämän kuivuttua sivelen koko lätyn reunoja myöten Bestial Brownilla ja annan jälleen kuivua. Sitten annan jälleen kuivua ja teen omatekoisen inkin mustasta maalista, vedestä saippuasta ja sivelen ruskean alustan päältä sillä. Koska on kotitekoista, ei kiillä vaikka niin voisi luulla.
Sitten tuleekin hauskin kohta. Otan erikeepperiä paletilleni ja pistelen lätkän täyteen pieniä täpliä, joihin pistän tuppoja GW:n ruohoa ja inkkaan tämänkin. Osaan täplistä pistän kuitenkin basilikan ja oreganon sekoitusta esittämään syksyn pudonneita lehtiä/aluskasvillisuutta/jotain.
Gobboni saavat kuitenkin basensa tällä taktiikalla:
Ensin koko lätty erikeepperoidaann reunoja lukkunottamatta ja dipataan muoviseen keksipurkkiin, jossa on sellaista pientä hiekkaa, vähän isompia sattumia ja Erikeepperin ja hiekan seoksesta johtuvia klimppejä, sekä männyn neulasien pätkiä ja muuta skeidaa, en ole turhan kranttu.
Tämän kuivuttua sivelen koko lätyn reunoja myöten Dark Angels Greenillä ja annan jälleen kuivua. Sitten kuivaharjaan hiekan Goblin Greenillä ja Teen DAGreenistä omaa inkkiä, jolla sivelen alustan.
Sitten tuleekin hauskin kohta. Otan erikeepperiä paletilleni ja pistelen lätkän täyteen pieniä täpliä, joihin pistän tuppoja GW:n ruohoa ja inkkaan tämänkin. Osaan täplistä pistän kuitenkin basilikan ja oreganon sekoitusta esittämään syksyn pudonneita lehtiä/aluskasvillisuutta/jotain. Lehdetkaipaavat pientä DAGreen-inkkausta, jotteivat ihan silmille hyppää.
Lisäksi mikäli suurehkolle alustalle jää paljon tyhjää tilaa, voi sen kulmalle pistää Sotataidon kumisen palmun hieman kallelleen figun yläpuolelle. Luo mahtavan vaikutelman puisesta tropiikista, varsinkin jos yksikössä on monta palmullista figua.
Viimeksi muokannut Goblinisti, Ke 09.11.2005 16:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Minä olen tässä joku aika sitten tehnyt puusta dioraama baseja(sorvatut reunat ja lakat sunmuut) (lähes yhtä hienoja kuin: http://www.woodenbases.com)
Sitten niihin kalliota korkista/kaarnasta, romua ylijäämä ukoista, woodland scenicsin foliagea yms. ja oreganoa/basilikaa lehdiksi.
Sitten niihin kalliota korkista/kaarnasta, romua ylijäämä ukoista, woodland scenicsin foliagea yms. ja oreganoa/basilikaa lehdiksi.
Näin ihan sivukysymyksenä (kun en viitsi uutta aihetta aloittaa) noista erikseen myytävistä beisseistä: Vilkaiskaapas tänne ja kertokaa minulle, mitkä noista ovat
a) normaaleja 40K:n jalkaväkibeissejä (25mm)
b) swarmi/terminaattori/muu isompi juttu -beissejä (40mm)
c) isoja heavy weapon team -beissejä (60mm),
ja tarkalleen kuinka monta beissiä tulee missäkin tuotteessa.
Kiitän.
a) normaaleja 40K:n jalkaväkibeissejä (25mm)
b) swarmi/terminaattori/muu isompi juttu -beissejä (40mm)
c) isoja heavy weapon team -beissejä (60mm),
ja tarkalleen kuinka monta beissiä tulee missäkin tuotteessa.
Kiitän.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
lisää
Tää ei ole mun oma menetelmä mutta kaverilta oppinu:
Limainen tai vetinen base:
Pohjamaalaa base sinisellä/vihreällä tai muulla värillä. Sitten liimaat figuurin kohdilleen.
Sen jälkeen levitä RUNSAASTI, n. sentin tai puolen sentin kerros erikeepperiä alustan päälle, reunoja myöten. Anna kuivua, niin että erikeepper tulee läpinäkuultavaksi.
Sen jälkeen lakkaat sen, jolloin siitä tulee kiiltävä.
Lisäefektiksi voit muotoilla erikeepperistä aaltoja tai roiskeita. Lisäksi tulee hieno jos lisäät kiviä tai muuta härpäkettä beissiin.
Lisäksi suosittelen myös toistavan äskeisen figun jalkoihin jotta tulisi roiske-efekti.
ja hiano tulee jos kunnolla tekee
Pohjamaalaa base sinisellä/vihreällä tai muulla värillä. Sitten liimaat figuurin kohdilleen.
Sen jälkeen levitä RUNSAASTI, n. sentin tai puolen sentin kerros erikeepperiä alustan päälle, reunoja myöten. Anna kuivua, niin että erikeepper tulee läpinäkuultavaksi.
Lisäefektiksi voit muotoilla erikeepperistä aaltoja tai roiskeita. Lisäksi tulee hieno jos lisäät kiviä tai muuta härpäkettä beissiin.
Lisäksi suosittelen myös toistavan äskeisen figun jalkoihin jotta tulisi roiske-efekti.
Re: lisää
tolla tekniikalla sais tehtyä aika hauskoja faba squadeja, tekee jotain uima altaita että laittaa reunimmaisiin jotain tiili muureja ja muihin sitä erikeeperiä, miltähän tämä näyttäis...?Synkedam kirjoitti:Tää ei ole mun oma menetelmä mutta kaverilta oppinu:
-
Goblinisti
- Viesti:
Lisäksi se veden pohja kannattaa maalata jollain sinisellä/vihreällä ja pistää ´keepperi parissa kerroksessa, musta vesi on nääs aika ankean näköistä. Itse olen tehnyt tällä tekniikalla snottareilleni baseihin kaikenlaista suota ja vesistöä.
Viimeksi muokannut Goblinisti, Ke 09.11.2005 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.