aloittelija kysyy chaos marineiden taktiikoista..........
aloittelija kysyy chaos marineiden taktiikoista..........
joo mä haluisin vaan tietää vähän pelitaktiikoita chaos space marineille. et onko parempi pelata suoraan hyökkäävää peliä vai puolustavaa...... ja kuinka monen pisteen armeija kannattaa suurinpiirtein kerätä???
Yleensä pelataan 1,5K pelejä. Tosin alussa kannattaa kokeilla pienempiä, 400-600 pisteen pelejä.
Riippuu mitä itse haluat. Kaamoksella kun on rahkeitra kaikkeen, sekä heavy shootaan että täysillä päälle lähikseen. Tosin listassa on hyvä olla kumpaakin.
Ammuntaan parhaita ovat oblikset, havocit ( tavalliset ja slaanehsin merkatut ) sekä ajokit. Käytettävä aseistus tietty riippuu vastustajasta.
Lähiksessä Khornen joukot ( berzut, Demoniprinssi ja dredi ) ovat kovia. Yleensäkkin demonit ovat lähiksen kuninkaita kaaoksen riveissä, invusave auttaa pitkälle.
Kokeile parilla erilaisella listalla että mikä sopii juuri sinun tyyliisi ja kokeile vaikka Sotun Jumalallista Haku toimintoa niin saat hiottua pelisi täydelliseksi.
Riippuu mitä itse haluat. Kaamoksella kun on rahkeitra kaikkeen, sekä heavy shootaan että täysillä päälle lähikseen. Tosin listassa on hyvä olla kumpaakin.
Ammuntaan parhaita ovat oblikset, havocit ( tavalliset ja slaanehsin merkatut ) sekä ajokit. Käytettävä aseistus tietty riippuu vastustajasta.
Lähiksessä Khornen joukot ( berzut, Demoniprinssi ja dredi ) ovat kovia. Yleensäkkin demonit ovat lähiksen kuninkaita kaaoksen riveissä, invusave auttaa pitkälle.
Kokeile parilla erilaisella listalla että mikä sopii juuri sinun tyyliisi ja kokeile vaikka Sotun Jumalallista Haku toimintoa niin saat hiottua pelisi täydelliseksi.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- Lihamestari
Re: aloittelija kysyy chaos marineiden taktiikoista.........
Niin suuri kunnes innostus/rahat loppuvat kesken.ipazone kirjoitti: kuinka monen pisteen armeija kannattaa suurinpiirtein kerätä???
Viimeksi muokannut Lihamestari, Ti 01.11.2005 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
entäs sitte ne chaoksen merkit...
pystynkö siis käyttään mitä vaan legioonaa black legioonalla, jos olen vain laittanut niille mark of chaokset?
Peruslistassa (eli black legioona) voit käyttää sekaisin kaikkia merkkejä ( ottaen huomioon armeija johtajan tuomat rajoitukset ).
Millekkään yksikölle ei ole pakko ottaa merkkiä ( paitsi tietty berzerkerit, tonnipojat yms ), perusmariinit ja havokit toimivat myös ilman merkkejä. Tosin Mark of Chaos undivided pitää ne ruodussa hyvin.
Slaaneshin merkki on suosittu havokeille slaaneshin asevalikoiman vuoksi.
Millekkään yksikölle ei ole pakko ottaa merkkiä ( paitsi tietty berzerkerit, tonnipojat yms ), perusmariinit ja havokit toimivat myös ilman merkkejä. Tosin Mark of Chaos undivided pitää ne ruodussa hyvin.
Slaaneshin merkki on suosittu havokeille slaaneshin asevalikoiman vuoksi.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- Warcrafter
Ole mies ja ota kunnon lasti berserkkereitä
Ainakiin silloin kukaan ei voi juustottajaksi haukkua
Khornen heput on vaan niin mukavan impulsiivisia ja antavat (agressiivisille) tunteillensa aina vallan. Siitä ei voi seuraa muuta kuin hauskaa 
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Re: entäs sitte ne chaoksen merkit...
Kyllä, mitä tahansa yksikköä (ei siis legioonaa) kunhan kenraalilla on undivided merkki.. Jos joku muu niin sitten astuu rivalrysäännöt peliin.ipazone kirjoitti:pystynkö siis käyttään mitä vaan legioonaa black legioonalla, jos olen vain laittanut niille mark of chaokset?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Nob of the war
- Viesti:
Chaos taktiikat
Chaos on epis armeija! No... taktiikkana kaikkia heikompia armeijoita vastaan kuten (örkit[joita itse kerään], imperialguardit ja ja eldarit sekä taut sun muut.) on suora rynnäkkö kun ne on niin epiksiä! !JUUSTOJA!
ps. kerää jotain muuta...
Sakari Veli Kiviranta
- Varjonkutoja
Re: Chaos taktiikat
jaa-a... ei taida ollo kovin hyvä tuuri/pelitaito sinulla jos kaamos ryssii päälle ja voittaa örkit...Nob of the war kirjoitti:Chaos on epis armeija! No... taktiikkana kaikkia heikompia armeijoita vastaan kuten (örkit[joita itse kerään], imperialguardit ja ja eldarit sekä taut sun muut.) on suora rynnäkkö kun ne on niin epiksiä! !JUUSTOJA!
eik tuo kaamos niin ylivoimainen armeija oo...tuntuu vähän paremmalta kuin muut armyt mutta kyllä senkin saa oikeella taktiikalla alas...
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Re: aloittelija kysyy chaos marineiden taktiikoista.........
Kaaoksella kannattaa kerätä aluksi järjestelmällisesti kaikkia Force Organisation valintoja. Eli kun hankit heavy supportin niin sen jälkeen on hyvä hankkia fast attack ja eliitti. Näin pysyy armeija hyvin tasapainossa ja voit kehittää joustavampia taktiikoita.ipazone kirjoitti:joo mä haluisin vaan tietää vähän pelitaktiikoita chaos space marineille. et onko parempi pelata suoraan hyökkäävää peliä vai puolustavaa...... ja kuinka monen pisteen armeija kannattaa suurinpiirtein kerätä???
Heavy Supporttina parhaiten toimii Havoc ryhmä/ryhmät joille kannattaa hankkia pari las.canonia ja pari missile launcheria mariineja vastaan. Sekä heavy bolttereita "pehmeämpiä" kohteita vastaan sekä autokanuunoita. Autokanuunat ovat myös hyviä kevyviä ajoneuvoja vastaan(10-11 panssarit ovat suupala).
Fast Attackina toimivat hyvin Raptorit. Raptorit tuhoavat hyvin jo valmiiksi heikennettyjä vihollisia. Meltagunit raptoreilla ovat myös ikäviä vihollisen tankeille.
Trooppina aluksi kannattaa käyttää mariineja assaultaaseilla. Kaksi plasmagunia ryhmällä antavat teoreettisesti neljä mariinintappo laukausta. Jos pidät ampuvammasta armeijasta niin silloin pieniä ryhmiä raskailla-aseilla ja plasmoilla. Raskaiden aseiden hinnat ovat silloin halvempia.
Eliittinä aluksi Obliteratorit. Kahden ryhmässä ovat jo todellinen päänvaiva monipuolisen aseistuksensa puolesta. Pystyvät vaikuttamaan mihin kohteeseen tahansa. Heikkoutena ovat vihollisen las.canonit ja meltat jotka instat killaavat ne. Deep Strike kykyä kannattaa käyttää ei massa-armeijoita vastaan oman etemisen tukemiseen tai vihollisen häirintään. Massa-armeijoita vastaan ne kannattaa deployata heti aluksi antaamaan massiivisen tulivoimansa tuki tehoikkaampaan käyttöön.
HQ:na Sorcerer Wind of Chaoksella on tuhovoimainen (jos pääsee lähelle). Itse olen käyttänänyt Khornen Lordia Dark Bladellä, Daemonic Auralla & Strenghtilla, Furious Chargella, Rage of Khornella, Spiky Bitsillä sekä Plasma pistoolilla. Hyökkää Chargessa Streght kasilla 6-8 hyökkäystä. Hintaa sille tulee 175 pistettä. Voittaa mm. Dredin lähitaistellussa hikoilematta.
Tuossa oli nyt jotain pientä aloittelijalle. Toivottovasti on jotain apua.
Againts the forces of Chaos it's better to surrender earlier than later.