Laadukkaiden pensseleiden hinnoista.
- Half-breed
Laadukkaiden pensseleiden hinnoista.
Eli, kun tässä olisin ajatellut kompensoida Sjoen top 10 maalareiden loppupäässä olemista tällä, mutta tuo hinta kun vähän arvelluttaa. Kuulin tosin puskaradiosta, että tuo tulisi halvemmaksi, kuin yhtä monen laadukkaan pensselin osto erikseen. Mutta täällä Suomen takanurkilla, kun ei kunnon taidekauppoja ole ja en googlea käyttämällä löytänyt mitään apua asian tarkistamisen kanssa, niin kysyn teiltä muilta Sotulaisilta, että onko tämä nyt niin hyvä hankinta kuin luulisi?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Kiitos vastauksista etukäteen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Ei ole. Tulee halvemmaksi hankkia laadukkaampia pensseleitä yksittäin. Tuo hinta on yksi läppä.
5 sivellintä? 110 €?
Lähinnä huono vitsi. Tulee halvemmaksi tilata JENKEISTÄ posti&tullikuluineen vastaava setti Winsor & Newton Series 7 Miniatureja (pidetään maailmalla parhaimpana mahdollisena figumaalaussutina) ja Master's Brush Cleaner and Preserver -kakku sen sijaan kuin koskea tuohon ylihinnoiteltuun GW:n vitsiin.
Joo.. et saa puista penaalia gw-kuvin, mutta paljon paremmat välineet halvemmalla. Toi on esimerkki huippulaadusta, mutta paljon järkevämmässä hintaluokassa pääset, kun ostat sotataidosta Em4:n kolinskyjä - jotka päihittävät GW:n versiot myöskin 6-0 ja hinta-laatusuhde on parempi. Vaikka nuo W&NS7m:t loistavia suteja ovatkin (omistan 2, enkä kadu sijoitusta yhtään), ei niitä kannata välttämättä lähteä hankkimaan, ellet oikeasti ole valmis maksamaan ylimääräistä kuljetuskustannuksista.
Hyvät sudit eivät kuitenkaan maalaajaa tee - EricJ esimerkiksi maalaa edelleen GW:n perussudeilla. Sivellinsaippua on kuitenkin ehdottomasti järkevin ostos mitä figumaalaaja voi tehdä, sillä se pidentää siveltimien käyttöikää huomattavan paljon (4-5 kertaiseksi).
5 sivellintä? 110 €?
Lähinnä huono vitsi. Tulee halvemmaksi tilata JENKEISTÄ posti&tullikuluineen vastaava setti Winsor & Newton Series 7 Miniatureja (pidetään maailmalla parhaimpana mahdollisena figumaalaussutina) ja Master's Brush Cleaner and Preserver -kakku sen sijaan kuin koskea tuohon ylihinnoiteltuun GW:n vitsiin.
Joo.. et saa puista penaalia gw-kuvin, mutta paljon paremmat välineet halvemmalla. Toi on esimerkki huippulaadusta, mutta paljon järkevämmässä hintaluokassa pääset, kun ostat sotataidosta Em4:n kolinskyjä - jotka päihittävät GW:n versiot myöskin 6-0 ja hinta-laatusuhde on parempi. Vaikka nuo W&NS7m:t loistavia suteja ovatkin (omistan 2, enkä kadu sijoitusta yhtään), ei niitä kannata välttämättä lähteä hankkimaan, ellet oikeasti ole valmis maksamaan ylimääräistä kuljetuskustannuksista.
Hyvät sudit eivät kuitenkaan maalaajaa tee - EricJ esimerkiksi maalaa edelleen GW:n perussudeilla. Sivellinsaippua on kuitenkin ehdottomasti järkevin ostos mitä figumaalaaja voi tehdä, sillä se pidentää siveltimien käyttöikää huomattavan paljon (4-5 kertaiseksi).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ja jos todellakin noita W&N suteja kaipailet, niitä ei tarvitse edes jenkeistä lähteä kaivamaan:
http://www.artsupplies.co.uk/
Kyseisestä kaupasta löytyy myös sivellinsaippuaa, ja paljon muutakin. Tuolta ostin itse omat W&N pensselini.
http://www.artsupplies.co.uk/
Kyseisestä kaupasta löytyy myös sivellinsaippuaa, ja paljon muutakin. Tuolta ostin itse omat W&N pensselini.
"Sings we a dances of wolfs, who smells fear and slays the coward.
Sings we a dances of mans, who smells gold and slays his brother."
Sings we a dances of mans, who smells gold and slays his brother."
W&N ei muuten oo paras sivellin, joita löytyy. Ei siis ylivoimaisesti yksin paras - Tuon luokan siveltimissä alkaa jo "taiteilijan" oma mieltymys vaikuttaan siihen, mikä on hyvä ja mikä paras. Varteenotettavia vaihtoehtoja vielä Sjoki top 10-maalareiden tasolla ovat mm. 8404 Raphaelit. Näitähän löytyy Temperasta (http://www.tempera.fi) ja enpä tiedä, kuulopuheiden mukaan liikkeestä löytyisi W&N-sutejakin, nettikaupassa vaan ei näkynyt. Temperastahan löytyy sitten kaikkea muutakin, mitä nyt voikaan tulle mieleen, joten samaan pakettiin voisi niitäkin ottaa.
Toi GW:n setti tuntuu lähinnä fanboi-kaartin umpilametukselta. Kuka tosimaalari (tm) tarvitsee "bolter shell"-vesikuppia tai muuta vastaavaa? Siveltimissäkin luulen eron olevan lähinnä se, että näissä lukee "pro" eikä vaan pelkästään fine brush.
Joku jopa joskus sanoi, että mäntysuopa on parasta sivellinsaippuaa. Enpä tiedä, tosin en paljoa ihmettelisikään. Mäntysuopa kun kuitenkin on työtehoseuran tutkimusten sekä monien muiden tahojen & kokemusten perusteella erinomaista melkeen sitten mihin vaan.
Toi GW:n setti tuntuu lähinnä fanboi-kaartin umpilametukselta. Kuka tosimaalari (tm) tarvitsee "bolter shell"-vesikuppia tai muuta vastaavaa? Siveltimissäkin luulen eron olevan lähinnä se, että näissä lukee "pro" eikä vaan pelkästään fine brush.
Joku jopa joskus sanoi, että mäntysuopa on parasta sivellinsaippuaa. Enpä tiedä, tosin en paljoa ihmettelisikään. Mäntysuopa kun kuitenkin on työtehoseuran tutkimusten sekä monien muiden tahojen & kokemusten perusteella erinomaista melkeen sitten mihin vaan.
Älä vaan tilaa noita GW superpensseleitä, saat samalla hinnalla enemmän ja parempia. Itte sudin Raphael 8404 siveltimillä ja ei ole valittamista. Kärki pysyy vaikka tekee mitä vain. Synteettisten jälkeen oli vain hetki vaikeuksia tottua siihen että nuo imevät paljon maalia sisuksiinsa, joten sellaista vahinko vuotoa sattui aluksi.
Kuten Nostra sanoikin, se "pro" ja "Games Workshop" nostaa hintoja noissa välineissä.
Kuten Nostra sanoikin, se "pro" ja "Games Workshop" nostaa hintoja noissa välineissä.
- Half-breed