"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k maisemat

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Julle7

40k maisemat

Viesti Kirjoittaja Julle7 »

Heipsistä! :D

Olen monesti ollut kiinnostunut wh 40k:n useimmissa kuvissä vilkkuvista maisemoista. Eritoten, olen kiintynyt Gw:n kaikkiin bunkkeri, ja suoja rakennuksiin. Olen jopa käynyt kaupassa asti kyselemässä kaikken laisia sopivia materiaaleja, joista väsätä pienet bunkkerit. En vain tiedä mitä hittoa ne materiaalit ovat, ja mitkä ovat niiden suomenkieliset nimet?! Osaan kyllä englantia, mutta jotenkin en vaan hahmota suomennosta näille:

1. plasticard
2. foamcore
3. hardboard (tuli pahvi mieleen, mutta usein sen edessä nakyy myös MDF, joten...)
Olisi myös kiva kuulla mistä tälläisia materiaaleja löytyy.

Auttakaa jos osaatte, ja kertokaa hiukan kuinka teette itse näitä bunkkereita. Itse aloitin suunnitelut pienelle niityn nypykälle, jonka sisään on pystytetty on suoraselkäinen betoni seinämä. :D
-Julle-
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Muistelisin että ykkönen on niinkin hienostunut termi kuin "Muovilevy". Kakkonen on "Kapalevy" ja kolmonen lienee "Kuitulevy" jos en väärää tavaraa nyt mieti.
Näitä löytyy joka toisesta paskartelukaupasta sattumanvaraisesti. Jotkut kivat sedät saattavat myös pyynnöstä tilata näitä kauppaansa.

En ole tehny juurikaan 4ok maastoa, mutta Mordheimiin sitäkin enemmän.
Muovilevyä en ole käyttänyt vielä, mutta Kuitulevyä on jokaisen mordheim maastoni pohja, ja talojen seinät kapalevyä.

Kapalevy sopinee paremmin joihinkin hienompiin bunkkereihin, sen tasaisuuden sekä helpon muokattavuuden takia. Sellaisia juoksuhautoja ja muuta ränsistynyttä saakin sitten paremmin melkein pahvista. Jotkut pinnat saattaisivat saada kivan säväyksen yksipuolisesta aaltopahvista.
Eipä miulla ole tämän enempää sanottavaa näistä. Katsotaan sitten kun alat tekemään Mordheim juttuja ;)
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

plasticard
on polystyreenimuovia, samaa muovia kuin GW:n figut, lennokit yms. Voi liimata siis lennokkiliimalla. Löytyy Teollisuusetolasta, mahdollisesti askarteluliikkeistä, netistä jne.
Kakkonen on "Kapalevy"
tarkoittaa styroksilevyä, jossa ohut pahvi kummallakin puolella.
hardboard,MDF
"Kovalevy" on suomenkielinen nimi, sitä tavaraa mistä on kirjahyllyjen taustat yms tehty. Sinooperissä olen tätä nähnyt suht suolaiseen hintaan.
Julle7

Kiitos, kiitos, kiitos!

Aika ristiriitaista tietoa, mutta jos kysyn näitä kaikkia kaupoista, joissa asioin, ja luulen heidän tietävän nämä, saatan ehkä onnistuakkin. Kiitos vielä kerran, kaikille vastanneille! Jos joku omistaa vielä tietoa suht. hyvistä step by step maisemien teko ohjeista, niin kertokaas. Kiitos!
-Julle-
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

hardboard kylläkin on kovalevy. Ja muutkin lienee mainittu.
Tol Cormp Norz Norz Norz
Julle7

Ostin juuri aikas tyyristä ja turhan ohutta puristetta styroksi levyä kokeeksi. Kokeilen miten se toimii, ja voisin jopa raportoida, jos on jotain varoittamista.
-Julle-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”