"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ajatuksia&roskaa

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Cacodemoni kirjoitti:Hämäävin kuitenkin on se että lähis-armeijat on nopeempia ja liikkuvampia kuin ampuma-armeijat, tosin Dark Eldar on poikkeus mutta sekin tarvii lähitaistelua tehdäkseen tarpeeksi ruumiita.
Sanoisin, että se on kyllä jopa parempi että Dark Eldarien on hakattava pari päätä yhteen, koska muuten he olisivat 100% shooty-armeija... ja eihän se olisi kivaa. Tämä pakottaa vähän valitsemaan sekä-että armeijan, eikä vain "kaksilukuinen määrä 'Lanceja sekä saman verran Disintegratoreja". Joka olisi jo aikamoinen tylsyyden armeijamuodostuma.
Cacodemoni kirjoitti:Syy tähän on 3.edikan säännöt että jos liikut niin tulitusteho putoaa heti! Shooty-armeijat vaan jököttää paikoillaan ja tulittaa kaikkea mikä liikkuu... mistään manöövereistä on turha puhuakaan.
Entäs Tau? Eldarit? Yllämainitut Dark Eldarit? Voin ymmärtää että IG:n ei kannata liikkua kovinkaan paljon, mutta es.mes. Taun perusidea on liikkua ja tulittaa samalla. Hence, Crisis Suits ja skimmer-alukset...Voihan sitä Tau:lla myös istua jököttää paikallaan, en kiistä. Ja Fire Warrioreiden kepit ovat Rapid Fire, mutta en minä ole Tau-taktiikko...
Cacodemoni kirjoitti:Shooty-armeijan taktiikat rajoittuu siihen että mitenkä asettelet ukot pöydälle niin että ne näkee tarpeeks hyvin kaikkialle ja loppu onkin kiinni nopissa. Rhino-rushin taktiikat ei järin paljo monimutkaisempia tunnu olevan, täysillä vaan päin.
Mutta es.mes. Ulthwé-Eldarit, jossa 2x15 Black Guardian Defenderiä Platformien kanssa, sekä War Walker-ryhmä tai pari, parisen Vyper-ryhmää, ja vielä vaikkapa Falcon; niin siinä on liikkuvaa tulivoimaa. Ja jos vastustaja ryssii päälle, liikutaan pois alta. Jos vastustaja ei ryssi, liikutaan vastustajan sivuille/taakse/muuten vain hyviin asemiin.

Mutta, onhan se aina parempaa ottaa vaikkapa Wraithlord, ja vaikka Storm Guardianeja mukaan. Varmaanhan sitä voi yhden Aspect-squadin ottaa tappamatta fluffia, ja se on useimmiten Bansheet. Eli, voi sitä omata taktista ja liikkuva tulivoimaa, mutta voi sitä samalla tasapainottaa tilannetta, ja pelata sekä-että armeijaa.

Ja rush-armeijoiden suhteen sanoisin, että termi rush tarkoittaa juuri "päälle vain, pojat"-armeijaa. HtH-armeija voi lähestyä monella tapaa, sekoittaa pikkasen tykkejä mukaan, jne. Ei aina tarvitse pelata totaalista "Blood Clawsit eteen ja aivot nollille"-armeijaa (ja Make & BS eivät kommentoi tästä; kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja tämä oli vähän karikatyyrinen esimerkki), vain koska pelaa Wuffeilla. Odotas vain, niin heitän eteenne (suunnitellun) Wuffe-listani, josta puuttuisi Blood Clawit kokonaan. Ette näkisi karvaakaan niistä... Ja silti listaa on kehuttu suht. paljon. Vaikka tämä on kyllä itsensä satuttamista, niin se on fluffin vuoksi (DIY-sellaisen). Ja muutenkin en pidä siitä "one-shot-wonder"-taktiikasta jota Blood Clawsit edustavat... Mutta ei puhuta listastani nyt, vaan siitä, että jos rush on liian nollaviihdettä itselleen, niin sekoitetaan tykit & ampuvat Grey Huntersit sinne... :wink:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Aacheron kirjoitti:Sanoisin, että se on kyllä jopa parempi että Dark Eldarien on hakattava pari päätä yhteen, koska muuten he olisivat 100% shooty-armeija... ja eihän se olisi kivaa. Tämä pakottaa vähän valitsemaan sekä-että armeijan, eikä vain "kaksilukuinen määrä 'Lanceja sekä saman verran Disintegratoreja". Joka olisi jo aikamoinen tylsyyden armeijamuodostuma.
Totta puhut.
Aacheron kirjoitti: Entäs Tau? Eldarit? Yllämainitut Dark Eldarit? Voin ymmärtää että IG:n ei kannata liikkua kovinkaan paljon, mutta es.mes. Taun perusidea on liikkua ja tulittaa samalla. Hence, Crisis Suits ja skimmer-alukset...Voihan sitä Tau:lla myös istua jököttää paikallaan, en kiistä. Ja Fire Warrioreiden kepit ovat Rapid Fire, mutta en minä ole Tau-taktiikko...
Tau ja Eldar on niin onnekkaita että niillä on liiku-ammu-liiku-yksiköitä ja Eldarilla Walkereita ja WL, mutta ei niilläkään kannata liikkua jos oot jo hyvissä asemissa. Mutta kuitenkin, pahin rajoitus on se että jos sä liikut perusjampalla, niin rapid fire aseen kantama mystisesti putoaa puolella eikä kannakaan enää minnekään... kuka liikkuu FW-squadeilla tai ysikutosilla?
Aacheron kirjoitti: Mutta es.mes. Ulthwé-Eldarit, jossa 2x15 Black Guardian Defenderiä Platformien kanssa, sekä War Walker-ryhmä tai pari, parisen Vyper-ryhmää, ja vielä vaikkapa Falcon; niin siinä on liikkuvaa tulivoimaa. Ja jos vastustaja ryssii päälle, liikutaan pois alta. Jos vastustaja ei ryssi, liikutaan vastustajan sivuille/taakse/muuten vain hyviin asemiin.

Mutta, onhan se aina parempaa ottaa vaikkapa Wraithlord, ja vaikka Storm Guardianeja mukaan. Varmaanhan sitä voi yhden Aspect-squadin ottaa tappamatta fluffia, ja se on useimmiten Bansheet. Eli, voi sitä omata taktista ja liikkuva tulivoimaa, mutta voi sitä samalla tasapainottaa tilannetta, ja pelata sekä-että armeijaa.
Eldarit onnistuu hyvin yhdistämään shootya ja lähistä, ja ovat pirun nopeita vielä kaupan päälle. Yritä saavuttaa sama shooty-marineilla tai IG:llä. Ei se kannata koska tässä pelissä kannattaa minmaxata.

Aacheron kirjoitti: Ja rush-armeijoiden suhteen sanoisin, että termi rush tarkoittaa juuri "päälle vain, pojat"-armeijaa. HtH-armeija voi lähestyä monella tapaa, sekoittaa pikkasen tykkejä mukaan, jne. Ei aina tarvitse pelata totaalista "Blood Clawsit eteen ja aivot nollille"-armeijaa (ja Make & BS eivät kommentoi tästä; kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ja tämä oli vähän karikatyyrinen esimerkki), vain koska pelaa Wuffeilla. Odotas vain, niin heitän eteenne (suunnitellun) Wuffe-listani, josta puuttuisi Blood Clawit kokonaan. Ette näkisi karvaakaan niistä... Ja silti listaa on kehuttu suht. paljon. Vaikka tämä on kyllä itsensä satuttamista, niin se on fluffin vuoksi (DIY-sellaisen). Ja muutenkin en pidä siitä "one-shot-wonder"-taktiikasta jota Blood Clawsit edustavat... Mutta ei puhuta listastani nyt, vaan siitä, että jos rush on liian nollaviihdettä itselleen, niin sekoitetaan tykit & ampuvat Grey Huntersit sinne... :wink:
Tottakai armeijoista saa vaikka minkälaisia, mutta turnauksiin tehään mahdollisimman tehokkaita armeijoita, siellä sitten esiintyykin rhinorushia vaikka kuinka. Jos ampuminen ja lähis olis yhtä tehokasta, niin eikö silloin turnauksissa pitäis olla lähes yhtäpaljon ampumis- ja lähis-armeijoita, ja top 5 kanssa?
Aacheron
Viesti:

Minä olen turnauksia vastaan, periaatteesta. Ne ovat toivotonta min/maxausta, jota en siedä. Saahan sitä kilpailuhenkisesti virittää armeijaa, kunhan ei pelin hauskuus kärsi...
Cacodemoni kirjoitti:kuka liikkuu FW-squadeilla tai ysikutosilla?
Kuka harrastaa ysikutosia? En minä ainakaan... mutta Fire Warrioreilla on jo aika tehokkaat mutkat, joten vaikka ne menettävät teoriassa aika paljon dakkaa liikkuessaan, niillä on suhteessa enemmän dakkaa jäljellä kuin es.mes. ysikutosella liikuttuaan... vielä parit Karbiinit squadiin, ja ollaan sitä ihan liikuteltavia. Huomautus vielä, en ole mitenkään syvällisesti paneutunut Tau:n taktiikoihin, vedän vain "paperilta". Eli virhemarginaali on aika korkea... Taisin juuri huomata pahimman virheen: Fire Warrioreiden kanssa ei oikein voi juosta HtH:hon ampumisen jälkeen... :roll: Noh, Fire Warriorit ovat sitten poikkeus. Ei sitä kaikella kannata liikkua, sentään...
Cacodemoni kirjoitti:Eldarit onnistuu hyvin yhdistämään shootya ja lähistä, ja ovat pirun nopeita vielä kaupan päälle. Yritä saavuttaa sama shooty-marineilla...
10-man Tacit, joista 8 Bolteria, 1 Meltagun, ja yksi Vet.Sgt. Plasma pistolilla ja vaikka Power swordilla; koko hoito Rhinoon ja matkaan. Parkeerataan sopivan välimatkan päähän, ja revitään tuli irti, jonka jälkeen käsikähmään. Kuka sanoi että on pakko ampua Rapidilla tuloksen saamiseksi? Jos vielä sen jälkeen juostaan mättämään päitä yhteen, niin luulisi jo tulosta syntyvän (ellei vastassa satu olemaan Bansheet tai vastaavaa, joita päin kannattaa ampua aika hyvän satsin Heavy Bolter-kuteja). Mutta, samalla periaatteella mennään Fire Dragonien kanssa HtH:hon, eikä jäädä tuleen makaamaan (kirjaimellisesti...).

Ampuminen kun ei rajoitu Rapid Firellä päästelemiseen, vaan ihan myös pre-emptive isku ennen HtH:ta on joskus kannattavaa...

Minun Wolf-armeijani (joka varmaan ottaisi oikein olan takaa turpaan turnauksissa) on shooty-HtH hybriidi, joka käyttää Sarvikuonoja liikkumaan asemiin ennen kuin annetaan dakkan laulaa...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
ovv
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ovv »

itse pelaan sekä-että armeijlla, joka sisältää sopivasti tulivoimaa sekä tehokkaita closis-yksiköitä. ei siis shootyn mahdollisia "counter-charge"-yksiköitä, jotka ei välttämättä ole kovin tehokkaita mutta ajavat asiansa - vaan kunnolla vastustajan kimppuun käyviä jamppoja.

all-shooty tai all-hth -armeijoiden pelaaminen tuntuu tylsältä, enkä minä ainakaan jaksa pelata peliä siten, että on tasan yksi suunnitelma ja se on sitten siinä. on mukava että voi tehdä eri asioita jos siltä tuntuu. tietenkin jos vastassa on vaikkapa kokonaan ampuva armeija, niin sen tulivoima voi hyvinkin ylittää omani, mutta ei se haittaa. paitsi tietenkin jos sattuu pelaamaan melkein avoimella kentällä, joka on kovin epäedullinen sellaisessa tilanteessa.. :)
gaming since '92
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Minä olen turnauksia vastaan, periaatteesta. Ne ovat toivotonta min/maxausta, jota en siedä. Saahan sitä kilpailuhenkisesti virittää armeijaa, kunhan ei pelin hauskuus kärsi...
sinä olet näköjään päättänyt mikä tässä pelissä on hauskaa ja mikä ei. Sinulle ei ole tainnut tulla mieleen että voi olla mielenkiintoista nähdä miten itse pärjää kovaa vastustajaa vastaan. En minä ainakaan suurta nautintoa saa kun jotain lasta lyön(älkää ottako kirjaimellisesti). Mielummin pelaan vastustajaa vastaan jolla on todella kova armeija, voitto maistuu makealta ja tappio kasvattaa intoa peliin "ensikerralla näytän"-asenteen takia. Mielestäni turnauspelaaminen on juuri tämän pelin hauskuus.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

no onhan tossakin perää itse pelaan kyllä mieluummin sellasta normaalia kuin minmaxassttua armeejaa vastaan, itsekkin yritän saada mahdollisimman monipuolisen armeejan jota vastaan on hauska pelata ja sillä on hauska pelata.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Aacheron kirjoitti:Kuka harrastaa ysikutosia? En minä ainakaan...
Sä ootkin poikkeus, sä käytät muutenki 15 Guardianin ja platform squadei toisin kuin useimmat jotka käyttää 5 Guardiania ja platform.
Aacheron kirjoitti: 10-man Tacit, joista 8 Bolteria, 1 Meltagun, ja yksi Vet.Sgt. Plasma pistolilla ja vaikka Power swordilla; koko hoito Rhinoon ja matkaan. Parkeerataan sopivan välimatkan päähän, ja revitään tuli irti, jonka jälkeen käsikähmään. Kuka sanoi että on pakko ampua Rapidilla tuloksen saamiseksi? Jos vielä sen jälkeen juostaan mättämään päitä yhteen, niin luulisi jo tulosta syntyvän (ellei vastassa satu olemaan Bansheet tai vastaavaa, joita päin kannattaa ampua aika hyvän satsin Heavy Bolter-kuteja). Mutta, samalla periaatteella mennään Fire Dragonien kanssa HtH:hon, eikä jäädä tuleen makaamaan (kirjaimellisesti...).
Toi mikään shooty-marines oo. Shooty Marines on esmes. Iron Warriors joilla on 3 Predatorii ja Basiliski, 96:ia ja Venerable Dread. Semmonen armeija ei sitten liikukkaan, paitsi Venerable.
Aacheron kirjoitti: Ampuminen kun ei rajoitu Rapid Firellä päästelemiseen, vaan ihan myös pre-emptive isku ennen HtH:ta on joskus kannattavaa...
Mahdollisuus Rapide Firettää tulee kerran kahdessa pelissä, eli lähes yhtä useasti kuin Guardian Defendereille mahdollisuus ampua 'Pulteilla.
MakeH

Kuka harrastaa ysikutosia? En minä ainakaan...
oletko unohtanut että viiden miehen yksikkö on täysin fluffin mukainen, ainakin enemmän kuin 8 miehen yksikkö. 8 miestä on toki perusteltavissa tappioilla mutta kyllä 5 miestä on fluffillisesti oikein
Aacheron
Viesti:

MakeH kirjoitti:sinä olet näköjään päättänyt mikä tässä pelissä on hauskaa ja mikä ei.
Kyllä, kaikki saamme päättää mistä pidämme. Jos huomaat, niin puhuin siitä miksi minä olen turnauksia vastaan, en miksi "kaikkien tulisi vihata niitä"...
MakeH kirjoitti:Sinulle ei ole tainnut tulla mieleen että voi olla mielenkiintoista nähdä miten itse pärjää kovaa vastustajaa vastaan. En minä ainakaan suurta nautintoa saa kun jotain lasta lyön(älkää ottako kirjaimellisesti). Mielummin pelaan vastustajaa vastaan jolla on todella kova armeija, voitto maistuu makealta...
Vakituinen vastustajani on aika kova. Ei sitä min/maxausta tarvitse siihen soppaan sekoittaa... me pelaamme ns. "friendly game"-pelejä, ja olemme molemmat aika pahan paikan edessä voittaa. Kaveri on kyllä onnistunut voittamaan suuremman osan peleistä, mutta so what? "Elämä on laiffia"... :roll:
MakeH kirjoitti:...ja tappio kasvattaa intoa peliin "ensikerralla näytän"-asenteen takia. Mielestäni turnauspelaaminen on juuri tämän pelin hauskuus.
Voi se olla... katsos, sama asenne meilläkin on. Kerran Avatarini tappoi hänen hyvin-kalliisti-varustellun Chaos Lordinsa (ja taisi kääntää pelin kulun kokonaan siinä samassa), ja arvaa saiko Avatar dakkasta seuraavassa pelissä? :roll:

MakeH kirjoitti:...mutta kyllä 5 miestä on fluffillisesti oikein
Ei nykyisillä säännöillä, etenkään eivät ysikutoset. Ne kantavat yhden Assault- ja yhden Heavy-aseen / squad. Kapu taisi puhua tästä toisessa threadissa; siitä miten 5-man squad (joka fluffin mukaan on vain jaettu 10-man squad) saisi kantaa vain joko-tai, Heavy- tai Assault-aseen. Vähän kuin Toisen Edition jaetut squadit, mikälie nimeltään...
Cacodemoni kirjoitti:Mahdollisuus Rapide Firettää tulee kerran kahdessa pelissä, eli lähes yhtä useasti kuin Guardian Defendereille mahdollisuus ampua 'Pulteilla.
Olen minä parissa viimeisessä pelissä päässyt kolme kertaa (kahdella squadilla; eli 1,5 kerta / squad / peli) ampumaan Shuriken Catapulteilla täyslaidallisen...
Viimeksi muokannut Aacheron, Ti 03.12.2002 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
MakeH

Kyllä, kaikki saamme päättää mistä pidämme. Jos huomaat, niin puhuin siitä miksi minä olen turnauksia vastaan, en miksi "kaikkien tulisi vihata niitä"...
sinä tunnut olevan myös etulinjassa tuomitsemassa muita jotka eivät pelaa kuten sinä

96 ja minmaxaus kunniaan
Aacheron
Viesti:

MakeH kirjoitti:sinä tunnut olevan myös etulinjassa tuomitsemassa muita jotka eivät pelaa kuten sinä
Minulla on mielipide ja pidän siitä kiinni, vaikka taivaalta tippuisi hehkuvia pikkukiviä. Sitten, jos muut tuntevat itsensä "tuomituiksi" siitä että valotan mielipidettäni, niin eikös se ole "self-imposed"? Myönnän, olen varmaan parisen kertaa ollut vähän aggressiivinen mielipiteeni kanssa...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Aacheron kirjoitti:
MakeH kirjoitti:sinä tunnut olevan myös etulinjassa tuomitsemassa muita jotka eivät pelaa kuten sinä
Minulla on mielipide ja pidän siitä kiinni, vaikka taivaalta tippuisi hehkuvia pikkukiviä. Sitten, jos muut tuntevat itsensä "tuomituiksi" siitä että valotan mielipidettäni, niin eikös se ole "self-imposed"? Myönnän, olen varmaan parisen kertaa ollut vähän aggressiivinen mielipiteeni kanssa...
Oletko sä koskaan muuten ollut turnauksissä? Jos et niin kannattaisi oikeasti kokeilla. Min/maxaus ei ole mitenkään pakollista, kuten ei myöskään ole voiton tavoittelu. Mä yleensä lähden turnauksiin vaan pelailemaan ja tapaamaan uusia vastuksia. Samalla myös sotavasaran käyttö mukavoituu kun on tavannut livenä osan sotavasaran aktiivisista jäsenistä. Kannattaa ainakin kokeilla joskus.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Aacheron
Viesti:

Noh, muuten menisin vaikka jokaiseen turnaukseen, mutta kun asun bakom takana, eli reilut 100 km Hesasta itään... Täällä ei ole kuin Porvoo, eikä edes sen paikan turnauksiin viitsisi ehtiä, kun on koulunkäyntiä ja kaikkea. Lukiosta kun on aika pahaa selviytyä hyvin paperein jos ei yritä kunnolla.

Muuten olen pelaillut Hesan "not-so-GT"-liigassa, ja olen minä pari tyyppiä tavannut, joiden kanssa jopa sosialisoinut pikkasen... mutta, jos asuisin jossain isommassa kaupungissa (sanotaan, että jos asuisin kaupungissa laisinkaan), niin olotilat olisivat paremmat...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Aacheron kirjoitti:Noh, muuten menisin vaikka jokaiseen turnaukseen, mutta kun asun bakom takana, eli reilut 100 km Hesasta itään... Täällä ei ole kuin Porvoo, eikä edes sen paikan turnauksiin viitsisi ehtiä, kun on koulunkäyntiä ja kaikkea. Lukiosta kun on aika pahaa selviytyä hyvin paperein jos ei yritä kunnolla.

Muuten olen pelaillut Hesan "not-so-GT"-liigassa, ja olen minä pari tyyppiä tavannut, joiden kanssa jopa sosialisoinut pikkasen... mutta, jos asuisin jossain isommassa kaupungissa (sanotaan, että jos asuisin kaupungissa laisinkaan), niin olotilat olisivat paremmat...
Jos kysytään oletko ollut ikinä turnauksessa vastaat aina samoin. Kyllä Porvoosta pääsee helpommin liikkeelle ku täältä meiltä Lappeenrannasta. Eipä ole paikka muitakaan pelaajia yleensä haitannu. Sata kilometriä Hesasta on aika mukava matka, jota taittais mielellään päästäkseen turnauksiin. Tuntuu vähän, että sinulta puuttuu vaan se muna lähteä mihinkään. Jos todella pelaat yhtä vastustajaa vastaan pelkästää, et luultavasti pärjäis turnauksessa. Sekö sinua sitten päännii? Ilmeisesti...

Lukiosta moni on selvinnyt hyvin paperein tekemättä mitään. Lukion käymistä on siis turha käyttää tekosyynä miksi ei pääse turnauksiin. Eipä ole minuakaan haitannut :) Sittenku olet tekemässä jotain lopputyötä nii voit perustella ja sinut luultavasti otetaan tosissaan. Taitaa Ishmaelkin käydä lukiota ja minusta se on ollut ainakin viimeisessä 3:ssa (ellei useammassa) turnauksessa mukana.

Ehkä siun turnauksissa käymättömyyden syy taitaa olla se ettet halua kenenkään näkevän sinua. Kus*päänmaine on kasvanu liian suureksi :)
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Riippuu lukiosta. Täällä nyt on ihan helppoa mutta vaikkapa länsi-porissa varmaan ei ole kun opettajat vaikuttivat jotenkin vajailta.

Turnauksissa on ihan turha käydä jos ei pidä hauskaa. Kenelle muka kerskailet hakanneesi kaikki muut pikku-ukkoilijat kaikkein banaaleimmalla loistavalla armeijallasi?
zqmfgb
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Immortal Corrupter kirjoitti:Riippuu lukiosta. Täällä nyt on ihan helppoa mutta vaikkapa länsi-porissa varmaan ei ole kun opettajat vaikuttivat jotenkin vajailta.
Hmm. Toki lukioiden välillä on eroja, mutta tokkopa niissä missään on niiin rankkaa ettei voisi jonain viikonloppuna viettää päivän vain figuilla pelaillen. Mäkin käyn lukiota nyt ekaa vuotta ja vaikka työtä onkin paljon ehdin silti osallistua liigailtoihin 1-2 kertaa viikossa, käydä monissa turnauksissa (muissakin kuin paikallisissa) ja vieläpä maalata armeijoita siinä sivussa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Henri Ketonen

Minä en ainakaan tee mitään. :D

Joohei. En minäkään täältä jaksa lähteä mihinkään turnauksiin. Mutta voisimn milloin vaan.
zqmfgb
Aacheron
Viesti:

Katsokaas, nyt laskitte vain kaiken mitä postissani manitsin. Sen päälle tulee katsos muu elämä, sekä se että olen alaikäinen -> ei omaa ajokorttia -> ei omaa kulkuneuvoa. En heitä koko turnaus-poissaoloani lukion piikkiin, mutta... lukioissa on eroja, ja vaikk'ei tulisikaan lukemista ja pänttämistä, niin se on henkisesti hieman raskaanpuolista.

Jaa-a... pitäisiköhän kasata pari-kolme Sotakävelijää Eldar-armeijaan ja lähteä johonkin turnaukseen?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Vieras123
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Vieras123 »

Tottakai kouluissa on eroa, opettajissa on eroa, mutta ennenkaikkea opiskelijoissa on eroa. Joillekin eivät vain tahdo matikan kaavat, tai ruotsin kielioppi mennä tajuntaan. Siksi pitää ottaa kirja kiltisti käsiin ja lukea kärsivällisesti niin kauan kunnes asian sisäistää. Eli koulu voi viedä paljonkin aikaa...

Sitten vähän enemmän harrastukseen liittyvää:
Olen käynyt yhdessä turnauksessa koko "urani" aikana ja sijoitus ei ollut häävi. Silti voin sanoa, että kaikki neljä siellä pelaamaani peliä olivat hauskoja ja opettavia. Turnausarmeijani oli mitä oli (listaan kuului mm. crusader, joka tyylilleen uskollisesti tuhoutui joka pelissä), mutta se ei menoa haitannut. Kukaan ei kiellä tuomasta sellaista armeijaa, mikä näyttää ja/tai tuntuu itsestään hyvältä, vaikka se ei niin tehokas näin turnausmielessä olisikaan. Ei turnauksissa tarvitse todistaa kenellekään mitään, sitäpaitsi paremmaltahan se tuntuu voittaa sunnuntaipelaajan listalla täydellisyyten hiottu turnausarmeija!
Henri Ketonen

Lukeminen on turhaa. Jos et ymmärrä niin et sitä myöskään lukemalla opi. Eri asia on jos haluat täydentää nukuttujen tuntien oppimäärän.
OT.
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”