"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

mä en tajuu mitä tänä tarkoittaa...

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
laurentius

mä en tajuu mitä tänä tarkoittaa...

Viesti Kirjoittaja laurentius »

siinä chaos space marinen codexissa ku kattooo niiten tyyppien tietoja siinä ku on eka tyypin nimi sen jälkeen tulee pst/model WS BS S T W I A Ld Sv niin mä en tiiä näitä ihan kaikkia mitä ne niinku tarkotaa...jotkut mä kyllä ymmärän mut en kaikkia...ehkä oon vaa tyhmä mutta sitte oon...oon kyllä ettiny selvitystä codeksista mutta ei vaa löydy...
We are returned!
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Rulebook... Ovat tyyppien pistehinta, lähistelykyky, ammuntakyky, voima, sitkeys, kestävyys, aloitekyky, hyökkäävyys, moraali ja suojaus.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Johtuu yksinkertaisesti siitä, että noiden kirjainten selitykset löytyvät 40k:n sääntökirjasta. Ws päättää kuinka hyvin osut/sinuun osutaan lähitaistelussa, BS taas miten hyvin osut ampumalla, S miten helposti teet vahinkoa lähiksessä, T miten vaikeaa sinuun on tehdä vahinkoa, W miten monta vahinkoa kestät I missä vaiheessa lähitaistelua saat yrittää tehdä vahinkoa, LD miten hyvin kykenet johtamaan ryhmää/kestämään epäonnistumisia lähiksessä ja kaikkea muuta sellaista. PTs taas paljon yksikkö/hahmo maksaa pisteissä.

EDIT: Toiset ne vaan pääsee helpommalla, oon kade.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
laurentius

Viesti Kirjoittaja laurentius »

arvasin....en oo entiny hankkii sitä vielä ku ei oo oikeee ketään kenekaa pelata ,mutta mun kaverit on hankkimasa myös warhammer 40k ni hankitaa ehkä se yhteiseksi
We are returned!
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Siis pelaamaan ei kuitenkaan ennen kuin perussäännöt ovat tutut, joten se Sääntökirja on pakollinen ostos. Sitten voin kans suositella Battle for Macragge laatikkoa, missä tulee maastoa, figuja sekä pienoismalli perussääntökirjasta, missä on kaikki perussäännöt mitä tarvitset, jopa turnauspelissä.

Ei sitten muuta kuin Sääntökirjaa hankkimaan! (Joulupukkikin voi tuoda GW tuotteita jos hänelle selittää ihan selvästi mitä kaipaa... ;))
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Samsson kirjoitti:Siis pelaamaan ei kuitenkaan ennen kuin perussäännöt ovat tutut, joten se Sääntökirja on pakollinen ostos. Sitten voin kans suositella Battle for Macragge laatikkoa, missä tulee maastoa, figuja sekä pienoismalli perussääntökirjasta, missä on kaikki perussäännöt mitä tarvitset, jopa turnauspelissä.
Kuuluuko Outridereiden velvollisuuksiin markkinoida aloitusboksia joka tilanteessa, kun noin innokkaasti BfM-boksia hehkutat? Tokihan boksi on hyvä (ostin itsellenikin), mutta kun ainakin tämän topikin aloittaja ilmeisesti lähti Chaos-armeijaa hankkimaan, niin BfM-boksin figut voivat jäädä vähälle käytölle. IsonKirjan mukana ei tule maastoa, mutta siinä (toisin kuin BfM-boksissa) tulee maastonteko-ohjeita, joiden avulla vähän kädettömämpikin kyhää itselleen pahviraunioita ja bunkkereita iltapäivässä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Marine kuin marine... kaaosta tai ei :) itsekkin olisin aloittelijoille mainostanut mielummin Bfm boksia kirjan sijaan suositellut. Varsinkin jos sen ostaa yhteiseksi niin molemmille tulee jotain figuja (helpottaa tietty jos se toinen haluu nidejä) ja aloittamaan pääsee oikeilla figuilla.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Siis aloittelialle suosittelen BfM-laatikkoa joka kerta ennemmin kuin thö sääntökirjaa, Outrider tai ei, plus että Marinet voi todellakin maalata ja konvertoida Chaos Marineiksi...
Plus että sanoisin ekan viestin perusteella ko. kirjoittaja ei ole niin vanha vielä että maastontekovinkit tulisi käyttöön.
Et niin... ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”