onko kellään muulla kuin minulla pakkomieltä noppiin?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Munz

onko kellään muulla kuin minulla pakkomieltä noppiin?

Viesti Kirjoittaja Munz »

Haluaisin vain tiedustella onko kellään muulla kuin minulla pakkomielettä noppiin??
Minä pidän nopille kilpailuja, leikitän heitä, koulutan, karaista heitä jne...

ja yksi tärkeä asia on että heillä pitää olla hyvä ASUNTO...
"Nurgles's children, our pretties, our pets...
How Nurgle loves his little children! how
Nurgle loves his little pets..."
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Yhdellä kaverillani on ainakin. Testaa aina noppiansa ennen kuin valitsee millä heittää. Esim. D&d:tä tai jotain muuta ropea pelatessa yhtäkkiä kuuluu "20!" ja sitten lentää noppia. On erotellut myös huonot nopat (joita lainaa kavereille) ja hyvät nopat (joilla heittää itse).

Itse en ole noppiini kiintynyt pettureita kun ovat. Noppani häviävät puolestani n. 3/4 peleistä. Tosin jos voitto tulee se on aina vastustajan noppien vika (taktiikat ovat lahjattomille).
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Noh, siis siinä mielessä että pidän punaiset nopat taistelemiseen ja valkoiset nopat Ld testeihin 40k:ssa. Miksi? Koska Dark Angeleiden aseet ovat punaiset, KAIKKI aseet! Ja heidän mielensä on puhdas ja valkoinen...

Asuntoo niillä ei ole mutta matkustavat aina figulaukussa figujen kanssa niin että ne ystävystyvät ja auttavat toisiaan! ;)
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itselläni ei ole ihan noin pakkomiellettä, minulla on vain noin 15 noppaa taskussa, isoja ja pieniä, kokoja 4, 6, 9, 12, 14, 16 ja 20. 100 numeroista en viitsi kuljettaa, kun ne on "hieman" isoja ja kalliita.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Iron-Father

Viesti Kirjoittaja Iron-Father »

Heh. Kun pelaan pahiksilla pelaan mustilla nopilla. Kun pelaan hyviksillä pelaan punaisilla. Oikein muita pakkomielteitä ei minulla ole. Eräs kaverini porvoossa muistaakseni pitää hänen vihreitä noppiansa parempina kuin muita ja heittää tärkeimmät heitot niillä. Minä epäilen taas että kaikki hänen noppansa ovat huonoja. :) Eräs kaverini (joka saattoi keksiä tämän pikkuveljeltään) levitti aikanaan peliporukkaamme tavan valita nopista noin 10-20 noppaa ja heittää näitä. Joukosta hän valitsi ne joista tuli kutonen. Sitten hän heitti toisen kerran ja valitsi niistä kutoset ja niin eespäin. Paras noppa oli se josta viimeisenä tuli kutonen ja sillä hän heitti tärkeimpiä heittoja. Oikeastaan tätä tapaa on siitä edespäin käytetty paljonkin meidän porukassa. Ja tavasta on ollut vaikea luopua, vaikka kaikkihan tietävät ettei se auta. Mutta on hauska elää uskossa että nyt heitosta tulee hyvä.

Onhan tällä nopanvalinta tekniikan keksijällä ollut tällainen "huonon onnen" noppa jolla kuulemma tuli enemmän huonoja heittoja kuin muilla. Niin ja jos olet space marine kerääjä ja heität armor savea muista huutaa kovalla äänellä FOR THE EMPEROR niin tulee enemmän kolmen tai yli kolmen tuloksia heittämistäsi nopista. :D

Onhan vielä tämmöinenkin että nopasta valitaan tavallaan kutosta edeltävä numero ja laitetaan noppa keskisormen ja nimettömän päälle niin että tämä numero on ylöspäin ja kutonen osoittaa eteenpäin. Sitten se tipautetaan varovasti pöydälle niin että se pyörii koko ajan samaan suuntaan (jos tajuatte mitä tarkoitan). Näin pitäisi tulla kutonen. Joskus toimii. Luultavammin vain päässäni. :) Jos alatte käyttämään tätä keino muistakaa, etten tunnusta keksineeni sitä. :D Siihen tietenkin kuuluu huutokin mutta sitä en viitsi tännne pistää.

Että jos kisoihin mennään, niin nämä kaikki vain käyttöön.

Emme ole outoja. Olemme vain omalaatuisia.
Viimeksi muokannut Iron-Father, Ti 22.11.2005 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Iron-Father kirjoitti:Niin ja jos olet space marine kerääjä ja heität armor savea muista huutaa kovalla äänellä FOR THE EMPEROR niin tulee enemmän kolmen tai yli kolmen tuloksia heittämistäsi nopista. :D
Ei vaan "Keisari suojelee!"...
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

Ratovaari kirjoitti:Itselläni ei ole ihan noin pakkomiellettä, minulla on vain noin 15 noppaa taskussa, isoja ja pieniä, kokoja 4, 6, 9, 12, 14, 16 ja 20. 100 numeroista en viitsi kuljettaa, kun ne on "hieman" isoja ja kalliita.
eikö ne d100 nopat ole sellainen järjestelmä että heittää kaksi d10 noppaa joissa toisessa on numeron 10 paikalla 100, näin saa heitettyä numeron 0-100, en oo kyllä koskaan nähny sellasta sata puoleista noppaa.
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Kyllä näitä d100 noppiakin on. Tuppaavat vain muistuttamaan golf-palloa ja pyörimään pitkään ja hartaasti.
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

En tiedä miksi, mutta olkoot armeija mikä vain, niin aina ne on ne punaiset nopat. Mustat nopat ovat melkein aina antaneet miulle huonot tulokset, toisin kuin punaiset nopat.
raastin raastaa ja ryystää
RiviSotilas

Viesti Kirjoittaja RiviSotilas »

Itselläni ei vielä ole paljoa noppia, mutta aina kavereiden kanssa pelatessa pitää nopat "kouluttaa" samalla kun valitaan joukkoja ja on myös tullut tavaksi aina fantsussa käydessäni ensinnäkin ostaa muutama irtonoppa jos rahaa jää yli ja vielä kuolata sen kullatun noppasetin perään :D
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"

Tämän käyttäjän voi poistaa.
Zaraki Kenpachi

Viesti Kirjoittaja Zaraki Kenpachi »

njaa... ootteko painottanu noppia?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

IronWarrior kirjoitti:njaa... ootteko painottanu noppia?
Tietty, mutta eihän semmoisilla pelata sovi. Nopan kouluttaminen tuottamaan hyviä numeroita on tasavahva osa keppiä ja porkkanaa.

Nopan kuuluu saada arvoisensa kohtelu. Hyvin toimineita noppia pitää kehua ja paijata, mutta ei liikaa, koska muuten ne tottuvat pehmeään kohteluun ja lihovat ja laiskistuvat. Kerran pilalle hemmotellusta nopasta ei enää saa soturia. Nopan on saatava asua kaltaistensa luona - eristetty noppa masentuu ja erakoituu, jolloin tiimipeli ei enää luonnistu. Tällaisen erakkonopan sijoittaminen muiden joukkoon aiheuttaa ahdistusta muillekin nopille, jolloin kokonaissuoritustaso laskee roimasti.

Vastaavasti noppien on ymmärrettävä, että epäonnistumista ei sallita. Varoittavina esimerkkinä suoritetut teloitukset on tehtävä kaikkien noppien nähden armotta ja niin julmasti, että yksikään noppa ei enää uskalla mukista tai nousta herraansa ja käskijäänsä vastaan.

Ja jos muu ei auta, muistakaa vanha viisaus: There's plenty more where they came from. Kukaan ei ole korvaamaton.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Zaraki Kenpachi

jaa-a.... mitä hittoa te sekoilette?!?!?!?
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

minulla on lucky die. puuta. totteleekin minua.

sitten on myös "kirottu noppa". se vihaa ihmisiä.

ropessa se laittaa jopa gobot lyömään lujaa ja charat päin ahteria.

SkrixEdit//: Ainii, eräs (kriegsminster nikiltään) heitti petollisen noppansa jokeen.
Viimeksi muokannut Skrixqueek, Ke 23.11.2005 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Itse olen kyllä havainnut juuri tuota Samssonin mainitsemaa noppien käyttäytymistä omissa peleissäni, eli siis sitä, kun nopat ja figut ovat kulkeneet samassa paketissa, niin ne ovat toimineet paremmin. Tosin aina, kun kuljetan niitä yhdessä pitkästä aikaa, niin nopat ovat olleet aika huonolla päällä (ovatkohan noppani femiinejä) ja antaneet tulokseksi vain ykkösiä. Ennätys tälläisessa tilanteessa on tällähetkellä 36,7% heitoista ykkösiä.

Hmm, pitänee testata tuota "noppani ovat femiinisiä" -teoriaa ennen jotain turnausta antamalla niille kukkia ja suklaata. Josko toimisivat silloin paremmin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Kyllä kyllä kyllä!!!!!!!!!! Silitän noppiani, kannan niitä sametti pussissa ja painotan ne juuri siihen 6:sen koh..........damn.

Noh todellisuudessa heittelen noppiani paljon "koulutuksen" takia. On melkein todistettu tosiasia, että "koulutetut nopat ovat parempia kuin "kouluttamattomat".
Iscariah

Viesti Kirjoittaja Iscariah »

Annan nopilleni aina yösyykon, silittelen ja kuljetan mukanani kun lähden jonnekkin. Ja sehän on selvää että niiden pitää olla yhdessä, niiden kanssa pitää leikkia ja rangaista kun ne eivät tottele.

Olen myös kiillottanut noppiani.
http://www.DarkSky.urli.net

Also Known As Moonpetal.
Zaraki Kenpachi

hullua porukkaa... mä oo pitkään pitäny yksin puhumista skitsofrenian esi asteena mutta tää teidä noppa juttunne ylittää sen ja helposti.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ihan sama, kunhan kaikki huomaavat hienot GW:n 40k-budjettinoppani, 9 noppaa kymmenellä vai kahdeksalla eurolla, yksi niistä Scatter. Ihan uskomattoman halpaa, ja miettikää kuinka hienoa on heittää 40 hyökkäystä niin, että heittää kahdeksan noppaa viisi kertaa. Eikä mene aikaa hukkaan, mutta olihan se sentään n. 1€ / noppa arvoista.

Jaa miksikö ostin? Tarvitsin Scatterin jonkun pelin alussa.

Toki jopa minä joudun nostamaan hattua niille, jotka maksavat noin euron mittanauhasta kympin vain, koska siinä on GW:n logo.
zqmfgb
Kor

Viesti Kirjoittaja Kor »

Moonpetal kirjoitti:Annan nopilleni aina yösyykon
Hömm hömm... kaveri pisti tuotakin paremmaksi ja nielaisi yhden noppansa(d12).
"Flog and Squee / Up the tree /
See the army / Flee, flee, flee."
-Goblin nursery rhyme/war cry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”