"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uudet pisterajat

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

En tykkäisi. Modelirajan pitäminen viidessäkymmenessä pitää peliajan kurissa (paitsi makkarafoliota vastaan, mutta se on taas toinen tarina...), ja tuo sortaisi gobboja liikaa, ja pahoja ehkä muutenkin (Mordor on poikkeus).

600 pistettä, modeliraja 50 olisi minun oma valintani...heh!
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

600 pistettä, modeliraja 50 olisi minun oma valintani...heh!
Amen.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

itse olen sillä kannalla että ei mitään modelli rajoja, itse tykkään pelata semmoista mordor hordea jossa pitää olla paljon örkkejä!
big or small,we loot it all.hmph..
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

EI. Kyllä se modeliraja pitää olla. Kukaan ei halua pelata 199 hobitin armeijaa vastaan(eli Pulla+198 3pts militiaa) tai 114 goblinin armeijaa vastaan(eli kapu ja 113 5pts gobboa). Molemmat on vieläpä alle 600pts ja sisältää sen heron ;)

Kunhan tuo herovaatimus on vähintään, niin sitten se on ok. Molemmissa listoissa yli puolet on heroja, hyvä sanoa et on ok ;)
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Klonkku

Ei mitään:roll:? 600pts gobboja=120 figua, jossen aivan erehdy. Varmaan taas munasin itseni.
Klonkku

Ohops Oberon kerkes jo pistään paljon kattavamman vastauksen.:)
gawd

eikös tuollaisia listoja vastaan olis kiva pelata, pääsee kunnolla rankaiseen ja niittään tyyppejä kuin heinää...ja on sellaisella kiva pelatakkin ,ei tartte huolehtia jos muutama kymmänen äijää kuolee vuorossa...
Jubbe

Viesti Kirjoittaja Jubbe »

Oma mielipiteeni on että jos modeliraja meinataan jättää pitäisi olla myös jokin pakkopistemäärä heroille ja mieluummin 300 kuin 200, jotta tuo myös vaikuttaa jokaisen armeijoiden heromäärään. Tuo ei periaatteessa syrjisi massalistoja (varsinkaan pahisten) koska ne saisivat yhä 50 modellia ja ukot esim. minassi/haltsu listoissa laskisivat ja reilusti, oikeastaan taitaisi vain parantaa pahisten mahdollisuuksia.

Joka tapauksessa ei tunnu kivalta pakottaa heroja johonkin tiettyyn pistemäärään. Jos heroja turnausarmeijoissa pitäisi olla enemmän niitä pitäisi parantaa, jotta ihmiset ottaisivat niitä enemmän.
Klonkku

Niin eikä pelitkään kestä kun 3-4h.:roll:
gawd

klonkku kirjoitti:Niin eikä pelitkään kestä kun 3-4h.:roll:
kirjoititkohan tän tohon mun viestiin viitaten?

ei niissä peleissä kauaa mene , kun sitten lopulta saa sen massan sinne iholle niin ei niillä kauaa mene hoidella sellaista 30-50 armeijaa...
Klonkku

Juu kirjotin siihen liittyen. Mutta siihen saa kyllä hyviksille ihan hyvät herot mut toisaalta... joo aika hedelmätön keskustelu tottakai joku modeliraja tulee.
gawd

klonkku kirjoitti:Juu kirjotin siihen liittyen. Mutta siihen saa kyllä hyviksille ihan hyvät herot mut toisaalta... joo aika hedelmätön keskustelu tottakai joku modeliraja tulee.
niin,,tottahan se on että raja tulee mutta kotipeleissä ei rajoja tunneta.... ;)
Klonkku

Minä tunnen. En oikeen tykkää semmosesta himomassasta. Mutta kotonahan saa tosiaan pelata vaikka minkänäkösiä pelejä.:)
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

600 pts per. armeija, modeli raja se 50 ja VÄHINTÄÄN 100 pts heroihin.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

100 pistettä menee heroihin nyt muutenkin, sillä muuten jää pisteitä yli kun figuraja on jo saavutettu.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Itsekkin olen sitä mieltä, että tuo 100pts taitaa menna niihin heroihin melko automaattisesti. Kyllä se kaksi peruskapua taitaa olla melko usein se mitä otetaan jos halutaan minimimäärä heroja, ja se on sen 100pts molemmin puolin hieman armeijasta riippuen.

600pts listoillahan haetaan sitä, että armeijat olisivat enemmän heropainotteisia, joten minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan, että nuo ylimääräisiset 100 pinnaa olisivat ikäänkuin heroja varten, ja sen perusteella 200 pinnaa heroja voisi olla vaatimuksena. Tämän jälkeen niitä heroja alkaisi olla siellä listoissa 3-4, tai sitten 1-2 kovempaa kaliiperia, jolloin peleihin tulee sitä eloa.

Minusta tämä peli on kuitenkin tylsimmillään silloin, kun massa kohtaa massan. Valitettavasti tuollaiset listat ovat kuitekin niitä tehokkaampia.

Heropainotteisemmassa pelissä painottuu kuitenkin enemmän Mightin käyttö, eli kriittisten taisteluiden voitto, Heroic Movet ja Combatit.

Jos heroille ei tule mitään rajaa, pelkään että esim. haltiat panostavat enemmän massaan, Gondorilaiset ja Rautapiha eliittiin jne. kuin heroihin, joita tässä sinne kentälle yritetään enemmän saada.

Minusta tuo 200 raja ei edes aiheuta ongelmia erityisemmin millekään armeijalle. Gobbot ilman Balrogia ja Rautapiha ilman Sarumania ovat niitä, joille ei noita eri heroja nyt niin paljon löydy, mutta kyllä niistäkin listan kasaan saa.

300pts raja olisi taasen hyvä jollekin Gondorille, mutta muille alkaisikin jo tulla hankaluuksia.
Jubbe

Viesti Kirjoittaja Jubbe »

Itse mietin, että tuo 300 pojon raja olisi hyvä ihan pelin tasapainon kannalta. 600/50 pelityylissä hobiitit, kopot ja haradit joutuisivat ottamaan pakostakin 300 pistettä heroja esim. kopoilla: 40 koppoa durba shamu rummut ja 5 kapua on 50 tyypin lista jossa on 300 pistettä heroja ja 600 pistettä. Jotta sama vaikutelma tulisi myös juusto eliitti armeijoille tulisi herojen pisterajan olla 300.
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Olen samaa mieltä. Helffit tai miksei welffitkin tuhlaavat jo 500 pisteen armeijoissa sen 200 pisteen verran heroihin. Nyt niillä kasvaisi vain massa ja se olisi todella järisyttävää... En ainakaan tahtoisi pelata 40 helffin armeijoita vastaan, johon on kuitenkin mahdollista saada pari tehokasta heroa. Vain 10 gobon tai örkin ylivoimalla...
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

No eihän gobbojen pakko ole silti heroihin panostaa 600pts listoillakaan. Peikot on keksitty, ja rumpukaan ei ole hero. Noiden avulla saa kyllä pisteet kulumaan, vaikka ottaa 100-200 pts heroja 600pts listaan.
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Garoth kirjoitti:No eihän gobbojen pakko ole silti heroihin panostaa 600pts listoillakaan. Peikot on keksitty, ja rumpukaan ei ole hero. Noiden avulla saa kyllä pisteet kulumaan, vaikka ottaa 100-200 pts heroja 600pts listaan.
Kyllä, mutta en oikeen enää arvosta kyseisiä peikkoja... kaatuvat liian herkästi, jopa tavalliseen jalkaväkeen, mutta enpähän goboilla ole pahemmin pelannutkaan.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”