"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka tarkkaa WYSIWYG on?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Hän itse

Kuinka tarkkaa WYSIWYG on?

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Siis pitääkö ukossa näkyä jokainen pikku-koru wargear, vai onko se että vain aseet ja olennaiset?
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

Yleensä aseet ja olennaiset. Esim. Kranaatteja, auspexeja ja isoa liutaa Deamonic Gifteja on yleensä aika harvoin mallinnettu mutta yhtä usein se pelin pilaa (Esim. jos Kaaoksen Luutnantilla on siivet niin siltä voi myös aika helposti odottaa meltapommeja sekä frag kranaatteja. Myöskin Deamonic Strenght on niin yleinen (ja vaikeasti mallinnettava) että sitäkään ei harvemmin sieltä unohda jos se siellä on)
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Riippuu hyvin pitkälle vastustajasta.
Henkilökohtaisesti olen hyvin löysä tuon (varsinkin vastustajan) WYSIWYGin suhteen. Kunhan kaverille ei jää epäselväksi mitä mikäkin nappi kuvaa etkä yritä millään mallennus kikkailulla pelata pelin tärkeimmän säännön (have fun!) hengen vastaisesti niin siinähän se on.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Tämä riippuu vastaustajasta ja esim turnauksissa (GT omalla kohdalla) menettää pisteitä.

Itse oletan vastustajalla olevan oikean asekoon mielellään. Eli raskailla aseilla varustetulla on joku raskas ase. Erikoisasessa sama juttu. Onko se sitten plasma, flamer tai melta, niin ei mitään väliä. Kunhan mainitsee ne etukäteen että osaa toimia oikein.
vexa

Viesti Kirjoittaja vexa »

Itselläni homma toimii myös tuolla "Kunhan minäkin tiedän mitä ne ovat, niin käy" -periaatteella. Ei se niin nuukaa ole. Mutta voihan se WYSIWYGin "välttely" mennä liiankin pitkälle, kuten esim Turnsignals on a land raideria lukeneet tietävät.

"The sodabottle IS the carnifex!" On se vaan loisto sarajakuva.
"Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

vexa kirjoitti: "The sodabottle IS the carnifex!"
Ei pidä sotkea proxyttämistä WYSIWYGiin.

Ja kyllä minulle ainakin läpi menee jump packittomat hyppymariinit ja pistoolin vaihtaminen plasmasta boltiin ja takaisin niin kauan kunhan muistaa ennen peliä ilmoittaa, ja miellään pelin aikanakin kun tilanne tulee. Ei pidä olla niin kamalan nirso. Pääasia on että peli kulkee.
Itselläni ainakin örkkinobeilla on sellanen on/off 'eavyhaarniska ja sama pätee näiden blasta-sluggiin.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

itse ainakin hankin näille kaikki tavarat näkyville.
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Itse olen sitä mieltä, että aseet pitää olla oikein! Kranaateista, Artificer armoureista ja muista vastaavista en ole niin tarkka. Wysiwygin tärkeys riippuu paljolti myös siitä pelataanko avoimilla (yleensä) vai suljetuilla listoilla. Suljetuilla listoilla pelaaminen tuo joskus hauskan lisän peliin, mutta silloin wysiwyg on melko elintärkeä!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Itse kuulun kovan linjan wysiwyg-ihmisiin. Käytän todennäköisesti satoja tunteja armejoitteni maalamiseen ja konvertoimiseen, rakastaen konvertoiden kaikki mastercrafted-aseet ja extra armourit. Alan kai kerätä pikkuhiljaa jopa huonoa mainetta mm. vaatimalla että jotkin IG:n doktriinit mallinnetaan (no Drop Troops lähinnä). Kranaatit ovat kuitenkin sellainen asia josta en niuhota, kuten daemonic giftit (mutaatiota, lentoa, speediä ja visagea lukuunottamatta) ja master crafted/artificer kamat. Mutta aseet ja suuremmat varusteet tulkitsen aika raskaalla kädellä. Minulle pelaaminen on suorastaan elämys, ja kaiken on oltava ainakin melkein kohdallaa: maasto, skenu, fluffi, maalaus ja wysiwyg.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Kyllähän tuo wysiwyg myös minun peleissäni jotakuinkin on oltava läsnä. Mukavampi pelatakkin sellaista armeijaa vastaan, mikä näyttää siltä, miltä kuuluukin. Tosin, extra-armoureja tai kranaatteja en vaadi, koska niitä en itsekkään aina mallinna, varsinkaan extra-armoureja. Kranaatit tosin helppo lykätä ukolle.

Peli-iloa hieman pilaa, jos vastassa on joku koviskomentaja mariineilla, millä näyttää olevan kynnet kädessä, mutta pelissä toimivatkin thunderhammerina. Tai dredi, jolla on assaultcannon, vaikka todellisuudessa kyse onkin lascannonista.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Armeija voi toki olla upeasti tehty ja rakkaudella maalattu ilman, että olisikaan WYSIWYG. Itse en koskaan ala nillittämään yksityiskohdista yksittäisillä napeilla sen sijaan, että katsoisin vastustajani armeijan kokonaisuutta. Siis sitä kuinka hyvältä se näyttää. Jos armeija on hieno niin ihan yhtä elämys se on pelata sellaista vastaan, oli siellä sitten byrokraattisen tarkasti kaikki palikat kohdallaan tai ei.

Esim. Juuri äsken hankin Forgen Venerable Dreadiini TL-HvyBolter käden jotta on kättä mitä vaihtaa mielialasta/listasta riippuen. Myös turnauksiin aijon tätä kättä tuoda, mutta naama pokkana väittää sitä Assault Cannoniksi.
Miksi en sitten ostanut Assault Cannon kättä? Koska tässä Mark IV TL-HvyBoltter kädessä on enemmän munaa kuin kaikissa muissa Forgen Dreadi käsissä yhteensä! Se on vain pahuksen hieno eikä mielessäni käynyt sekunttiakaan ajatusta siitä, että pelaisin mielummin vähemmän hienolla figulla kuin oikein hienolla. Miksi pelaisin? Miksi kukaan pelaisi?
Samasta syystä käytän mielummin Forgen Plasmakanuuna kättä TL-LasCannonina kuin iskisin Venerablelleni GW:n muovisen härpäkkeen, vaikka se silloin WYSISYG olisikin.

Yhtään vastapelaajaa en ole vielä muuten tavannut, jolta olisi spasmat menneet sekaisin tai jonka pelielämys olisi moisesta WYSIWYG:n rikkomisesta häiriintynyt (tai ainakaan kukaan ei ole tunnustanut...).
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Pyrin mahdollisimman tarkkaan yhdennäköisyyteen listan kanssa, menemättä äärimmäisyyksiin. Lisäksi en halua turmella klassikkofiguja konvertoimalla HISSS! Howling banshee exarcilla on kädessä power axe, mitä ei listassa ole aikoihin ollut. Kuitenkin se saa oikein hyvin esittää vaikka executioneria, joka oikeastaan on tyylikkäämpi kirveenä, kuin muotimanganinja 2-päisenä naginata höpövehkeenä. Tilasin äskettäin aseplatformiin klassikko D-cannonin, jotta voin käyttää oikeannäköistä tykkiä platformissa. Tankkiin liimasin eniten käyttämäni tykit torniin. Olen sitä mieltä että, figun on oltava se, mitä se esittää, mutta koska monille ukoille voi ostaa eri vehkeitä käteen tilanteen mukaan, on naurettavaa vaatia, että niillä on kädessä aina justiin se sama vempula.
Lisään tähän vielä erään ajatuksen. Muuannet figut tietenkin korvaavat toisia figuja. Tarkoitan että jämerä mariini medic, käy ihan hyvin nynny apteekkarista. Eldar piraatit ovat minulla maalauksen alla tuleviksi stormsquadeiksi. Nämä ovat tavallaan vastaavia vanhemia hahmoja näistä nykyisistä ja siis erinomaisesti kelpaavat esittämään niitä.
Luumumehu on soturien juomaa
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

minulla myös tuota about wysiwyg:iä eli melta-mariini voi olla mikä tahansa assault ase mariini ja missile-mariini on heavy ase mariini

Töpössäni tosin hieman innostuin kun siinä tulee kaikki codex ase optiot mukana joten laitan sille wysiwyg aseistuksen kun muovisella töpöllä nuo vaihtuvat suht helposti ja lisäksi noudatan myös peli kumppaneissa repeämisiä aiheuttanutta "realistic damage":a eli jos töpöltä lähtee käsi niin siltä lähtee käsi (immobilised tulos on vielä ratkaisematta) ottakaapa toöpöltänne kadet irti näytää aika koomiselta

miten töpö jolla ei ole käsiä hyökkää?

se kaatuu vihollisen päälle :D kuvitteleppa miltä se näyttää "for the emperor..." *pläts*
RiviSotilas

Viesti Kirjoittaja RiviSotilas »

Jaa,

Itselleni kävi muuten niin, että kun hankin Land Raider Crusaderini, huomasin että metallisten assault cannonien reiät olivatkin liian pienet, eikä niitä saanut kiinni siihen juttuun, mihin ne kiinnitetään.

Laitoin siis mukana tulleet heavy bolterit, jotka oli tarkoitettu klassiselle Lantulle. Rikkooko tämä siis WYWSIWYGIÄ ja joudunko ostamaan uuden tankin?

Sanokaa ei.

Pliis.
Käyttäjä vaihdettu. Uusi käyttäjä "Servu"

Tämän käyttäjän voi poistaa.
exe ds

TankkiMies kirjoitti:Jaa,

Itselleni kävi muuten niin, että kun hankin Land Raider Crusaderini, huomasin että metallisten assault cannonien reiät olivatkin liian pienet, eikä niitä saanut kiinni siihen juttuun, mihin ne kiinnitetään.

Laitoin siis mukana tulleet heavy bolterit, jotka oli tarkoitettu klassiselle Lantulle. Rikkooko tämä siis WYWSIWYGIÄ ja joudunko ostamaan uuden tankin?

Sanokaa ei.

Pliis.
et kai... olisit voinut suurentaa/pienentää niitä jollain pikku veitsellä, itse ainakin muokkailen joitakin metalli juttujakin tuolla askartelu veitsellä(tai jollain sellaisella kun ei se askartelu veitsi taida olla...)
RiviSotilas

grey knight hero kirjoitti:
TankkiMies kirjoitti:
Jaa,

Sanokaa ei.

Pliis.
et kai... olisit voinut suurentaa/pienentää niitä jollain pikku veitsellä, itse ainakin muokkailen joitakin metalli juttujakin tuolla askartelu veitsellä(tai jollain sellaisella kun ei se askartelu veitsi taida olla...)
En omista tällaista veistä, mutta kerro mistä niitä saa, konverttaan uuden pidikkeen ja suurennan reiät. Vanhan saa vaikka joku Razorbackeistani.

exe ds

ei reikiin kannata askrt... ainiin tarkoitin matto veistä, no kuitenkin sitä ei kannata siihen käyttää, ei se mahdu kunnolla, käytä jotain pientä puukkoa mielummin.
RiviSotilas

Joo, eipä minulla muuta olekaan kuin tuo mattoveitsi, mutta jos olisi tämmöinen veitsi jossain, niin sille olisi käyttöä.

Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Helpommalla pääsee kun veistelee vähän pois niistä tapeista! Tosin tämä aiheuttaa sen että figu ei ole ihan yhtä kestävä.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Niin. Se toinen puoli tuossa WYSIVYGissä on se, että nuo listat nyt muuttuvat nopeammin kuin figuni. Eli kun on armeija ostettu RT:n aikaan jolloin ei ollut sellaista kuin Jump Pack figuurina, niin eipä sellaista sitten ole. Mutta eipä se haittaa omaa kolmea assault squadia. Aseetkin on jotkut aivan toisen näköisiä.

Tosin rupesin juuri muokkaamaan vanhaa Dreddiä ja Land Speederiä, jotta jotkut ei enää whineäisi niin paljon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”