aloittelijan tyhmiä kysymyksiä.... VASTATKAA!!!
aloittelijan tyhmiä kysymyksiä.... VASTATKAA!!!
juu, tota täs ajattelin alkaan kerään noita lotreja, ja kysyisin et poikkeeko säännöt paljonkin warhammer 40k:sta??? Ja minkälainen ohjekirja tai siis niin sanottu ``codex`` mun kannattaa hankkii kun oon ajatellu ruveta kerään minas tirithiä...??Ja onko tässä tactical squadeja eli siis niitä ryhmiä, mis täytyy olla joku tietty määrä ukkoja? Ja kannattaisko mun ostaa ihan aluks toi warriors of minas tirith pakkaus, ku on jo maaleja tarpeeks?
Ja kuinka monen pisteen armeija mun pitää kerätä, että saan jonkun tavallisen sankarin johtamaan armeijaani?
Ja mikä se sankari olisi?...
Ja kuinka monen pisteen armeija mun pitää kerätä, että saan jonkun tavallisen sankarin johtamaan armeijaani?
Ja mikä se sankari olisi?...
Re: aloittelijan tyhmiä kysymyksiä.... VASTATKAA!!!
Tervetuloa vain aloittamaan. 
Aragorn
Boromir
Denethor
Faramir
Gandalf
Peregrin
Beregond
Damrod
jne.
Aika paljon, mutta perusjärjestelmä on helppo oppia, varsinkin jos olet pelannut jo muita miniatyyripelejä.ipazone kirjoitti:juu, tota täs ajattelin alkaan kerään noita lotreja, ja kysyisin et poikkeeko säännöt paljonkin warhammer 40k:sta???
LotRissa on se yksi iso kovakantinen sääntökirja, mistä löytyy lähes poikkeuksetta kaikkien armeijoiden hahmot sekä uusimmat säännöt.ipazone kirjoitti:Ja minkälainen ohjekirja tai siis niin sanottu ``codex`` mun kannattaa hankkii kun oon ajatellu ruveta kerään minas tirithiä...??
LotRissa ei pelata ryhmillä. Kyseessä on ennemminkin skirmish-peli, jossa kaikki hahmot sissittävät itsenäisesti.ipazone kirjoitti:Ja onko tässä tactical squadeja eli siis niitä ryhmiä, mis täytyy olla joku tietty määrä ukkoja?
Kyseessä taitaa olla parhaita mahdollisia aloituspaketteja, jos aloitat minassit. Tuo boxi on aika must-have, koska warriors of minas tirithit ovat tavallaan koko armeijan selkäranka. Jonkun ajan päästä voit katsoa tarvitsetko toisenkin paketin.ipazone kirjoitti:Ja kannattaisko mun ostaa ihan aluks toi warriors of minas tirith pakkaus, ku on jo maaleja tarpeeks?
Armeijassa ei tarvitse olla yhtään normaalia sotilasta, kaikki pisteet saa halutessaan käyttää sankareihin. (tosin silloin joutuu aika alimiehitytetyksi.) Nyt ollaan turnauksissa siirtymässä 600 pisteen järjestelmään, mistä ainakin 200 pisteitä pitää laittaa sankareihin tai lippuihin.ipazone kirjoitti:Ja kuinka monen pisteen armeija mun pitää kerätä, että saan jonkun tavallisen sankarin johtamaan armeijaani?
Jos haluaa monipuolisia sankareita, niin Gondor on oikea valinta. Valitse armeijasi johtoon muutama, riippuen armeijasi luonteesta, sillä nämä sankarit sopivat eri tehtäviin. Pientä listaa Gondorin sankareista:ipazone kirjoitti:Ja mikä se sankari olisi?...
Aragorn
Boromir
Denethor
Faramir
Gandalf
Peregrin
Beregond
Damrod
jne.
Kyllä saa, etäisyyksiä saa myös mitata koko ajan. Käytössä on ns. prioriteetti, eli ensin toinen liikkuu, vastapuoli liikkuu, sitten toinen ampuu, vastapuoli ampuu, joidenka jälkeen tulee yhteinen taisteluvuoro. Tämän jälkeen aloitetaan uusi vuoro, jolloin arvotaan uusi prio, mikä määrää kumpi saa liikkua ja ampua ensin tällä vuorolla.
Tervetuloa tuhlaamaan vettä elikkä lotraamaan!
Elikkäs juu, näin aluksi voisin lisätä Boromirin Gondorin herot listaan Captain of Gondorin, joka on erittäin perus sankari Gondor armeijoissa.Tämä ei tarkoita, että se on huono vaan päinvastoin kapteenista saa erittäin kovan, koska varusteita löytyy paljon.
Jos haluat näin aluksi pienen armeijan, jota lähdet kasvattamaan haluamaasi suuntaan niin osta se uusin, kovakantinen sääntökirja, yksi paketti warriors of Minas Tirith:iä ja sitten blisteri nimeltä Gondor Commando, jossa tulee se hehkuttamani Gondorin kapteeni ja lipunkantaja, josta on hyötyä lähitaistelun voittamisessa.
Elikkäs juu, näin aluksi voisin lisätä Boromirin Gondorin herot listaan Captain of Gondorin, joka on erittäin perus sankari Gondor armeijoissa.Tämä ei tarkoita, että se on huono vaan päinvastoin kapteenista saa erittäin kovan, koska varusteita löytyy paljon.
Jos haluat näin aluksi pienen armeijan, jota lähdet kasvattamaan haluamaasi suuntaan niin osta se uusin, kovakantinen sääntökirja, yksi paketti warriors of Minas Tirith:iä ja sitten blisteri nimeltä Gondor Commando, jossa tulee se hehkuttamani Gondorin kapteeni ja lipunkantaja, josta on hyötyä lähitaistelun voittamisessa.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
24 Warriors of Minas Tirith (8 with bows, 8 with swords and shields, 8 with spears and shields)
--> 200pts.
Aragorn, King of Gondor (heavy armour, Anduril)
--> 260pts.
Tarkemmin en kerro, mutta saat tässä jotain suuntaa. Sääntökirjan hankittuasi voit tutustua noihin laskuihin. Arska on aika kallis johtajaksi, mutta varsinkin hevosella aivan uskomattoman pysäyttämätön. (Menee läpi oikeastaan kaikista vihollisista paitsi peikoista, niistäkin tuurilla.) En ehkä ihan luottaisi Arskaa yksin armeijan johtoon, vaikka hän voi olla siihen ihan kykeneväkin.
Jotain eliittiä voisi olla mukana.
--> 200pts.
Aragorn, King of Gondor (heavy armour, Anduril)
--> 260pts.
Tarkemmin en kerro, mutta saat tässä jotain suuntaa. Sääntökirjan hankittuasi voit tutustua noihin laskuihin. Arska on aika kallis johtajaksi, mutta varsinkin hevosella aivan uskomattoman pysäyttämätön. (Menee läpi oikeastaan kaikista vihollisista paitsi peikoista, niistäkin tuurilla.) En ehkä ihan luottaisi Arskaa yksin armeijan johtoon, vaikka hän voi olla siihen ihan kykeneväkin.
Jotain eliittiä voisi olla mukana.