Nyyppä kysymuksiä!
Nyyppä kysymuksiä!
Okei aloitan 40 koon vuoden lopulla ja tiedän jonkin verran säännöistä. Haluaisin tietää silti tietää seuraavista asioista:
1:Mistä tietää paljonko yksikkö liikkuu?
2:Kertokaa asetyypeistä (Nämä tiedän:rapid fire,pistol,lähitaistelu aseet)
3:Miten ap toimii?
1:Mistä tietää paljonko yksikkö liikkuu?
2:Kertokaa asetyypeistä (Nämä tiedän:rapid fire,pistol,lähitaistelu aseet)
3:Miten ap toimii?
Joka ikinen jalan kulkeva yksikkö liikkuu 6".
Asetyypit ovat Pistol, Rapid, Assault, Heavy ja Ordonance. Säännöt löytyvät helposti BBB (eli Big Black Bookista joka on toinen nimi sääntökirjalle). Niin ja tietysti lähitaisteluaseet...
Jos AP on sama tai alhaisempi kuin ammuttavan armour, se menee armourista läpi.
Näin nopeasti ja helposti!
Asetyypit ovat Pistol, Rapid, Assault, Heavy ja Ordonance. Säännöt löytyvät helposti BBB (eli Big Black Bookista joka on toinen nimi sääntökirjalle). Niin ja tietysti lähitaisteluaseet...
Jos AP on sama tai alhaisempi kuin ammuttavan armour, se menee armourista läpi.
Näin nopeasti ja helposti!
Hmm... Eiköhän tämä kuuluisi perusteet osiolle, muut...
1. Infarty 6'', skimmerit ja muut tällaset sälät 12''. Jotkin jalkaväkiyksiköt voivat fleetittää, ampumisen sijasta joten ne liikuvat 6''+D6''
2. Huhhu! Niitä on kyllä paljon äskenmainittiin joitain.
3. AP (=armour piercing) merkitsee kuinka hyvin ase läpäisee panssareita
Eiku sääntökirjaa ostamaan/lukemaan
1. Infarty 6'', skimmerit ja muut tällaset sälät 12''. Jotkin jalkaväkiyksiköt voivat fleetittää, ampumisen sijasta joten ne liikuvat 6''+D6''
Itse asiassa skimmerit yleensä liikkuvat maksimissaan 24", tankit 12"... Ja Fleetit ovat turhia erikoissääntöjä mitä aloittava pelaaja ei tarvitse tuntea ellei pelaa Eldareilla tai Nideillä, IMO...Wild raider kirjoitti:Hmm... Eiköhän tämä kuuluisi perusteet osiolle, muut...
Kaikki asetyypit manittiin tossa...
Älä sekoita AP tankki-panssareiden läpäisykykyyn...
Ja mitä tulee Perusteet-foorumiin, niin kyllä tämä sinne kuuluu!
Eli siis...
Tarkoittaako se sitä, että assault aseilla voi ampua, vaikka olisikin liikkunut samalla vourolla ja sit vielä rynnäköidä?
- The Captain
- Valvoja
Re: Eli siis...
Lancer-91: on hyvä, että olet jo etukäteen kiinnostunut, mutta malttaisitko kuitenkin siihen saakka, että saat itsellesi sääntökirjan. Luettuasi sen kunnolla voit sitten kysellä tarkennuksia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
No kun....
En meinaa hankkia sitä,sillä se maksaa paljon ja olen itsekin ppinut pelaamaan fabaa katsomalla,harjoittelemalla ja lopulta pelaamalla.
Enkä muuten ole ainoa!
Enkä muuten ole ainoa!
Re: No kun....
Suosittelen kyllä ostamaan sääntökirjan. Ei niitä sääntöjä opi muuten kunnolla. Jos et isoa kovakantista kirjaa osta, niin hommaa Battle for Macragge boksi. Siitä saat pienemmän version ohjekirjasta ja lisäksi maastoa ja figuureja.Lancer-91 kirjoitti:En meinaa hankkia sitä,sillä se maksaa paljon ja olen itsekin ppinut pelaamaan fabaa katsomalla,harjoittelemalla ja lopulta pelaamalla.
Enkä muuten ole ainoa!
- Lihamestari
Re: tou!
Fine! I will thrust my 5 ft. long Lance, which is made of Gromril, trough youre guts, as you wish my friend!Lancer-91 kirjoitti: *Thrust me fellows!
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ihmettelen vain miksi maksaa iso kasa rahaa figuista ja armeijakirjasta, mutta jättää sääntökirjan ostamatta...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Siinä tapauksessa lyömme keskustelun lukkoon (mikä olisi kyllä pitänyt tehdä heti kättelyssä).En meinaa hankkia sitä
Oma sääntökirja ei ole pakko-ostos, mutta sääntökirjattomuudesta johtuva sääntöjen kalastaminen foorumilla ei ole hyväksyttävää.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."