"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

[Sotu IV] Maalauskilpailu

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kuten sanottu, kuunelkaa Maelista. :)

Minä en tule diskaamaan kuin ne työt, joissa ei ole kolmea miniatyyriä. Jokainen saa sitten äänestäessään itse päätellä, että onko kuinka hyvin työ toteuttaa tehtävän annon. Army masterhan ei ole sidottu mihinkään pelisyysteemiin ja voi periaatteessa toteuttaa niin halutessaan nappasta esim. Dragonlancesta lohikäärmelordin, velhon ja drakolaisen. Tietääkseni sille ei ole peliä, mutta tuossakin voisi saada aika hyvin yhtenäisen joukkion, jossa myös arvojärjestys on selvillä Dragonlancea tuntemattomillekin. Samaten myös erilaiset historialliset teemat voivat rokata, kuten WWII tai vaikkapa antiikin Rooma. Eläinlaumatkaan eivät ole poissuljettuja, koska aihepiirihän on vapaa. Susilaumoissakin on havaittavista arvojärjestystä jne.

Käyttäkää mielikuvitustanne ja miettikää, miettikää saisitteko itse tuotua juuri yhtenäisyyden ja arvoasteikon esille ideassanne. Jos uskotte aidosti, niin on hyvin todennäköistä muidenkin olevan samaa mieltä. :)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Tämä nyt on aika selvää, mutta varmistetaan nyt kuitenkin niin, että saadaan mustaa valkoiselle.

Kun nuo pollet yms. ovat pannassa, niin tämähän tarkoittaa, että myös mopopojat/jetbiket/jne. eivät myöskään tule ottamaan osaa kyseiseen kisaan?
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Matti
Valvoja

ankara halla kirjoitti:Tämä nyt on aika selvää, mutta varmistetaan nyt kuitenkin niin, että saadaan mustaa valkoiselle.

Kun nuo pollet yms. ovat pannassa, niin tämähän tarkoittaa, että myös mopopojat/jetbiket/jne. eivät myöskään tule ottamaan osaa kyseiseen kisaan?
Aivan oikein. Eli luokissa 1 ja 2 ei sallita mopoja, ratsuja, kantotuoleja tms. vaan nappulan tulisi kulkea ihan omin voimin (lentoreput, siivet tms. kuitenkin sallitaan luonollisesti).

Armymasteriin kelpaavatkin toki sitten ratsukot, mopoilijat jne.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
fitzy

Viesti Kirjoittaja fitzy »

Saatan olla hieman tyhmä/sokea mutta pitääkös sotu nicki ilimotella muissa kisatyö postauksissa, ja jos pitää niin mihis kohtaan ne sijoitetaan??
Niin ja kisa työn tuskin tarvinnee olla GW:n gubbeja vai???

Ja hymiö ;)
~Dulce et decorum est pro patria mori~
Ei ois sotu mitään ilman figunarkkia :)
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

Onko mahdollista, että sotu nickin alle tulee jokin "arvomerkki" voittajalle. Esimerkiksi Tybraalilla lukee nimensä alla:"Taisteluraporttikilpailun voittaja". Eikös tämän maalaus kilpailun voittajan nimen alla voisi lukea jotain vastaavaa.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Aziz the combat fighter kirjoitti:Onko mahdollista, että sotu nickin alle tulee jokin "arvomerkki" voittajalle. Esimerkiksi Tybraalilla lukee nimensä alla:"Taisteluraporttikilpailun voittaja". Eikös tämän maalaus kilpailun voittajan nimen alla voisi lukea jotain vastaavaa.
Jos sillä haluaa leveillä, eikös sitä voi vaikka sigiinsä kirjoittaa?
Minua ainakin häiritse tuossa vasemmalla kaikki ylimääräinen teksti tuossa nimen, avatarin ja paikkakunnan lisäksi.
Possu
Matti
Valvoja

fitzy kirjoitti:Saatan olla hieman tyhmä/sokea mutta pitääkös sotu nicki ilimotella muissa kisatyö postauksissa, ja jos pitää niin mihis kohtaan ne sijoitetaan??
Joo siis lähettäkää mulle sähköpostilla kuvat joilla osallistutte, ilmottakaa kyseisessä sähköpostissa myös sotun nicki:nne. Tätä ilmeisesti kysyit?
Niin ja kisa työn tuskin tarvinnee olla GW:n gubbeja vai???
Ei tarvitse olla GW:n
Matti
Valvoja

Aziz the combat fighter kirjoitti:Onko mahdollista, että sotu nickin alle tulee jokin "arvomerkki" voittajalle. Esimerkiksi Tybraalilla lukee nimensä alla:"Taisteluraporttikilpailun voittaja". Eikös tämän maalaus kilpailun voittajan nimen alla voisi lukea jotain vastaavaa.
Kaipa se on, aiempina vuosinakin on pitänyt tulla, vaan ei ole tainnut tulla kuin kertaaleen. :P Mutta kyllä sen pitäisi onnistua tosiaan.
Matti
Valvoja

Kuvia saa lähettää nyt ja ensimmäiset ovatkin jo näin tehneet, joihin olen lähettänyt kuittaukset.

Lisäksi sääntöihin lisätty jokseenkin itsestään selvä kohta eli:
"Järjestäjä pidättää oikeuden olla kelpuuttamatta kisaan töitä, joiden katsoo olevan hyvän maun vastaisia."

Tämä siksi, että kisa nyt kuitenkin on vuosittainen tapahtuma ja kuvat tulevat toivottavasti olevaan ensi vuonnakin vielä netissä (kuten aiempien kisojen kuvat ovat). Mikäli kokee lisäyksen sorsivan itseään kohtuuttomasti, voi ottaa yv:llä /spostilla yhteyttä ja neuvotella asiasta.
Matti
Valvoja

Jotta kenellekään ei tulisi yllärinä:

Deadlinesta 1.1. klo.12.00 ei jousteta minuuttiakaan. Ei, vaikka saisin sivustot pystyyn vasta 2vrk päästä (deadline sille). Tämä siksi, että kaikilla on samat mahdollisuudet. Linjan ei tulisi olla kenellekään yllätys viimeistään tämän viestin jälkeen.

Kuvista, jotka olen saanut, olen lähettänyt nyt kuittaukset.
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Jos osallistuu moneen luokkaan, niin tarviiko kaikki entryt lähettää samalla kertaa?
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Ar-Senator kirjoitti:Jos osallistuu moneen luokkaan, niin tarviiko kaikki entryt lähettää samalla kertaa?
Kuvia lähettäneenä voin varmaan vastata että ei tarvitse. Muista vaan sitten joka kerta laittaa kaikki tarvittavat tiedot.
Matti
Valvoja

Ar-Senator kirjoitti:Jos osallistuu moneen luokkaan, niin tarviiko kaikki entryt lähettää samalla kertaa?
Voi lähettää erikseen.

Myös jo lähetettyjen entryjen muokkaus onnistuu, kunhan tapahtuu ennen deadlinea. Eli jos esim. sattuu parantamaan jotain entryaan voi lähettää uuden kuvan ja korvata vanhan sillä.
Rhode

Viesti Kirjoittaja Rhode »

Saako siihen kuvaan laittaa kuvanmuokkausohjelmalla sen bluewhite taustan, vai pitääkö olla muokkaamaton kuva?

Maksimikoko on siis 250kt?
Matti
Valvoja

Rhode kirjoitti:Saako siihen kuvaan laittaa kuvanmuokkausohjelmalla sen bluewhite taustan, vai pitääkö olla muokkaamaton kuva?

Saa minun puolestani.

Maksimikoko on siis 250kt?
Maksimikoko on 250kt jos kuva on max. 1024x768, muuten 100kt. Epäloogista ja sekavaa kyllä, kävi vaan kämmi sääntöjä laatiessa ja läiski vähän huolimattomasti sitten laastareita... mutta näillä nyt mennään loppuun asti tällä kertaa.

Olen taas lähettänyt kuittaukset ihmisille, joilta olen kuvia saanut. Mikäli ette ole saaneet kuittausta, vaikka olette kuvan lähettäneet, ottakaas yhtetyttä vaikka yv:llä.
Matti
Valvoja

Jälleen kuittaukset lähetetty.

Deadlinesta vielä... 1.1 klo. 12.00 on siis deadline sille, että kuvat ovat minulla, koska tuolloin on täysin mahdollista, että aloitan sivujen pystytyksen. Lähettäkää siis kuvat sen verta ajoissa, että ehtivät.

Koska spostien kulkunopeuksista ei ole varmaa tietoa, hyväksyn myös tälläisen tavan: Pistätte kuvan nettiin jonnekin paikkaan, mistä sitä ei löydy ellei tiedä osoitetta (ja ette levittele osoitetta sitten muille. Tämä tekee poikkeuksen siihen, ettei kuvia saa löytyä muualta netistä paitsi hoitamiltani sivuilta). Tämän jälkeen viskaatte mulle täällä yv:llä tiedon, mistä löydän kuvan, laittakaa mieluiten img-tagilla kuva mukaan, jolloin saan sen suoraan viestistä.

Tälläkin tavalla lähetetyt viestit pitää olla minulla klo.12.00, muuten minulla ei ole velvollisuutta ottaa kuvia vastaan. Mikäli TKK:n sposti palvelin tahmailee odottamattoman paljon, katson sen kuuluvan vastuualueseeni ja olevan poikkeustilanne, jonka jälkeen tahmauksen suuruuden perusteella päätän toimitavasta.
Matti
Valvoja

Dead-line on täyttynyt. Sotavasaran kello näyttää lyöneen klo. 12.00 ja täten enempää kuvia ei oteta mukaan.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Jäipä näköjään sitten ekaa kertaa osallistumatta vaikka figujakin tuli maalattua kaksikin kappaletta Pitänee laittaa sitten erilleen näytille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”