"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Neuvokaa mua mite kannattaa alottaa warhammer!!!!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
groggy

Neuvokaa mua mite kannattaa alottaa warhammer!!!!

Viesti Kirjoittaja groggy »

TARVIIN NEUVOJA WARHAMMER ALOITUKSEEN!!!!

tarviin neuvoja esim: mikä pakkaus kannattaa ostaa ja mistä?,
pakkausten hintoja

Auttakaa mua nii saatte taas yhen WARHAMMER harrastajan lisää!!

Groggy
yo! harkitsen warhammerin alotusta jote neuvokaa!!!
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

se on ihan susta kiinni millä haluat alkaa pelaan...noita armeijjan valinta oppaita voisit silmäillä...
big or small,we loot it all.hmph..
Skrixqueek

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

Mr_Fineday

Viesti Kirjoittaja Mr_Fineday »

Fantasy battle vai 40k?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Ja armeijakin on hyvä tietää niin osaa auttaa paremmin. Jos et edes tiedä kumman aloitat ja millä armeijalla niin sitten vain Skrixqueekin linkkejä katsomaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Aloitit 40koon tai fantasyn, niin jokatapauksessa kannattaa aloittaa sääntökirjan lukemisella ja seuraamalla muiden pelejä. Sitten kun olet jotenkuten säännöistä perillä on aika päättää millä armeijalla aloittaa.

Armeijan valinnasta: Armeijaa ei todellakaan kannata valita pelillisen tehokkuuden takia, vaan kannattaa ottaa se mistä pitää eniten. Armeijoihin voi tutustua vaikka armeijanvalinta-oppaiden avulla. Kun olet päättänyt millä aloitat, niin voita vaikka postata alustavan listan sotun armeijalistat-osioon. Siellä varmaan ilmenee jos listassasi on jotain täysin tolkutonta. Ei kuitenkaan kannata tässäkään liikaa kuunnella muita. Muuten sinulla tulee helposti samanlainen powerplay armeija kuin 1000 muulla.

Sitten vain armeijaa kasaamaan ja maalaamaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

No onhan se power/juustotus listat hyviä, jos ei ole muuta tarkoitusta kuin voittaa mahdollisimman isolla erolla. Tämä tuppaa käymään monella bretti pelaajalla.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Visutossu

Viesti Kirjoittaja Visutossu »

No,kannattaa lukea The Captainin armeijanvalintaopas. Ja mikäli sinulla on joku kaveri joka kerää hammereita kokeile peliä hänän figuillaan,sillä jos ostat monen kympin eestä figuja ja huomaat ettet tykkää niistä niin sitten on menny rahat kankkulan kaivoon.
Esineet jotka yrittävät näyttää esineiltä näyttävät usein enemmän esineiltä kuin esineet itse.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

The Captainin oppaat Fabaan ja Kytkoohon:
http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/40kopas.htm
http://www.kolumbus.fi/teemu.pesonen/fbopas.htm

Sotun omat:
http://sotavasara.net/articles.php?type ... l&show=223
http://sotavasara.net/articles.php?type ... l&show=212

Noista ei ihan kaikkia armejoita löydy. Kapulta puuttuu Ogret ja welffejä eikä bretonniaa ole päivitetty.

Sotusta puuttuu Welffit.

Ihan vinkkinä niille jotk teki ne ; )
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
archon

Re: Neuvokaa mua mite kannattaa alottaa warhammer!!!!

Viesti Kirjoittaja archon »

groggy kirjoitti: TARVIIN NEUVOJA WARHAMMER ALOITUKSEEN!!!!

tarviin neuvoja esim: mikä pakkaus kannattaa ostaa ja mistä?,
pakkausten hintoja

Auttakaa mua nii saatte taas yhen WARHAMMER harrastajan lisää!!

Groggy

Jos nuo ohjeet olivat vaikea löytää sen sijaan että lähtee mesoamaan kuin mikki merihädässä, niin mielelläni jatän tuon "palkinnon" lunastamatta.

(joo, tiedän olen ilkeä)

Ai niin, unohdin. Juo litra kokista, levy suklaata, kannu kahvia ja mene GW:n Helsingin liikkeeseen. Siellä ne kertovat kädestä pitäen että mitä pitää tehdä. (catch)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Juicide

Viesti Kirjoittaja Juicide »

Tehdään joku ketju jossa on kaikki tarvittavat että ei tulisi tälläisiä hätähuutoja? Siis missä kerrottais figujen myyntipaikat, välineistä, vähän armeijoista jne.
Mitä aika on ?
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Sinänsä hyvä ajatus, mutta KUITENKIN joku joka ei ole ennen ollut täällä huutaa sen tänne eteen, vaikka meilläon perusteet osio.

Ongelma on pikemminkin se, kun nämä ns. "nyybit" eivät ymmärrä vetää syvää henkeä ennen kirjoitustaan vaan on pakko kirjoittaa mahdollisimman paljon samalla sekunnilla ilman, että katsotaan yhtään mitä sieltä tulee. Esimerkisi otsikot ja kirjoitus asut ovat aikalailla no, ville 5 vuotiaan näköisiä. Capslock ja sun muut tagit yhtä aikaa päällä. Kyllä kiitos ymmärretään vähemmälläkin korostamisella että "Hei minulla ongelma, saisko apuu?"

EI, tarkoitus ei ole olla häijy tai ilkeä, mutta miettikääpä ennen postaustanne ainakin kahdesti, että onko tässä liikaa tageja vai onko otsikko sääntöjen mukainen. Vaikka se kuulostaakin aika turhauttavalta (En mä mitään sääntöjä tarvitse" tyyliin. arvakkaapa kenen suusta tuo äskeinen lainaus on ; )

Mutta itse viestin kirjoittajalle.

Tarviin neuvoja esim: mikä pakkaus kannattaa ostaa ja mistä?,
pakkausten hintoja.

Aloita vaikka Faban tai Kytkoon sääntökirjasta (riippuen siitä alatko pelaamaan "menneisyyden" vai "tulevaisuuden" peliä). Kirjan jälkeen (kuten aikaisemmin sanoin) katsele noita armiejan valinta oppaita, jos niistä sattuisi selkiämään armeija minkä haluut aloittaa. Myös http://www.games-workshop.com näyttää aika kivasti noita kuvia.
Tämän jälkeen hankit kyseisen armeijan armeijakirjan, teet paperille semmotteen 500 pts armeijalistan ja laitat tänne sotuun (muista otsikko ;) jne.

Onnea vaan aloituksen johdosta.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”