"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienen pieni armeijanvalintaongelma

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Joel Hallikainen kirjoitti:
Goblinisti kirjoitti:
Pessimisti kirjoitti:Liskomiehiä olen ajatellut, mutta liskomiesten maailman pelialustan tekemisestä tulisi jumalattoman työlästä (ja kallista).

Lisäksi figujen baseilla ja itse pelialustalla tarvitse olla mitään yhteistä, muista se! Jos mahdollisesti menet sitten joskus turnauksiin, on niissäkin pelialusta varmasti jotain muuta kauin se teema, jonka olet valinnut alustoillesi.

Olen kerran yrittänyt tehdä lumialustaa figuurilleni, mutta kaverini nosti hirveän siitä hirveän metelin, että se pilaa tunnelman jos yhdellä on lumialusta ja muilla hiekka.
Nosta meteli sananvapauden rajoittamisesta! Eikö sekin hieman latista tunnelmaa, että kaikilla miehillä on puolen sentin koroke allaan, joka vielä liikkuu sen itsensä mukana? Eikö sekin latista tunnelmaa, että kaikki seisovat viikosta toiseen, vuosi toisensa jälkeen aina samassa asennossa? Eikö sekin ole ihan mälsää, kun pikku-ukkeleiden kenraali ei lyökään toiselta pikku-ukkelikenraalilta oikeasti päätä harteilta? Figut ovat pelinappuloita ja sillä hyvä.
Liivi

Viesti Kirjoittaja Liivi »

mä alotin kerää parivuotta sitten skaveneita ja sillo ostin käytettynä figuni onhanne tietty usin jo maalattuja mutta nämä oli maalattu hyvin ja ne jotka huonosti niin maalasin uudelleen.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Liivi kirjoitti:mä alotin kerää parivuotta sitten skaveneita ja sillo ostin käytettynä figuni onhanne tietty usin jo maalattuja mutta nämä oli maalattu hyvin ja ne jotka huonosti niin maalasin uudelleen.
Mitenköhän tämäkin liittyy aiheeseen, mutta voihan sen armeijan niinkin valita, että ottaa jonkun tosta vaan niin voi siitä myöhemmin alkaa pitämään.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Sachse

Viesti Kirjoittaja Sachse »

minä itse en ainakaan valinnut armeijaani tehokkuuden perusteella (koska siitä en sillon vielä mitään älynnyt) joten valitsin sitten sen mikä miellytti silmää, ja muutenkin niikun se mikä tuntuu "siltä oikealta" on hyvä valinta :) Ja olen muuten vaihtanut armeijaa aika monta kertaa..
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Rautamaha kirjoitti:Pidän raakuudesta ja rumuudesta.
Tätä ei kannata kertoa tyttöystävälle.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Liivi

Viesti Kirjoittaja Liivi »

El Capitan kirjoitti:
Liivi kirjoitti:mä alotin kerää parivuotta sitten skaveneita ja sillo ostin käytettynä figuni onhanne tietty usin jo maalattuja mutta nämä oli maalattu hyvin ja ne jotka huonosti niin maalasin uudelleen.
Mitenköhän tämäkin liittyy aiheeseen, mutta voihan sen armeijan niinkin valita, että ottaa jonkun tosta vaan niin voi siitä myöhemmin alkaa pitämään.
El Capitan

Tarkotin sitä että käytettynä voi saada halvemmalla ainakin minä sain

tietty jos on huono kauppamies niin täytyy ottaa kaveri mukaan
Dark Master

Re: Pienen pieni armeijanvalintaongelma

Viesti Kirjoittaja Dark Master »

Ratovaari kirjoitti: Lisäksi kysyisin, että kun olen 14 vuotias teinix poika, joka saa 30e rahaa kuukaudessa, kannattaako minun alkaa keräämään kääpiöitä jotka olisivat mukavia mutta maksavat paljon?
No hei... Mä oon 12v. ja saan kans 30€ kuukaudessa ,ja voin sanoa ,että kyllä 1 rykmentti kuukaudessa riittää ,jos maalaat ahkerasti. Joten rahapulasta ei ole vaaraa ,ellet nyt halua ostaa koko armeijaa kerrallaan.

Sitten asiaan. Vaikka tämä on sanottu aikaisemmin ,kirjotan nyt kumminkin. Selaile armybookkeja joissain kaupoissa joissa myydään WH:ta ,tai kysele vaikka joiltain fantasiapelien tai (jos olet helsingistä) games-workshopin työntekijöiltä noista eri armeijoista. Ja jos vielä luotat siihen kaveriisi niin sehän voisi vähän valistaa Woorhammereista. Ja (kuten jo teit) kysyä sotusta (sotavasarasta you know...).

Mutta itse suosittelisin Ogreja. Perusteet: Ne liikkuvat hyvin ,Niillä on lähitaistelu painotteista väkeä ,ne jotka ampuu niin ampuu kovaa ,taikojat tietää saman tien kaikki taiat ,Ne ei ole mitenkään ylikalliita(paitsi butcher) ,ne on helppo maalata kokonsa puolesta ja niillä ei ole liian paljoa erikois sääntöjä. Huonoja puolia löytyy ,mutta päätin esitellä paremmat puolet.

Metsä haltioita en suosittele. Perusteet:
Ne maksaa todellaki ,Niitä voi olla hankala maalata ,niillä ei ole kuin 6 yksikköä jolla uskaltaa mennä lähikseen (Ja niitä kaikkia ei voi ottaa kerrallaan :l) ,Ne ei kestä melkein mitään , taikojat on liian heikkoja ,ja taiatkin on surkeita , Haarniskaa ei saa kuin harvoille ,Jouset ei saa mitään aikaseksi paitsi nyt gladeguardit (lähi etäisyydellä) ja waywatcherit(Nekin lähietisyydellä). Jotain hyvää niillä toki on. Mutta en jaksa alkaa luetella.

Omahan päätöksesi tosiaan on ,mutta valistimpahan vähän.
En jaksa myöskään laittaa kaikkien armeijoiden hyviä ja huonoja puolia.
Repetitius Est Marum Studiorum
(tai jotain sinne päin)
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Shadow Warrior kirjoitti:Ehdoittaisin Lizardmaneja. Niitä ei tarvitse ostaa miljoonittain, niitä saa ostettua, aikas hienot figut eikä niillä kyllä tietääkseni mitenkään erikoisen paljon niitä erikoissääntöjä ole. Ja eihän sitä huippuaitoa ja hienoa pelialustaa ole heti (tai välttämättä ikinä) pakko hankkia.
Liskoilla tarvii skinkkejä paljon mutta muuten niiden joukot on aika vähälukuiset ja mikä parasta, erittäin helppo maalata hyvännäköisiksi kun äijät on pääsääntöisesti pelkkää suomua ja nahkaa. Eikä niillä ole pakko pelata viidakkomaastossa, ei kellään ole mitään viidakkopelikenttää =D

Lissuilla ei ole kuin yks erikoissääntö (cold blooded) ja se on niin tuhottoman hyvä ettet varmasti unohda sitä ikinä =) Armeijana ne on nopea (saurukset M4, swarmit M5 ja kaikki muut vähintään M6). Helppo armeija mun mielestä kaikinpuolin.
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

Ratovaari kirjoitti: Lisäksi kysyisin, että kun olen 14 vuotias teinix poika, joka saa 30e rahaa kuukaudessa, kannattaako minun alkaa keräämään kääpiöitä jotka olisivat mukavia mutta maksavat paljon?
Muista toki, ettei sitä armeijaa nyt tarvitse parissa viikossa hankkia. Tuollaisilla rahamäärillä saat ihan pelikelpoisen (500pts) porukan kasaan vaikka kääpiöistä ennen kuin huomaatkaan (toisaalta huonona puolena se, että rahaa on kadonnut figuihinkin nopeammin kuin huomaatkaan). Minulle on ainakin riittänyt jokunen figu muutamassa kuukaudessa, jos on oikein into päällä, normaalisti raahaan itseni figuuriliikkeeseen korkeintaan kerran pari vuodessa (jos ei nyt oteta alkuaikoja huomioon, jolloin innostus oli mieletön, myös joulu on ihan kätsy tapa saada figuja, olettaen siis, että vietät joulua).

Eli viestin sanoma oli siis se, että hiljaa hyvä tulee. Ei mitään kiirettä sen armeijan kanssa.

No okei, aloitus kirpaisee kovasti, ainakin GWn puolella, kun sääntöihin menee se 60€ (HUOM! Osta kuitenkin ensimmäiset figut aina ennen sääntöjä. Jos et jaksa maalailla niitä (toisin sanoen, figut ei sitten loppujen lopuksi kiinnostanutkaan), niin sitten potuttaa aivan älyttömästi sikahintaiset sääntökirjat hyllyssä.) Alun jälkeen sitten hinta on hieman tasaisempi, ei aina tarvitse sitä satasta uhrata.

Metallifigut on muuten kivempiä kun muoviset. Tekevät paremmin tuttavuutta maalien kanssa.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Isompihaltia kirjoitti:
Muista toki, ettei sitä armeijaa nyt tarvitse parissa viikossa hankkia. Tuollaisilla rahamäärillä saat ihan pelikelpoisen (500pts) porukan kasaan vaikka kääpiöistä ennen kuin huomaatkaan (toisaalta huonona puolena se, että rahaa on kadonnut figuihinkin nopeammin kuin huomaatkaan). Minulle on ainakin riittänyt jokunen figu muutamassa kuukaudessa, jos on oikein into päällä, normaalisti raahaan itseni figuuriliikkeeseen korkeintaan kerran pari vuodessa (jos ei nyt oteta alkuaikoja huomioon, jolloin innostus oli mieletön, myös joulu on ihan kätsy tapa saada figuja, olettaen siis, että vietät joulua).

Eli viestin sanoma oli siis se, että hiljaa hyvä tulee. Ei mitään kiirettä sen armeijan kanssa.

No okei, aloitus kirpaisee kovasti, ainakin GWn puolella, kun sääntöihin menee se 60€ (HUOM! Osta kuitenkin ensimmäiset figut aina ennen sääntöjä. Jos et jaksa maalailla niitä (toisin sanoen, figut ei sitten loppujen lopuksi kiinnostanutkaan), niin sitten potuttaa aivan älyttömästi sikahintaiset sääntökirjat hyllyssä.) Alun jälkeen sitten hinta on hieman tasaisempi, ei aina tarvitse sitä satasta uhrata.

Metallifigut on muuten kivempiä kun muoviset. Tekevät paremmin tuttavuutta maalien kanssa.
60€ sääntökirjoihin? Yksi armeijaopas, 20e, itse se iso sääntökirja löytyy jo.
Harkitsen viellä sitä rodun valitsemista, kääpiöistä voin sanoa "Palataan asiaan armeijan uusimisen jälkeen".

Edit:
Olen muuten tätä armeijanvalintaa pohtinut yli puoli vuotta joten...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ghaassas

Ratovaari kirjoitti: 60€ sääntökirjoihin? Yksi armeijaopas, 20e, itse se iso sääntökirja löytyy jo.
Jaajaa, enpäs sattunut näköjään huomaamaan että olisit asiasta maininut missään (älä lue mitenkään ilkeilevään sävyyn). Ja onhan siinä armybookissakin 20€ lisää.
Edit:
Joten?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Isompihaltia kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti: 60€ sääntökirjoihin? Yksi armeijaopas, 20e, itse se iso sääntökirja löytyy jo.
Jaajaa, enpäs sattunut näköjään huomaamaan että olisit asiasta maininut missään (älä lue mitenkään ilkeilevään sävyyn). Ja onhan siinä armybookissakin 20€ lisää.
Edit:
Joten?
Ai en ole maininnut? Olisit lukenut tarkkaan ja pohtinut edes hieman.
Ratovaari kirjoitti:Örkkejä on sen verran mitä aloittelijanpaketissa tuli, paketin pistin puoliksi kaverin kanssa, kaveri otti empiret, minä örkit, eli sen verran on örkkejä, mutta örkit eivät todellakaan ole minun armeijaltani kuulostava armeija.
Aloittelijanpaketin mukana tuli ohjekirja, joskin wanha, siinä ei puhuta mitään niistä Ogreista.

Ja päätin vain ilmoittaa asian.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ghaassas

Ratovaari kirjoitti:
Ratovaari kirjoitti:Örkkejä on sen verran mitä aloittelijanpaketissa tuli, paketin pistin puoliksi kaverin kanssa, kaveri otti empiret, minä örkit, eli sen verran on örkkejä, mutta örkit eivät todellakaan ole minun armeijaltani kuulostava armeija.
Aloittelijanpaketin mukana tuli ohjekirja, joskin wanha, siinä ei puhuta mitään niistä Ogreista.
Joo, minun mokani. Eipä mahda mitään, tokkopa tuolla nyt mitään massiivista vaikutusta maailman kulkuun ollut, siis luullessani ettei sinulla ole armeijakirjaa. Ja turha minun viesteistäni on nokkaansa ottaa (se jotenkin huokuu viestistäsi). Mutta hyvä että tuli selväksi.

Editaatiotemppunen:
joskin wanha
Ei, kyllä se on ihan nykyinen. Ogret vain sattuivat tulemaan pääsääntökirjan jälkeen.
Sauron The Great

Viesti Kirjoittaja Sauron The Great »

No olen itsekin miettinyt jo kauan Faban aloittamista ja armeijaa mietin ensin
örkkejä, koska kaveri keräsi niitä myös. Mutta päätin vielä harkita asiaa ja sitten kiinnostukseni vaihtui delffeihin. Sitten kuulin, että delffit ovat hyviä vain taikomaan eivätkä ollenkaan meleessä heikon haarniskansa takia. No jatkoin lotria enkä enää miettinyt fabaa ennen kuin taas selasin GW:n sivujen Warhammer puolta ja innostuin mielettömästi Bretonniasta. No, kaivoin esiin kaikki White Dwarffit jotka (veli suurimmalta osalta) oli ostettu vuosien
varrella, ja selaisin kaikki joissa kerrottiin breteistä. No nyt omistan jopa yhden knights of the Realm boxin ja trebuchetin. Maalailen niitä silloin tällöin ja ajattelin, koska lotreihin on uponnut paljon ''fyrkkaa'', että ostelen vuodessa muutaman boxin ja maalaan ne. Ja joulu on tosiaan täydellinen aika
vuodesta.

Mutta tuosta pohja asiasta olen sitä mieltä että pohjien ei tarvitse olla yhteen sopivia maaston kanssa, mutta sama teemaisia niiden pitäisi olla samassa armeijassa.
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Joo, pitää vielä lisätä sen verranettä kannattaa tosiaan ostaan figuja käytettynä Sotun kautta (jos vanhemmat antavat netin kautta osaa, valitettavasti tämä on probleema aika monilla...), tulee reilusti halvemmaksi kuin uutena. Itselläni tällä hetkellä n. 7000-8000 pisteen dark elf-armeija jonka suurimmaksi osaksi olen käytettynä ostanut, n. 400 euroa siihen on mennyt mutta uutena olisi mennyt väh. 700.

Ja siitä pelikentästä, kannattaa ostaa GW:n ruohomatto (27,5 euroa, voi tuntua kalliilta mutta on sen arvoinen) ja beissata figut ruoholla + vaikka joitain viidakkokasveja mukaan niin sopii ihan suht hyvin. Jos jotain viidakkomaastoa haluaa alkaa väkertämään tämä on varmaan kannattavin vaihtoehto, ellei itse halua kaikkea tehdä. Tuosta saa jo mukavan kokoisen viidakon tehtyä.
Karvainen

Viesti Kirjoittaja Karvainen »

Kaikissa armeijoissa on hyvät ja huonot puolensa, ite haen semmosta armeijaa joka miellyttää omaa silmää, on hauska maalata ja omistaa hauskoja special ruleja. Ennen keräsin örkkejä, mutta lopetin warhammerit ja myin 2000 pisteen armeijan poikke. Nyt on innostus tullut taas takas ja aion aloittaa skavenit.

Olisiki mitään järkeä pelata armeilla joka veisi muut armeijat 10 - 0 aina, koska kaikki figut olisivat näkymättömiä ja pelaisit vain liikuttamalla tyhjiä baseja?

Ja tuosta sun rahantilanteesta vielä:

Jos 30 e kuussa saat, en ymmärrä mikä noissa hinnoissa kiikastaa.
Tommosella sponssilla voit kyllä valita ihan minkä tahansa hienon armeijan eikä tarvi surra sitä että joutuu ostamaan metallisia figuja.
30 eurolla saat jo 9 metallista ukkoa tai yhden muovilootan kuussa.
Siinä on runsaasti aikaa keskittyä maalaamaan ne ja suunnittelemaan ostoa seuraavalle kuulle.

PS. (käy kyllä kateeksi, että sulla olis mahollisuus alottaa airsoft, mutta et sitä tee koska saatat saada siitä liikuntaa tjsp?) :/
Black Herald

Viesti Kirjoittaja Black Herald »

Oletko katsonut koska tämä keskustelu käytiin?
I... I will break your will
I... I will crush your faith
I... I will slay your dreams
Karvainen

Viesti Kirjoittaja Karvainen »

Kuukausi sitten? Ja näyttä vielä siltä ettei päätöstä olisi tapahtunut, voin tosin olla väärässäkin.
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

En ymmärrä miksi porukat sanoo että Warhammerien kerääminen on kallista. Siis mielestäni tämä melko haplaa puuhaa pääharrastukseni, jääkiekon, rinnalla. En usko, että kukaan sutii 100€ figuja kuukaudessa. Ja jäämaksuihin ei kulut lopukkaan, pitää uusia varusteita melkein joka kausi, jotka eivät ole "halpoja".
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
apina_nyyba

Viesti Kirjoittaja apina_nyyba »

Tuohon "30e kuussa" niin aloita jakamaan lehtii kuten itse teen. 150-250e kuussa tulee jolla saa jo mukavasti figuja (Olen 14 itsekkin).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”